Gjest gjest1 Skrevet 14. mars 2004 #1 Del Skrevet 14. mars 2004 Hvordan gjør dere det praktisk når dere skal sette dere til bords? Er litt nysgjerrig... :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 14. mars 2004 #2 Del Skrevet 14. mars 2004 Vi har ikke snakket så mye om dette enda, men jeg regner med at Toastmaster skaffer seg oppmerksomhet fra alle, og at vi da går til plassene alle sammen.... Er ikke det slik "de" gjør da? *ser meg rundt etter Tex som jeg tror har full oversikt over slik etikette* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maxine Grey Skrevet 14. mars 2004 #3 Del Skrevet 14. mars 2004 Helt opp til brudeparet! Man kan tusle seg fram til sine plasser i gåsegang, eller man kan bli høytidelig oppropt parvis og bli henvist, brudeparet til sist. Man kan bli stående til alle er på plass ved sine stoler, eller man kan sette seg etter hvert, Bestem sjøl! Formelt eller uformelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 14. mars 2004 #4 Del Skrevet 14. mars 2004 Gjestene blir bedt til bords av toastmaster ca. 10 min. før middagen skal starte. Deretter kommer vi, brudeparet, inn mens gjestene står ved stolene sine. Og kanskje jeg skal spørre en kollega om å spille en inngangstrudelutt på trompet :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 14. mars 2004 #5 Del Skrevet 14. mars 2004 Vi skal gjøre det slik: Når jeg har ringt mamma på mobilen og sagt at vi er ti minutter unna, skal hun gi beskjed til toastmasteren. Han skal kunngjøre at brudeparet er underveis, og gi alle beskjed om å gå inn i middagssalen. På vei inn vil alle få hvert sitt glass champagne. Så skal alle finne sine plasser, og når alle er på plass skal jeg og min nybakte ektemann innfinne oss. På våre plasser skal det stå en åpnet flaske champagne, pluss våre spesielle glass. Min kjære mann skal sjenke i til oss, og vi skåler alle sammen før vi setter oss. Og om noen tror jeg har brukt litt tid på å detaljstyre den settingen, har de helt rett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 14. mars 2004 #6 Del Skrevet 14. mars 2004 Gjestene blir bedt til bords av toastmaster ca. 10 min. før middagen skal starte. Deretter kommer vi' date=' brudeparet, inn mens gjestene står ved stolene sine. Og kanskje jeg skal spørre en kollega om å spille en inngangstrudelutt på trompet :-)[/quote'] Hey, flere med samme gode ide!! Du var bare kjappere enn meg til å svare...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mistyen Skrevet 14. mars 2004 #7 Del Skrevet 14. mars 2004 Da vi ankom lokalet etter fortografering, ble det spilt en brudemarsj og vi ble tatt i mot av alle gjestene. Så fikk vi vår velkomstdrink og kunne småpuldre litt med gjestene før toastmaster tok regien igjen. Han ropte op og anviste gjestene til plassene sine parvis - og oss til slutt. Alle stod ved sine plasser til vi var på plass (vi gikk inn til tarmpaklapp). Det ble litt høytidelig det også......... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Augustbrud02 Skrevet 15. mars 2004 #8 Del Skrevet 15. mars 2004 Vi har ikke snakket så mye om dette enda, men jeg regner med at Toastmaster skaffer seg oppmerksomhet fra alle, og at vi da går til plassene alle sammen.... Er ikke det slik "de" gjør da? Vi gjorde det slik. Når alle stod bak stolene sine, så satte brudeparet seg først og de andre gjestene etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 15. mars 2004 #9 Del Skrevet 15. mars 2004 Regner med at vi går inn og setter oss på lik linje med alle andre, og at folk står bak stolene til vi setter oss. Ingen regi har i gården. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Snurp Skrevet 15. mars 2004 #10 Del Skrevet 15. mars 2004 Ikke noe regi hos oss heller. Vi vil gjerne ha ting litt uformelt, og minst mulig "arrangert" og "stivt". Polonaise og detaljert plan for hvordan vi skal gå til bords er derfor ikke noe for oss. Dessuten vil vi GJERNE ha mest mulig tid til å snakke med våre gjester. Det er mange mennesker tilstede den dagen, noen som har kommet langveis fra og som vi ikke har sett på lenge, som vi har lyst til å bruke tid sammen med. Derfor blir det champis og prating når vi kommer fra fotograferingen. Vi prøver også å få unna fotograferingen så fort som mulig, slik at vi får litt tid før middagen. Deretter rusler vi inn i spisesalen og setter oss når det er tid for det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nessi Skrevet 15. mars 2004 #11 Del Skrevet 15. mars 2004 Ikke noe regi hos oss heller. Vi vil gjerne ha ting litt uformelt, og minst mulig "arrangert" og "stivt". Polonaise og detaljert plan for hvordan vi skal gå til bords er derfor ikkenoe for oss. Dessuten vil vi GJERNE ha mest mulig tid til å snakke med våre gjester. Det er mange mennesker tilstede den dagen, noen som har kommet langveis fra og som vi ikke har sett på lenge, som vi har lyst til å bruke tid sammen med. Derfor blir det champis og prating når vi kommer fra fotograferingen. Vi prøver også å få unna fotograferingen så fort som mulig, slik at vi får litt tid før middagen. Deretter rusler vi inn i spisesalen og setter oss når det er tid for det. Henger meg på denne. Vil ha mest mulig tid til å prate med gjestene og ikke ha ting for "stivt". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lullu Skrevet 15. mars 2004 #12 Del Skrevet 15. mars 2004 Vi skal ha ta bildene på selve stedet der festen skal være. Gjestene får canapeer, øl og mineralvann når vi tar bildene. Når vi er ferdig med bildene deles det ut velkomstdrink til alle sammen, og vi tar sjansen til å hilse på alle gjestene og det blir helt sikkert tatt mange flere familiebilder og vennebilder med brudeparet. Jeg vil også prøve å få tatt bilde av absolutt alle gjestene i finstasen sammen med oss. Toastmaster gir beskjed når det er klart for middag. Alle går til plassene sine. That's it. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aelwyn Skrevet 15. mars 2004 #13 Del Skrevet 15. mars 2004 Hvis vi skal ha vielse og fest på samme sted, så blir vi nok og skåle med gjestene i sjampis og kose oss litt med dem før vi drar for og få tatt bilder. Slike stillbilder i et studio er ikke helt oss, så tror nok det blir utefotografering her... Så til middag regner jeg med vi bare ringer til rette vedkommende etter fotosession og så får den personen si ifra om at nå kommer brudeparet så nå får de samle seg på sine anviste plasser, så kommer vi inn og setter oss til sist. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-ida- Skrevet 15. mars 2004 #14 Del Skrevet 15. mars 2004 Vi regner med at toastmaster sier fra ved å tiltrekke seg litt oppmerksonhet når det er tid for å spise, vi har et eget rom hvor vi skal servere velkomst drink og derfra opp til matsalen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isiselin Skrevet 15. mars 2004 #15 Del Skrevet 15. mars 2004 Vi gjorde det slik. Når alle stod bak stolene sine, så satte brudeparet seg først og de andre gjestene etterpå. Slik skal vi også gjøre det, tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minniepus Skrevet 15. mars 2004 #16 Del Skrevet 15. mars 2004 Må vi tenke på det også :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 15. mars 2004 #17 Del Skrevet 15. mars 2004 Min kjære og jeg har enndelig bestemt oss. Alle gjestene samles ved enden av hesteskoen (nederst, altså) Så presangterer vi par for par ved å si hva de heter og hvordan di kjenner brudeparet osv.. Også går det paret opp til plassen sin.. Vi vil gjøre dette selv pga toastmasteren kjenner kun oss.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elvira Skrevet 16. mars 2004 #18 Del Skrevet 16. mars 2004 Jeg fant masse nyttig i den nyeste utgaven av Ditt Bryllup! En artikkel kalt "Bryllupets ABC" hadde en god ide når det gjalt presentering og plassering av gjestene rundt bordet. Toastmasteren kan feks. presentere en og en av gjestene idet de blir henvist til plassen sin, med en linje eller to som oppsummerer den personen, gjerne med litt humor sånn at stemmningen letter litt. http://www.dittbryllup.no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ringblomst Skrevet 16. mars 2004 #19 Del Skrevet 16. mars 2004 Vi skal ikke ha dans i bryllupet, men vi føler det likevel hører med en bryllupsdans. Vi har derfor tenkt litt på at etter at gjestene har kommet inn i lokalet hvor middagen skal være, så kommer vi inn i lokalet og danser før vi alle setter oss på plassene, eller noe i den duren. Hvis vi ikke får til å danse, så blir det nok den tradisjonelle (?) med at alle gjestene står ved stolene sine, og klapper oss inn samtidig som det spilles. Blir nok litt skåling før vi setter oss ned også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå