Gå til innhold

Rare ting du trodde var sant da du var liten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trodde at når man slo hull i hodet så hadde man et faktisk hull i hodet 😝

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Charlie Amberson skrev (På 11.2.2023 den 0.43):

Stemmer vel for de som er født i 1940.

Små barn har ikke begrep på slikt så en liten unge på fem kan tenke ti kroner er mye

Endret av Maleficenta
  • 4 måneder senere...
Skrevet

Trodde at Elverket var noe skummelt. Husker noen ganger at strømmen gikk hos oss og  foreldrene mine sa de kunne ringe til Elverket. Jeg syns det var både skummelt og spennende at de skulle ringe dit 😄

Aner ikke hvorfor jeg tenkte det 🤔

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • 1 måned senere...
Skrevet
Maleficenta skrev (På 15.5.2022 den 1.18):

haha jeg trodde verden var sort hvit. Stor takk til min far som tulla med meg og sa at farger ikke var oppfunnet ennå, derfor var alt sort hvitt i gamle dager 🤣

😂🤣

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg trodde at lønnspålegg var vanlig pålegg som man hadde på brødskiva, så jeg skjønte aldri hvorfor folk i tv serier var så opptatt av å få pålegg :ler: 

• Hjerte 2
Skrevet

At man fikk svømmehud mellom fingrene om man fikk rynkete hud på fingrene og bare ignorerte det. 

At det gule i mitten av skolebollene var en rå eggeplomme. 

At øyenstikkere drev med veldig uetiske ting.

Trodde at en del av puberteten var å få melk i puppene. At det var derfor man fikk pupper. Damer lager melk hele tiden. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg trodde faktisk at jeg kunne ta på månen, hvis jeg stod i vinduet på soverommet til mine foreldre 🙈 Trodde det helt frem til jeg var tre år. 

Jeg trodde at man kom i fengsel hvis man var slem og at alle som satt i fengsel var «slemme» og hadde fangeuniform. 

Jeg trodde at man ble syk hvis man svelget en tyggis. At den ble liggende i magen for alltid. 

Skrevet
Hydrium skrev (På 11.8.2025 den 19.38):

At man fikk svømmehud mellom fingrene om man fikk rynkete hud på fingrene og bare ignorerte det. 

At det gule i mitten av skolebollene var en rå eggeplomme. 

At øyenstikkere drev med veldig uetiske ting.

Trodde at en del av puberteten var å få melk i puppene. At det var derfor man fikk pupper. Damer lager melk hele tiden. 

Det med skolebollene trodde jeg og.turte ikke å spise det gule inni bollen på mange år, spiste bare rundt, pga dette. Hjalp heller ikke når andre prøvde å overbevise meg om at det ikke var egg heller.

• Hjerte 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Når leg først hørte uttrykket "ulv i fåreklær" så trodde jeg at det betydde at personen var en ulv på ekte som hadde kledd seg ut som et menneske 😛

• Liker 1
Skrevet

Jeg trodde at inni bilvasken så kjørte bilen igjennom alle disse vaske greiene. Ble litt skuffa da jeg fant ut at bilen står i ro 

Skrevet

Jeg trodde jeg skulle dø når jeg ble 27 år...

Skrevet
Strigiformes skrev (16 minutter siden):

Jeg trodde jeg skulle dø når jeg ble 27 år...

Hvorfor?

Skrevet
Cid skrev (1 minutt siden):

Hvorfor?

Hadde en bestemor med samme navn som meg. Så gravstøtta hennes hver ferie. Hun ble bare 27 år og jeg identifiserte meg med henne...Så da trodde jeg det kom til å skje...

• Hjerte 3
Skrevet
Strigiformes skrev (7 minutter siden):

Hadde en bestemor med samme navn som meg. Så gravstøtta hennes hver ferie. Hun ble bare 27 år og jeg identifiserte meg med henne...Så da trodde jeg det kom til å skje...

Trist og dystert :(

• Hjerte 1
Skrevet
Cid skrev (1 minutt siden):

Trist og dystert :(

Det var en slags angst jeg hadde...Var redd for å dø. 

Det er jeg ikke lenger. 

• Hjerte 1
Skrevet
Strigiformes skrev (1 time siden):

Det var en slags angst jeg hadde...Var redd for å dø. 

Det er jeg ikke lenger. 

Har du fylt 27?

Skrevet
Cid skrev (9 timer siden):

Har du fylt 27?

Ja ☀️

• Hjerte 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

At i 30 årene hadde man livet på stell

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
miaw skrev (3 timer siden):

At i 30 årene hadde man livet på stell

Får håpe at 40 årene blir bedre da :)

• Liker 1
Skrevet (endret)

At når man så skyene beveger seg, var det egentlig jurda som roterte. Det var veldig fasinerende, jeg elsket å se på at jorden roterte 😋 Den roterer raskere når det blåser. Og på perfekte dager der himmelen var blå (eller kjip og grå) ja da gikk også tiden saktere. 

Markjordbær var en skjelden art bare jeg og besteveninnen min visste om. Samme med kråkesølv. Vi var steinrike den sommeren 😂 Hun prøvde å løfte en stor stein og løfta på seg brokk, og så kom vinteren, og da våren kom var den magiske sommeren borte.

Endret av Hydrium
skrivekrøll.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...