Jodi Skrevet 20. januar 2013 #21 Skrevet 20. januar 2013 Så lenge de ikke kliner forran sønnen, tar på hverandre som kjærester gjør osv, vil ikke sønnen se noe annet enn vennskap. Voksne mennesker skal få lov til å ha kjærester og det er ikke noe skadelig for et barn å vite at mamma eller pappa har kjæreste eller er mye sammen med en annen voksen som man har fått følelser for. Det som er skadelig er å prakke på ungene nye kjærester hele tiden som skal ta del i livet til barnet. Det blir forrvirrende for barnet og forholde seg til nye menn/kvinner hele tiden som skal være deres nye mor eller far. Når man har barn som er 11 år er det viktig å la barna få være en del av det helhetlige livet man lever, slik at kommunikasjonen er god og de tør stille spørsmål de måtte ha om forskjellige ting. Hvis man går rundt å lever et skjult liv vil man skape usikkerhet. Du setter fingeren på akkurat det jeg føler også. At det vil være verre for barnet at jeg holder noe skjult, enn at jeg er ærlig og sier ting som det er (vel, neste da..). Og jeg har ikke for vane å prakke på barnet mitt stadig nye kjærester, dette vil evt. bli den første han må forholde seg til i det hele tatt.
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2013 #22 Skrevet 20. januar 2013 Har et barn på samme alder og jeg ville nok alliert meg med pappaen, bytta helg eller fått han til å være hos en kompis den helga. Blir kleint og unaturlig når dere er så nye for hverandre å ha med sønnen. Anonym poster: 4ccafd95a14e24fe3803fb5b4c9eeca8 1
Gjest Riskjeks Skrevet 20. januar 2013 #23 Skrevet 20. januar 2013 Jeg ville ventet til jeg hadde barnefri, evt skaffet barnevakt for den helgen. 1
Gjest navnelapp Skrevet 20. januar 2013 #24 Skrevet 20. januar 2013 Eg er ambivalent. I prinsippet er eg einig med mange av dei over som seier at ein bør vente. Men samtidig: Eg braut alle mine prinsipp då eg fann han eg no er gift med, han møtte barna mine etter at vi hadde kjent kvarandre ein månad, og då hadde eg fortalt barna mine (12 og 14) at eg var veldig forelska i ein mann. Faren til barna hadde flytta ut eit år før, og sjølv om det var eit "mjukt" brot så hadde dei lenge forstått at vi ikkje var kjærestar lenger. Eg spurte dei om dei hadde lyst til å treffe han eg var forelska i, og det hadde dei. Han vart roleg men hjarteleg teken imot, og glei fint inn i vår familie. Dei har ein varm og god relasjon, samtidig som dei but halvparten av tida saman med far sin, og er også nær han. Eg tenker at barn som er så store er i stand til å forstå at mamma/pappa er forelska, og vil finne ut av det. Det kan hende det blir noko av, det kan hende det ikkje blir det. Det er heilt annleis når barna er små, dei har ei heilt anna forståing av kva det betyr å vere kjærestar, og dei knytter seg til nye vaksne på ein annan og ukritisk måte enn større barn. Større barn har også ei betre utvikla forståing av kva det betyr å ha ein kjæreste, og kan forstå og godta ei forklaring i tilfelle det ikkje fungerer, og blir slutt. Det er iallfall slik eg har opplevd det med mine barn.
Nettinettet Skrevet 21. januar 2013 #25 Skrevet 21. januar 2013 Du setter fingeren på akkurat det jeg føler også. At det vil være verre for barnet at jeg holder noe skjult, enn at jeg er ærlig og sier ting som det er (vel, neste da..). Og jeg har ikke for vane å prakke på barnet mitt stadig nye kjærester, dette vil evt. bli den første han må forholde seg til i det hele tatt. Mitt beste råd er at du tar det i sønnen ditt sitt tempo. La han få være den som lurer på hva du føler for denne mannen og la han få si hva han mener om han før du vurderer om dere skal bli kjærester også forran sønnen din. For selv om han og sønnen din kommer godt overens er det langt fra sikkert at han er mannen i ditt liv selv om det føles sånn nå. Jeg har involvert guttungen mens jeg har vært i forelskelsesrus pga avstand tidligere og det gjør jeg aldri igjen, men guttungen tok ikke noe skade av det og fikk en større forståelse for hvordan følelser kan være og hvordan man må bli kjent med en person over tid. Og nå maser han ikke om å bli kjent med min nye flamme, fordi han forstår at jeg trenger tid til å bli kjent med han først og finne ut om det er en mann jeg vil bli kjæreste med. Noen ganger må man bare involvere ungene på en litt finurlig måte for å finne ut om det er noe å bygge videre på, og jeg tror dette blir din måte med denne mannen. Håper dere får en fin helg og at følelsene fortsetter å utvikle seg i riktig retning.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå