Gå til innhold

Hvor mye betyr stedet vielsen blir holdt?

Peluche

Anbefalte innlegg

Er stedet dere skal vies på spesielt for dere, eller er det andre hensyn som gjør at dere velger det stedet dere gjør? For meg spiller det egentlig veldig liten rolle hvor jeg gifter meg.... mer opptatt av det som skjer etterpå egentlig, det er flere som skal ha det bra der enn i vielsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For meg var det helt utenkelig å gifte meg i en annen kirke enn den jeg er døpt i. Har ikke noe forhold til den utover at jeg og pappa er døpt der. Men vi har alltid kjørt forbi den på vei til besteforeldrene mine, så jeg har alltid villet gifte meg i den.

Jeg kunne nok også giftet meg et sted i utlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sambo er vokst opp ved kirken vi har valgt og mine foreldre giftet seg der. Det har aldri vært andre alternativer. En liten bonus er at vi nå hører til kirken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det viktigste å få kirkens velsignelse, og at kirken ser ut som en kirke og ikke et kjøpesenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sa ikke kirke... sa sted.... :wink:

hehehe....phu!...puster lettet ut. Ordet kirke har en kald klang....

:sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det viktigste å få kirkens velsignelse' date=' og at kirken ser ut som en kirke og ikke et kjøpesenter.[/quote']

:ler:

Enig med deg der. Det betyr ikke noe for meg om det er en kirke eller ikke, men når det først skal være det er de mislykkede forsøkene på kombinasjonen moderne design og pent lite attraktivt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det viktigste å få kirkens velsignelse' date=' og at kirken ser ut som en kirke og ikke et kjøpesenter.[/quote']

Jepp!! :enig_animasjon:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Muslingen

Vi gifter oss i kirken der min kjære er døpt og konfirmert. Vi ville gifte oss i en kirke en av oss har tilknytning til, og der vi har mesteparten av familie og venner. Og da var det et naturlig valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gifte meg i hjembygda og hele familien min på begge sider har lange tradisjoner i den kirka. Er litt vemodig det synes jeg, der feirer vi dår, konfirmasjon, bryllup og begravelser. Den betyr mye for meg, min kjære har ikke forhold til noen kirker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

For oss var det viktig å få den presten vi ville ha. Dvs. det var viktig å ikke få den samme presten som døpte lillebroren min i fjor!!

Så vi skal ha sognepresten til å vie oss (sambo kjenner han litt) i kirka i nebo kommunen. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er døpt og konfirmert der samt at begge ungene er døpt der. Det skal også være sagt at det er et pluss i boka at kirka er distriktets peneste kirke, og det har aldri vært noe minus....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som jeg har skrevet i mange andre tråder (og som jeg elsker å gjenta) skal vi gifte oss i en kirke som betyr mye for oss fordi det var i den kirken vi sang og spilte sammen den dagen vi ble kjærester og så feirer vi bryllupsfesten på samme forsamlingshus som vi ble kjærester i... Romlemantiske meg! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valgte kirken fordi jeg har mer eller mindre vokst opp på sykehuset som lå ved siden av den, og derfor er det den eneste kirken i Oslo jeg har noe særlig forhold til. Og nå som vi har flyttet til det soknet, så hører vi jo til den også. Strålende, for den er superpopulær. :)

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil ikke gifte meg borgelig, så da ble det kirkebryllup.

Kirken er DIIIGER, så egentlig kunne jeg ha foretrukket en mindre kirke siden vi kun skal ha 50 gjester + "kikkere" fra jobben til foreldrene mine.

Rekker en to-tre marsjer, tenker jeg! Neida, ikke så ille..

Mine foreldre giftet seg i samme kirke for over 30 år siden, og det er jo litt moro. De synes iallefall det er stort.

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Av diverse grunner som jeg har nevnt i et annet innlegg, så valgte vi tilslutt å gifte oss i den kirken vi tilhører, og den er vi veldig fornøyd med. Den ser ut som en helt vanlig kirke. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår kirke er kirken hans forelfre giftet seg i og han og hans søster er døpt der. Besteforeldrene hans er gravlagt på kirkegården der osv.

Jeg er ikke herfra derfor veier hans argument tyngst når det gjelder valg av kirke.

Kirken er kjempefin den, men jeg kunne kanskje tenkt meg å gifte meg i Vår Frues kirke..............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gifter oss i den kirken vi har valgt, fordi min sambo er døpt og konfirmert der, og vårt barn er døpt der. Vi sogner ikke lenger til denne kirken, men kirken vi sogner til er helt uaktuell.

Gifter oss kun 1 gang i livet, og betaler selvsagt 3 400,- for å gifte oss der vi vil. Men jeg syntes det er vanvittig at man må betale så mye for å gifte seg i en kirke man ikke lenger sogner til, men allikevel har et forhold til. Thats life :cry:

Kirken er såpass populær, at de desverre må være nøye på hvem som i det hele tatt får lov til å gifte seg. Vi fikk hvertfall lov, så vi bør jo egentig være hoppende glade :hoppe:

Er en nydelig kirke med plass til akkuratt de vi har lyst at skal være der. Ikke for stor, og ikke for liten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville ikke gifte meg på et sorenskriverkontor og min kjære ville ikke gifte seg i en kirke..

så da dukket ideen med ambassadebryllup opp..

hvilken by det skulle være fant vi raskt ut..

av de byene som hadde norsk ambassade med vigselsmulighet og som lå i "passe avstand" (vi ville ikke dra gjestene våre helt til asia el) var det bare 5-6 akutuelle byer .. men vi var helt enige med en gang om hvilken det måtte være..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...