Gå til innhold

Ting vi ikke skjønner greia med

Gjest Borghild

Anbefalte innlegg

Ser babyer ut som jenter eller gutter? Det tar gjerne minst et år eller to (og kanskje mer) før man kan se utelukkende på ansiktet om et barn er gutt eller jente.

De blir lett oppfattet som gutter på grunn av mangelen på jentete hår vil jeg tro, siden det er lite annet ved en baby som viser noen karakteristiske trekk vi vanligvis forbinder med visse kjønn.

Anonym poster: 03d464f0dc2123263f3c2e2dcb1acdd9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Riskjeks

Jeg sier ikke jeg skjønner hvorfor, bare kom med en mulig forklaring :) Jeg synes hårband på babyer er søtt og forstår også hvorfor mange ikke orker bruke rosa på jenter og blått på gutter for å vise kjønn.

Det var bare en generell betraktning :) Jeg forstår uansett ikke hvorfor det er så innmari farlig om noen tror jenta er en gutt eller omvendt?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emmanuelle

Det var bare en generell betraktning :) Jeg forstår uansett ikke hvorfor det er så innmari farlig om noen tror jenta er en gutt eller omvendt?

Jeg var en utrolig lite feminin unge og så ut som en miniatyr av bestefaren min da jeg var mindre, så jeg skjønner hvorfor noen ønsker å vise kjønnet :fnise:

Pappa pleide visst å kle på meg grønt og spesifikt ikke omtale meg som "hun" dersom noen fremmede dullet med meg, kun for å forvirre folk :P

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valiumsjunkie

Skjønner ikke greien med folk som må poengtere hvor lite de bryr seg om diverse ting? "Jeg driter i hva andre mener om meg".

Javel, da er du enten

1. dement

2. retard

3. lite selvbevisst

4. hjernevasket

5. umoden

6. moden for psykiatrisk avdeling

Endret av Valiumsjunkie
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

Jeg skjønner ikke greia med å svare for eksempel "Jeg spiser ikke smør!" eller "ææssssj- smør er ekkelt" i en tråd som heter "hvilket smør liker/bruker du?"

Det er sååååå irriterende! :daane:

Endret av NozMonster
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke greia med å svare for eksempel "Jeg spiser ikke smør!" eller "ææssssj- smør er ekkelt" i en tråd som heter "hvilket smør liker bruker du?"

Det er sååååå irriterende! :daane:

Ja, nå har jeg ikke sett trådene, men å æsje på noe synes jeg er barnslig. Hvilken rett har du å fortelle andre, eller gi andre en ekkel følelse, at det å spise smør er ...såååå æsj. Noen kom seg aldri ut fra barnehage-mentalitet, åpenbart.

Anonym poster: b210ca49bdb9ef2d339297a6fd607c6c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Inggolf

Ja, nå har jeg ikke sett trådene, men å æsje på noe synes jeg er barnslig. Hvilken rett har du å fortelle andre, eller gi andre en ekkel følelse, at det å spise smør er ...såååå æsj. Noen kom seg aldri ut fra barnehage-mentalitet, åpenbart.

Anonym poster: b210ca49bdb9ef2d339297a6fd607c6c

jeg har ikke sett en tråd som heter akkuratt det jeg skrev, men det er en gjenganger hver eneste gang jeg er her inne, at jeg ser liknene svar i slike tråder hvor noen spør om noe..

Om man ikke spiser smør eller synes det er så grusom så la vææææææær å svar da vell, for

da er det nemlig ikke ditt svar som TS er ute etter :trist:

(det siste der var ikke til deg altså AB)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riskjeks

Jeg var en utrolig lite feminin unge og så ut som en miniatyr av bestefaren min da jeg var mindre, så jeg skjønner hvorfor noen ønsker å vise kjønnet :fnise:

Pappa pleide visst å kle på meg grønt og spesifikt ikke omtale meg som "hun" dersom noen fremmede dullet med meg, kun for å forvirre folk :P

Men hvorfor? Regner jo med at all familie/venner vet hvilket kjønn ungen er, så hvorfor er det sånn innmari viktig at en tilfeldig fremmed ser det? :klo: Jeg forstår det ikke...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel kanskje en selvtillittsknekk eller noe hvis noen tror at jenta di er en gutt da kanskje? Og mange synes jo det er søtt med pannebånd på babyen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riskjeks

Det er vel kanskje en selvtillittsknekk eller noe hvis noen tror at jenta di er en gutt da kanskje? Og mange synes jo det er søtt med pannebånd på babyen.

Hæ? :overrasket:

Hvorfor det? Er folks selvtillit avhengig av hvorvidt babyen ser ut som sitt kjønn?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

Hvorfor det? Er folks selvtillit avhengig av hvorvidt babyen ser ut som sitt kjønn?

jeg tror nok dette bare er en ting du må akseptere uten å forstå Riskjeksen...

Jordmor tok forøvrig feil kjønn av meg da mamma poppa meg ut. "gratulerer, dere har fått en velskapt gutt" sa hun... "eeeh, nei, det er tydeligvis en jente vi har fått" svarte pappa :fnise:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riskjeks

jeg tror nok dette bare er en ting du må akseptere uten å forstå Riskjeksen...

Jordmor tok forøvrig feil kjønn av meg da mamma poppa meg ut. "gratulerer, dere har fått en velskapt gutt" sa hun... "eeeh, nei, det er tydeligvis en jente vi har fått" svarte pappa :fnise:

At folks SELVTILLIT avhenger av hvorvidt jentebabyen ikke blir tatt for å være gutt? Akkurat det kan jeg ikke akseptere faktisk. Selvtillit får man av bl.a egne prestasjoner. Har man prestert bedre om jenta ser feminin ut, slik at ingen tar henne for å være gutt? Mens mødre hvis datter blir forvekslet med gutter fordi de ikke har prakket på henne rosa klær og hårbånd, har prestert dårlige? Det strider mot mine idealer i alle fall. Håper ikke jeg er alene om det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hvorfor? Regner jo med at all familie/venner vet hvilket kjønn ungen er, så hvorfor er det sånn innmari viktig at en tilfeldig fremmed ser det? :klo: Jeg forstår det ikke...

Nær familie og venner vet det sikkert, men ikke bekjente som man møter på en gang i blandt. Det hender at jeg møter på folk jeg gikk på skole med og sånne ting; folk jeg kjenner godt nok til å hilse og slå av en liten prat med når vi møtes, men ikke godt nok til at jeg vet alt som skjer i livet deres. Og hvis de da nylig har fått barn syns jeg alltid det er flaut å spørre om det er jente eller gutt, i tilfelle foreldrene skulle bli fornærmet, så jeg setter pris på fargekodet klær :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riskjeks

Nær familie og venner vet det sikkert, men ikke bekjente som man møter på en gang i blandt. Det hender at jeg møter på folk jeg gikk på skole med og sånne ting; folk jeg kjenner godt nok til å hilse og slå av en liten prat med når vi møtes, men ikke godt nok til at jeg vet alt som skjer i livet deres. Og hvis de da nylig har fått barn syns jeg alltid det er flaut å spørre om det er jente eller gutt, i tilfelle foreldrene skulle bli fornærmet, så jeg setter pris på fargekodet klær :P

Spør hva ungen heter, så forstår du det forhåpentlig ;)

Dikke-dikk litt med ungen, og spør "hva heter du da?". Funker alltid :P

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

At folks SELVTILLIT avhenger av hvorvidt jentebabyen ikke blir tatt for å være gutt? Akkurat det kan jeg ikke akseptere faktisk. Selvtillit får man av bl.a egne prestasjoner. Har man prestert bedre om jenta ser feminin ut, slik at ingen tar henne for å være gutt? Mens mødre hvis datter blir forvekslet med gutter fordi de ikke har prakket på henne rosa klær og hårbånd, har prestert dårlige? Det strider mot mine idealer i alle fall. Håper ikke jeg er alene om det.

Neida, men hvorfor folk bruker disse hårbåndene på jentene sine kommer sikkert av forskjellige grunner.

For mange så dreier det seg sikkert ikke om annet enn at de synes det er fint og søtt...

Jeg tror bare ikke at det er så mye vits å legge så mye i det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet da ikke jeg. Har ikke barn. Men jeg ser for meg at nybakte mødre med hormoner og alt det der er litt emosjonelle og lett kan bli fornærmet og få en knekk av at noen sier noe "stygt" (som jeg tror det oppfattes som) om deres elskede perfekte lille baby.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riskjeks

Jeg vet da ikke jeg. Har ikke barn. Men jeg ser for meg at nybakte mødre med hormoner og alt det der er litt emosjonelle og lett kan bli fornærmet og få en knekk av at noen sier noe "stygt" (som jeg tror det oppfattes som) om deres elskede perfekte lille baby.

Da bør de "ta seg en bolle" som det så fint heter :P

Mange hormonelle kjerringer tar seg nær av alt mulig, men hvis de får dårlig selvtillit av noe sånt, er det noe alvorlig galt med dem. Man elsker vel barnet sitt selv om noen tror han/hun er motsatt kjønn av hva han/hun egentlig er? :klo:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riskjeks

Neida, men hvorfor folk bruker disse hårbåndene på jentene sine kommer sikkert av forskjellige grunner.

For mange så dreier det seg sikkert ikke om annet enn at de synes det er fint og søtt...

Jeg tror bare ikke at det er så mye vits å legge så mye i det.

Det var begrepet selvtillit jeg reagerte mest på.

Men jeg fatter fortsatt ikke hvorfor det er så viktig å vise fremmede hvilket kjønn ungen er. Tror folk at fremmede går og tenker "ja, det var ei jente ja" og "det der var en gutt", hver gang de passerer en unge i barnevogn? Tror de fleste ikke kunne brydd seg mindre...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo ikke sagt at de ikke elsker barnet sitt da. Men de føler vel sikkert det samme som de ville gjort om noen hadde trodd at de selv var en mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...