Gå til innhold

Flere i min situasjon?

83`

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er ny her, men har vert innom forumet og kikket mange ganger.

Jeg gleder meg sånn til å starte prøvingen, men skal ikke begynne før om 5-6 måneder!! (pga. at jeg vil gjøre meg ferdig med tre år på høgskolen før jeg får barn, slik at jeg bare har et år igjen etterpå..)

Er det flere som er i samme situasjon at de ikke skal begnne prøvingen fullt ennå, men at det kribler i kroppen etter å sette igang?!

Av og til har jeg lysst å bare begynne prøvingen nå... Men så har jeg en drøm om å fa barn om våren/sommeren også...

Jeg skulle gjerne hatt noen som kunne holde meg med selskap med liknende tanker! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

HEI! :-) Jovisst er vi flere! Jeg går og tripper utålmodig nå, i slutten av april begynner vi! Vi giftet oss i februar og kunne begynt prøvingen da (er litt gamledagse, ville være gift først....), men har valgt å vente sånn tilfelle det skulle klaffe på første forsøk, vi syns det er bedre at barnet blir født tidlig i 2005 enn sent i 2004. Men p-pillene er kastet for lengst, så vi er virkelig klare! :wink: Men det er kjedelig å gå sånn å vente, man vet jo ikke om man lykkes raskt når man først setter igang heller, kanskje tar det et par år før man har en liten en.... Men vi får tenke positivt! :-) Fornuftig av deg å gjøre deg mest mulig ferdig med studiene, selv har vi valgt å jobbe noen år og bygge opp økonomien først også. Angrer ikke på det, selv om jeg forsåvidt kunne tenkt meg barn tidligere. Nåja, jeg er 27, det er ikke sååå sent det da.

Lykke til da! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal gifte oss før vi starter prøvingen. Så det blir 3-4 måneder til jeg kaster p-pillene.

Jeg tenkte nok mer på det for noen måneder siden. Er mer opptatt av bryllupet nå, men gleder meg til å begynne prøvingen.

På den annen side er det litt skummelt også... Tenk om jeg ikke klarer å ha barn... :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å.. det var jammen bra det ikke bare er jeg som blir holdt på pinebenken..

Jeg er ganske ung, men har hus og samboer med bra økonomi, så jeg tenker det går bra! Gleder meg, får stjerner i øynene bare jeg ser en gravidmage! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg er også en aktiv leser av forumet her... veldig lærerikt. Men for øyeblikket forholder jeg meg anonym. Er en smule verpesyk, men satser ikke for fullt ennå, kastet p-pillene på fredag :-) Du verden så spennende det skal bli å se hvordan kroppen oppfører seg uten alle disse hormonene. Blir nok ikke før senere ut på året vi satser for fullt på en familieforøkselse, skal da komme tilbake under mitt rette brukernavn. Vil ikke at hele verden skal vite at vi planlegger en liten "mini".

Godt å høre at vi er flere som er like utålmodige.

Klem fra jente 23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåja. Det er flere utålmodige sjeler her.... Vi giftet oss august ifjor :hjerter: , og jeg skal igang på mitt siste p-pillebrett i disse dager. :hoppe: Begynner å prøve i mai. Har en drøm om at det klaffer iløpet av sommeren, og krysser fingre og tær. Er godt etablerte, og ønsket å være gift før vi fikk barn. (En smule gammeldagse på det området :wink: ) Min mann hadde kommet fram til at det var bedre å få barn på nyåret enn rett før jul. Han ønsket nemlig ikke at jeg skulle bli murt inne i 2 mnd pga 20 blå slik en venninne av meg ble. (Veldig søtt tenkt spør du meg). Vi sluttet begge å røyke 1 mnd etter bryllupet (hadde røyket i 15 år, men å slutte gikk faktisk problemfritt :enig_animasjon: ) og neste uke begynner jeg på folat.

Vi gleder oss, og krysser fingre og tær.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg er enig med mannen din i at det kanskje er bedre å få barn på nyåret enn for eks. i desember.. Mye på grunn av at da kan barnet slippe å vere så ungt når det allerede som 6 åring må begynne på skolen (her tenkes det langsiktig! :ler: )

Viss jeg personlig kunne få velge de månedene jeg fikk barn på tror jeg det ville blitt mai, juni og juli.. Så mye kjekkere å kunne vere høygravid om våren og sommeren...(og det må vel vere fint for barnet å bli født på en sånn lys og varm årstid?!)

Vel, dette er sikkert bare sånne tanker jeg som ikke er i gang med å prøve engang har.. når man først blir gravid får man jo de samme følelsene uansett når på året det er! ( :oops: ) Men det er jo kjekt å reflektere over saken da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det også sånn!! :)

Vi har blitt enige om at jeg skal spise ferdig den pakken med p-piller jeg har nå, også skal jeg ikke bruke resepten mer. I øyeblikket er det 2 1/2 brett igjen av den pakka...

Gleder meg, men regner med at det kommer til å ta lang tid. Mensen min er på feil jorde som regel når jeg slutter med p-piller...

Samtidig er det LITT ok at det tar litt tid også. Sambo har tre barn fra før, og vi nyter å ha barnefri når vi har det. Når vi får felles barn, blir verden snudd på hodet... Det er skremmende - men jeg gleder meg også :)

Vi sees nok her etter hvert, da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

henger meg på her jeg også, så kan jeg holde deg med selskap.

Mitt problem er at vi hadde egentlig begynt å prøve, ikke vellykket ennå, men så fikk jeg beskjed om at jeg må operere ankelen min da jeg har ryket leddbåndet :-( Dvs at jeg måtte slutte å prøve og faktisk gjøre det motsatte, prøve å unngå å bli gravid :evil: Vil jo helst ikke utsette operasjonen mer enn nødvendig og hvis jeg får barn først, så får jeg vel aldri tid til å operere. ja ja ikke noe å gjøre med det dessverre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Ikke for å støte noen eller noe sånt,men jeg ser at flere av dere liksom planlegger når dere skal får barn..... Bare forbered dere på at det kan ta tid. Synes ikke at det er noe galt i å prøve å fast sette årstid om når barnet skal bli født,men det er ikke alltid det går slik.... Jeg har prøvd i 1 og 1/2 år,enda har ingenting lyktes,og nå vil jeg bare bli gravid,nå spiller det ingen rolle om barnet blir født i november eller januar altså.

Dette var ikke ment som kritikk eller noe,men bare en liten opplysning om at det er ikke alltid man kan "time"alt etter klokka og kalenderen.

Lilletrollet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Lilletrollet, jeg vet det kanskje høres utrolig dumt ut når jeg og andre "planlegger" hvor tid vi vil at barnet skal komme. Men som jeg sa ovenfor, dette er nok bare tanker som vi som ikke er begynt å prøve ennå liker å leke oss med!

Og siden det klaffer for mange innen 3-4 mnd., er det jo mulig å ha tanker om man vil ha barn tidlig eller sent på året...

Ønsker deg lykke til med prøvingen, Lilletrollet, uansett årstid! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Time i vei så mye du vill! Jeg gjorde også det, men det gikk ikke så bra med den timingen gitt. Så da ga jeg blaffen i årstider. Men nå har vi straks holdt på i et år, og jeg skal inrømme at jeg er litt glad for at at vi nå er i den "riktige" delen av året igjen.

Men jeg synes jo at det er litt leit at det har gått et helt år også da....

Kos det med planleggingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blir jeg litt irritert!! Det er det samme her som inne på SG, så snart noen prøver å planlegge litt når de vil har barn, og faktisk har tro på at man kan lykkes med å bli gravid ganske greit (som faktisk det store flertallet gjør), så får man hele leksa om at "dere må ikke tro det er så lett å bli gravid, det å planlegge er tull, vær glad bare du får et barn." Alle vet i dag at man ikke er garantert å kunne få barn, og at det kan ta tid. Men det må da være lov å prøve å planlegge likevel!! Hvis dere syns at vi er så dumme og naive så kan dere faktisk hoppe over disse trådene!

Hilsen Engel som nå skal vente en syklus til før prøvingen starter for fullt, og så håper vi på en liten jente eller gutt i januar, februar, mars, april eller mai 2005. (De aller fleste lykkes innen 6 mnd, stå på jenter!!!!) :blomst_opp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hulderjenta
...så får man hele leksa om at "dere må ikke tro det er så lett å bli gravid, det å planlegge er tull, vær glad bare du får et barn." Alle vet i dag at man ikke er garantert å kunne få barn, og at det kan ta tid. Men det må da være lov å prøve å planlegge likevel!! Hvis dere syns at vi er så dumme og naive så kan dere faktisk hoppe over disse trådene!

:o Jeg synes ikke du har noe som helst grunn til å bli irritert, Engel! Lilletrollet kom ikke med noen som helst form for ubehageligheter i sitt innlegg, hun påpekte stille og rolig og med en vennlig tone at det faktisk ikke er så lett å planlegge når man skal føde sitt barn. Og det er ingenting å bli irritert over! Tråden er åpen for alle, og man har lov å komme med innspill og erfaringer fra ulike ståsted, det er hele poenget med et diskusjonsforum.

Lykke til med prøvingen i alle fall :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker akkurat sånn som deg Engel,

så prøvestart er rett rundr hjørnet her i gården! Og om vi ikke blir gravid i men gang så fortsetter vi jo for det, men må da være lov å prøve å planlegge litt!!!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi blir også prøvere om noen måneder..Gifter oss i juni og har tenkt å begynne etter det! Jeg er også en av de planleggerene og håper at vi får en liten en på våren til neste år..Men jeg vet det kan ta tid, så baby`n er hjertelig velkommen når som helst!

-juni04 er meget verpesyk :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmm, blir prøvere om 1-2 måneder. Litt planlegging er definitivt inne i bildet. Veldig spennende og ganske skummelt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blir jeg litt irritert!! Det er det samme her som inne på SG, så snart noen prøver å planlegge litt når de vil har barn, og faktisk har tro på at man kan lykkes med å bli gravid ganske greit (som faktisk det store flertallet gjør), så får man hele leksa om at "dere må ikke tro det er så lett å bli gravid, det å planlegge er tull, vær glad bare du får et barn." Alle vet i dag at man ikke er garantert å kunne få barn, og at det kan ta tid. Men det må da være lov å prøve å planlegge likevel!! Hvis dere syns at vi er så dumme og naive så kan dere faktisk hoppe over disse trådene!

Hilsen Engel som nå skal vente en syklus til før prøvingen starter for fullt, og så håper vi på en liten jente eller gutt i januar, februar, mars, april eller mai 2005. (De aller fleste lykkes innen 6 mnd, stå på jenter!!!!) :blomst_opp:

jeg syns absolutt ikke det der var noe å bli irritert for. Det ble da sagt i en veldig koselig tone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Nå har det gått en md, og jeg begynner å bli utålmodig!! Det er 9 lange uker til jeg slutter på pilla...

Heldigvis skal jeg gifte meg i mellomtiden, så tiden går forhåpentligvis fort.

Er litt splittet, for jeg vil kose meg med den tiden jeg har før bryllupet og kose meg med å ikke være gravid (drikke rødvin og utepils f.eks), men samtidig har jeg så lyst til å bli gravid NÅ!

Ikke lett dette her.... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...