Gjest Anonymous Skrevet 15. mars 2004 #1 Del Skrevet 15. mars 2004 Jeg prøver å spise en del havregrøt (annen hver dag eller noe) Jeg føler dette er veldig sunt å spise. Er det det? Jeg spiser det uten noe sukker, kanskje en anelse kanel for å få litt variasjon. Noen som vet hvor bra dette er for helsa? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~umulia~ Skrevet 15. mars 2004 #2 Del Skrevet 15. mars 2004 Det er nok ihvertfall ikke usunt. Det er fettfattig og fult av karbohydrater (som er sunt, selv om lindberg hevder noe annet). Havre inneholder kostfibere som er bra for fordøyelsen, og en god fordøyelse er jo ikke så dumt. Havregryn inneholder også forholdsvis mye jern og b-vitaminer, og det må man jo også ha. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 15. mars 2004 #3 Del Skrevet 15. mars 2004 Faktisk er havregrøt en veldig god måte å starte dagen på. til frokost skal du ha karbohydrater, havegryn inneholder de riktige karbohydratene også. + du får i deg fiber og magen begynner å jobbe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. mars 2004 #4 Del Skrevet 16. mars 2004 Havregrøt er kjempesunt. Jeg spiser en porsjon til frokost hver dag. Den "magre"utgaven: 4,5 dl vann 55 gram store havregryn 2 suketter litt salt kokes opp og småkoker ca 5-10 min. spises med kanel på (kanel stabiliserer blodsukkeret) (Inneholder 200 kal pr. porsjon. Fyldigere varianter kan jo lages for dem som vil ha det. Med melk istedetfor vann osv) Grøten er god og metter godt fram til lunch. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå