Gå til innhold

Lunalille's dagbok.


Lunalille

Anbefalte innlegg

Jeg skal bli mamma :danse:

Jeg har alltid hatt et ønske om å få barn, da jeg syns babyer er verdens søteste og jeg trives veldig godt med barn generelt.

Sånn 2. Januar fant jeg ut at tiden var inne, nå ville jeg ha barn.

Jeg bestilte eggløsningstester på nettet, som kom i posten 2 dager etter.

Den 4. Januar tok jeg min første EL test. Den var veldig positiv! Så da var det bare å prøve :P Hehe

1 ukes tid etterpå kjente jeg en del stikkinger i magen, spesielt i høyre eggstokk hvor jeg hadde hatt eggløsning. Litt øm i puppene, men ikke noe mer enn det.

Jeg tok en graviditetstest fra apotek 1. Kom kjapt opp en supersvak strek!

Tankene flommet rundt i hodet mitt, og jeg lurte på om dette var en tullestrek, eller om det virkelig kunne være noe på gang.

Jeg bestilte da One Step graviditetstester fra Ebay. Produsent Pro Metris.

Fikk også supersvake streker på disse, og på noen så var det ikke antydning til strek engang. Fler negative tester kom, med noen skyggestreker innimellom.

Jeg hadde egentlig gitt opp håpet, for dissa testene skulle jo være så sensitive med en verdi på 10.

Jeg forsøkte å google meg litt opp på disse ebay testene, og jeg fant ut at det egentlig var svært få som var fornøyd med disse testene, og at de omtrent aldri ga utslag.

Videre fortsatte disse stikkingene i magen, og 2 dager før IKM fikk jeg skikkelig murringer i magen. Jeg var nå helt sikker på at løpet var kjørt, for jeg kom vel til å få mensen nå.

1 dag før IKM testa jeg meg på morgenen med 1 One step fra ebay, og 1 test fra billigtester.no som jeg hadde fått av ei venninne.

Den fra ebay var like blank som vanlig, og den fra billigtester viste en tydelig, men svak strek.

IKM dagen kom, ingen mens. Jeg rei på tur med en litt ivrig hest denne dagen, og kjente jeg ble skikkelig øm i bekkenet. Tenkte som så at det sikkert var fordi jeg ikke har ridd så mye det siste året.

Nå hadde IKM dagen passert, og fortsatt ingen mens! Hva skjer?

Jeg tenkte at kroppen måtte tulle noe skikkelig med meg.

Jeg dro da på apoteket, og kjøpte 2 stk tester.

1 A1 test og en clearblue digital.

Tok først A1 testen, og den kom opp med en fin svak strek. Håpet steg :)

Tok deretter Clearblue testen, men den kom opp med en bok!

Ble ganske irritert over det, så kjørte ned på apoteket å kjøpte en ny Clearblue.

Syns det tok evig lang tid å vente på at den var ferdig, men til slutt kom det opp GRAVID.

Jeg visste ikke hva jeg tenkte, jeg bare gliste :fnise:

Ifølge terminkalkulator så er jeg 4+4 idag, og forventet termin er 01.oktober.

Startet også dagen med å kaste opp, så kan jo bli spennende tider framover! hehe.

Bare å spørre om hva dere vil, så svarer jeg. Skal holde dere oppdatert hele veien om hva som skjer med gullkula i magen ^^,

Det er også lov å komme med navneforslag :D

:gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hurra!!! og så fort det gikk, da! gratulerer så mye. blir spennende å følge med her :hug: men, hva i alle dager betyr det når du får en bok!?! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hurra!!! og så fort det gikk, da! gratulerer så mye. blir spennende å følge med her :hug: men, hva i alle dager betyr det når du får en bok!?! :fnise:

Bok betyr at det er en feil med testen :P hehe!

Og tusen takk :D Er helt sjokka selv, over hvor fort detta gikk. Bør vel ta det som et tegn på at jeg er superfertil, hehe.

Veit du forresten hva man må gjøre for å få lagt inn sånn ticker? Har prøvd, men veit ikke hvordan jeg får tickeren inn på signaturen, og ikke den dumme linken :P Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bok betyr at det er en feil med testen :P hehe!

Og tusen takk :D Er helt sjokka selv, over hvor fort detta gikk. Bør vel ta det som et tegn på at jeg er superfertil, hehe.

Veit du forresten hva man må gjøre for å få lagt inn sånn ticker? Har prøvd, men veit ikke hvordan jeg får tickeren inn på signaturen, og ikke den dumme linken :P Hehe.

håper det går like fort med oss! :) aha, så kjipt!! de clearblue testene er jo ikke akkurat billige... nei, vet du, det har jeg ikke anelse om. hvis du tenker på sånn ticker som teller ned osv? eller tenker du på dagboksignaturen? :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke akkurat billige de testene nei :P Hehe. Håper det går like fort med dere også :D

Veldig spent på Torsdag. Da skal jeg til legen. Spent på hva legen sier å gjør :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, og takk :D Idag har jeg faktisk kjøpt 2 pysjer til babyen, hehe! Gleder meg sånn til første ultralyd, til jeg får mage og sånn :)

Idag er jeg 4+5. Merker ikke så mye annet enn at puppa mine har begynt på boler eller noe. Jaggu har de vokst a :O Helt sjokka jeg! Jeg kunne fint bruke C, men D passa best. Nå begynner de nesten å bule ut av D. Er det normalt at puppene vokser så fort? hehe

Har ikke hatt noe blødning enda heller, så jeg håper det holder seg slik :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kan du finne tickere, og fremgangsmåte. Du går på den varianten til høyre for å lage en ticker til forum-signaturen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk til :D

Jeg håper jeg er like heldig som deg å får dette til på første forsøk :-) Er 7dpo i dag og jeg er minst like gal som du var ;-) Gratulerer så masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,hei! :) titter innom! :) og vil gjerne følge deg! :) har kkurat fått positiv test selv :) vi er så og si like langt på vei :)

Gratulerer så mye med spiren i magen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Idag er jeg 5 uker :) Håper og håper at babyen klarer seg!

Jeg sliter med veldig dårlig matlyst, og har gått ned 2 kg på 1 uke.

Men får i meg vann og folat, så da bør det vel gå bra :)

Jeg håper jeg er like heldig som deg å får dette til på første forsøk :-) Er 7dpo i dag og jeg er minst like gal som du var ;-) Gratulerer så masse!

Ja, jeg fikk det til, så da er det like stor sjans for at du får det til og :D

Du må holde meg oppdatert hvordan det går da:) Og tusen takk!! :D

Hei,hei! :) titter innom! :) og vil gjerne følge deg! :) har kkurat fått positiv test selv :) vi er så og si like langt på vei :)

Gratulerer så mye med spiren i magen! :)

Gratulerer så masse til deg og :D Hurra!! Blir spennende å følge hverandre framover :) Og Tusen takk :D

Her er du ja :)

Tar meg den friheten til å snoke litt her inne fremover jeg.

Hva sier den kommende pappa til det hele?

Her er jeg, og bare snok så mye du vil :) Hehe.

Den kommende pappan har litt blandede følelser siern. Han sa han ville ha barn, og nå vil han ikke snakke om graviditeten engang.

Ordner seg vel får man tro :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra! for fem uker! :):duskedame:

edit: fem uker og en dag!! :):duskedame:

Endret av Drømmeren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fionel: Tusen takk, det betyr mye :D

Drømmeren: Ja, tenk. 5 uker og 1 idag idag :D Jippi!!

Men jeg er så usikker på så mye!

Igår var jeg skikkelig øm i korsryggen og følte meg ikke helt vel. Også kjentes det ut som noe rant.

Jeg var helt sikker jeg da, på at nå blør det nå mister jeg.

Løper på do, men ikke en blodflekk å se! Bare litt utflod.

Jeg er vel over den værste SA risikoen nå? Hvor stor sjanse er det for at det går bra på 5+1 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...