Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2013 #1 Del Skrevet 16. januar 2013 Den stadig økende trenden at kvinner stikker når mannen blir alvorlig syk gjør meg både irritert og trist. Å bli alvorlig syk og deretter oppleve at den du trenger aller mest snur deg ryggen må være som å få en kniv vridd rundt i hjertet. Kvinner som forlater sin man som f.eks. har fått en alvorlig kreftssykdom og deretter kort tid etterpå er ute på byen og tar med seg menn hjem som de knuller. Det er motbydelig. Skjønner ikke hva de tenker på. Hvor er empatien? Hvor ble det av å være trofast også i de onde dager? Skjønner ikke at det er mulig å knulle rundt mens mannen ligger i et smertehelvete med sin sykdom. Hva om det var motsatt? At mannen stakk av og knullet lekre berter mens hun lå alvorlig syk? Samfunnets moralske forfall er sjokkerende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Akacia Skrevet 16. januar 2013 #2 Del Skrevet 16. januar 2013 Fantastisk innlegg. Du får sikkert ikke kildekritikk i det hele tatt! 30 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shinana Skrevet 16. januar 2013 #3 Del Skrevet 16. januar 2013 Har selv sett et par tilfeller av det TS nevner, men det er nok unntakene. Ikke lenge siden en fraskilt ektefelle flyttet inn til sin ex for å være en støtte og hjelp under alvorlig sykdom i området hvor jeg bor. Så det finnes heldigvis dem som tar ansvar og har nødvendig empati. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havbris Skrevet 16. januar 2013 #4 Del Skrevet 16. januar 2013 (endret) Hvilken økende trend er det du henviser til? Jeg har ikke møtt noen i denne "kategorien" i løpet av alle de årene jeg har levd. Jeg har derimot møtt kvinner og menn som har stått ved sin kjæres side, som har satt alt annet til side for å være tilstede for partneren sin. Jeg lurer på hvilken empiri du refererer til. Endret 16. januar 2013 av Havbris 26 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Britt Banditt Skrevet 16. januar 2013 #5 Del Skrevet 16. januar 2013 Er du en bitter mann eller? For et useriøst innlegg. "Økende trend", jada. Kilder, takk? 12 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 16. januar 2013 #6 Del Skrevet 16. januar 2013 Dette skulle jeg gjerne sett eksemplifisert, merker jeg - og gjerne med noen solide kilder som viser den "økende trenden" 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Amazing Cunt Wig Skrevet 16. januar 2013 #7 Del Skrevet 16. januar 2013 (endret) Den stadig økende trenden at kvinner stikker når mannen blir alvorlig syk gjør meg både irritert og trist. Jeg vet, vi skulle aldri ha lært de å være menn Endret 16. januar 2013 av Amazing Cunt Wig 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Amazing Cunt Wig Skrevet 16. januar 2013 #8 Del Skrevet 16. januar 2013 Dette skulle jeg gjerne sett eksemplifisert, merker jeg - og gjerne med noen solide kilder som viser den "økende trenden" Ikke la ubetydeligheter som fakta og kilder ødelegge en helt solid vrangforestilling nå da! Kvinnfolk altså 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2013 #9 Del Skrevet 16. januar 2013 Den eneste jeg kjenner som forlot sin ektefelle da hun ble alvorlig kreftsyk var en mann. Begrunnelsen var at han var så lei all sykdommen hele tiden. Hun døde dessverre av kreften, og etterlot seg flere barn. Hun hadde heldigvis gode mennesker rundt seg. Men den mannen kan jeg ikke påstå imponerte meg særlig. Poenget mitt er at mennesker som gjør sånn (forlater andre i sykdom) gjør det uavhengig av kjønn. Uansett hvem som gjør det så er det forferdelig dårlig gjort... Anonym poster: 329fbe53c25d66779826b2e35577bf57 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Løvetanten Skrevet 16. januar 2013 #10 Del Skrevet 16. januar 2013 "Stadig økende trend"? Hvor? I gata der du bor? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2013 #11 Del Skrevet 16. januar 2013 Den stadig økende trenden at kvinner stikker når mannen blir alvorlig syk gjør meg både irritert og trist. Å bli alvorlig syk og deretter oppleve at den du trenger aller mest snur deg ryggen må være som å få en kniv vridd rundt i hjertet. Kvinner som forlater sin man som f.eks. har fått en alvorlig kreftssykdom og deretter kort tid etterpå er ute på byen og tar med seg menn hjem som de knuller. Det er motbydelig. Skjønner ikke hva de tenker på. Hvor er empatien? Hvor ble det av å være trofast også i de onde dager? Skjønner ikke at det er mulig å knulle rundt mens mannen ligger i et smertehelvete med sin sykdom. Hva om det var motsatt? At mannen stakk av og knullet lekre berter mens hun lå alvorlig syk? Samfunnets moralske forfall er sjokkerende. Hva med menn som forlater sine kvinner grunnet sykdom, alder, utroskap ect. Hva med de da? Ikke relevant kanskje? Anonym poster: 139f7174db255c106b5ca8791f434f03 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 16. januar 2013 #12 Del Skrevet 16. januar 2013 Ikke la ubetydeligheter som fakta og kilder ødelegge en helt solid vrangforestilling nå da! Kvinnfolk altså Åh unnskyld - nå glemte jeg meg helt her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mann Skrevet 16. januar 2013 #13 Del Skrevet 16. januar 2013 Hvilken økende trend er det du henviser til? Jeg har ikke møtt noen i denne "kategorien" i løpet av alle de årene jeg har levd. Jeg har derimot møtt kvinner og menn som har stått ved sin kjæres side, som har satt alt annet til side for å være tilstede for partneren sin. Jeg lurer på hvilken empiri du refererer til. Vel ikke dødssyk men allikevel. Jeg kjenner et par hvor han fikk ødelagt helsa (fysisk men ikke dødelig)men nok til han ble redusert og trygdet. De var "ungdomskjærester" og nå var de ca.25. Hun har en god utdannelse og generellt en ressursperson, samme som han var. Vel. Hun så pragmatisk på det. Han gikk fra en som kunne hjelpe til med å virkeligjøre drømmene og ambisjonene til å bli et lodd rundt bena. Hun dumpet han. Grunnene var litt mer politisk korrekte som vokst fra hverandre ol. men alle så hvor landet lå. Han bor idag alene i en kommunal leilighet med en hund. Hun globetrotter sør amerika rundt. fallskermhopper og dykker. Når hun så for seg nyttårsaften i thailand, hus i spania og fet mercedes. Og plutselig ville virkeligheten bli sommarland i skara, campingvogn på Gjøvik og Huyndai. vel. Så dypt stakk det. registrerer også at de fleste gutta i luksusfellen blir dumpa om det ikke er barn innvolvert. Har også opplevd at menn har blitt dumpet fordi det var økonomisk lurt. Gubben tjente såpass lite at støtteordninge var bedre. (2 små barn). Så jeg har INGEN illusjoner igjen. Om en kvinne vil forlate en dødsyk mann? Tror tidsaspektet her betyr noe. Tror de fleste holder 1 år om der er tiden før han dør, vil ikke bli dømt av omgivelsene. Men om gubben får diagnose som betyr gradvis invalidisering og et tidsaspekt på 5-10 år. Vel, da er oddsen værre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2013 #14 Del Skrevet 16. januar 2013 Folk forlater hverandre av dårlige grunner hele tiden. Skjønner ikke hvorfor man skal være sammen med noen, hvis kjærligheten er død. Anonym poster: ecf5921fd46d8d0081cc5bb758ea2367 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kvinne Skrevet 16. januar 2013 #15 Del Skrevet 16. januar 2013 http://www.bokkilden...oduktId=2649695 Leste denne boken for en stund siden. Den er selvbiografisk, altså ingen roman. Der er det mannens som ikke takler at kona er syk. Så egoistiske mennesker finnes nok blant begge kjønn..... http://www.nrk.no/ny...ratur/1.2298378 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2013 #16 Del Skrevet 16. januar 2013 Er det verre at kvinner forlater en syk mann, enn at en mann forlater sin syke kvinne? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop Skrevet 16. januar 2013 #17 Del Skrevet 16. januar 2013 Den stadig økende trenden at kvinner stikker når mannen blir alvorlig syk gjør meg både irritert og trist. Å bli alvorlig syk og deretter oppleve at den du trenger aller mest snur deg ryggen må være som å få en kniv vridd rundt i hjertet. Kvinner som forlater sin man som f.eks. har fått en alvorlig kreftssykdom og deretter kort tid etterpå er ute på byen og tar med seg menn hjem som de knuller. Det er motbydelig. Skjønner ikke hva de tenker på. Hvor er empatien? Hvor ble det av å være trofast også i de onde dager? Skjønner ikke at det er mulig å knulle rundt mens mannen ligger i et smertehelvete med sin sykdom. Hva om det var motsatt? At mannen stakk av og knullet lekre berter mens hun lå alvorlig syk? Samfunnets moralske forfall er sjokkerende. nei for det er baaare kvinner som stikker i slike situasjoner liksom. jeg skjønner det godt jeg at mange ikke klarer å holde det ut. man er bare mennesker. Er så klart best å holde sammen med den syke pertneren selvsagt, men det er jo en stor psykisk påkjenning dersom man må pleie mannen/kona si og ikke får hjelp av noen f.eks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2013 #18 Del Skrevet 16. januar 2013 nei for det er baaare kvinner som stikker i slike situasjoner liksom. jeg skjønner det godt jeg at mange ikke klarer å holde det ut. man er bare mennesker. Er så klart best å holde sammen med den syke pertneren selvsagt, men det er jo en stor psykisk påkjenning dersom man må pleie mannen/kona si og ikke får hjelp av noen f.eks. Det er vel noe med det at når man bare føler seg som omsorgsperson og ikke som en kjæreste mer, så kommer tanken på å gå ganske hurtig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Amazing Cunt Wig Skrevet 16. januar 2013 #19 Del Skrevet 16. januar 2013 Er det verre at kvinner forlater en syk mann, enn at en mann forlater sin syke kvinne? Selvsagt, det første er imot biologien, og det andre er jo på grunn av biologien Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2013 #20 Del Skrevet 16. januar 2013 Selvsagt, det første er imot biologien, og det andre er jo på grunn av biologien Vel, men nå er mennesket mer enn bare biologi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå