Gå til innhold

Hvor mye penger bruker du på alkohol?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvor mye penger du bruker på alkohol en gjennomsnittelig måned, og hvor ofte/hvor mye du drikker?

Lurer på dette fordi jeg selv er så godt som avholds (drikker alkohol 1-2 ganger i året) og blir overrasket over hvor dyrt det er hver gang.

Anonym poster: 2ed474f72dcf24ee1b6378d1c1893445

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ts her: Legg gjerne også til hvor mye av alkolholen som blir drukket alene/hjemme, hvor mye som blir drukket hjemme hos venner e.l. og hvor mye som blir drukket "ute på byen". Alderen hadde kanskje også vært spennende om noen kunne legge til.

Anonym poster: 2ed474f72dcf24ee1b6378d1c1893445

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting. Drikker svært sjelden, maks en til to ganger i året. Eneste gangen jeg omtrent drikker er hvis jeg er på Friday's og spanderer på meg en Stawberry Daiquiri. Da kan jeg drikke en eller to, men sjelden mer enn det. En slik jen koster 112, tar eg to blir det 224, og da blir vel det omtrent 18,66 kr per måned. ;)

Er 26 år.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et sted rundt 1500 kroner.

Det går ofte 8-900 kroner på lønningspils, som i hovedsak er den ene gangen i måneden jeg "går ut". I tillegg går det nok i snitt 5-600 kroner til øl og vin på butikken og vinmonopolet, som nytes hjemme, borte hos venner eller sågar i parken en varm sommerdag (fy fy).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.. Litt vanskelig å svare på da jeg drikker sjelden, men når jeg først drikker er det "til gangs". Pleier også å handle det meste av alkohol i Sverige eller på taxfree.

Men en gjennomsnittlig fest er det vel ca 200kr i vodka, + ca 4 cider/ rusbrus 20kr stk. Ellers får jeg vel en del påspandert, spesielt ute(handler aldri drikke selv på puben/byen) av kompiser:)

Drikker aldri utenom når jeg er på fest, tar meg aldri øl eller vin til maten/kvelds.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cuntzilla

Hjelp. Litt vanskelig å svare på. Har etterhvert et ganske stort tax free-lager med sprit og vin som jeg tar av, og er mye på fylla som er betalt av andre.

Vil anslå mellom 500-1000 kr mnd på øl/vin som drikkes hjemme/på fest. Mest på fest, er der jeg drar med en sekspakning. Hjemme tar jeg kanskje et glass til mat iblant, har jeg selskap åpner jeg gjerne en flaske vin.

En kveld på byn.. tja. Lønningspilsen som starter kl 16 og ender et halvt døgn senere koster meg sikkert 1000kr++, hvis sjefen ikke drar kortet. En vanlig kveld på byn som starter seint etter fest/vorspiel koster meg kanskje 500kr. Spørs hvor mett jeg er på alkohol og om vi er på dyre drinker eller pilsen.

Ekskludert taxi og eventuell mat.

Gå vel ut sånn 3-8 ganger i måneden. Sånn skikkelig ut.

Og så hender det jo at jeg tar en pils eller to når jeg treffer en venn for en matbit eller bare litt catching up en kveld, jeg ryker også på et par enheter på konserter og fotballkamper o.l. selv om jeg ikke er ute på fylla. På sommeren går det jo ned litt nesten daglig.

Noen måneder er vel 50% av smellene mine betalt av andre. Så.. hm.. kanskje jeg bruker 2000 kr i snitt?

Så langt i januar har jeg ikke brukt en eneste krone på alkohol da, så det varierer jo.

Kjenner at dette var litt vanskelig å regne på, og at jeg egentlig ikke har særlig lyst til det :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjennomsnittlig ca 100 kroner måneden. Haha! Drikker 5 ganger i året kanskje, og da 200-250 kroner hver gang kanskje :)

Er 27 år nå, og brukte mye mer i mine "ungdomsdager"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper ei flaske vin i gave ca 1 gang i året , og spanderer en drink / øl til venn kjæreste kanskje 2-3 ganger i året..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er to stykker i husholdningen og bruker ca 3500,- i mnd. Da er vi på vorspiel med påfølgende bytur ca. 2 ganger i måneden, i tillegg til noe god drikke til maten ved noen anledninger.

I snitt, da. Noen ganger mer, og andre ganger mindre. Det hender også at vi dropper vorspiel og går rett på byen, da blir det naturligvis dyrere.

Anonym poster: f454d5625f6dec11a2cfd48642f1fcb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer helt an på hva som skjer og om jeg har lyst ut. I Januar blir forbruket for eksempel 0,-, rett og slett fordi jeg er driiiiitlei festing.

Men vanligvis er jeg ute 3 ganger i måneden, og da går det 100,- til vors og 200 på byen (kjøper drikke selv, tar ikke imot). 300*3=900 i måneden. Men med ekstra utgifter som cover, strømpebukser og dill når man er jente, går det for opp ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja... drikker vel i snitt 1 flaske vin i mnd vinterhalvåret , 2 stk mnd vår\sommer. Da sammen med venner i private festlige lag. Vinene jeg drikker ligger på 150 kr flasken. Så er det byturer , med middag , taxi og full pakke ca 3 g i året .Da går det fort en tusenlapp , eller to om mannen er med. Drikker så godt som aldri ett glass vin til maten o.l , så dette er totalen. Syntes det er ok forbruk , jeg :vin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker vel hver lørdag. I blant også torsdager, eller bare fredager.. Varierer litt hvilken dag, men prøver å få til en gang i uka.

Jeg handler en halvliter vodka og så noe søt likør å blande dette med to ganger i måneden, det koster cirka 450 kroner og holder for to ganger (ja jeg blir full, men jeg liker det). I tillegg så blir det også cider/smirnoff/breezer å starte med, så sleng på en 60 kroner til per gang.

Så.. I måneden ligger jeg på 1200 kroner for drikke på vorspiel. I tillegg til dette kommer jo evt. penger for inngang på byen, drinker på byen (sparer ofte på dette da jeg får en god del påspandert) og andre ting som er relatert til utgangen, som taxi og strømpebukser.. Jeg bruker vel fort en 4000 kroner i måneden på å drikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Drikker en liter vodka fordelt på Fredag og Lørdager, det er 380kr *4 1520kr i mnd'en.

Pluss ferie/helligdager så er vi oppe i en månedslønning i året..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier å kjøpe en flaske vin bare til mellom 200-300 kr. Den holder kanskje to måneder, så 100-150 i måneden:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja 440 kroner.Det er for en stor flaske med baileys. Jeg er aldri ute på barer (eller annet).

Den flaska holder i ca .1 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...