Gå til innhold

Glitter og stæsj.

KaDust

Anbefalte innlegg

De dagsplanene jeg skulle følge går jo rett til helvete da. HEHE. I går våknet jeg før kl 8, men lå i senga til 10, idag våknet jeg ikke før 10 og jeg har bare fått lest til eksamen EN dag. IIIK.

Knut drar til camping idag så jeg får huset for meg selv i to dager, kanskje jeg klarer å lese litt da. Vi får se :P Jeg burde jo det, siden jeg har eksamen på mandag :( Uff, det går så altfor fort!

Tenkte jeg skulle prøve å få lest igjennom teori-heftet i kveld da, det er på 124 sider, bør klare det på en kveld. Så var planen å gjøre litt datamodellering i morgen (Det jeg trenger mest øvelse på), og så får jeg heller lese det heftet igjen i morgen kveld. Så får jeg gjøre noen oppgaver søndags morgenen og ta fri resten av dagen så jeg ikke blir overanstrengt før eksamen.

Forresten tror jeg at jeg heller skal skrive dagslister over hva jeg skal gjøre, i stedet for timeplan. Det er nok lettere for meg å få øvd inn den hersens disiplinen hvis jeg starter med lister og kan gjøre tingene når som helst utover dagen, fremfor å måtte følge tidsplan.

Lista for idag:

- Lese teori-heftet

- Spise frokost, lunsj, middag og kvelds + snacks

- Vaske kjøkkenet

- Handle mat

- Sette på en klesvask

- Fikse neglene mine før de går til helvete

- Ta ansiktsmaske for det er for lenge siden

- Barbere beina for det TRENGS

Så får vi se hva av dette jeg får gjort. :P Huker av det jeg har klart før jeg går å legger meg. Skal kooose meg og være oppe sent idag tror jeg siden Knut ikke er hjemme.

Edit: La til noe på lista

Endret av KaDust
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ansiktsmaske kunne jeg og trengt! Hvor langt i studiet er du?

Jeg sloss med linser idag. Prøvde VIRKELIG å få det til. Men nei. Har bestilt ny optiker time da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 2 år igjen. Fullfører det første i Bacheloren nå med andre ord. :)

Hehehe, øvelse gjør mester. Bra med optiker-time, kanskje han har noen tips til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah samme her, 2 år til!

Ja håper det. Briller er selvtillitsknekk og uten går jeg og myser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor nærsynt er du? Husker ikke om du har skrevet det eller ei før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åja, så det er ikke så kjempeille altså. Jeg fikk briller først når jeg hadde -2.50 og -2.75 og da klarte jeg meg fortsatt litt uten briller. Nå ser jeg ikke en dritt da, klarer så vidt å skille hvor ting er, ser bare masse tåkete farger og former :P Forlegger alltid brillene mine også, så er helt blind på morran helt til jeg får på meg linser.

Idag har jeg vært på senteret i Ski. Fant faktisk isformer på Nille der! Også fikk jeg kjøpt finmasket sil, cup-måler og oljeflaske. Denne liste-tingen har ikke gått så bra enda heller, HEHE. Skal prøve å få gjort noe av det nå. :P

Hei Rumle! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff ja, jeg tror det er redusert nå. SYns det er litt skremmende, vil jo ikke bli helt blind heller. Men jeg SKAL klare å lære meg å bruke linser. Tror jeg må sette av en hel dag eller noe.

SÅ bra du fant former! Hva skal du ha i? Jeg tenker å bruke jordbær, mango, banan og kanskje appelsin neste gang. Den forrige ble en sånn mørk skogsbær variant.

Hehe jeg har ikke vært så flink til å fullføre alt jeg skulle heller :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg tror jeg er dronningen av å ikke fullføre ting :sjenert:

Men, så lenge man prøver, er jo det en ... eh .. start i alle fall? :jepp:

Endret av Rumle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han forrige optikeren jeg var hos sa at synes ofte regulerer seg til hvor du har øynene. Altså blir vi mer og mer nærsynte hvis vi hele tiden leser bøker, sitter på pc'en, ser på tv eller rett og slett ser på ting foran oss, mens at synes holder seg stabilt og fint hvis vi er mer ute, ser lengre avstander osv.

Det er gjort et studie på dette i Kina hvor dette var resultatet hvertfall. Tror det var sånn at de tok to klasser hvor de underviste den ene klassen ute og den andre inne i ett år. Alle i den første klassen (inne) måtte ha briller, mens de andre trengte det ikke. :P

Etter dette har jeg uansett blitt flinkere til å "se langt". Jeg tar meg pauser fra studier og tv-titting og ser så langt jeg kan fra verandaen å sånn, ser mye lenger foran meg når jeg kjører bil (hallo jeg er jo nærsynt så har som dum vane å se rett foran meg. Husker kjørelærer kjefta meg ned i støvlene for at jeg aldri hadde blikket langt nok frem haha :D), ser lenger når jeg går turer osv osv og det siste året har synet mitt for første gang ikke blitt dårligere. :P Kanskje et tips til deg også hvis du føler at du ser dårligere?

Hmm, jeg er ikke helt sikker! Tror det blir eple, jordbær, sitron og vannmelon :D Nam.

Hehehe. :P Jeg hater å ha ting jeg MÅ gjøre. Blir som en liten trass drittunge jeg da, og gjør alt annet på pur faen. Synd det bare er meg det er ødeleggende for. xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var et godt tips - Men, litt skummelt om det er slik, synes jeg?

Jeg må visst begynne å øve på å se mer langt jeg også! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmmm jeg får starte med synstrening. Men jeg ser ikke så mye på tv eller data. Er liksom mest bare innom.

Ja det høres godt ut! Jeg har planer om å lage salte sesam kjeks snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, litt skummelt om det er sånn! Det er jo ingen beviser, det er bare dette studiet. Men, it makes sense synes jeg.

Mmm, hørtes godt ut. Hvordan lager du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mm alkurat det er jeg usikker på ennå, men tenker å bruke det melet jeg snakket om, havsalt, kanskje noe urter. Man bruker ofte smør, men jeg tenkte kanskje bruke kesam istedenfor.

Så lager man en tynn flate og bruker glass eller pepperkakeformer til å forme. Også steke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt til ost og frukt :)

Jeg sitter å klundrer med en gruppeoppgave :/ fått ansvaret å lime det sammen, noe som er vanskelig når jeg får 9 deler fra forskjellige personer så skal jeg lage flyt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja og alle skriver så forskjellig.. Jeg må rette alle skrivefeil og litteratur, samt lage overskrifter. Snork!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...