Cata Skrevet 25. januar 2013 #121 Del Skrevet 25. januar 2013 Jeg skjønner ikke greia med: Idol (greit noen kan synge, andre kan ikke, men hvor mange av disse håpefulle blir faktisk idoler for noen som helst?)vesker til tusenvis av kroner (jeg får med meg like mye i min 400 kronersveske)Paradise Hotel (har riktignok aldri sett en eneste episode, men etter det jeg har lest om programmet så er det fullstendig uten mål og mening)at det skal være moro å trene (jeg går med på at det er sunt å røre seg, men moro????) 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2013 #122 Del Skrevet 25. januar 2013 Jeg så det ble nevnt tidligere, men det er så viktig for meg å få en forklaring på det følgende fenomenet at jeg tar det opp igjen: epostsvindel! Senest rett etter nyttår hadde VG en reportasje hvor de anslo at nordmenn ble svindlet for 40 millioner kroner gjennom epostsvindel i 2012 - det må jo være kødd?! Hvem er disse menneskene som leser den ekstremt lite troverdige eposten fra den spanske advokaten til den tredje (og nå avdøde) bestefaren du aldri visste du hadde og tenker "Ja, så sannelig... jeg må jo være det ukjente barnebarnet til Mr. Late Oliver Jensen! Jeg vil gi han kontoinformasjonen min så jeg kan gjøre krav på min (u)rettmessige arv!"?! Kan noen svare meg på dette? Kan du som leser dette? Er det deg? Jeg vil snakke med deg! Jeg kjenner folk som har blitt lurt, og jeg kjenner selvsagt enda flere som har blitt forsøkt svindlet uten å bite på. Konklusjonen min er denne: De som går på limpinnen er rike, vellykkede mennesker. De har tatt sjanser i livet, satset penger på noe og oppnådd suksess. Folk har kontaktet dem med gode tilbud som har vært bra for dem, og de føler seg spesielle. Det kan skje igjen, tenker de. De tror at når de får et slikt tilbud er det fordi de er så spesielle, og at de har vunnet en konkurranse eller at en nigerianer ønsker å dele formuen sin med dem. En annen fellesnevner er at de ikke er særlig kjent med bruk av internett - gjerne folk litt opp i årene som ikke begynte å bruke nett før de var i godt voksen alder. Jeg sier ikke at alle rike/vellykkede mennesker er lettlurte nok til å bite på slikt, men de fleste normale mennesker skjønner øyeblikkelig at det er svindel uansett hvor smart eller lite smart de er. Anonym poster: 4d3f82633a8c58b43d6357d8acb02796 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 25. januar 2013 #123 Del Skrevet 25. januar 2013 (endret) Poenget til Chloe- var nok at folk har ikke kjøpt et kamera til x antall tusenlapper som de tar bilde med før de "ødelegger" de, de tar bildene med mobilen. Det er en app til telefonen. Fokk! Der dreit jeg meg ut ja. Men likevel, kameraene er jo såpass bra på mobilene idag, så hvorfor nostalgisere bildene fra dem? Endret 25. januar 2013 av Lutetium 71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 25. januar 2013 #124 Del Skrevet 25. januar 2013 kameraene er jo såpass bra på mobilene idag, så hvorfor nostalgisere bildene fra dem? Nettopp derfor. På samme måte som de fleste andre pendeler svinger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 25. januar 2013 #125 Del Skrevet 25. januar 2013 HVEM farger håret sitt grått frivillig?? :klo: Anonym poster: abf211ab73ab4d844bf14755c05dffca Jeg ser ungjenter hele tida med grått hår jeg, det er jo blitt "in". Har sett noen av de wannabe glamourstjernene på paradise ol. også som har grått hår. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chloe- Skrevet 25. januar 2013 #126 Del Skrevet 25. januar 2013 Poenget til Chloe- var nok at folk har ikke kjøpt et kamera til x antall tusenlapper som de tar bilde med før de "ødelegger" de, de tar bildene med mobilen. Det er en app til telefonen. Exactly. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sitronmelisse Skrevet 25. januar 2013 #127 Del Skrevet 25. januar 2013 "Idrettsgallaen" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xaphan Skrevet 26. januar 2013 #128 Del Skrevet 26. januar 2013 Jeg skjønner ikke greia med å ha 300 bøker med seg overalt. På disse lesebrettene. Hvor mange bøker skal du lese neste uke? Holder det ikke å ha 3? Hvis du har et lesebrett kan du vel like gjerne fylle det opp? Det er jo bare en annen måte å oppbevare bøker på, ingen ser ned på deg om du har 300 bøker i bokhylla for eksempel 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Darthoven Skrevet 26. januar 2013 #129 Del Skrevet 26. januar 2013 Jeg skjønner ikke greia med at folk ikke skjønner greia. Jeg personlig skjønner alle greier. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaDust Skrevet 26. januar 2013 #130 Del Skrevet 26. januar 2013 (endret) Jeg så det ble nevnt tidligere, men det er så viktig for meg å få en forklaring på det følgende fenomenet at jeg tar det opp igjen: epostsvindel! Senest rett etter nyttår hadde VG en reportasje hvor de anslo at nordmenn ble svindlet for 40 millioner kroner gjennom epostsvindel i 2012 - det må jo være kødd?! Hvem er disse menneskene som leser den ekstremt lite troverdige eposten fra den spanske advokaten til den tredje (og nå avdøde) bestefaren du aldri visste du hadde og tenker "Ja, så sannelig... jeg må jo være det ukjente barnebarnet til Mr. Late Oliver Jensen! Jeg vil gi han kontoinformasjonen min så jeg kan gjøre krav på min (u)rettmessige arv!"?! Kan noen svare meg på dette? Kan du som leser dette? Er det deg? Jeg vil snakke med deg! Det er nok ikke sånn svindel de fleste går på, men heller de mailene som blir faket fra ting folk ser på som troverdige. Feks er det mye paypal-svindel ute å går hvor de blir bedt om å logge på blabla. Med disse mailene ligger det en link til det folk tror er nettbanken sin, paypal - hva enn, og når de trykker på linkene i mailen så gir de svindleren tilgang på kontoene sine. Derfor bør man alltid gå inn manuelt når man får en troverdig Mail i stedet for å klikke på vedlagt link Endret 26. januar 2013 av KaDust 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 26. januar 2013 #131 Del Skrevet 26. januar 2013 Det er nok ikke sånn svindel de fleste går på, men heller de mailene som blir faket fra ting folk ser på som troverdige. Feks er det mye paypal-svindel ute å går hvor de blir bedt om å logge på blabla. Med disse mailene ligger det en link til det folk tror er nettbanken sin, paypal - hva enn, og når de trykker på linkene i mailen så gir de svindleren tilgang på kontoene sine. Derfor bør man alltid gå inn manuelt når man får en troverdig Mail i stedet for å klikke på vedlagt link Jo, har lest den artikkelen som ble henvist til. Og det er Nigeria-svindel det er snakk om. En venn av meg latet som han gikk på og sendte mailer med en slik hvor han lover at penger skulle komme inn. Og måten de fanger disse lettlurte toskene på er jo å sjarmere og går på det følelsesmessige osv. En litt ensom sjel som plutselig får kjærlighetsbrev fra en lekker snelle biter visst fort på kroken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaDust Skrevet 26. januar 2013 #132 Del Skrevet 26. januar 2013 Jo, har lest den artikkelen som ble henvist til. Og det er Nigeria-svindel det er snakk om. En venn av meg latet som han gikk på og sendte mailer med en slik hvor han lover at penger skulle komme inn. Og måten de fanger disse lettlurte toskene på er jo å sjarmere og går på det følelsesmessige osv. En litt ensom sjel som plutselig får kjærlighetsbrev fra en lekker snelle biter visst fort på kroken. Såpass ja. Har ikke lest artikkelen så regnet med at det var det andre folk bet på. Jøss det skjønner ikke jeg greia med heller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
squash1 Skrevet 26. januar 2013 #133 Del Skrevet 26. januar 2013 Skjønner ikke greia med å slumre vekkerklokka hunde ganger om morningen.. snakk om selvpining. Bedre å bare stå opp med en gang, og få det overståt..! 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeaMichele Skrevet 26. januar 2013 #134 Del Skrevet 26. januar 2013 Norske serier/filmer og reality. Noe så kleint! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 26. januar 2013 #135 Del Skrevet 26. januar 2013 Hotel Cæsar 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blue Jeans Skrevet 26. januar 2013 #136 Del Skrevet 26. januar 2013 Hotel Cæsar :O Jeg skjønner ikke hvorfor de selger store kanner med vann...Greit med små flasker, for det finnes de som vil ha vann og ikke brus når de er ute, men hvem trenger store flasker osv. Justin Bieber alt-mulig-rart (tenker ikke mennesket selv, sikkert grei han, men visklær, sengetøy, puter og gud vet hva) skjønner hvorfor de selger det-penger, men ikke hvorfor noen KJØPER det. Grov pizzabunn og "sunnere" kaker. Hva er poenget? Kaker er ikke sunt, de skal heller ikke være det... Det samme gjelder vel egentlig pizzaen synes jeg. Greit med grønnsaker på toppen eller noe, men grov pizzabunn? Sikkert mye, mye mer 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 26. januar 2013 #137 Del Skrevet 26. januar 2013 0% yoghurt. Mat som ikke er mat, får det ikke til å gi mening. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 26. januar 2013 #138 Del Skrevet 26. januar 2013 Jenny Skavlan.. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 26. januar 2013 #139 Del Skrevet 26. januar 2013 Mote. Det er vel få ting i verden som er så meningsløst som det. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raindrops Skrevet 27. januar 2013 #140 Del Skrevet 27. januar 2013 (endret) :O Jeg skjønner ikke hvorfor de selger store kanner med vann...Greit med små flasker, for det finnes de som vil ha vann og ikke brus når de er ute, men hvem trenger store flasker osv. Da moren min var gravid kunne hun ikke drikke vann fra springen, jeg husker ikke helt hvorfor, for jeg var veldig ung, men det endte uansett med svangerskapsforgiftning og keisersnitt. I alle tilfeller gikk det med en del 5-litersdunker vann Endret 27. januar 2013 av Raindrops 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå