Snitta Skrevet 15. mars 2004 #1 Del Skrevet 15. mars 2004 Gubben ønsker seg hund og vi bor i blokk . Hva syns dere om det ? Det er ikke de store turmulighetene rundt omkring her . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~umulia~ Skrevet 15. mars 2004 #2 Del Skrevet 15. mars 2004 Syns ikke man skal skaffe seg en hund om man ikke har gode turmuligheter, og stor nok plass til den. Før man skaffer seg et dyr må man også vurdere om man har tid nok til det. Jeg vet jeg kommer til å tråkke på en del tær nå; men jeg syns ikke det er ok og ha hund når den må være alene hjemme i 8-9 timer hver dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Siddis Skrevet 15. mars 2004 #3 Del Skrevet 15. mars 2004 Jeg bor i blokk selv og vet at en nabo som hadde hund måtte kvitte seg med den pga bjeffing. Du må jo søke i borettslaget om du i det hele tatt får ha hund. En dame jeg snakket med som driver med hunder sier hun ikke anbefaler hund i blokk hvis eieren er mye vekke. Dessuten kan det skape mye irritasjon for naboene. Dere må kanskje vurdere hva slags type hund dere skal ha osv. I vår blokk er det kun de som kan dokumentere at de har greie på hund, som får ha. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xavia Skrevet 15. mars 2004 #4 Del Skrevet 15. mars 2004 Dersom du bor i blokk må du vel først søkeom lov. Hvis du får ja ville jeg likevel revurdert det å få hund , særlig fordi at du kanskje må kvitte deg med den dersom den blir stående å gneldre dagen lang... Hvor trist og tragisk ville ikke det bli??? Det som kanskje forundrer meg mest i ditt innlegg er at dere vurderer å få hund når det ikke er særlig bra turmuligheter der dere bor. En hund trenger mye mosjon, og dermed gode turmuligheter. Sånn er det bare. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nessi Skrevet 15. mars 2004 #5 Del Skrevet 15. mars 2004 Dersom hunden får turer og trim ute, trenger den ikke mye plass inne. Jeg har hatt hund i blokk, og det var ikke noe problem. Mine hunder får ikke lov til å bråke og herje inne uansett. Nå hadde jeg imidlertid en hund som ikke bjeffet når hun var alene. Jeg fikk ofte spørsmål fra naboer om jeg bare hadde hunden hjemme nå og da (de spurte når jeg så meg med henne), for de hørte henne aldri. Det du må vurderer om dere skal ha hund, er om dere har tid nok til å gi den både fysisk og psykisk trening hver dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amarone Skrevet 15. mars 2004 #6 Del Skrevet 15. mars 2004 Husk at små hunder i "leilighetsstørrelse" også trenger mye mosjon! Amarone Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Quinden Skrevet 15. mars 2004 #7 Del Skrevet 15. mars 2004 Syns ikke man skal skaffe seg en hund om man ikke har gode turmuligheter' date=' og stor nok plass til den. Før man skaffer seg et dyr må man også vurdere om man har tid nok til det. Jeg vet jeg kommer til å tråkke på en del tær nå; men jeg syns ikke det er ok og ha hund når den må være alene hjemme i 8-9 timer hver dag.[/quote'] Helt enig med deg... det å ha hund krever vannvittig mye, ikke bare trim, men siden hunden er et flokkdyr, krever de også sosial omgang. Noen timer pr. dag er ok alene, men ikke opptil flere timer. Jeg ville ha ventet til dere eventuelt flytter engang, der det er mulighet for at hunden kan få springe løs av og til. Ja, vet at det er båndtvang, men det finnes områder, der en kan gå i fred, men jeg vet jo ikke hvilken by dere bor i. Tenk dere nøye om, hunden skal på do flere ganger til dagen og det kan være nokså bakvendt når en må ned en haug med trapper. Ikke kan den være på verandaen uten tilsyn heller, for det skal ikke mye til for at en hund ser noe interessant på bakken og da kan det ende fatalt... Lykke til!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Quinden Skrevet 15. mars 2004 #8 Del Skrevet 15. mars 2004 Syns ikke man skal skaffe seg en hund om man ikke har gode turmuligheter' date=' og stor nok plass til den. Før man skaffer seg et dyr må man også vurdere om man har tid nok til det. Jeg vet jeg kommer til å tråkke på en del tær nå; men jeg syns ikke det er ok og ha hund når den må være alene hjemme i 8-9 timer hver dag.[/quote'] Helt enig med deg... det å ha hund krever vannvittig mye, ikke bare trim, men siden hunden er et flokkdyr, krever de også sosial omgang. Noen timer pr. dag er ok alene, men ikke opptil flere timer. Jeg ville ha ventet til dere eventuelt flytter engang, der det er mulighet for at hunden kan få springe løs av og til. Ja, vet at det er båndtvang, men det finnes områder, der en kan gå i fred, men jeg vet jo ikke hvilken by dere bor i. Tenk dere nøye om, hunden skal på do flere ganger til dagen og det kan være nokså bakvendt når en må ned en haug med trapper. Ikke kan den være på verandaen uten tilsyn heller, for det skal ikke mye til for at en hund ser noe interessant på bakken og da kan det ende fatalt... Lykke til!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xavia Skrevet 15. mars 2004 #9 Del Skrevet 15. mars 2004 Nessie skrev: Mine hunder får ikke lov til å bråke og herje inne uansett. Nei, det er klart, hvem lar bikkja si få lov til å bråke og herje inne?? Det er det man evt skal gjøre når man er ute. Men selv om man ikke lar hunden få lov til dette når man er hjemme, betyr ikke det at hunden heller ikke gjør det når du feks er på jobb!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laina Skrevet 15. mars 2004 #10 Del Skrevet 15. mars 2004 Jeg lurer på hvilken etasje dere evt bor i... Det er slitsomt med renslighetstrening av en valp om man skal løpe ned 5 trapper hver gang den skal ut. Og ut skal den mange ganger om dagen i begynnelsen. Dessuten skal hunden vennes gradvis til å være alene hjemme, hvis dere vil unngå en hund som bjeffer og uler... Det blir det naboklager av. Er også enig i at det ikke høres særlig fornuftig ut å skaffe seg hund om det ikke er gode turmuligheter. Men hvorfor ikke flytte til et annet sted som egner seg bedre for hundehold om dere virkelig ønsker dere hund? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ylajali Skrevet 16. mars 2004 #11 Del Skrevet 16. mars 2004 Er også enig i at man ikke burde skaffe seg hund om man ikke har turmuligheter. MEN: Om man ikke kan skaffe seg hund, fordi den ikke kan være hjemme alene i 8 timer, vil jo det si at alle som jobber vanlig arbeidsdag ikke kan ha? Så det er jeg absolutt ikke enig i. Vår hund klarer seg fint hjemme alene, hun har et kjempestort bur med dyne, vann og som oftest noe å gnage på. Og hun har det heeelt fint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 16. mars 2004 #12 Del Skrevet 16. mars 2004 Nei, man må ikke søke om lov til hundehold, de kan ikke nekte deg. Fare en er at det kan komme klager om hunden bråker, man har allergiske naboer osv. Vi bor i blokk og får hun om 2 uker. Vi har turmuligheter, hunden kommer ikke til å være alene hjemme flere timer om dagen i begynnelsen og leiligheten er stor nok bare så det er sagt med en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snitta Skrevet 16. mars 2004 Forfatter #13 Del Skrevet 16. mars 2004 Vi har lov til å ha hund her. Den kommer ikke til å være så mye alene, kanskje en 2-4 timer hver dag. Vi bor i 4 etg . Som noen av dere sa , så burde vi vel vente til vi får flyttet til et mer egnet sted!! Vi får se hva som skjer nærmere sommeren. Det er jo et stort ansvar og ha hund . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LaToya Skrevet 16. mars 2004 #14 Del Skrevet 16. mars 2004 Det er ikke noe problem å ha hund i blokk eller hjemme alene på dagtid, men det krever en del. En får et ansvar og når hunden er valp er det mye styr med stuetrening. Løpe opp og ned til 4 etg høres litt slitsomt ut. Og det er viktig å ha gode turområder rundt seg ! Dere som mener at 8t alene hjemme er for lenge, hvem i Norges land skal ha hund da ? Hjemmeværende og studenter ???? Ærlig talt ...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lovvi Skrevet 23. mars 2004 #15 Del Skrevet 23. mars 2004 Jeg har en schæfer(altså ikke særlig liten) i blokk...MEN jeg bor i 1. etg, kan ha den med meg på jobb, og har flotte turområder i nærheten. Derfor er det ikke for meg noe problem for meg. Jeg har flere venner som har hunder i blokk, og som bor i etasjer som 3. og 4.. Det virker ikke som det er noe problem for disse heller........ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå