Gå til innhold

Ting vi ikke skjønner greia med

Gjest Borghild

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

De har tydeligvis ikke angst for å kle av seg når de skifter klær.

Anonym poster: 7abba0a9a7a143b2eb24a62268486d75

Nettopp. :P

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så muffins er et norsk ord...? Her synes jeg det er noe muffens, altså!

Jeg lurte på det samme, hva heter det faktisk på norsk? Jeg regnet med Dreamdrops spøkte, men nå begynner jeg å lure. :laugh:

Minner meg om noe fra en amerikansk film jeg så: I want American food, damn it, give me French fries!

Anonym poster: 4d9f6a3e39e27d90a7c16e034c386570

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muffins er vel et norsk ord med avstamming fra ett eller annet språk som så mange andre?

Eller var det en spøk jeg ikke tok nå? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lars Vaular. Hørte nettopp en sang på radioen av han, og alt jeg tenkte var :huh:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lurte på det samme, hva heter det faktisk på norsk? Jeg regnet med Dreamdrops spøkte, men nå begynner jeg å lure. :laugh:

Minner meg om noe fra en amerikansk film jeg så: I want American food, damn it, give me French fries!

Det heter muffins på norsk, ordet har glidd inn i språket vårt. Vi er for sent ute til å fornorske det nå, men et forslag kunne være porsjonsformkake... eller noe. Muffins hører til i en gruppe av pussige lånord fra engelsk som har kommet inn i flertallsform og blitt sånn. Andre slike ord er feks caps, tanks, bunkers, snacks. Alle disse virker i beste fall rare hvis de brukes i entall på norsk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, hva er muffins da? Da vil jeg gjerne at du forklarer forskjellen, så jeg eventuelt ikke irriterer meg over "cupcake"-ordet fremover :fnise:

Jeg foreslår at man forbyr cupcakes, slik at man kan fortsette å bruke ordet muffins. Ordet "koppekake" vil nok aldri slå an likevel. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Dreamdrops

Jeg foreslår at man forbyr cupcakes, slik at man kan fortsette å bruke ordet muffins. Ordet "koppekake" vil nok aldri slå an likevel. :(

Nei, du sier noe der :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som kaller seg for "tigermamma".

Er ikke det bare curlingforeldre med for stro tro på et bortskjemt avkom som vil få seg et realt sjokk når han/hun må ut i den ekte verden?

Eller?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser bare en mindre muffin med ekstra topping når jeg ser cupcake'en, men det er nå så :P Jeg fortsetter i alle fall å si muffin :laugh:

Men takk for illustrasjonene!

Enig med deg. :5:

Godt å vite at det ikke bare er meg som synes at cupcakes kun er muffins med ekstra mye topping. :fnise:

Endret av loffen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Dreamdrops

Enig med deg. :5:

Godt å vite at det ikke bare er meg som synes at cupcakes kun er muffins med ekstra mye topping. :fnise:

Er ikke bare deg nei :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Hvorfor folk er mer opptatt av å skrive på Facebook hvor morsomt man har det, enn å faktisk snakke med dem man er sammen med

- Kyssebilder på Facebook. Gjerne fra senga

- Instagram

- Justin Bieber

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Migrene. Det var en konstruksjonsfeil å legge de følsomme nervene parallelt med pulsårene i tinningene og ved øynene.

Edit: Nerver, ikke never.

Endret av Pringle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...