Gå til innhold

Nå skal vi prøve

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Nå har jeg og mannen bestemt oss for å prøve å bli gravide. Tok siste pille i dag. Hvor lang tid må en regne med normalt før kroppen kommer seg i lage igjen og en kan være fruktbar?

Jeg har fått diagnose lavt østrogennivå. Noen andre som har det sånn? Kan en bli gravid likevel? Og hvilken behandling må en gjennom for å kunne bli gravid?

Mange spørsmål dette, men det er mye en lurer på... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke så mye om det du lurer på (bortsett fra at det kan ta alt fra kort til lang tid å bli gravid! :ler: ), men ville bare ønske deg velkommen som prøver - og lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg vet heller ikke så mye om det du spør om, men lurte litt på det med lavt østrogennivå... Hvilke symptomer får man dersom man har det? Får du tabletter eller noe for det? Ikke meningen å spørre og grave sånn altså. Håper du ikke synes jeg er uhøflig, men av forskjellige grunner lurte jeg litt på dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei. Ikke noe problem å svare på det.

Symptomet er manglende menstruasjon. Jeg har ikke noen andre symptomer. Hadde jeg hatt økt hårvekst, kvalmhet, trøtthet og andre symptomer kunne det ha vært noe med stoffskiftet, men da jeg har bare dette ene symptomet måtte det være det. Fikk det påvist ved blodprøver.

Må ikke ta noe tabletter eller noe sånt. Problemet er bare at det kan være vanskelig å bli gravid. Tror en må gå gjennom en hormonkur av noe slag, men er ikke sikker. Skal avtale time til lege snart for å få vite mer nå da det er aktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det varierer nok veldig hvor lang tid det tar å komme i gjenge igjen etter bruk av p-piller.

Jeg fikk raskt mensen tilbake og hadde noenlunde jevne sykluser, men fikk ikke "normal, rød" mens før etter ca 1 år. En venninne av meg gikk 2 år før hun merket at alt var som normalt og hun fikk dette berømte el-slimet (som jeg etter 2 år uten piller ennå ikke har oppdaget).

Håper du er en av de som kjapt kommer i gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. Takk for at du svarte på mine spm. Lurte på om manglende eggløsning kan skyldes lavt østrogennivå (selv om man har regelmessig mens)....jeg har ikke sjekket om jeg har regelmessig EL, men synes liksom ikke jeg har noen av de tegnene alle de andre her inne snakker om, og ble litt nysgjerrig på det med østrogennivå. Håper du ikke må vente for lenge før du blir gravid uansett!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...