Gå til innhold

Vi har ikke ønskeliste, er det merkelig?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Muslingen

Vi har tenkt og tenkt på hva vi kan ønske oss, men kommer ikke på noenting annet en store dyre ting som oppvaskmaskin, fryseboks, mikrobølgeovn osv... Når vi gifter oss er vi midt i husbygging, og trenger penger til det og til å innrede (gardiner, matter osv). Derfor sier vi til de som spør at vi ønsker oss penger til huset. Er det ok? Folk kan selvfølgelig kjøpe hva de vil, vi blir like glade uansett vi. Men penger er det vi trenger akkurat da.

Synes hele gaveopplegget er ekkelt. Hadde faktisk ikke reagert om noen dukket opp i bryllupet uten gave, hovedsaken er jo at de tar seg tid til å komme å feire sammen med oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi hadde heller ingen ønskeliste.

Rett og slett fordi vi ikke hadde noen spesiell ønsker, og hadde det vi trang.

Vi ønsket oss heller gavekort og penger. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Det går jo ann å være mer spesifik også, om gjestene gjerne vil ha en ønskeliste, eks penger til gardiner, penger til panel osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er greit nok å ikke ha ønskeliste, men vær forberedt på at dere da kan risikere å få masse unyttige ting og nips fordi mange gjerne vil gi en gave i stedet for penger. Jeg hadde aldri gitt penger i bryllupsgave til noen, og synes det er greit å ha en ønskeliste å forholde meg til.

Kan dere ikke ønske dere gardiner, matter og annet til huset da? Det er ikke alt som trenger å være så dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det hørtes dumt ut i det hele tatt...

Hvis dere har ønsket dere penger, så har dere jo ønsket dere noe...

Da har iallefall gjestene noe og gå etter hvis de vil gi dere gaver...

Det er jo veldig enkelt når det er kun en ting på listen... :)

Som ibe sa, om man ønsker noe spesielt eller ikke er jo opp til hvert enkelt brudepar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva om dere ønsker dere gavekort fra de butikkene dere vil kjøpe det dere trenger i? F.eks. en el-forretning, en interiørforretning etc. Sikkert lurt å ønske fra landsdekkende kjeder slik at de som kommer langveisfra også kan få tak i der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Muslingen
Kan dere ikke ønske dere gardiner' date=' matter og annet til huset da? Det er ikke alt som trenger å være så dyrt.[/quote']

Jeg ønsker ikke at andre skal kjøpe gardiner og matter til oss... Sånt vil jeg helst kjøpe selv...

Men å ønske oss gavekort, det var en veldig god idê! Takk for tipset!

Men når jeg sier til folk at vi ønsker oss penger, så sier jeg også hva det skal brukes til. Alt skal investeres i det hjemmet vi skal skape sammen. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener jo ikke at folk skal kjøpe sånt på måfå og etter sin egen smak, da. Tenkte jo at dere kunne ønske dere spesifiserte tepper, tekstiler etc.

Jeg synes uansett at penger og gavekort blir veldig upersonlige gaver, og til bryllup vil jeg helst gi noe mer håndfast. Hvis brudeparet ikke ønsker seg noenting vil det jo være større fare for å få gaver som ikke treffer helt.

Det går jo an å ønske seg større ting også - kanskje noen av gjestene vil spleise på noe. Det er mye hyggeligere å gi 1/6 oppvaskmaskin enn noen penger (som like gjerne kan gå til melk og brød, som til litt maling eller noen planker...), synes nå jeg, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Muslingen

Skjønner hva du mener, Labella.

Min mor og stefar ønsket seg penger da de giftet seg. Og det var en lettelse, for jeg lurte fryktelig på hva man skal kjøpe til et par som har "alt". Det de ikke hadde var altså oppvaskmaskin, så de ønsket seg penger til å kjøpe det. Med to voksne og til tider 8 barn under samme tak, så kan jo det være veldig praktisk... :ler:

Upersonlig eller ei, vi ønsker oss penger, som IKKE kommer til å brukes til brød og melk. :) Men som sagt, vil folk kjøpe oss noe annet, så er det greit. Vi gir blaffen i gaver, vi vil ha våre kjære rundt oss på den store dagen. Men når det nå engang er slik at vi "må" ønske oss noe, så kan vi ikke komme på noe annet enn penger. :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, dere har jo en ønskeliste hvis dere ønsker dere penger? Det er jo ikkke noe krav til lengde på ønskelister :-)

Vi fikk penger til en anledning, og takket i ettertid for støvsugeren til de som gav oss pengene. De syntes det var fint at det ble brukt til noe håndfast.

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg hadde aldri gitt penger til et brudepar jeg heller. Alt for upersonlig. Om det allikevel var det de hadde ønsket seg, syntes jeg gavekort er bedre... Men det er jo også upersonlig.

Helt ærlig så syntes jeg det er litt merkelig å ikke ønske seg noe. Har dere absolutt alt dere drømmer om? Kjedelig det vel :-) Hva gjør dere i jula da, ønsker dere penger da også? :wink:

Selv om det er store ting dere ønsker dere, så kan det jo skrives opp. Folk kan jo kjøpe gavekort på hvitevarer o.l. istedet?

Hva med reisegavekort?

Tror flere som tenker som meg, slik at dere nok får en del ting og tang dere sikkert ikke trenger. Men det er sikkert en hel haug som også ikke tenker som meg, og gir penger. Den sjansen får dere jo bare det. Ting kan byttes ikke sant?

Er en annen tråd om ting folk ønsker seg. Kanskje dere får noen tips derfra?

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange som ikke syns noe om å gi penger eller gavekort i bryllupsgave, og det kan det være greit å forholde seg til. Enten får man ting man har ønska seg, ellers får man ting som gjestene har funnet på etter eget hode. Det første kan ofte være det beste, og de fleste klarer å finne på noe de ønsker seg, de skal jo tross alt bruke pengene på noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gir aldri penger. Til jul eller bursdag kan jeg til nød gi gavekort, men ikke i bryllup. Da finner jeg heller på noe selv (jeg ville gitt for eksempel vase, lysestaker, bolle i farvet krystall el.). Jeg tror derfor at dere vil ende opp med mange gaver dere ikke ønsker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var i ett bryllup i somme de hadde ikke lagt ut noen ønskeliste og ente opp med veldig personlige og kjempe fine gaver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er helt greit å ønske seg penger til noe spesielt.

Vi har egentlig mye vi ønsker oss, men kommer også til å føre opp penger til oppussing av kjøkken på ønskelista.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er veldig enig med deg. Synes også det er litt ekkelt med dette gavemaset. :-?

Vi skal ha en heller uformell vennefest om kvelden, og i starten så sa vi bare at vi ikke ønsket oss gaver, og at det som betydde noe var at folk kom og feiret sammen med oss. Det mener vi fortsatt, og vi blir ikke sur eller fornærmet om noen ikke gir oss gave. :)

Men det ble dessverre et uutholdelig mas om disse gavene og ønskelister, så vi valgte tilslutt å legge ut likevel.

Da jeg var og satte opp ønskelister så føltes det nesten litt pinlig, og alt på listene er rimelige ting. 8)

Av foreldrene våre har vi ønsket oss penger, fordi vi har sååå lyst på en ny seng/rammemadrass. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...