Gå til innhold

Nabo reiser fra katten sin

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kanskje jeg forventer for mye av folk. Akkurat som jeg forventer om man har en katt ute i flere dager så er det snakk om en skogkatt, og ikke en korthåret katt. Jeg forventer at folk vet nok om husdyrene sine, slik at dyrene ikke må lide unødvendig pågrunn av folks kunnskapsløshet. Har du korthåret katt er kattedør nesten et must, da de sjeldent liker å være i kulda over lengre tid.

Forskjell på Norsk skogkatt og en huskatt med lang pels. Sistnevnte tåler ikke kulda noe bedre enn en korthåret. Så du forventer at folk skal lese tankene dine og vite at du snakker om en rasekatt?

Ja, du forventer for mye av folk. Du burde ta deg en tur til dyrebeskyttelsen og se hva folk gjør med dyra sine der.

Anonym poster: ed51a97742d6ad26b6caeb9f88d733ab

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forskjell på Norsk skogkatt og en huskatt med lang pels. Sistnevnte tåler ikke kulda noe bedre enn en korthåret. Så du forventer at folk skal lese tankene dine og vite at du snakker om en rasekatt?

Ja, du forventer for mye av folk. Du burde ta deg en tur til dyrebeskyttelsen og se hva folk gjør med dyra sine der.

Anonym poster: ed51a97742d6ad26b6caeb9f88d733ab

Han har vel aldri sagt noen forventer at de skal lese tankene hans. Det er vel heller slik at han forventer at folk vet litt om kjæledyrene sine :)

Anonym poster: f5a6d81ff708bfb5d2fc42e29fadd183

Skrevet

Arg! Jeg har vært i helt samme situasjon som deg, bodde til og med i firemannsbolig ;)

Det jeg gjorde, var å ta en røyk på terassen og snakke høyt om det jævlig dårlig katteholdet som foregikk i nabolaget. Da hørte jeg et smell i døra til katte-eier-naboen, og siden hadde katten det tipp-toppers. Noe godt naboforhold ble det derimot ikke.

Konge! :smilorange:

Skrevet

Det er en norsk skogkatt, den er tilpasset norsk fauna ikke afrikansk klima. Den ser frisk og rask ut med tykk og fettete pels (Vinterpels). Som sagt var det -20 på det kaldeste, men tempen ligger normalt rundt -3 ti -12 disse tider. Det er snakk om toppen to uker, har aldri sagt at den klarer seg alene flere måneder. Det er åpne boder her og garasjer, så den finner lett ly om det blir for kaldt. Naboen var lei seg fordi den eldste katten døde for 2 år siden, den ble 16 år gammel. Jeg tror han vet hvordan man behandler kattene sine. Angående kyr så trives de med kaldere klima, de går frivillig ut selv om det er 30minus ute.

Har skogkatt jeg også, sibirsk, så den er enda mer hardbarka enn den norske. De skal like fullt ikke være ute i sprengkulde, og ihvertfall ikke over lengre tid. Lufta de puster inn er like kald i lungene selv om underulla er tjukk, og de får som sagt like fort uvi som andre katter. Ørene er like lite pelsa og kan få forfrysninger, og potene labbesår.

Det er ikke gauper vi snakker om her, men små dyr som blir rimelig fort nedkjølt og dehydrert.

• Liker 4
  • 9 år senere...
Skrevet

Hva ble løsningen ts? Vi er dessverre i akkurat samme situasjon som dere var i denne gangen, også i en firemannsbolig.  Vi har gitt beskjed om at vi gjerne låser inn katten hjemme hos henne når hun skal være borte lenge. Men hun velger allikevel ikke å benytte seg av oss.

Katten hennes er konstant på inngangsdøra og verandadøra vår å skraper og mjauer. Vi slipper den kun inn hvis det er kaldt/regner/surt og hun har vært bort lenge. I fjor vinter var hun borte hele helger, da var katten ute i -18 og fikk kun tilsyn en gang per dag, gjerne langt utpå natta. Hun har ikke laget noe varmt og tørr tilholdssted, og setter heller ikke ut mat og drikke når hun reiser. Ved flere anledninger har vi sett at hun med vilje tar med katten ut når hun reiser tidlig på morgenen, sånn at han ikke skal være inne, selv om hun ikke kommer hjem før neste dag eller flere dager senere.

Kattehjertet mitt blør for denne lille kroken, da jeg har vokst opp med katter selv. Vi er skikkelig fortvilet, rett og slett. Så nå føler jeg jo ansvar for at denne katten har det bra, selv om den ikke er min en gang.

Anonymkode: 6fac5...71f

• Hjerte 2
Skrevet

Noen der jeg bor gjorde dette resultatet er at pus bor hos meg 🙂 

• Hjerte 2
Skrevet
13 minutter siden, Maskinfører said:

Noen der jeg bor gjorde dette resultatet er at pus bor hos meg 🙂 

Så snilt av deg å «ta over» katten, når du har husrom og kapasitet til det!

Vi ønsker ikke å ha noe dyr, ellers hadde vi hatt en egen katt. Men kattehjertet mitt har så vondt for denne lille pelskledde krabaten, og nå går det mot vinter. Veldig fortvilet situasjon.

Anonymkode: 6fac5...71f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.1.2013 den 23.43):

Hmm... Jeg er ikke helt enig her.. Kattene er ikke fullstendig avhenge av mennesker. De finner alltid ly på egen hånd og som oftest mat også. Akkurat tidspunktet nå er uheldig kombinasjon, men overfor ei helg ville jeg ikke engang brydd meg..

Vi bor på landet nærmeste nabo et godt stykke unna.. Reiste på feire i 3 uker i høsten .. Satt ut 2 kg mat, men regner langt fra med at det var nok til 2 katter hele veien..

Men når vi kom hjem var kattene feitere enn når vi dro :) :)

Og de kom hjem etter bare noen timer etter at vi kom hjem.

Så med mindre kattene er bare innkatter er det ikke noe point å trykke på panikk knappen altså.

Anonym poster: 518a0b6600ff59a3016c70074d662281

Hæ, reiste fra kattene i tre uker???? Du burde blitt anmeldt for dette er grovt og høyst ulovlig!

Anonymkode: 8e939...95c

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...