AnonymBruker Skrevet 16. januar 2013 #21 Skrevet 16. januar 2013 Vært litt debatt angående abort og downs i media. Det folk ikke forstår er at det vi som er for egentlig er for, er å fjerne sykdommen,ikke mennesket. De som allerede lever har min fulle respekt, men et foster er ikke et menneske. Og hele den greide med å si at "syke er søte" høres for meg mer nedvergende ut enn å ikke ville ha sykt barn. Det er sykdommen som er uønsket,ikke barnet. Selvfølgelig vil vi ikke ha sykdommen, Anonym poster: 48ca372c2ab1d864400a8bd1a2074a0b 4
Gjest brutal mann Skrevet 16. januar 2013 #22 Skrevet 16. januar 2013 Jeg mener og huske at det var noen personer tilbake til 30-40 tallet som hadde samme tanke Da har du missforstått mye og overhode ikke forstått enda mer. Merk, ingen snakker om å drepe noen her. I motsetning til hva en gjør ved senaborter som praktiseres i dag... 2
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2013 #23 Skrevet 17. januar 2013 Det mange alvorlig funksjonshemmede må være klar over er at om det blir født for mange så kan det tenkes at man på et eller annet tidspunkt kan miste goder slik som feks bruker styrte personlig assistenter. Noe som genererer mange årsverk og høye kostnader. Nå hr denne loven blitt myket opp og kan gis til de som feks har downs syndrom, men dessverre har samfunnet begrenset med ressurser. Anonym poster: 70ea5ee8106e07babeed3eb6629b9fbf
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2013 #24 Skrevet 17. januar 2013 Vært litt debatt angående abort og downs i media. Det folk ikke forstår er at det vi som er for egentlig er for, er å fjerne sykdommen,ikke mennesket. De som allerede lever har min fulle respekt, men et foster er ikke et menneske. Og hele den greide med å si at "syke er søte" høres for meg mer nedvergende ut enn å ikke ville ha sykt barn. Det er sykdommen som er uønsket,ikke barnet. Selvfølgelig vil vi ikke ha sykdommen, Anonym poster: 48ca372c2ab1d864400a8bd1a2074a0b en annen ting folk ikke forstår er at hvis jeg er "for abort" så betyr det ikke at jeg kommer til å ta abort. Det betyr ikke at jeg oppfordrer alle til å ta abort. Det betyr ikke at jeg går rundt og har ubeskyttet sex fordi jeg er for abort. Å være for abort betyr at jeg er for at kvinner skal ha valgmuligheten. Noe abortmotstandere vil ta fra oss. Liker du ikke abort? ikke ta det! Det er opp til hver enkelt å bestemme. Anonym poster: 48ca372c2ab1d864400a8bd1a2074a0b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå