Gå til innhold

Selvtilliten min døde litt :(

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg bestemte meg for å gå på kino og kose meg med en god film i kveld. Det var en film med 18 års aldersgrense, jeg er 22. Ved blllettskranken blir jeg stoppet, og damen spør om jeg er over 18. Jeg bekrefter dette, og så ber hun om legitimasjon.

Jeg er forresten en gutt (kan vel ikke si mann...). Tror dette føles litt verre for oss av det mannlige kjønn, enn for kvinner. Nå har ikke jeg verdens beste selvtillit fra før av, jeg har egentlig alltid følt meg liten og svak og uønsket... dette gikk sånn inn på meg at jeg må lette litt på trykket ett eller annet sted (så jeg gjør det her, hvis det er greit). Gikk inn i kinosalen med tårer i øynene, koste meg ikke så veldig med filmen... :(

Anonym poster: 55610926933a250ba6c4e929fd72daae

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høh, det er da ingenting. Jeg har møtt en fyr som stadig vekk ble bedt om legitimasjon, og han var over 30.

Hun er vel kanskje elendig til å bedømme alderen, nyansatt eller et petitmeter som sjekker på alle som ser ut til å være under pensjonsalder.

Anonym poster: 210330558616308e37d2128985cddd13

Skrevet

Du da, ikke tenk så på slik, skjønner at sånt kan ta på litt, det er jo ikke så kult å se ut som man er under 18 når man faktisk er 22.. Men, da vil jeg tro du kommer til å holde deg meget bra jo eldre du blir!! ;)

Prøv å hev deg litt neste gang om slikt skjer igjen, og du føler seg sånn, bare blås det litt bort :)

:klem:

Anonym poster: 5fec203e60cfe2a97f81f3c7a74e1d9d

• Liker 6
Gjest SpaceBaby
Skrevet

Dette kommer til å bli din store bonus i livet når du runder de tredve. Trøst deg med det. Jeg er 31, og overalt hvor jeg går får jeg høre at jeg ligner på Lillebjørn Nilsen:

nilsen1X_503Xsak.jpg

Jeg tar din situasjon any day.

• Liker 18
Skrevet

Du trenger helt klart å jobbe med selvtilliten din, ja. Jeg er 31 og blir spurt om leg titt og ofte. Jeg bare flirer av det. Det burde du gjøre også.

Anonym poster: de73d765ff20635bb79d7d6fcc123a79

• Liker 2
Skrevet

Hun er vel kanskje elendig til å bedømme alderen, nyansatt eller et petitmeter som sjekker på alle som ser ut til å være under pensjonsalder.

Hadde jeg bare hatt grunn til å tenke det.. Jeg så en del andre der som klart var yngre enn meg, men jeg så ingen av dem bli sjekket...

Anonym poster: 55610926933a250ba6c4e929fd72daae

Skrevet

En jeg kjenner ble spurt om leg nå nylig når han skulle kjøpe lighter. Han er 30. ;)

Anonym poster: 147b941d9cd1bd9740d0f5d621ed770a

• Liker 6
Skrevet (endret)

Dette skjer med mange mange MANGE menn! Det trenger ikke å se ut som du er 18. det er bare 4 år mellom 18 og 22, og da er det ikke rart at de kan bli littegrann i tvil. Kjæresten min blir spurt om leg stadig vekk, og han er 29... ;)

Selv er jeg 22 og det skjer aldri at jeg ikke blir spurt om leg. Har jeg ikke leg med meg, er det ikke sjangs at jeg for kjøpt alkohol eller snus eller se 18 års filmer.. :)

Endret av miaw
Skrevet
:) Jeg har lenge svevd av lykke hver gang jeg blir spurt om leg ... til jeg plutselig selv oppdaget at det faktisk kan være veldig vanskelig å avgjøre hvor gamle folk er ...
Skrevet

Altså, jeg forstår du sliter, men som Marthe Krogh sier (jeg elsker å refere til hun); skjerp deg! Brenn energien din på bekymringer som om mulig er verdt å bekymre seg over. Hvis du skal knekke sammen hver gang noen spør deg om leg, så er det ikke lenge før verden går under.

Ble spurt om leg da jeg skulle kjøpe vin for noen uker siden, jeg er 29...jente, men allikevel.

Beklager å være så brutal, men helt seriøst; ta en runde med deg selv og vurder om dette er verdt å bli trist over.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ikke noe å stresse over. Jeg har til og med blitt spurt på kiosken når jeg skal kjøpe trikkebillet om jeg skal ha voksenbillett. Jeg er snart 31.....

Endret av *Maja*
  • Liker 1
Gjest Borghild
Skrevet

Jeg er 34 og blir alltid spurt om leg på polet. Jeg digger´e! :)

Gjest Darthoven
Skrevet

Jeg er 30 og ble forleden spurt om leg på polet. Har aldri blitt spurt om leg i hele mitt liv, selv ikke da jeg var 16 og kjøpte øl i butikken. Så dette var nok bare et resultat av at èn person fikk for seg at han/hun skulle spørre deg om leg. Sannsynligvis helt tilfeldig. Men om du føler du er spe og svak, så tren litt vekter da vel? Spar litt skjegg, snau deg på huet, kjøp genser som gir deg litt kraftigere skuldre.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Hvis det er til noen trøst,så var det en mann i bilettluka på kinoen da jeg var 19-20 år gammel som satte store spørsmålstegn ved om jeg var gammel nok til å kjøpe billetter til en film med 11årsgrense.

Jeg vet ikke hva slags praksis de har på kino med filmer med 18årsgrense,men mulig dem har sånn som i butikk at de spør de de tror er under 23 eller 25. Kanskje de bare trodde at du var under 23:-)

Endret av Shinigami
  • Liker 3
Skrevet

Ved kinoen jeg jobbet ved måtte man spørre minst 10% av alle kinogjengerne om leg hvis de kjøpte billetter til 18-årsfilm. Jeg spurte alle jeg trodde var under 18 helt opp til ca. 25, fordi mange ser så like ut. Da fant jeg fort ut at folk jeg trodde var 20 var helt ned til 14 år, og folk jeg trodde var rundt 20 var langt over 30. Som kvinne synes jeg det var vanskeligere å se alder på menn enn på andre kvinner.

Det trenger ikke ha noe med utseende å gjøre over hode. Samboeren min er 2 m høy, brei og muskuløs, har helskjegg og kort hår. Han blir bedt om legitimasjon hele tiden. :)

Anonym poster: b43280205567ccc76ab4da715fc4fcaf

• Liker 2
Skrevet

Jeg blir 21 i år, og i løpet av det siste året har jeg lært at jeg ikke ser gammel nok ut til å få kjøpt et glass vin en gang... Heldigvis har jeg alltid legitimasjonen klar ;)Enten så ser du ung for alderen, men det kan være positivt, for da ser du i alle fall ikke sliten ut og "for tidlig" gammel, eller så er de strenge med å sjekke, fordi de ikke vil slippe inn 15-åringer med voksent utseende.

Anonym poster: 798aafcdedc0483ebd740a2375d1f3a7

Skrevet

Dette kommer til å bli din store bonus i livet når du runder de tredve. Trøst deg med det. Jeg er 31, og overalt hvor jeg går får jeg høre at jeg ligner på Lillebjørn Nilsen:

Kan jeg foreslå en hårklipp og runde med barberhøvelen for å lette på situasjonen? ;)

• Liker 2
Skrevet

Hahaha, minner meg om da min mann ble spurt om legitimasjon på polet. Han har langt bukkeskjegg og tatoveringer, og ser ikke sååå ung ut. Han er 30 år. Han ble åååå gla :-P Og holdt på å le seg i hel da han viste damen bak skranken sertifikatet sitt...

Noen er bare bestemt på å sjekke de aller fleste tror jeg. Ikke tenk på det :)

Anonym poster: 29410c1f9a3a629050972c88671e2ac8

Skrevet

Ta det som et kompliment! Personlig ble jeg megafornærmet da jeg rett etter fylte 18 ikke ble spurt om leg på polet - hadde jeg visst at jeg så gammel ut skulle jeg jaggu tatt med meg en tequilaflaske også.. :snurt:

Skrevet

hakket bedre her, jeg får høre at jeg ligner på george clooney, men jeg er bare 18 og det er ikke så gøy å ha mye grått hår, grovt ansikt og at jentene på din egen alder synes du er en gammel gris.

Anonym poster: b9644d1d3ab36b9cdc88115ec8d70a01

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...