AnonymBruker Skrevet 21. januar 2013 #1 Del Skrevet 21. januar 2013 Jeg føler meg litt frekk som sitter her og mener dette, men jeg mener det er en selvfølge at personer med bil som omgås mange mennesker uten bil, må forvente å bli spurt om de kan kjøre hit eller dit. Hvertfall kan de ta små omveier som å la meg sitte på når vi skal sammen hjem fra jobb/skole, og den med bil kjører noen ekstra meter for å svippe meg innom innkjørselen på veien. Jeg har praksis nå med en venninne som har bil, og vi har en avtale om at jeg får sitte på mot at jeg betaler for halvparten av bensinutgiftene. Jeg skulle en svipptur innom butikken idag, det hele tok 1-2 minutter. Jeg forventet egentlig at hun bare kunne stoppe på busstoppet utenom, og vente på meg mens jeg løp inn. Men det gadd hun ikke, og jeg måtte gå hjem, noe som tar ca 20 minutter. Og jeg spør ikke ofte, men når det er noe som er litt krise og jeg trenger skyss, så spør jeg henne om en tjeneste; om hun kan kjøre meg/svippe innom. Jeg forventer at jeg hvertfall burde få lov til å spørre, så kan hun si ja eller nei, ettersom hun vil. Men hun klager så mye over at folk spør om å bli kjørt, eller at hun skal svippe innom en butikk/banken/posten for 3 minutter. Hun kommer med frekke svar tilbake når man spør. Skjønner at det kan være litt irriterende, men tror man virkelig at ingen kommer til å spørre? Spesielt når man omgås å mange uten bil. (Vi er studenter) Kan man ikke bare slå seg til ro med at folk spør? Hva med dere som har bil? Hvordan føler dere det? Vi tør faktisk sjeldent å spørre henne lenger, og ene venninnen min turte ikke å ringe henne når hun hadde klart å skade seg midt på natten, fordi hun var redd for at venninnen med bil skulle bli sint fordi hun spurte om skyss. Det var heldigvis ikke en så stor skade, så hun kom seg hjem, men det var vist litt slitsomt. Anonym poster: 7b1957813aebeb0d2d6e71c0dbc355eb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
up! Skrevet 21. januar 2013 #2 Del Skrevet 21. januar 2013 Ikke spør henne mer. Noen er av den rasen. Jeg synes det er helt underlig selv. Jeg hadde en venninne jeg var mye sammen med over lang tid, og hun hadde bil. Jeg spurte aldri om hun kunne kjøre meg steder, men stilte ofte opp dersom hun trengte hjelpen min. En gang trengte jeg bil og spurte om hun kunne hjelpe. Det ville ikke være annerledes enn alle de tingene vi gjorde for henne. Og hun bare gikk fra forstanden. Skjelte meg huden full og brøt kontakten. Jeg er fortsatt et stort spørsmålstegn til det der... 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wildy Skrevet 21. januar 2013 #3 Del Skrevet 21. januar 2013 Jeg skjønner godt at det er slitsom tå hele tiden bli spurt om å kjøre andre. Man har gjerne en plan for dagen selv, og selv om selve kjøreturen ikke tar så veldig lang tid blir det fort vanskelig å planlegge dagen når det ofte oppstår slike små avstikkere. Stå for egen transport selv. Det er sjelden så akutt at man MÅ ha skyss. Er det skade det er snakk om ,greit nok om man trenger skyss til legevakten og ingenting annet er mulig å oppdrive. Men å ringe noen midt på natta? Da bør det være alvorlig! Og for ordens skyld; jeg har ikke bil selv, og klarer meg helt utmerket uten. Veldig sjelden jeg må spørre noen om skyss, jeg planlegger dagen min og transporten slik at jeg ikke trenger andre til å kjøre meg. Det gikk også helt greit å være alene med to små barn; en hos dagmamma , en i skole, og jeg i full jobb. Fikk både hentet og brakt unger og handlet uten store problemer i samme slengen. Har man ikek bil så får man innrette seg deretter, ikke gjøre seg avhengig av venner. Stor forskjell på å spørre en sjelden gang og flere ganger i uka. 43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
eva-80 Skrevet 21. januar 2013 #4 Del Skrevet 21. januar 2013 Jeg kjører gjerne nære venner innimellom, men hendte at jeg satt ned foten om jeg følte at det ble for mye. Om jeg har lite penger selv så forventer jeg at de betaler bensin, om jeg har det romslig så bryr jeg meg ikke så mye. Men ja, det er litt irriterende noen ganger .. så jeg finner på en unnskyldning hvis jeg ikke vil kjøre men ikke vil såre noen heller. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2013 #5 Del Skrevet 21. januar 2013 Jeg skjønner godt at det er slitsom tå hele tiden bli spurt om å kjøre andre. Man har gjerne en plan for dagen selv, og selv om selve kjøreturen ikke tar så veldig lang tid blir det fort vanskelig å planlegge dagen når det ofte oppstår slike små avstikkere. Stå for egen transport selv. Det er sjelden så akutt at man MÅ ha skyss. Er det skade det er snakk om ,greit nok om man trenger skyss til legevakten og ingenting annet er mulig å oppdrive. Men å ringe noen midt på natta? Da bør det være alvorlig! Og for ordens skyld; jeg har ikke bil selv, og klarer meg helt utmerket uten. Veldig sjelden jeg må spørre noen om skyss, jeg planlegger dagen min og transporten slik at jeg ikke trenger andre til å kjøre meg. Det gikk også helt greit å være alene med to små barn; en hos dagmamma , en i skole, og jeg i full jobb. Fikk både hentet og brakt unger og handlet uten store problemer i samme slengen. Har man ikek bil så får man innrette seg deretter, ikke gjøre seg avhengig av venner. Stor forskjell på å spørre en sjelden gang og flere ganger i uka. Jeg har ikke spurt henne om en tjeneste med å kjøre meg på flere måneder, idag var første gang på lenge. Det var snakk om 1 minutt bare Men det er mange andre som spør henne, og selv om fks hver person bare spør en gang hver 3 måned, så blir det jo mange spørsmål om skyss til sammen. Det er ikke MIN feil, men eg syns hun bør forvente at folk spør innimellom. Er sikkert noen som spør oftere enn meg. Og jeg ser at det er irriterende når det alltid er noen som spør. Men jeg har gjort henne mange tjenester, og jeg spør generelt sjeldent folk om tjenester. Og når det er snakk om bittesmå tjenester som tar max 5 minutter av livet deres, en veldig sjelden gang iblandt, så forventer jeg hvertfall at de ikke skal bli sure når jeg spør! Anonym poster: 7b1957813aebeb0d2d6e71c0dbc355eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Amber Rose Skrevet 21. januar 2013 #6 Del Skrevet 21. januar 2013 Ja, det er faktisk veldig irriterende. En sjelden gang går jo fint, eller om det er noe veldig viktig, men det er irriterende når folk tar det som en selvfølge at jeg skal svippe de alle mulige plasser bare fordi jeg har bil. De kan heller ta lappen og kjøpe bil selv hvis de føler det blir for stress med buss eller å gå. 43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2013 #7 Del Skrevet 21. januar 2013 Jeg har ikke bil. Men jeg hadde ei venninne som forventet at jeg skulle be foreldrene mine om å skysse henne overalt. Det ble litt slitsomt over tid. Om jeg hadde hatt bil så hadde jeg kjørt venninner av eget initiativ for å være grei. Jeg liker å hjelpe folk. Men jeg synes ikke noe om at man gjør tjenester bare fordi man forventer å få noe tilba Jeg har ikke spurt henne om en tjeneste med å kjøre meg på flere måneder, idag var første gang på lenge. Det var snakk om 1 minutt bare Men det er mange andre som spør henne, og selv om fks hver person bare spør en gang hver 3 måned, så blir det jo mange spørsmål om skyss til sammen. Det er ikke MIN feil, men eg syns hun bør forvente at folk spør innimellom. Er sikkert noen som spør oftere enn meg. Og jeg ser at det er irriterende når det alltid er noen som spør. Men jeg har gjort henne mange tjenester, og jeg spør generelt sjeldent folk om tjenester. Og når det er snakk om bittesmå tjenester som tar max 5 minutter av livet deres, en veldig sjelden gang iblandt, så forventer jeg hvertfall at de ikke skal bli sure når jeg spør! Anonym poster: 7b1957813aebeb0d2d6e71c0dbc355eb Så du hjelper vennene dine bare fordi du forventer noe tilbake? Ikke for å være grei liksom? Greit nok at du tilbyr deg å betale bensin og sånn, men du må forstå at det er ikke bare bensinen som koster ved å ha bil. Det kan bli veldig irriterende over tid om alle venninner man har forventer at man skal stille opp som drosje bare fordi man har bil. Det er helt realt at du spør om skyss, men da må du også tåle å få et nei iblant. Anonym poster: 69782fcf941dfe0e30dced3ea949d22d 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 21. januar 2013 #8 Del Skrevet 21. januar 2013 Jeg har ikke spurt henne om en tjeneste med å kjøre meg på flere måneder, idag var første gang på lenge. Det var snakk om 1 minutt bare Men det er mange andre som spør henne, og selv om fks hver person bare spør en gang hver 3 måned, så blir det jo mange spørsmål om skyss til sammen. Det er ikke MIN feil, men eg syns hun bør forvente at folk spør innimellom. Er sikkert noen som spør oftere enn meg. Og jeg ser at det er irriterende når det alltid er noen som spør. Men jeg har gjort henne mange tjenester, og jeg spør generelt sjeldent folk om tjenester. Og når det er snakk om bittesmå tjenester som tar max 5 minutter av livet deres, en veldig sjelden gang iblandt, så forventer jeg hvertfall at de ikke skal bli sure når jeg spør! Anonym poster: 7b1957813aebeb0d2d6e71c0dbc355eb Hvorfor bør hun forvente at folk spør henne om hun kan kjøre? Å ha bil er ikke synonymt med å være privatsjåfør. 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 21. januar 2013 #9 Del Skrevet 21. januar 2013 Denne tråden minner meg forresten om en gang min bror hadde tilbudt seg å kjøre meg og ei venninne på fest. Da venninnen min satt seg inn i bilen sa hun: "Ja, og så lovet jeg Hanne at vi skulle hente henne i sentrum." Ehm, nei det skulle vi ikke. Det ville vært en lang omvei for min bror, som i utgangspunktet var veldig snill som kjørte oss. Denne Hanne var pottesur hele festen fordi han ikke hadde giddet å "bare svippe innom sentrum for å hente henne." Verken min bror eller jeg kjente Hanne. Og ja, navnet Hanne er oppdiktet. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshower Skrevet 21. januar 2013 #10 Del Skrevet 21. januar 2013 Jeg føler meg litt frekk som sitter her og mener dette, men jeg mener det er en selvfølge at personer med bil som omgås mange mennesker uten bil, må forvente å bli spurt om de kan kjøre hit eller dit. Hvertfall kan de ta små omveier som å la meg sitte på når vi skal sammen hjem fra jobb/skole, og den med bil kjører noen ekstra meter for å svippe meg innom innkjørselen på veien. Jeg har praksis nå med en venninne som har bil, og vi har en avtale om at jeg får sitte på mot at jeg betaler for halvparten av bensinutgiftene. Jeg skulle en svipptur innom butikken idag, det hele tok 1-2 minutter. Jeg forventet egentlig at hun bare kunne stoppe på busstoppet utenom, og vente på meg mens jeg løp inn. Men det gadd hun ikke, og jeg måtte gå hjem, noe som tar ca 20 minutter. Tja, hun vil vel hjem hun også. Det er vel ikke hennes plikt å vente i bilen mens du handler, for så å kjøre deg hjem? Synes egentlig du bør være takknemlig for at hun kjører deg i det hele tatt, og at du bidrar med bensinpenger synes jeg er bra. Når det gjelder det du sier om at de som har bil bør forvente å bli spurt om å kjøre rundt omkring. Hvorfor bør de det? Bare fordi de har tatt lappen og investert i bil? Og jeg spør ikke ofte, men når det er noe som er litt krise og jeg trenger skyss, så spør jeg henne om en tjeneste; om hun kan kjøre meg/svippe innom. Jeg forventer at jeg hvertfall burde få lov til å spørre, så kan hun si ja eller nei, ettersom hun vil. Men hun klager så mye over at folk spør om å bli kjørt, eller at hun skal svippe innom en butikk/banken/posten for 3 minutter. Hun kommer med frekke svar tilbake når man spør Jeg lurer litt på hva du anser som "krise" jeg? Hvis det er noe som er krise, ringer man ambulanse....? Skjønner at det kan være litt irriterende, men tror man virkelig at ingen kommer til å spørre? Spesielt når man omgås å mange uten bil. (Vi er studenter) Kan man ikke bare slå seg til ro med at folk spør? Hva med dere som har bil? Hvordan føler dere det? For min del så er det greit at folk spør om jeg kan hente dem på veien hvis vi skal noe sted og kjøre dem hjem etterpå, det er ikke noe problem og jeg gjør det alltid. Litt kjedelig hvis det ikke er på veien, men gjør det likevel og bruker som regel 45 min lenger på å komme meg hjem. Men jeg kan ikke si at jeg hadde satt meg i bilen for å kjøre til ei venninne for å hente henne, kjøre henne til et sted, vente på henne, for deretter å kjøre henne hjem igjen. Det har jeg aldri blitt spurt om , og det hadde jeg mest sannsynlig ikke gjort heller. Det er derfor det finnes buss, drosjer o.l. Vi tør faktisk sjeldent å spørre henne lenger, og ene venninnen min turte ikke å ringe henne når hun hadde klart å skade seg midt på natten, fordi hun var redd for at venninnen med bil skulle bli sint fordi hun spurte om skyss. Det var heldigvis ikke en så stor skade, så hun kom seg hjem, men det var vist litt slitsomt. Skadet seg på natten og trengte skyss hjem? Det er da ikke hennes ansvar å stå klar med bilnøklene dersom noen trenger henne. Hvis det var så slitsomt kunne hun ha ringt en drosje vel... Anonym poster: 7b1957813aebeb0d2d6e71c0dbc355eb 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cpl Nobby Nobbs. Skrevet 21. januar 2013 #11 Del Skrevet 21. januar 2013 Det er utrolig irriterende og respektløst ovenfor hennes tid å FORVENTE at hun skal kjøre rundt på dere som ikke har giddet å ta lappen og kjøpe bil selv. Hadde det vært meg som hele tiden ble gnålt på om å kjøre noen hit og dit og det skulle bare ta noen få minuter hadde jeg gitt grei beskjed om å vedkommende kunne stikke tomlene i ræva og skli ned til helvete på albuene. Det er ikke noe som bare tar to-tre minutter på posten eller butikken. Det går fort 20-30 minutter med å kle på seg, gå til bilen, kjøre avgårde, vente, kjøre tilbake, og komme seg inn igjen. Dere sparer nok tid på å bli kjørt, men hun taper faktisk tid på å vente som en annen privatsjåfør uten lønn. Ellers, så er bensinutgiftene bare en del av hva det koster å kjøre noe sted. Om du slipper med halvparten av bensinutgiftene slipper du faktisk billigere unna enn venninnen din som i tillegg til halvparten av bensinutgiftene også må bekoste for vedlikehold, forsikring, verditap, og renhold. Når du da i tillegg sutrer og klynker over at hun ikke orket å vente på at du skulle svime rundt i butikken får jeg bare totalt avsmak for deg. 43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshower Skrevet 21. januar 2013 #12 Del Skrevet 21. januar 2013 Det er utrolig irriterende og respektløst ovenfor hennes tid å FORVENTE at hun skal kjøre rundt på dere som ikke har giddet å ta lappen og kjøpe bil selv. Hadde det vært meg som hele tiden ble gnålt på om å kjøre noen hit og dit og det skulle bare ta noen få minuter hadde jeg gitt grei beskjed om å vedkommende kunne stikke tomlene i ræva og skli ned til helvete på albuene. Det er ikke noe som bare tar to-tre minutter på posten eller butikken. Det går fort 20-30 minutter med å kle på seg, gå til bilen, kjøre avgårde, vente, kjøre tilbake, og komme seg inn igjen. Dere sparer nok tid på å bli kjørt, men hun taper faktisk tid på å vente som en annen privatsjåfør uten lønn. Ellers, så er bensinutgiftene bare en del av hva det koster å kjøre noe sted. Om du slipper med halvparten av bensinutgiftene slipper du faktisk billigere unna enn venninnen din som i tillegg til halvparten av bensinutgiftene også må bekoste for vedlikehold, forsikring, verditap, og renhold. Når du da i tillegg sutrer og klynker over at hun ikke orket å vente på at du skulle svime rundt i butikken får jeg bare totalt avsmak for deg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2013 #13 Del Skrevet 21. januar 2013 Jeg lar alltid folk sitte på, og har ingen problemer med å svippe en liten tur innom butikken eller lignende. Hadde en opplevelse på jobb der jeg ble litt paff. Pga overtid rakk jeg ikke siste buss hjem etter kveldsvakt (jobber til 22.30 og det går dårlig med buss i området), og spurte en kollega om å få sitte på hjem. Hun bor i samme gate som meg så jeg trodde ikke det var noe problem, men neida - det gikk ikke. Det endte med at jeg måtte bruke 400 kroner på taxi hjem... (Skal sies at denne kollegaen har fått sitte på med meg til jobb flere ganger når hun har hatt problemer med bilen). Syns dette var litt merkelig... Anonym poster: 2e5ff9fd60bb5bfe4c6cdc142e0406f7 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Armitage Skrevet 21. januar 2013 #14 Del Skrevet 21. januar 2013 Min erfaring er at de som spør meg om skyss forventer å få det gratis og er for late til å ta bussen eller gå. Hadde en nabo som mista lappen. Han forventet at jeg skulle kjøre ham på butikken hver gang han trengte det "fordi det var jo på veien." Enda butikken lå 500 meter unna og det gikk buss hver halvtime rett utenfor huset som stoppet rett utenfor butikken. Jeg må innrømme at jeg ble litt sur da han ville at jeg skulle kjøre til en kompis av ham klokka 23 om kvelden og hente et minnekort til ps2 for å så kjøre tilbake og levere det til ham slik at han fikk spilt. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Armitage Skrevet 21. januar 2013 #15 Del Skrevet 21. januar 2013 Jeg lar alltid folk sitte på, og har ingen problemer med å svippe en liten tur innom butikken eller lignende. Hadde en opplevelse på jobb der jeg ble litt paff. Pga overtid rakk jeg ikke siste buss hjem etter kveldsvakt (jobber til 22.30 og det går dårlig med buss i området), og spurte en kollega om å få sitte på hjem. Hun bor i samme gate som meg så jeg trodde ikke det var noe problem, men neida - det gikk ikke. Det endte med at jeg måtte bruke 400 kroner på taxi hjem... (Skal sies at denne kollegaen har fått sitte på med meg til jobb flere ganger når hun har hatt problemer med bilen). Syns dette var litt merkelig... Anonym poster: 2e5ff9fd60bb5bfe4c6cdc142e0406f7 Kanskje hun ikke skulle rett hjem da? 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
isbjørnungen Skrevet 21. januar 2013 #16 Del Skrevet 21. januar 2013 (endret) Jeg blir ikke irritert av folk som spør om de kan sitte på, og jeg spør relativt ofte om noen er interessert i å sitte på hjem. Derimot blir jeg VELDIG irritert på folk som forventer at de kan sitte på hjem og bli kjørt rundt. Noe som kanskje høres ut som tilfellet med deg? Og ingen får ringe meg midt på natten for skyss. Er det krise, ring ambulanse eller politi. Hvis ikke, ring drosje. Dessuten har vi en uskreven regel i vennegjengen vår, hvis man trenger skyss/flyttehjelp og det er planlagt, så si gjerne ifra i god tid på forhånd, så rekker sjåføren å planlegge. Og vi pleier å gi kompensasjon, gjerne utover bare bensinkostnader. Kanskje ikke tidenes beste eksempel, men bytt ut: bil --> din egen printer buss/gå --> skoleprinter Hadde du blitt irritert hvis venninnene dine spurte om de kunne låne printeren din til å skrive ut det meste av forelesningsnotater el. fordi de syntes det var styr å skrive ut mens de var på skolen? Edit: skriveleif Endret 21. januar 2013 av isbjørnungen 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2013 #17 Del Skrevet 21. januar 2013 Min erfaring er at de som spør meg om skyss forventer å få det gratis og er for late til å ta bussen eller gå. Hadde en nabo som mista lappen. Han forventet at jeg skulle kjøre ham på butikken hver gang han trengte det "fordi det var jo på veien." Enda butikken lå 500 meter unna og det gikk buss hver halvtime rett utenfor huset som stoppet rett utenfor butikken. Jeg må innrømme at jeg ble litt sur da han ville at jeg skulle kjøre til en kompis av ham klokka 23 om kvelden og hente et minnekort til ps2 for å så kjøre tilbake og levere det til ham slik at han fikk spilt. Det er jo forskjell på den situasjon og min,som er: Bor rett ved siden av klassevenninne, å gå til skolen tar en halvtime, det går ingen busser så jeg går hver dag. Ho tar bilen og vi snakker alltid sammen på skolen etterpå. Jeg ser henne ofte når før ho skal kjøre, og jeg ser kke helt hvorfor det hadde smertet henne å la meg sitte på ved siden av. Jeg kunne sikkert betalt litt også. Men etter første gangen jeg spurte om å sitte på, gjorde ho det klart at ho hater at "alle" spør henne om tjenester, og etter det har ho aldri spurt meg mer,så da antar jeg at det var meg ho mente...Syns det er en flau oppførsel og viser bare at du ikke har noe folkeskikk. Anser henne ikke som min venninne når ho oppfører seg mot meg som om ho var min sjef og jeg måtte respektere henne så høyt at jeg aldri spør om å sitte på Anonym poster: 6af1ff73a09ac013a2564434c1907657 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cpl Nobby Nobbs. Skrevet 21. januar 2013 #18 Del Skrevet 21. januar 2013 Hei TS, kan jeg få litt fitte av deg? (Om du mot formodning er mann, så tar jeg gjerne en avsugning istedet.) Det tar bare noen få minutter, så det burde ikke være noe problem asså! Jeg regner med at du syns det er greit at jeg spør, så kan du si ja eller nei ettersom det passer. Faktisk, så forventer jeg at det er greit at jeg spør om det, og at andre menn kan gjøre det samme, så kan du heller bare slå deg deg til ro med at vi spør. Jeg kan skjønne at du vil synes at det er irriterende at det blir spurt om det, men vi er mange som ikke har kjæreste, så du må nesten regne med at vi spør om det når du har fitte. Om du skulle finne på å mene at jeg er direkte ufin som behandler deg slik, så kan du jo tenke på hvordan venninnen din med bil føler seg behandlet av dere forvorpne* halvprinsesser. * = Har ikke sett det ordet i bruk siden jeg leste Donald Duck for mange herrens år siden, så nå var det på tide. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Armitage Skrevet 21. januar 2013 #19 Del Skrevet 21. januar 2013 (endret) Det er jo forskjell på den situasjon og min,som er: Bor rett ved siden av klassevenninne, å gå til skolen tar en halvtime, det går ingen busser så jeg går hver dag. Ho tar bilen og vi snakker alltid sammen på skolen etterpå. Jeg ser henne ofte når før ho skal kjøre, og jeg ser kke helt hvorfor det hadde smertet henne å la meg sitte på ved siden av. Jeg kunne sikkert betalt litt også. Men etter første gangen jeg spurte om å sitte på, gjorde ho det klart at ho hater at "alle" spør henne om tjenester, og etter det har ho aldri spurt meg mer,så da antar jeg at det var meg ho mente...Syns det er en flau oppførsel og viser bare at du ikke har noe folkeskikk. Anser henne ikke som min venninne når ho oppfører seg mot meg som om ho var min sjef og jeg måtte respektere henne så høyt at jeg aldri spør om å sitte på Anonym poster: 6af1ff73a09ac013a2564434c1907657 Jeg tror du overeagerer litt.Spesielt når jeg leser den siste setningen om at du mener hun oppfører seg som at hun er din sjef bare fordi hun gjorde det klart at hun ikke liker at folk ber om skyss. Er det noe rart at folk ikke tør å sette grenser noe mer. Når man får høre at man er uten folkeskikk og er ei dårlig venninne bare fordi man gjør det klart hvor grensene ens går. Du greier ikke å reflektere over at det kan føles vanskelig å bli spurt om skyss av en masse folk hele tiden, for så å bli lagt for hat bare fordi man sier nei? Ser du ikke at det fort kan bli oppfattet som et press? Du har jo tydeligvis droppet henne som en venninne på grunn av denne bagatellen. Og du ser ikke hvor teit det er? Jeg synes hun er tøff som tør å stå for det hun mener og ikke lar seg presse. Endret 21. januar 2013 av Armitage 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2013 #20 Del Skrevet 21. januar 2013 Det er jo forskjell på den situasjon og min,som er: Bor rett ved siden av klassevenninne, å gå til skolen tar en halvtime, det går ingen busser så jeg går hver dag. Ho tar bilen og vi snakker alltid sammen på skolen etterpå. Jeg ser henne ofte når før ho skal kjøre, og jeg ser kke helt hvorfor det hadde smertet henne å la meg sitte på ved siden av. Jeg kunne sikkert betalt litt også. Men etter første gangen jeg spurte om å sitte på, gjorde ho det klart at ho hater at "alle" spør henne om tjenester, og etter det har ho aldri spurt meg mer,så da antar jeg at det var meg ho mente...Syns det er en flau oppførsel og viser bare at du ikke har noe folkeskikk. Anser henne ikke som min venninne når ho oppfører seg mot meg som om ho var min sjef og jeg måtte respektere henne så høyt at jeg aldri spør om å sitte på Anonym poster: 6af1ff73a09ac013a2564434c1907657 Virker som du kun er ute etter venner som du kan snylte på. Droppe noen som venninne bare fordi de ikke gidder å kjøre deg. Hvor gammel er du egentlig? Anonym poster: 69782fcf941dfe0e30dced3ea949d22d 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå