Gå til innhold

Hvor mye betyr stedet vielsen blir holdt?

Peluche

Anbefalte innlegg

Vi valgte kirken som min samboer er konfirmert i. Grunnen til at vi ikke valgte "min" kirke, er at den er ganske stor - og vi ønsker oss en litt mer intim atmosfære rundt vielsen. Kirken vi har valgt er liten og ganske gammel, og er veldig "kirkelig" interiørmessig. Kirken vi sokner til per idag har ihvertfall aldri vært aktuell - den er så "moderne" at den ser mer ut som en foredragssal innvendig, enn en kirke.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest *nurket*

Hvor vielsen finner sted legger jeg ikke så stor vekt på. Så lenge det er koselig og pyntet slik vi ønsker, og det ikke er en borgerlig sermoni :-)

Hadde vært koselig å ha den i kirken hvor jeg er komfirmert, men jeg syns rett og slett den er for stor og "stygg". Vet jeg er døpt et annet sted, men vet ikke hvordan denne kirken ser ut. Kanskje jeg skal ta en titt :-)

Jeg er veldig opptatt av å finne det perekte stedet til middagen og festen etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tidligere alltid sagt at hvis jeg skulle gifte meg en dag, måtte det bli i kirken på stedet jeg er oppvokst. Det er også der jeg er konfirmert.

Nå er det imidlertid 14 år siden jeg flyttet fra stedet og jeg har ingen tilknyttning til den kirken lenger. Vi bor nå på stedet hvor min kjære er oppvokst og det er derfor naturlig for oss å velge stedets kirke hvor han er både døpt og konfirmert.

Heldigvis er den like pen som den på mitt hjemsted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil ikke gifte meg borgelig, så da ble det kirkebryllup.

Kirken er DIIIGER, så egentlig kunne jeg ha foretrukket en mindre kirke siden vi kun skal ha 50 gjester + "kikkere" fra jobben til foreldrene mine.

Rekker en to-tre marsjer, tenker jeg! Neida, ikke så ille..

M

Vi giftet oss også i en DIIIGER kirke. Vi var bare 30 stk. Heldigvis hadde vi en inngangsmarsj som kunne gå i det uendelige.

Jeg tenkte litt på hvordan det ville bli med lite folk i et enormt rom.

Når dagen var der merket vi ingenting til det.

Det som kan være lurt i et stort kirkerom er at folk begynner å sette seg framifra. Det vil si at de fyller de frammerste benkene. Ikke la det være tomme benker foran folk.

For oss betydde det mye å gifte oss i min hjemkirke.

Begge to har sterke følelser knyttet til menigheten der. I tillegg kjente vi både presten, organisten, kirketjener og klokker veldig godt.

Skjermen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi giftet oss i den kirken hvor jeg er døpt, en veldig søt liten kirke i Setesdal. Dette skapte en del problemer med tanke på lokal og alt det der, og ikke minst fotografen ettersom det tar nesten to timer å kjøre fra der vi bor, men alt ordnet seg kjempe greit. OG det var litt av en opplevelse å komme inn i en smekkfull kirke! Men begge ønsket å gifte oss i en kirke hvor en av oss hadde tilknytning, og ettersom han er oppvokst i et kjedelig murbygg av en frrkirke ble den min søte, lille dalkirke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som kan være lurt i et stort kirkerom er at folk begynner å sette seg framifra. Det vil si at de fyller de frammerste benkene. Ikke la det være tomme benker foran folk.  

For oss betydde det mye å gifte oss i min hjemkirke.  

Begge to har sterke følelser knyttet til menigheten der. I tillegg kjente vi både presten, organisten, kirketjener og klokker veldig godt.  

Skjermen

Tenkte på å ha noen som kirkeverter, sånne som kan si hei, dele ut sangark og tipse om å flytte seg frem til de forreste radene. Så føler en seg kanskje litt velkommen? Flere av gjestene vil nok komme direkte til kirken.

Før da jeg at jeg ALDRI skulle gifte meg i den kirken fordi den var så stor, men det er mest naturlig med den jeg har et forhold til. Jeg har jo også sagt at jeg ALDRI skulle gifte meg, så det går visst an å ombestemme seg. :ler:

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...