AnonymBruker Skrevet 22. januar 2013 #1 Del Skrevet 22. januar 2013 Vi er tre venninner som leier en leilighet. I leiligheten var det et kjøleskap, en komfyr, en oppvaskmaskin og en vaskemaskin da vi flyttet inn for et år siden. Nå har kjøleskapet blitt ødelagt. Huseier sier at hvitevarer ikke inngår i kontrakten, og at vi selv er ansvarlig for å skaffe nytt. Jeg synes det høres så rart ut. Dersom vi kjøper et nytt kjøleskap nå, så må jo de neste som flytter inn kjøpe et nytt. Det er jo ikke sikkert de tre kjenner hverandre, så da må jo en av dem være villige til å kjøpe et nytt. Og sånn må det fortsette når noen flytter- og andre flytter inn. Jeg vet ikke om noen andre av mine studentvenner som har måtte kjøpe hvitevarer selv. I tillegg er det ikke bare bare å få hvitevarene inn og ut av bygningen her heller. Noen som vet noe om det? Anonym poster: a37d6b3d8190780b7a4fcf5306957f77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2013 #2 Del Skrevet 22. januar 2013 Hva står det om hvitevarer i kontrakten? Og "ikke bare bare å få hvitevarene inn og ut av bygningen"? Unnskyld meg, men velkommen til voksenverdenen. Anonym poster: 925b992d256f877293b0718d221890f3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2013 #3 Del Skrevet 22. januar 2013 Du kan oftest få hvitevarene levert av utsalgsstedet, det er ikke et ukjent "problem". Sjekk kontrakten din, huseier er ikke pliktig å skaffe kjøleskap til dere om det ikke står i kontrakten. Anonym poster: 7f30145aa48cc23df3e5a3367971aaca 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shade Skrevet 22. januar 2013 #4 Del Skrevet 22. januar 2013 Hvis ikke annet er avtalt så er hvitevarene en del av pakken så lenge de var der når dere var på visning. Så hvis noen av de ryker i løpet av leieperioden skal huseier sørge for å få de erstattet eller reparert, tror faktisk man kan holde tilbake deler av leien hvis dette ikke blir gjort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest barista Skrevet 22. januar 2013 #5 Del Skrevet 22. januar 2013 Jeg har som student bodd fire forskjellige steder. To av de sto huseier for hvitevarer, og skaffet nytt ved problemer. Mens ved to av stedene måtte vi stå for hvitevarer selv. Dersom det ikke står spesifisert i kontrakten, må dere selv anskaffe kjøleskap. Dere kan få brukt kjøleskap for ikke så alt for mange kroner, og kanskje spørre om leieboerne etter dere ønsker å kjøpe dem av dere igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
estrella Skrevet 24. januar 2013 #6 Del Skrevet 24. januar 2013 Her hvor vi bor så er det slik at det av hvitevarer som er her nå hører til leiligheten, men hvis noe går i stykker så må vi kjøpe nytt. Dette er våre i så tilfelle, så når vi flytter tar vi det med oss. Så må eventuelt huseier velge selv om h*n vil kjøpe nytt til de som flytter inn etter oss eller om det blir uten hvitevarer til fremtidige leietakere. Det er slik det er å bli voksen, man må kjøpe hvitevarer selv etterhvert . Kjøper du hos de større butikkene, som Elkjøp eller Lefdal, kan du få varene levert (enten helt inn eller bare "fortauet"). Du kan også betale en liten sum for at de tar med seg det defekte kjøleskapet (er vel ca 100-150 kr). 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2013 #7 Del Skrevet 24. januar 2013 Det er et tvilstilfelle, men hvis kjøleskapet stod der da dere var på visning og det ikke står noe annet i kontrakten tror jeg det skal inngå i leien. Når man kjøper bolig har ikke selger lov til å ta med ting som kjøleskap og komfyr i etterkant hvis de står der når man er på visning og man ikke blir gjort oppmerksom på at de ikke følger med. Anonym poster: 6271842ac5110d630e2b7e1d19dfcc99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå