Gå til innhold

Feriepenger til hvit dagmamma?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest gulliver

Er det noen som har erfaring med hvit dagmamma, hvilke regler som gjelder når det gjelder lønn?

Jeg har timelønn og blir trukket for absolutt alt; sykdom både på mine og dagmammabarn. ferier og helligdager og "i-morgen-tar-vi-fri"-dager. Har nå fått tilbud omnytt dagbarn med fast månedspris, uansett sykdom og fridager, får t.o.m feriepenger altså betalt den måneden vi har sommerferie.

Syntes dette hørtes kjempeflott ut, men jeg har 2 dagbarn og synes det er nok, men lurer på om jeg skal si opp den ene som jeg skal ha bare et par dager fra høsten av. Går det an synes dere??

Takknemlig for svar!

Hilsen BritElin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

så lenge du sier fra i god tid så ser jeg ikke problemet i å si opp den ene plassen for å ta inn en annen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest agurk

Du har vel sikkert en mnd oppsigelsestid så hvorfor ikke? Har du muligheten til å tjene mere penger så ville jeg gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle

Jeg ville vurdert hva som er best for deg og din familie, og ikke bare hva som er best for den andre familien. Det er slitsomt når en har timelønn, og spesielt når en blir trukket for alt mulig. Du vet jo ikke hva du har i løpet av en hel mnd, og kan ikke alltid regne med de pengene.

På den andre siden kan du diskutere dette med foreldrene, og si i fra at du ønsker ikke timebetaling lengre, men lønn per mnd. Det må kunne være lov å si i fra at du ikke kan ha det slik, for du vet jo aldri hvor mye du har hver mnd. Da får de en mulighet til å gjøre noe med det, men er de ikke interessert i det kan du gi det barnet oppsigelse god tid i forveien, og ta inn et barn som du vet hva du sitter igjen med.

En dagmamma er en jobb som alle andre, og vi hadde vel alle svart ja til en fast jobb, i stedet for en vikarjobb. For det blir nesten det samme i dette tilfellet mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...