Gå til innhold

Drikke i nistepakken

Fremhevede innlegg

Skrevet

Her er det også vann som gjelder om hun ikke vil ha melk. Saft eller juice mange ganger i uken er ikke sunt.

Anonym poster: 171b59f3aabb8f29992eb422198c1f83

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med småflasker med smoothie eller drikkeyoughurt? Jeg sender med actimel drikkeyoughurt innimellom.

Anonym poster: 00d1f853dd96e9a5cf7ad972097b47b4

Skrevet

Hva med småflasker med smoothie eller drikkeyoughurt? Jeg sender med actimel drikkeyoughurt innimellom.

Anonym poster: 00d1f853dd96e9a5cf7ad972097b47b4

Det er jo ikke akkurat tørstedrikk da..... På skolene til jentene mine er det vannautomater i gangene, så kan de etterfylle vann på flaskene. Hos oss er det oppfordret til å ta med vann.

• Liker 1
Skrevet

Spørs om skolen godtar dette. Vår skole godtar kun skolemelk og vann. Foreldre har ikke lov til å sende med barna juice, saft, sjokolademelk o.l. Jeg sendte med barnet mitt oboypulver en gang fordi han ville ha det i skolemelken. Jeg skrev en liten notis til skolen og skolen svarte tilbake at det er ikke lov. Jeg synes det er altfor mye hysteri på skolen rundt dette og enkelte ganger så irriterer det meg grenseløst, spesielt rundt jule- og sommeravslutninger. Der synes jeg skolen kunne latt ungene få kost seg litt...

Men men, det kan hende at skolen ikke gir barnet ditt lov til å drikke juice eller sjokolademelk på skolen, hvis sjokolademelken ikke er skolemelk da. På vår skole har de vanlig skolemelk og sjokolademelk. Men å bringe med egen sjokolademelk er ikke lov....

• Liker 1
Skrevet

Ts, vasker du ikke matboksen hver dag? Da er det vel bare å vaske flaska i samme slengen? Tar ikke nange minuttene hver dag. Slutt å vær lat!

Må si jeg reagerer litt på at enkelte kun sender med vann i flaska, drikker dere selv kun vann til maten? Tviler på at dere gjør det. Jeg sender med saft uten tilsatt sukker, av og til utblandet juice siden hun ikke liker ren juice. Synes som en annen over meg at det blir litt vel mye hysteri iblandt. På min datters skole er det ikke forbud mot diverse drikke, annet enn brus såklart. Blir det forbud kommer jeg likevel til å sende med henne det jeg pleier, hun skal ikke måtte drikke vann til lunchen mot sin vilje.

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde kjøp camelback-flasker og sendt med vann. Ikke for å være kjip, men fordi det er ikke behov for å drikke saft og juice flere ganger daglig. Da kan de heller få et glass saft til middag eller et glass juice til kveldsmaten. Det er ikke drikka som skal gi de næring. Og selv om de er småspist så sulter de ikke, noen er bare småspist, men de spiser når de sultne :)

• Liker 5
Skrevet

Drikker de sjokolademelk? Send med Oboy-pulver. :)

Da jeg var ung hadde vi det oppi sånne små bokser til filmen i fotoapparatet. :fnise:

det hadde jeg og! husker det såå godt :fnise:

Skrevet

Må si jeg reagerer litt på at enkelte kun sender med vann i flaska, drikker dere selv kun vann til maten?

Ja, selvfølgelig- vann eller kaffe.

Jeg synes det er mye særere å sende med saft hver dag, og kan ikke skjønne poenget med det. Så her har nok folk forskjellige oppfatninger :) Men enig i at TS like gjerne kan vaske flaskene i samme slengen som matboksen, det er vel ikke så vanskelig. Selv vasker jeg også vannflasker, de blir vel grisete selv om det "kun" er vann?

Mine barn har skolemelk ennå, og ofte vannflaske i tillegg. Skal de på tur om sommeren, slenger jeg noen halvfulle vannflasker i fryseren over natta og fyller opp med vann dagen etterpå, så har de vann som er iskaldt lenge :) Skal de på tur om vinteren sender jeg med solbærtoddy, kakao eller te. Er slett ikke i mot at de får kose seg i blant, men ser ikke poenget med sjokomelk eller saft på daglig basis.

• Liker 4
Skrevet

Ts, vasker du ikke matboksen hver dag? Da er det vel bare å vaske flaska i samme slengen? Tar ikke nange minuttene hver dag. Slutt å vær lat!

Må si jeg reagerer litt på at enkelte kun sender med vann i flaska, drikker dere selv kun vann til maten? Tviler på at dere gjør det. Jeg sender med saft uten tilsatt sukker, av og til utblandet juice siden hun ikke liker ren juice. Synes som en annen over meg at det blir litt vel mye hysteri iblandt. På min datters skole er det ikke forbud mot diverse drikke, annet enn brus såklart. Blir det forbud kommer jeg likevel til å sende med henne det jeg pleier, hun skal ikke måtte drikke vann til lunchen mot sin vilje.

Vann og en kopp te uten sukker eller annen søtning. Det siste for å få i meg varmen, da det er kaldt her jeg jobber.

Juice drikker jeg type kun til bedre lunsjer i julen og påsken. Sjokolademelk har vi aldri.

Anonym poster: 8683d726244e029de3545989dc4146f4

• Liker 2
Skrevet

Barna her får kun vann med på skolen, og vi drikker bare vann og melk hjemme til hverdags. Brus, juice, sjokolademelk osv er forbeholdt helgene. Men ofte velger de vann da også, så jeg tror ikke de lider under å drikke vann.

Det er helt tydelig at det er stor forskjell på skolene. Her kan man velge sjokolademelk som et alternativ til vanlig lettmelk...

• Liker 1
Gjest aam1972
Skrevet

Føler behov for å forsvare meg litt ift det med hygiene. Det er vanskeligere å holde tuter på drikkeflasker rene enn en matboks. Boksen har glatte flater og om vi glemmer den i sekken en natt så er det ingen krise. Men tuter blir ekle ganske fort - det er flere steder bakteriene gjemmer seg.

Mener forøvrig også at dette med kun å drikke vann til måltider er triste saker. Vi drikker isvann, farris, juice, saft, vin og melk når vi spiser.

Men vann er utvilsomt beste alternativ mellom måltidene.

Gjest Eurodice
Skrevet

Jo, det kan jeg men da må jeg vaske flaskene og så glemmer vi det og så blir det dårlig lukt etc etc

Er litt lat ser du ............

Tåpelig unnskyldning. Det er vel ikke noe problem å ta matboks og drikkeflaske ut av ranselen når barna kommer fra skolen. Vasker du ikke matboksene heller, da? En løsning er jo å ha flere av hvert.

• Liker 2
Skrevet

Tåpelig unnskyldning. Det er vel ikke noe problem å ta matboks og drikkeflaske ut av ranselen når barna kommer fra skolen. Vasker du ikke matboksene heller, da? En løsning er jo å ha flere av hvert.

Her er det jentene sin jobb, de tar ut matesker og drikkeflasker av sekken sin når de kommer hjem fra skolen og setter det på kjøkkenbenken. Kaster evt matrester i boss først... Og det er egentlig ikke verre å vaske flaskene enn mateskene......

• Liker 2
Skrevet

En barnløs drister seg til å svare.

Føler behov for å forsvare meg litt ift det med hygiene. Det er vanskeligere å holde tuter på drikkeflasker rene enn en matboks. Boksen har glatte flater og om vi glemmer den i sekken en natt så er det ingen krise. Men tuter blir ekle ganske fort - det er flere steder bakteriene gjemmer seg.

Kjøp flaske med skrukork, da. Eller med stor tut: http://www.google.no/search?um=1&hl=no&client=safari&tbo=d&biw=1024&bih=672&tbm=isch&sa=1&q=blenderbottle&oq=blenderbottle&gs_l=img.3..0i19.91291.97307.0.97514.28.17.2.5.4.1.347.2782.0j6j5j2.13.0...0.0...1ac.1.CwWQmbTAozE (får ikke linket ordentlig på iPad). Jeg kjører min blenderbottle med stor tut i maskinen etter hver gang jeg bruker den til noe annet enn vann.

Må si jeg reagerer litt på at enkelte kun sender med vann i flaska, drikker dere selv kun vann til maten? Tviler på at dere gjør det.

Jeg drikker vann til alle måltider bortsett fra frokost. Kjøper juice og Farris Bris innimellom, men 95 % av all drikke er vann her i huset.

Gjest aam1972
Skrevet

Tror ikke jeg liker deg jeg Arabella. Det er sånn at jeg poster her for å få gode råd. Ikke for å bli irettesatt som en liten drittunge.

Barna mine gjør en kjempejobb med å klare seg når jeg er på jobb, prøver å finne enkle løsninger for oss alle.

Skrevet

Tror ikke jeg liker deg jeg Arabella. Det er sånn at jeg poster her for å få gode råd. Ikke for å bli irettesatt som en liten drittunge.

Barna mine gjør en kjempejobb med å klare seg når jeg er på jobb, prøver å finne enkle løsninger for oss alle.

Jeg skjønner at du blir litt snurt når du er så latræv at du ikke en gang gidder å vaske drikkeflasker en gang om dagen.

Anonym poster: 8683d726244e029de3545989dc4146f4

• Liker 1
Skrevet

Heldigvis er det andre ting som er viktigere å prioritere som mor enn å vaske drikkeflasker :-)

Gjest Eurodice
Skrevet

Det var ikke min intensjon å irettesette deg. Hvor mange barn har du, og hvor mange år er de? Har de mange plikter når de kommer hjem, ettersom du skriver at de gjør en kjempejobb med å klare seg?

Jeg synes nok du gjør et unødvendig stort problem av disse drikkeflaskene og matboksene. Som en rutine kan barna ta dem ut av ranselen selv og sette dem på kjøkkenbenken for eksempel.

• Liker 4
Skrevet

Hvorfor er det "triste saker" å drikke vann til måltidene?

Vi sparer oss for sukker og tilsetningsstoffer, tomme kalorier og diverse smak som tar fokus vekk fra smaken på maten, i tillegg til at det er økonomisk. Jeg ser ikke hva som er trist med det... :vetikke:

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...