Wit Skrevet 15. januar 2013 #41 Skrevet 15. januar 2013 Vi har også slitt med et barn som til tider var veldig småspist. Rådet vi fikk var IKKE å stresse med maten. Tilby mat, og kutt kraftig ned på melk. Ikke melk før litt brød er spist osv..... Vi har også sjekket vitaminer og annet gjennom blodprøve hos legen. Så lenge alt dette er greit ville det gå seg til. Man merker på et barn om det blir veldig underernært. Det vil få mye mindre energi og ikke orke det andre barn orker. Og til dere som skriver at alle barn spiser mer i barnehagen sammen med andre..... Vel, det stemmer ikke alltid. Vår datter spiste veldig lite i barnehagen også.
ork Skrevet 15. januar 2013 #42 Skrevet 15. januar 2013 kjempestor klem til deg ... vi som er mammaer har alle hatt det sånn. jeghar vært mamma halve livet mitt, kan love deg at jeg ha snappet både en og to og ti ganger. men det går fort over, og så ler man sammen, og så er livetgreit igjen likevel. stoooor klem til deg Min utheving. For noe tull..! At de aller fleste opplever trass er så sin sak, men at alle- eller for den del flertallet- opplever at ungene nekter å ta til seg føde i så stor grad at det går utover helsa er reinspikka vås. Når det går utover barns helse kontakter man fagpersonell. Skjønner man ikke såpass har man virkelig et problem.
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2013 #43 Skrevet 15. januar 2013 Trådstarter har jo tydeligvis kontakt med fagpersonell siden det er snakk om sondeforing. Når det er så alvorlig at sondeforing er nødvendig så tviler jeg på at det hjelper å komme med råd som å stresse ned, kutte ned på melken osv. Det viktigste er at barnet får i seg litt næring, om det så er fra melk eller sjokoladepudding. Anonym poster: 19352428261f4bcbb934290c8e907603
Petalouda Skrevet 15. januar 2013 #44 Skrevet 15. januar 2013 Min utheving. For noe tull..! At de aller fleste opplever trass er så sin sak, men at alle- eller for den del flertallet- opplever at ungene nekter å ta til seg føde i så stor grad at det går utover helsa er reinspikka vås. Når det går utover barns helse kontakter man fagpersonell. Skjønner man ikke såpass har man virkelig et problem. beklager at jeg ikke var tydelig nok til at du klarte å forstå hva jeg mente. vis meg den mammaen som ikke har blitt så oppgitt og frustrert at hun har snappet til ungen sin en gang eller tre. 1
Gjest navnelapp Skrevet 15. januar 2013 #45 Skrevet 15. januar 2013 Er det berre eg som ikkje forstår begrepet "snappe"? For meg er det ei fornorsking av det engelske verbet "to snap", som betyr å knipse eller smekke. Eg har aldri nokonsinne smekka til ungane mine. Men eg har også sett folk bruke det om "å tilte", altså bli rasande, brøle osv.. Er det slik det er meint her?
Gjest Violetta Skrevet 15. januar 2013 #46 Skrevet 15. januar 2013 Er det berre eg som ikkje forstår begrepet "snappe"? For meg er det ei fornorsking av det engelske verbet "to snap", som betyr å knipse eller smekke. Eg har aldri nokonsinne smekka til ungane mine. Men eg har også sett folk bruke det om "å tilte", altså bli rasande, brøle osv.. Er det slik det er meint her? Det går vel ganske klart frem at det er den siste tolkningen som blir rett her. 1
Gjest navnelapp Skrevet 15. januar 2013 #47 Skrevet 15. januar 2013 Det går vel ganske klart frem at det er den siste tolkningen som blir rett her. beklager at jeg ikke var tydelig nok til at du klarte å forstå hva jeg mente. vis meg den mammaen som ikke har blitt så oppgitt og frustrert at hun har snappet til ungen sin en gang eller tre. Det var nok Petalouda sitt svar som forvirra meg, "snappet til ungen sin" kan bety begge delar.
Gjest imli Skrevet 15. januar 2013 #48 Skrevet 15. januar 2013 Kvifor kan ein ikkje skrive kjefte, viss det er det ein meiner?
Petalouda Skrevet 15. januar 2013 #49 Skrevet 15. januar 2013 Kvifor kan ein ikkje skrive kjefte, viss det er det ein meiner? klart man kunne. men jeg så ikke nødvendigheten, i mine øyne var betydningen krystallklar. for meg er det å "snappe" til hvemsomhelst et dagligdags uttrykk, muligens har det med dialekt å gjøre. og det har ingenting med fysisk vold å gjøre.
ork Skrevet 16. januar 2013 #50 Skrevet 16. januar 2013 beklager at jeg ikke var tydelig nok til at du klarte å forstå hva jeg mente. vis meg den mammaen som ikke har blitt så oppgitt og frustrert at hun har snappet til ungen sin en gang eller tre. For meg så det ut som om TS`problem var at ungen nektet å spise. At du velger å fokusere på at barn kan frambringe provokasjon hos voksne med utsagn som at "det opplever vi alle" er forsåvidt greit, men da burde du presisert med en gang hva "alle" opplever. Ingen grunn til å beklage, alle kan ytre seg uforståelig.
Petalouda Skrevet 17. januar 2013 #51 Skrevet 17. januar 2013 muligens my bad, men jeg så overskriften og tenkte at hun var fortvilet over denne konkrete situasjonen, altså at hun hadde snappet. 1
Gjest navnelapp Skrevet 17. januar 2013 #52 Skrevet 17. januar 2013 (endret) Og ikkje for å vere petimeter, men å snappe betyr ikkje å kjefte på norsk. Det betyr å ta noko, gjerne i ein rask bevegelse. Endret 17. januar 2013 av Alt godt
Petalouda Skrevet 17. januar 2013 #53 Skrevet 17. januar 2013 Og ikkje for å vere petimeter, men å snappe betyr ikkje å kjefte på norsk. Det betyr å ta noko, gjerne i ein rask bevegelse. og ikke for å være vanskelig, men den som trodde at det var den betydningen ordet hadde i mitt innlegg burde kanskje dra hodet opp av sanden. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå