Gå til innhold

Ting vi ikke skjønner greia med

Gjest Borghild

Anbefalte innlegg

Gjest Emmanuelle

I dag har jeg innsett at jeg ikke skjønner greia med å søke oppmerksomhet for andres ulykke.

Eksempler: I dag har det skjedd en ulykke i hjembyen min. Plutselig kommer det masse statuser med "Jeg kjører under den brua hver dag" med masse kommentarer a la "Så bra det ikke var deg hjerte hjerte". Noen sier de PLANLA å kjøre under den brua i dag, men det var ikke meningen at de skulle dø i dag.

WHAT??? Har vi virkelig blitt så oppmerksomhetssyke at vi må ha trøst for noe som ikke har skjedd? Ingen av dem som har postet kjenner noen involverte.

Så det samme ved Boston-bombinga, folk som aldri har snakket med noen i Boston, langt mindre verdt der "priset seg lykkelig over at de ikke var berørte".

Jeg kjenner jeg blir sint på vegne av de som faktisk blir berørte, synes det er respektløst å bruke ulykker og katastrofer for å få sympati i form av likes og kommentarer på face når man ikke er i nærheten av å være berørt en gang.

Beklager, jeg blir bare så innmari provosert.

Endret av Emmanuelle
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Les Klar Tale isteden.

Eller tekst tv.

Garantert videofri.

Anonym poster: 1d06cf9bbf9bdc8921f54a3cdb851c26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WHAT??? Har vi virkelig blitt så oppmerksomhetssyke at vi må ha trøst for noe som ikke har skjedd? Ingen av dem som har postet kjenner noen involverte.

Noen ganger trenger man trøst for ting som ikke har skjedd. Det har ikke nødvendigvis noe med oppmerksomhet å gjøre, for det å vite at det like gjerne kunne ha vært deg om noen små faktorer hadde vært annerledes er en ganske ekkel tanke.

Når det er sagt så er nok slike statuser på facebook for oppmerksomhetens skyld, ja.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller tekst tv.

Garantert videofri.

Eksisterer det fortsatt? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Emmanuelle, så enig med deg.

Når noe skjer så er det om og gjöre og bevise for verden at man hadde noe med det å gjöre

Kjenner ei som hadde kjört forbi Utöya en gang i sitt liv, og når 22/7 skjedde aå la hun ut om hvor vakker Utöya er og hvor trist det er å aldri kunne reise tilbake dit uten å kun tenke på drap. At hun kom til å savne det å aldri kunne klare å reise tilbake dit osv osv osv.

Og hun hadde kjört forbi!! En gang!! For typ 20 år siden!!

(Og ja, jeg vet meget vel at hun aldri har värt på selve Utöya etc)

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksisterer det fortsatt? :fnise:

Vet ikke med tv (har ikke), men jeg har nrk tekst som app på mobilen min. Elsker å ta en kjapp nyhetsoppdatering gjennom å bla gjennom kortfattede nyhetstekster, som ville fått plass i en sms.

(Også er det svart bakgrunn med farget tekst, ikke all denne hvite bakgrunnsfargen som skal være så fancy idag)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gunfreak

De som mistrives i en jobb, hvorfor ikke bytte jobb?

Fordi dem har den chipen i hånda som sier hva de må jobbe som.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At folk må strø sånn illeluktende bark i hager og sånt. Det lukter jo helt forjævlig.

Er en av naboene her som har strødd det i felles bed, rett ved her jeg bor. Blæh.

Anonym poster: 282b2a5016b6129fd018ffedddfa791f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som mistrives i en jobb, hvorfor ikke bytte jobb?

Det er en enorm forenkling av problemet, det er ikke bare bare å bytte jobb for alle.

Anonym poster: 03d464f0dc2123263f3c2e2dcb1acdd9

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At folk må strø sånn illeluktende bark i hager og sånt. Det lukter jo helt forjævlig.

Er en av naboene her som har strødd det i felles bed, rett ved her jeg bor. Blæh.

Syns det lukter godt jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Riskjeks

Idol..

Enig... Jeg gidder i alle fall ikke se på sesong etter sesong med det tullet der. Oppbrukt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jula.

Anonym poster: ab9fe0dde9314fbd1bfcb4759c6f3ffb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det lukter godt jeg :)

Jeg synes det lukter som sur gammel melk, eller kattepiss eller noe. Fysj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De som dynker seg ned med parfyme før de skal ut i marka. Når jeg skal ut i skogen foretrekker jeg å lukte på naturen og våren - ikke Chanel no. 5!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emmanuelle

De som dynker seg ned med parfyme før de skal ut i marka. Når jeg skal ut i skogen foretrekker jeg å lukte på naturen og våren - ikke Chanel no. 5!

Gjelder vel alle som dynker seg i parfyme generelt :P

Glemmer aldri den gangen jeg måtte gå av bussen 7 holdeplasser før jeg egentlig skulle av fordi dama som satte seg ned ved siden av meg oste sånn av tung parfyme at jeg ikke fikk puste, bokstavelig talt. Prøvde å ordne meg et lite "frihull" ved å gjemme meg bak sekken, men det lufthullet gitt fort tomt og jeg klarte ikke mer. Da jeg kom av bussen måtte jeg gispe etter luft og bruke et par minutter på å samle meg.

Tror jeg aldri har vært nærmere å dø enn den gangen :fnise:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjelder vel alle som dynker seg i parfyme generelt :P

Glemmer aldri den gangen jeg måtte gå av bussen 7 holdeplasser før jeg egentlig skulle av fordi dama som satte seg ned ved siden av meg oste sånn av tung parfyme at jeg ikke fikk puste, bokstavelig talt. Prøvde å ordne meg et lite "frihull" ved å gjemme meg bak sekken, men det lufthullet gitt fort tomt og jeg klarte ikke mer. Da jeg kom av bussen måtte jeg gispe etter luft og bruke et par minutter på å samle meg.

Tror jeg aldri har vært nærmere å dø enn den gangen :fnise:

Du burde sagt fra, på en fin måte, om problemet. Kanskje hadde hun flyttet på seg? Er ikke riktig at du skal måtte gå av fordi andre ikke tar hensyn og forpester luften vi puster i på trange steder som buss f.eks.

Anonym poster: ab9fe0dde9314fbd1bfcb4759c6f3ffb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke greia med all reklemen på underskrevne ord i alle tråder om datingsider og russiske horer. Hva er dette?? Er heeeele KG spammet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...