Gå til innhold

Betalingsanmerkninger og lån..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Driver å skal kjøre opp,og har i den forbindelse tenkt tanken på å ta opp et lån for å betale for det,ettersom jeg rett og slett ikke har råd ellers. Det jeg da er litt bekymret for, er hvorvidt jeg kan få et lån eller ikke. Kan få låne privat av kjæresten,men har av personlige grunner ikke krøpet til korset enda.

I forbindelse med et avbetalingskjøp for en stund siden fikk jeg avslag(butikken har samme bank som meg),og de sa det var fordi de hadde dårlig erfaring med meg,noe som er sant...har fått en del innkassovarsler på kredittkortet mitt,men har ikke fått med meg eventuelle Betalingsanmerkninger?? Hver gang har jeg jo betalt når jeg har fått disse brevene i posten,og ikke hørt noe mer liksom...men det har vært mange av dem..:/

Hvordan påvirker dette mulighetene for å få lån i en annen bank? om jeg ikke har fått betalingsanmerkninger,kan de alikevell se inkassovarsel-historikken min,og dermed får jeg ikke lån?

Anonym poster: 245da182549b180b71d78057510c68e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis inkassosaken er avsluttet, så blir den også "slettet" fra historikken din.

Anonym poster: 3911919a1b5f415df4a22f20d5e61a7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det ikke forskjell på inkassovarsel, og når det faktisk GÅR til inkasso? Jeg ser jo for meg at hvis det haddde gått til inkasso ville det vært litt mer styr. Når jeg har fått inkassovarsel har jeg bare betalt regninga,og ferdig med det... Inkassovarsler er vel ikke det samme som betalingsanmerkninger? -TS

Anonym poster: 245da182549b180b71d78057510c68e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har betalt og så ikke hørt noe mer. Har du faktisk betalt det du skulle eller bare en minimumsbetaling.

Kredittinstitusjoner er noen ganger linket til hverandre selv om de har ulike firmanavn. Så klart de ikke vil ha deg som kunde dersom du gang på gang har vist deg som en dårlig betaler.

Anonym poster: d35f3538c0f5fe95c78abddab93a4491

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i alle dager skal du ta opp lån når du ikke er i stand til å styre økonomien din?

1: Betal ned hele kredittkortet.

2: Si opp kredittkortet og svartelist deg selv hos de store kredittinstitusjonene.

3: Spar opp penger til oppkjøringen. Betal kontant.

Ja, du får ikke kjørt opp så raskt som du ønsker, men det er bare din egen feil som har brukt mer penger enn du har i stedet for å spare til ting du trenger.

Anonym poster: d0c63b92c099734b87f808b4b71d5d58

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med forrige innlegg. Få orden på økonomien, slutt å sløs bort penger på tull og tøys. Få deg en bufferkonto og ikke bruk penger du ikke har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har ikke kontroll, og bør absolutt få hjelp til å få styring på økonomien din. Du høres ut som en svært uansvarlig person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du ikke har betalingsanmerkninger kan ikke andre finansinstitusjoner se historikken din i nåværende bank. Inkassovarsler er intern historikk for den spesifikke banken, evt andre i samme konsern.

Anonym poster: 328f60c0655d1e8caebf28a0d7fba83f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inkassovarsler og betalingsanmerkninger er ikke det samme. Om du har inkassosaker på deg, kan bare det inkassofirmaet se det, om du har betalingsanmerkninger kan alle som kredittsjekker deg se det.

En enkel måte å finne ut på om du har inkassosaker på deg er å sende mail til de forskjellige selskapene, eller logge inn med info du har fått i regningsbrevet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...