Gå til innhold

Ting vi ikke skjønner greia med

Gjest Borghild

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Riskjeks

Jeg skjønner ikke greia med å ta bilder av mat.

Nå snakker jeg ikke om matbloggere som illustrerer en oppskrift med et bilde e.l. Jeg skjønner den, jeg kan også strekke meg til å skjønne at folk tar bilder av noe mat de har komponert selv eller noe kjempespennende de har fått servert i utlandet. Men jeg tenker her på folk som på restaurant flekker opp mobilen og legger ut et bilde av tallerkenen på instagram/facebook. Mat de har blitt servert, og ikke laget selv. Og det trenger ikke være et kunstverk av en tallerken eller noe ekstraordinær mat heller, det kan være bare en standard burger eller en blåbærmuffins fra Waynes med cappucinoen ved siden av. Noen ganger har jeg også opplevd at min mat har blitt tatt bilde av, så det er altså noe de ikke spiser selv engang.

I don't get it! Opplys meg, noen!

Anonym poster: 1222b22dd66fbc2f0c54d45884b4fa96

Enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner heller ikke greia med å poste bilder av helt ordinære boller, kjøpe muffins, en kopp kaffe.

Er man på en flott restaurant og får en rett som er estetisk fin, så er det noe annet. Men ordinær bolle fra en eller annen kjedekafè skjønner jeg IKKE.

Jeg skjønner ikke greia med ulike liksom-fyndige setninger på veggen hjemme, fy så stygt!

Det er grunn mye jeg ikke skjønner.

- Når skal folk lære å stå til høyre og gå til venstre i rulletrappa?

- Når skal endel foreldre skjønne at de skal være FORELDRE til sine barn, ikke deres kompis?

- Hvorfor tror folk på healing, engler, homeopati, reiki, etc???

-

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner heller ikke greia med å poste bilder av helt ordinære boller, kjøpe muffins, en kopp kaffe.

Er man på en flott restaurant og får en rett som er estetisk fin, så er det noe annet. Men ordinær bolle fra en eller annen kjedekafè skjønner jeg IKKE.

Jeg skjønner ikke greia med ulike liksom-fyndige setninger på veggen hjemme, fy så stygt!

Det er grunn mye jeg ikke skjønner.

- Når skal folk lære å stå til høyre og gå til venstre i rulletrappa?

- Når skal endel foreldre skjønne at de skal være FORELDRE til sine barn, ikke deres kompis?

- Hvorfor tror folk på healing, engler, homeopati, reiki, etc???

-

1. avsnitt: fordi folk syns det er stas å gå på café og kjøpe bolle/latte/osv/osv/osv......... Enkelt og greit. De syns de "unner seg det" osv.

2. Setninger på veggen, på engelsk, er det mest harrye som finnes i hele verden og jeg gremmes når jeg kommer inn i et rom med det. (beklager til dere som har det, men jeg syns det er ddsharry).

3. Aldri, tror jeg. Jeg pleier å si det høyt når jeg støter på de som står til venstre. Da får jeg et hevet øyenbryn, men så flytter de seg.

4. Mamma er min beste venninne. Men også mammaen min. Hun har funnet en gyllen middelvei. Jeg syns hun har gjort en bra jobb, jeg kan snakke med henne om alt. Jeg liker at hun er en så god venninne. Men dette er ikke bare-bare, da. Man kan ikke BARE være venninne.

5. Mmmm, kanskje fordi de har prlvd alt av medisiner osv? Da kan det være siste løsning, og de oppnår gjerne placeboeffekt feks. Så lenge de får det bedre ser jeg ikke problemet :) (selvfølgelig synd at noen tjener seg rike på andres placeboeffekt, da. Men thats life :P)

Jeg skjønner IKKE greia med de idiotiske foreldrene som kjøper ballong/spraybokser(!!!!!!!!!!! som jeg får på bunaden min!!!!!!)/tutehorn på 17. mai.

Eller de som spiller i korps etter fyllte 15 år.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan skjønne de som fortsetter å spille i korps etter at de er fylt 15 år, noen må passe på og lære opp de yngste og da er det ofte de eldre barna, inkludert 15-åringer. Og så gir det større variasjon. Kjenner selv til et par russ som hjalp til og spilte med i korps de spilte i tidligere i 17. mai-toget. Og så har man jo korpsene fra militæret f.eks. Det er ikke bare barn som spiller i korps.

Anonym poster: ab9fe0dde9314fbd1bfcb4759c6f3ffb

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan skjønne de som fortsetter å spille i korps etter at de er fylt 15 år, noen må passe på og lære opp de yngste og da er det ofte de eldre barna, inkludert 15-åringer. Og så gir det større variasjon. Kjenner selv til et par russ som hjalp til og spilte med i korps de spilte i tidligere i 17. mai-toget. Og så har man jo korpsene fra militæret f.eks. Det er ikke bare barn som spiller i korps.

Jeg vet. Men jeg skjønner fremdeles ikke greia :fnise: (men det er fordi jeg ikke liker korps, selvsagt.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg skjønner ikke greia med kvinnedagen eller at ting generelt skal ha sin egen dag...

kvinnedagen, morsdagen, farsdagen, får i kål dagen, epledagen, aidsdagen, FN-dagen,

valentinesdagen, verdens teaterdag (!), verdens fjernsynsdag (haha!), verdens fjelldag,

verdens astmadag, internasjonal dag mot slanking........... og sånn forsetter det...

hva søren er poenget? :vetikke: jeg trenger ingen spesiell dag for å bli minnet på å gi mamma blomster, spise et eple, gå på teater,synes aids er kjipt, ta meg en fjelltur eller å gi pappa et slips...

Noen trenger faktisk en dato å forholde seg til for å vise litt oppmerksomhet i hverdagen ;) Her hadde jeg nok aldri fått en eneste blomst eller frokost på sengen om det ikke hadde vært for morsdag eller valentins dagen ;) Dette gjelder både barna og faren, hehe.

Ellers skjønner jeg ikke hvorfor folk farger håret så blondt at det ser grått ut.

Anonym poster: 46471c9baad6ccd469087abd0e854b40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet. Men jeg skjønner fremdeles ikke greia :fnise: (men det er fordi jeg ikke liker korps, selvsagt.)

De er der for å plage deg, selvsagt, hva ellers skulle det være? smiley-music007.gifsmiley-music004.gifsmiley-music016.gifsmiley-music021.gifsmiley-music028.gif

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke greia med å skrive på facebook at man er blitt fadder og at det føles godt å kunne hjelpe noen.

Jeg mener at gjerningen er god, men den er fortsatt like god selv om du ikke poster det på facebook!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spilte i korps til jeg var 18. Det var fordi det var utrolig gøy. Vi dro på mange turer (ofte en utenlandstur i året), vi deltok i NM, vi hadde det sosialt og gøy på øvingene. Vi spilte my forskjellig musikk, bla filmmusikk, popsanger og klassisk musikk. Det var folk i alle aldre der, inkludert mange på min egen alder. Det var rett og slett veldig sosialt, og MYE mer enn bare å spille i 17.mai-toget (som forøvrig var det folk likte minst). Av alle fritidsaktiviteter jeg har vært med på (og det er ganske mange), så har korps vært det desidert morsomste.

Derfor spiller folk i korps etter fylte 15 år ;)

Jeg forstår ikke folk som har hjem som ser ut som kopier av bilder i interiørkataloger. Hva med å gjøre hjemmet sitt litt mer personlig?

Anonym poster: e327c5e413fa19d15cf072bcf48a4ed9

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salt på alt.

Spesielt salt på alt, uten å smake på det først!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke greia med mobbing på KG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At leppestifter heter Nude men så er de orange eller brune. Lureri :rasende:

Burde de ikke vært nakne, altså uten sånn hylse?

Anonym poster: 1d06cf9bbf9bdc8921f54a3cdb851c26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det har du helt rett i. Men det er de heller ikke, som jeg skrev. Lureri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er da mye annet også som er lureri. Dyr sjampo hos frisøren for eksempel. De sier alltid at man skal bruke bare det halve siden den er så konsentrert. Men jeg glemmer jo dette, og splæsjer ut like stor dæsj som av billigsjampoen. Lureri!

Anonym poster: 1d06cf9bbf9bdc8921f54a3cdb851c26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslofolk som mener at de snakker bokmål. De snakker dialekt, ikke et skriftspråk! :frustrert:

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riskjeks

Jeg skjønner heller ikke dette med interiør. "Alle" synes de har en sååå personlig stil, men hjemmene til alle som er opptatte av interiør, ser stort sett helt like ut.

Fatter heller ikke hvorfor noen faktisk kan ha interiør/innredning av bolig som hobby. Det må jo være det kjedligste i verden? Og så oppussing - kjempeslitsomt, kjempedyrt og kjedelig. Og blir det noe finere egentlig? Ikke er det akkurat miljøvennlig. Og ikke familievennlig. Opplys meg om hva som er "greia"!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man ikke ser poenget med en KINDLE og starter å sammenligne det med et nettbrett så har man misforstått hva produktet er for noe.

Jeg har både nettbrett og flere kindle og det kunne ikke falle meg inn å bruke et nettbrett til å lese bok. Hvis man mener et nettbrett er "bra nok" så leser man neppe noe særlig eller har aldri prøvd en kindle. Det blir litt som å si at det ikke er noe vits å ha PC fordi man har en liten smarttelefon.

Jeg har hatt leselys på alle mine kindle.

Anonym poster: bcc848f9300a89bb1e180db620ea8f4d

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...