Gå til innhold

Litt overrasket over en far...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ikke ser slike ting som hull i sokken? Da er han blind.

Det TS har observert, er en far som ikke passer tilstrekkelig godt på at datteren har det hun trenger og lærer å leve et sunt liv. Dessverre er det alt for mange slike fedre som ikke vet å ta vare på barna sine. Jeg mener at barnevernet må varsles lenge før det går så langt som i dette tilfellet.

I tillegg til at enslige fedre alltid utgjør en betydelig risiko for mishandling av og overgrep mot egne barn, passer de langt dårligere på barnas behov enn mødrene vanligvis gjør. Det bør derfor alltid føres tilsyn fra det offentlige med enslige fedre for å sikre at de er skikket til ansvaret det innebærer å ha barn, for eksempel i form av uanmeldte tilsynsbesøk et par ganger i uka eller mer.

Menn er og blir en konstant trussel mot kvinner og barn. Skadedyr!!

Videoannonse
Annonse
Gjest Sjokoladebolle
Skrevet

Det TS har observert, er en far som ikke passer tilstrekkelig godt på at datteren har det hun trenger og lærer å leve et sunt liv. Dessverre er det alt for mange slike fedre som ikke vet å ta vare på barna sine. Jeg mener at barnevernet må varsles lenge før det går så langt som i dette tilfellet.

I tillegg til at enslige fedre alltid utgjør en betydelig risiko for mishandling av og overgrep mot egne barn, passer de langt dårligere på barnas behov enn mødrene vanligvis gjør. Det bør derfor alltid føres tilsyn fra det offentlige med enslige fedre for å sikre at de er skikket til ansvaret det innebærer å ha barn, for eksempel i form av uanmeldte tilsynsbesøk et par ganger i uka eller mer.

Okey? Hva har dette med mitt innlegg å gjøre?

Ellers så er jeg ikke enig med at menn er skadedyr, eller utgjør noe fare for barn og kvinner. Drittsekker finnes selvfølgelig, men jeg tror nok at menn flest er greie :)

Faren i dette tilfellet kunne kanskje trengt litt veiledning når det kommer til enkelte ting, for når det er mer vanlig å se at jenta er uflidd enn at hun er stelt, så tyder det på at far kunne trengt å få litt veiledning.

• Liker 2
Skrevet

Er man virkelig uflid hvis man har hull i sokkene og litt fett hår? Det hender rett som det er at jeg ser jeg har hull i sokkene og håret blir fett på en dag. Visste ikke at folk antar jeg er ustelt av den grunn...

Anonym poster: 82fb96db07e9a260f5550b674a0bffca

• Liker 6
Skrevet

Slike tråder får meg til å misslike mine medmennesker, det er ikke bra for meg.

Slike tråder får meg til å misslike mine medmennesker, det er ikke bra for meg.

Hva i denne tråden får deg til å mislike dine medmennesker? At det stilles spørsmålstegn ved noe av barneoppdragelsen i ett hjem? Å diskutere ett barns ve og vel? Pass deg selv og drit i andre holdninger finnes blant store deler av vår befolkning , du finner nok mange medmennesker du har kjemi med.

• Liker 1
Skrevet

Vær en "ene" for denne jenta da, om du føler noe ikke helt stemmer.

Vær litt ekstra hyggelig mot henne- se henne og vis at du bryr deg. Kjøp lignende refleksvester til henne og din datter, uten å lage noe nummer ut av det.

Vær litt raus- inkluder henne og ikke døm!

Kanskje gjør du en stor forskjell for ei lita jente- kanskje er dette ei jente som egentlig har det helt fint, men det har aldri skadet noen med litt ekstra oppmerksomhet :)

Anonym poster: 84b669e1cd5d0d6257f9176f57354777

• Liker 16
Skrevet

Vær en "ene" for denne jenta da, om du føler noe ikke helt stemmer.

Vær litt ekstra hyggelig mot henne- se henne og vis at du bryr deg. Kjøp lignende refleksvester til henne og din datter, uten å lage noe nummer ut av det.

Vær litt raus- inkluder henne og ikke døm!

Kanskje gjør du en stor forskjell for ei lita jente- kanskje er dette ei jente som egentlig har det helt fint, men det har aldri skadet noen med litt ekstra oppmerksomhet :)

Anonym poster: 84b669e1cd5d0d6257f9176f57354777

:hjerte:

Skrevet

Unger på 8 har utviklet en hel del selvstendighet.

Kan jo være at hun hjelper til med sortering av egne sokker, velger sine egne klær, nekter å kaste de hullete yndlingssokkene, etc.

Kanskje faren burde tatt mere tak. Dyttet henne oftere i dusjen, kjøpt mer klær, og vært mer nøye på henting. Kommer jo an på hvile regler man selv er vandt med. Er det noe å lage sirkus av at hun ble hentet kl 21 på en dag da det ikke er skole dagen etter?

Men det er jammen mange mødre som burde passet bedre på også! Så ikke gjør dette til noe mellom kjønn!

• Liker 4
Skrevet

Mine barn har rett som det er hullete sokker, skitne bukser, bustete hår og liknende. Jeg prøver å passe på, men det fungerer ikke alltid så bra som jeg håper. Likevel har ingen ennå meldt meg til barnevernet for omsorgssvikt ...

Anonym poster: ec70c627607f2227cab6c3288ee94269

• Liker 5
Skrevet

Wow. Åndssvakt innlegg. Du skjærer alle menn over en kam som fedre.

• Liker 3
Gjest annemor30
Skrevet

Det er ikke noe rart at barnevernet ikke har anledning til å følge opp enkelte saker hvis de får inn slike meldinger som dette.

• Liker 5
Skrevet

hvorfor så sarkastiske og nesevise mot ts?

hun spør om hva dere synes, og sier samtidig at faren virker grei..

Hun lurer vel bare på om hun bør være obs på noe, og jeg syns det er bra at du spør ts.

til ts; Men som flere skriver så er det ikke sikkert han er dårlig far, mer sannsynlig en mann...

Min mann ser heller ikke om barna har fått sokker m hull, og det er jeg som må passe på at de dusjer etc.

Han skulle vel hatt en kvinne til å hjelpe seg.. ;) nei da, men det er vel strevsomt å være alenefar til ei jente på 8 år, uten at det gjør en til en dårlig omsorgs person!

Bare pass på at du behandler henne pent, så sier du bare fra neste gang at ni blir litt sent. Kan være faren trodde det var ok, hun ringte jo først kl åtte??

Skrevet

Min første tanke er at de fleste 8-åringer må gå svært lenge uten å dusje før de får fett hår, så det ville faktisk gjort at jeg reagerte også.

Gjest annemor30
Skrevet

Fett hår kommer av endringer i hodebunnen som gir økt fettproduksjon.. ikke av mangel på dusj;)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Som mange andre skriver, er det sikkert ikke noe å bekymre seg for. Synes imidlertid ikke TS er hysterisk. Det er bedre å følge litt ekstra med for å konstatere at alt står bra til enn at man gir blaffen og får vite om ti år at jenta har hatt et helvete hjemme.

Dersom pappaen det gjelder har alt ansvar for datteren sin, og det ikke er andre damer i livet hans, kan han kanskje være redd for hvordan han opptrer sammen med datteren. Menn kan jo bl beskylt for mye rart. TS, du kan jo ved anledning tilby han din hjelp. For eksempel kan du i en humoristisk tone si noe med at jentene blir raskt store, og at han bare må si fra dersom det er noe han trenger hjelp til i den forbindelse.

For øvrig tror jeg de fleste fedre ser hull i strømper og fett år på lik linje med mødre.

Endret av Montefalco
  • Liker 3
Skrevet

Dersom pappaen det gjelder, har alt ansvar for datteren sin, og det ikke er andre damer i livet hans, kan han kanskje være redd for hvordan han opptrer sammen med datteren. Menn kan jo bli beskyldt for mye rart. TS, du kan jo ved anledning tilby han din hjelp. For eksempel kan du i en humoristisk tone si noe med at jentene blir raskt store, og at han bare må si fra dersom det er noe han trenger hjelp til i den forbindelse.

Å kontrollere at far ikke begår overgrep mot datteren, er en sak for barnevernet, evt politiet dersom du får mer konkret mistanke om slikt. Dersom du er redd for hvordan han opptrer overfor datteren deres uten å ha holdepunkter for at noe galt er skjedd, bør du varsle barnevernet som kan føre tilsyn med ham.

Gjest annemor30
Skrevet

Men å dra hullete sokker og fett hår til overgrep er vel litt DRØYT eller??

• Liker 4
Skrevet

Mulig jeg er blind, men jeg klarer på ingen måte å se at Montefalco sier noe som helst om overgrep! Jeg tolket det ihvertfall til at han mente far kanskje var redd for å bli beskyldt for noe og derfor var varsom i forhold til datteren.

(Jeg forstår forøvrig ikke at dette skal være en problemstilling heller, og tror neppe fedre flest bekymrer seg for sånt)

• Liker 1
Skrevet

Mulig jeg er blind, men jeg klarer på ingen måte å se at Montefalco sier noe som helst om overgrep! Jeg tolket det ihvertfall til at han mente far kanskje var redd for å bli beskyldt for noe og derfor var varsom i forhold til datteren.

(Jeg forstår forøvrig ikke at dette skal være en problemstilling heller, og tror neppe fedre flest bekymrer seg for sånt)

Du er ikke blind.

Skrevet

Fedre flest bekymrer seg selvsagt ikke for å bli beskylt for overgrep.

Det jeg mener et at det kan være problematisk for en enslig far i perioden barnet går fra barn til ungdom. De fleste takler dette på en naturlig måte, men enkelte vet ikke hvordan de skal opptre. Dette kan for eksempel få utslag i at faren ikke følger opp dusjing fremfor å kle av henne og "dytte" henne i dusjen dersom hun ikke vil dusje.

Skrevet

At hun blir den ekle feite jenta med fett hår osv.

Anonym poster: 9f6c2e05965244cfc727c602bb185637

Ikke rart noen barn syntes det er helt ok å mobbe andre når foreldrene har denne tankegangen.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...