Gå til innhold

Frekt å sende ut ønskeliste?

Engel

Anbefalte innlegg

Vi skal i bryllup senere i vår. Forloveren til bruden har sendt ut ønskelisten til en haug med folk, også noen som ikke er invitert i bryllupet. Jeg syns dette er litt frekt og reagerte når jeg fikk dette på mail (jeg kjenner ikke forloveren heller.). Jeg ville aldri sendt ut listen, de som spurte etter den fikk den (eller beskjed om hvor den fantes). Sender dere andre ut listen (eller få forlover/andre til å gjøre det?)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi sender ikke ut listen, men kommer i invitasjonene til å referere til en web side hvor folk kan finne div info, og da bla ønskelisten. Vi kommer også til å legge en kopi hos hver av foreldrene våre.

De som spør får den tilsendt på email.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sikkert dette er avtalt med brudefolket. Forloveren kan ha fått beskjed om å være "ansvarlig for ønskeliste" og blitt litt for ivrig. Men jeg er enig med det i at dette ikke er en bra måte å gjøre det på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kommer ikke til å gjøre det, men mamma og svigermor skal få en kopi av listen så de kan distribuere den hvis noen spør! Men ikke ellers..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kommer absolutt ikke til å legge ved ønskelisten.

Jeg regner med at vi kommer til å fortelle hvor vi har vår liste til de som spør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er frekt å sende med ønskeliste eller referere til hvor ønskelisten ligger når man sender ut en invitasjon. Da er det bedre å få foreldre til å spre dette når de snakker med folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat den fremgangsmåten syntes jeg vel var litt i drøyeste laget, ja... Hadde ikke kommet til å gjort det sånn. Vi har laget en bryllupshjemmeside der det står litt om dagen, hvor og når, kjøreruter, gjesteliste og mange andre ting vedrørende bryllupet. Her ligger det også en ønskeliste. På inviasjonene skrev vi: "For mer informasjon om bryllupet se vår bryllupsside på nettet på http:://...". Dette var en mer diskre metode syntes vi. I tillegg får foreldrene våre hver sin utskrift av listen slik at de kan distribuere ønsker for oss... Noen utsending blir litt voldsomt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer ikke til å sende ut ønskeliste i det hele tatt. Kommer nok sikkert til å ha en i bakhånd, for det er helt sikkert flere som kommer til å spørre, men jeg får meg ikke til å nevne gaver i det hele tatt i invitasjonen jeg. Bryllupet vårt vil jeg at skal være like mye for gjestene som for oss, og kommer også til å legge størst vekt på det sosiale (ref. ideen min om å arrangere utenlandsweekend for alle). På samme måte synes jeg det blir feil om man, som noen gjør, skriver at folk "ikke trenger ta med gave", kjenner jeg rødmer bare ved tanken. Da har man jo allerede tatt for gitt at man egentlig hadde forventet det da.

Avsporing, beklager.

Likte ikke den måten der å gjøre det på, men det er veldig greit å ha en ønskeliste tilgjengelig hvis noen spør. Og det gjør de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, får gå litt mot strømmen her jeg da...

Vi kommer til å sende ønskeliste sammen med invitasjonene, og jeg trodde faktisk at det var helt "normalt". Vi kommer selvfølgelig ikke til å sende ønskeliste til folk som ikke er bedt.

Vi har ingen hjemmeside å legge den ut på, så vi gjør det på denne måten. Tror ikke at noen blir støtt av dette. Ser ikke store forskjellen i om man får listen tilsendt eller om den ligger på internett . Folk står jo helt fritt til å velge om de "må" kjøpe fra listen. Selv har jeg alltid vært takknemlig for å ha en liste å handle etter. Og jeg har faktisk ikke hørt om noen som kommer i et bryllup uten å ha med seg gave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke ønskelister skal prakkes på folk, det er å "kreve" gave. Slikt hører ikke hjemme i en invitasjon, det bør spres mer diskret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke sendt ut ønskeliste med invitasjonen. Synes ikke noe om det.

Selv om man vet at de fleste bryllupsgjester gjerne vil ha en ønskeliste å forholde seg til, så føles et feil å "prakke den på dem" om du skjønner hva jeg mener.

Jeg har aldri vært i et bryllup der ønskeliste har blitt sendt med invitasjonen. De fleste gjester spør jo om dette uansett, så da er det bedre å gi dem den når de selv ber om den. Jeg har pleid å spørre etter liste når jeg har ringt og takket ja til invitasjonen.

Vi har ikke liste i noen bestemt butikk, men har gjort det sånn:

-Det ligger link til listen fra vår bryllupshjemmeside som er oppgitt i invitasjonen (hovedfokus på siden er annen type info rundt bryllupet)

-Svigers og faren min har fått liste, slik at de kan sende ut eller lese opp på forespørsel

-Vi kan også sende ut liste selv dersom noen spør oss direkte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal ikke legge ved noen ønskeliste. Det syntes jeg blir for drøyt....

Vi skal lage hjemmeside der info og bilder av kirke, selskapslokalet, oss og link til ønskelisten. Sikkert noen som også syntes dette er rart, men i vår gjeng og familie tror jeg bare dette vil bli satt pris på. Litt morro med slike hjemmesider syntes vi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skrev i invitasjonen at gaveliste var lagt ut på følgende steder.

Og så hadde vi lagt MYE jobb i de listene der var det ting i aller prisklasser.

fra kr 40 til flere 100,- Slik at ingen skulle føle seg forpliktet til å gi for et bestemt beløp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ikke falle meg inn å sende ønskeliste med invitasjonen...!!

Men jeg fikk det selv engang, en litt morsom greie de hadde laget på rim... Men det er uansett en ønskeliste.

Vår ligger hos vertskapet, i vårt tilfelle mine foreldre. De fleste spør etter den der og de som ikke spør blir heller ikke noe klokere. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vår ligger hos våre foreldre og de kan også opplyse om hvor gaveliste ligger (på hvilken butikk).

I tillegg har vi gjort som Isiselin, skrevet enn hjemmeside adresse i invitasjonene. På hjemmesiden ligger info om alt som har med bryllupet å gjøre, inkl. en link til gavelisten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har sendt/gitt ønskelisten til våre foreldre og søsken! Slik at de kan informere andre gjester som evnt. lurer på hva vi ønsker oss! Kunne aldri falt meg inn å sende ønskelisten sammen med invitasjonene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm x 2 :-?

Fikk visst litt å tenke på her jeg. I de to siste bryllupene vi var i fikk vi tilsendt ønskelisten med invitasjonen, så jeg har egentlig ikke tenkt noe særlig på det, men tatt det som en selvfølge at det skulle være slik....

Er det ok å skrive på invitasjonen at man har lagt ut ønskeliste der og der ? Og hvorfor er det greit, men ikke å sende selve ønskelisten- ser liksom ikke helt forskjellen jeg da..... Men jeg har jo ikke lyst til at noen skal bli fornærmet når de får tilsendt invitasjonene- det er jo ikke meningen :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du syns at du må nevne noe, kan du jo fex si at hvis det er noe den inviterte lurer på kan de ta kontakt med den og den.....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...