Cawarra Skrevet 15. mars 2004 #21 Del Skrevet 15. mars 2004 Å sende ut ønskeliste synes jeg er drøyt, men å legge ved link til en bryllupsside med diverser info, inkl ønskeliste, er helt greit. Jeg synes også det hadde vært greit å utstyrt f eks brudeparets foreldre med ønskelister, slik at de evt kan tipse folk som lurer. Å pådytte folk en ønskeliste de ikke har bedt om, synes jeg ikke noe om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-ida- Skrevet 15. mars 2004 #22 Del Skrevet 15. mars 2004 synes det var rimelig frekt ja, alle kommer jo til å kjøpr gave, men dette finner man ut av selv. Man sender ikke ut ønskelister!! Dette er min mening da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 15. mars 2004 #23 Del Skrevet 15. mars 2004 Hmmmm x 2 :-? Fikk visst litt å tenke på her jeg. I de to siste bryllupene vi var i fikk vi tilsendt ønskelisten med invitasjonen, så jeg har egentlig ikke tenkt noe særlig på det, men tatt det som en selvfølge at det skulle være slik.... Er det ok å skrive på invitasjonen at man har lagt ut ønskeliste der og der ? Og hvorfor er det greit, men ikke å sende selve ønskelisten- ser liksom ikke helt forskjellen jeg da..... Men jeg har jo ikke lyst til at noen skal bli fornærmet når de får tilsendt invitasjonene- det er jo ikke meningen :klø: Jeg synes det er frekkt å i det hele tatt nevne ønskelisten, og synes derfor IKKE det er greit å skrive hvor ønskelisten er lagt ut. Det korekte som mange her sier er å henvise til et sted de inviterte kan få informasjon, enten det er vertskapet (en selv eller foreldre i de fleste tilfeller), en internettside eller begge deler. Det viktige her er at det faktisk er flere ting de inviterte kan komme til å lure på, f.eks hvor kirken ligger eller om det er gjort noen grupperabatt for overnatting. Dermed sier en ingenting direkte om ønskelisten, og tar det altså ikke som en selvfølge at en får gaver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *nurket* Skrevet 15. mars 2004 #24 Del Skrevet 15. mars 2004 Ville ikke sendt ut ønskelisten nei, men gitt informasjon om hvor man har registrert ønskelisten :-) Vennepar i England (hvor det er veldig vanlig å gi ut denne informasjonen forøvrig) la ved små kort, som de hadde fått utdelt fra de aktuelle stedene de var registrert. Og som var sendt med invitasjonen. Syns det var super greit. Spesielt fordi man kunne bestille det på internett i deres tilfelle, og gaven ble levert til brudeparet på den aktuelle dagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anna Lovinda Skrevet 15. mars 2004 #25 Del Skrevet 15. mars 2004 Å legge ved ønskeliste virker ikke frekt. Det er vel skikk og bruk å gi brudepar gaver? Det frekke her var imidlertid at man sendte ønskelister til folk som ikke var invitert i bryllupet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dalwhinnie Skrevet 16. mars 2004 #26 Del Skrevet 16. mars 2004 Enig med Anna Lovinda. Som bryllupsgjest kommer jeg garantert til å kjøpe gave og da er en ønskeliste en befrielse å kunne forholde seg til. Jeg skjønner at en del av dere synes dere er mye mer taktfulle ved å la f.eks. foreldre oppbevare listene og distribuere dem på forespørsel, men som gjest er det mye enklere for meg å kunne klikke meg inn på nett, gå i en bestemt butikk eller rett og slett ha papirutgaven i hånda enn å måtte ringe til folk jeg kanskje ikke kjenner en gang og be dem sende meg liste. Ønskeliste er en praktisk ting for oss bryllupsgjester. Om dere skal være så forbaska taktfulle, så legg i det minste ved en link eller informasjon om hvor listene er å finne. Det å absolutt skulle unngå temaet ønskelister når en innbyr til bryllup blir litt som å for all del ikke skulle snakke om den store rosa elfanten som står midt i rommet - for min del. Ja til ønskelister! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
verene Skrevet 16. mars 2004 #27 Del Skrevet 16. mars 2004 Vi kommer ikke til å legge ved ønskelister. Derimot kommer jeg til å lage en ganske detaljert liste med ønsker i alle prisklasser, og de som ønsker å få tips fra denne, kan enten spørre oss eller foreldrene våre. Kommer også til å legge ut ønskelister i noen utvalgte butikker - tror jeg. Jeg syns det er mer riktig at gjestene tar initiativet til dette med gaver selv, enn at de blir "prakket" på ei sånn liste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 16. mars 2004 #28 Del Skrevet 16. mars 2004 Vi har skrevet en mail til våre foreldre og våre forlovere om hvor vi har lagt ut ønskelist og hva vi ønsker oss sjenerelt. Dette er fordi at de kan informere dem som spør... Vi har ikke tenkt til å sende den ut til noen andre, hvis de ikke spør, da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monimos Skrevet 16. mars 2004 #29 Del Skrevet 16. mars 2004 Vi har lagt ut ønskelister i to butikker, og opplyser om dette kun til de som spør. Det samme gjør våre foreldre og søsken. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 16. mars 2004 #30 Del Skrevet 16. mars 2004 Jeg ser at det er praktisk å gi gjestene en liste. De fleste gjester blir nok glade for å få tips til gave. Selv var jeg i et bryllup hvor brudeparet ikke ville komme med noen ønsker - det var ikke gavene som var i fokus. Greit nok, men det førte til ekstra hodebry for gjestene og 10 woker til brudeparet. For gaver får man jo! Men samtidig blir det for meg utidig å skulle legge listen ved invitasjonene. Føler at jeg ber om gaver da. Hadde nok neppe reagert stort på at andre gjorde det, men ønsker ikke å gjøre det selv. Derfor har vi også laget en hjemmeside med div. informasjon om bryllupet og også en ønskeliste. Så skriver vi adr i invitasjonene. Synes det ble en god mellomting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusekatt Skrevet 16. mars 2004 #31 Del Skrevet 16. mars 2004 Jeg synes det er frekt å legge ønskeliste ved invitasjonen. Gi en kopi til hver av foreldrene deres, og informer forlovere og toastmaster om hvor listene er lagt ut (foreldre, samt evt butikker). Jungeltelegrafen fikser resten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zmurfette Skrevet 16. mars 2004 #32 Del Skrevet 16. mars 2004 Synes både henvisninger til ønskelister og ønskelister i seg selv vedlagt invitasjon er frekt. Jeg ber ikke folk i bryllup for å få gaver og tenker ofte at det enkleste hadde vært om vi ikke hadde fått noe i det hele tatt... Vi har laget en hjemmeside hvor vi også har nevnt hva vi ønsker oss, men gir bare ut adressen til de som spesifikt spør om ymse informasjon i forbindelse med bryllupet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå