Gå til innhold

Lykken er veien.


Chiara

Anbefalte innlegg

Hei og velkommen til min lille dagbok! Jeg er kanskje litt tidlig ute, men kanskje ikke likevel. Du vil forstå hvorfor om litt.

Samboeren min og jeg er snart 25, og går med babydrømmer på hjernen. Krokodilletårene triller når jeg ser babyer på tv, jeg ser på Fødeavdelingen og misunner jentene som ligger der og opplever det største vidunderet som finnes. Jeg synes alltid det er like fantastisk å se, og vi lengter etter å oppleve det samme.

Slik situasjonen er nå, så er vi på boligjakt og venter på det perfekte huset. Vi vil helst ha "alt på stell" før vi begynner på familiedrømmen. Når huset er i boks, er det nok ikke lenge før det blir babyprøving på g. Jeg tenker å slutte med prevensjon i mars-april dersom alt går som det skal. Vi kan nemlig ikke begynne for tidlig, da vi skal ut og fly i november og jeg helst vil være med. :fnise: Kanskje en fordel å satse på å ha termin en gang i februar/mars. Åh, jeg gleder meg sånn!

Jeg velger altså å starte prøverdagbok allerede nå, siden den vil handle om veien til babylykken. Jeg håper du har lyst til å følge meg på veien, gjennom oppturer, nedturer og alt det nye livet vil bringe i 2013.

Endret av Chiara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heihei :vinke:

Så koselig at dere kom innom boken min! Koselig med selskap på reisen. :-)

I går var vi på visning på det samme huset for andre gang. Det var såååå perfekt, men det lå litt kinkig til på toppen av en bratt og glatt bakke og egentlig i feil kommune. Vi kom ikke opp med bilen engang. :fnise: Men I teorien var det akkurat det vi har sett for oss. Tre soverom, altså vårt, et gjesterom og et barnerom. Stor stue og kjøkken, pluss kjellerstue og mulighet for å utvide badet og lage vaskerom. Men det ble ikke aktuelt når vi ikke kom opp bakken.. Så da er vi på jakt igjen! Fordelen med at det ble solgt allerede er jo at nå er litt av konkurransen vår borte. Vi ser etter hus i en veldig presset prisklasse, der det er mange om beinet. Så for hver hus som blir solgt, så blir det færre å gå på visninger sammen med. Det er jo litt morsomt at man blir på hils med fremmede fordi man har vært på så mange av de samme visningene. :ler:

Vi har også vært sammen med niesen vår i helgen, skjønningen! Hun prater som en foss, om ikke alltid forståelig, og har alltid noen spillopper på lur.

I dag skal vi pakke bort siste rest av jula og vaske en drøss med skittentøy. Hurra! Jeg som er så glad I husarbeid..

Ha en fortsatt fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg avtale om jobbintervju! Jobben jeg har nå er så ustabil at jeg ser etter noe nytt, og jeg har søkt 10 nye jobber den siste uka - og i dag lønte det seg! Sendte inn søknad i går kveld, og de ringte i morges. Det er en kontorjobb 8-16, som jeg ønsker meg veldig! Er litt usikker på akkurat hva jobben innebærer, men det får jeg vel vite på mandag. Åh, jeg er så spent! Det er nesten dobbel lønn av det jeg har nå, slik at jeg endelig kan betale mer for meg og spare mer på babykontoen.

Jeg har begynt å ta folat igjen, har tatt det som kosttilskudd tidligere, men nå er det fordi vi planlegger prøving. Det var litt rart da jeg tok den ut av skapet igjen og satt den frem på bordet sammen med de andre vitaminene, men det er litt gøy også. Nå nærmer det seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg tror katten har en sjette sans av noe slag. I hele dag har jeg smisket med henne for å få henne på fanget uten hell. :jolie: Da tok jeg heller en runde med husarbeid, før jeg satte meg igjen et par minutter før det er på tide å gjøre seg klar til jobb. Og hvem tror du ikke kom snikende opp på fanget? :fnise: Det er ikke bare nå heller, det er hver gang! Haha :ler:

Har dere kjæledyr? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ooo, i dag fikk jeg tilbud av ei venninne om å tipse sjefen hennes om at jeg søker jobb! Hun hadde en kollega som sluttet, og da er det plass til en ny - altså meg! Har jo ikke snakket med sjefen hennes ennå, men ut i fra lønn- og arbeidsbetingelsene høres det veeeeldig fristende ut. Da får jeg ca 5-7000 kroner mer i mnd enn det jeg gjør nå - og det blir digg! *krysser fingrene*

Ooogså fikk jeg fiksa nicket mitt i dag med det samme. Synes det er litt kjedelig med tall etter nicket. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titter innom :) så morsomt med ny jobb! :) Vi har kjæledyr! :) ei schäferhundjente :) hun er ikke alltid like kosete, mest lek :P krysser fingrene for at jobben går i boks :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Drømmeren! :) Vi skal kjøpe schæfervalp når vi får huset i boks - gleder meg! :) Hvor gammel er hunden din? :

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Drømmeren! :) Vi skal kjøpe schæfervalp når vi får huset i boks - gleder meg! :) Hvor gammel er hunden din? :

Hun er nå 13mnd! :)

Vi kjøpte hanvalp første gangen, men er veldig glad for at vi har tispe nå når vi har jentungen :) hanvalpen hadde hoftedysplasi så vi måtte avlive.. Grad D og det var veldig tydelig at han hadde vondt. Hun vi har nå knakk lilletåa på høyre forlabb i påska i fjor. Ca. 4 mnd gammel, så det ble litt vanskelig med oppdragelse.. Og det henger litt igjen, men jobber med det hver dag! Lærte seg "sitt" dagen etter at vi hadde hentet henne :) er veldig fornøyd med rasevalg i allefall :) (hadde vell egentlig ikke noe valg da sambo har vokst opp med to schæfere og ikke vil ha annet :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig, da! Vi skal også ha schæfer, sambos valg der gitt. :fnise: Jeg er ganske nøytral så lenge det er en "ordentlig" hund (misforstå meg rett, men småhunder blir ikke det samme), men hvis vi skal ha en hund til senere, så har jeg fått bestemme at det blir en flat. Fiiiine hundene :rodmer: Uff, kan tenke meg det er vanskelig med trening når hun ikke er helt toppform. Æsj, HD er ekle greier. Synd det er så mange oppdrettere som er useriøse og ikke tester nok. Vi har valgt oss en kennel som visstnok er topp tre i HD-statistikk, og de virker som seriøse oppdrettere, heldigvis. Hvilken landsdel bor du i? Kunne jeg spurt om du eventuelt kjenner til noen gode kenneler på Østlandet? Er villig til å kjøre litt for å få en god, trygg og frisk hund. :)

I dag har jeg vært på jobbintervju! Er ikke helt sikker på hvordan det gikk, fikk en del tyn fordi jeg tok et par år med utdanning på heltid, men jeg trodde jo det var positivt med arbeidserfaring og gode referanser. Jaja, blir egentlig overrasket om jeg får tilbudet, virket som han prøvde å overtale meg til å si at jeg ikke ville ha jobben likevel. Men hvem sitter på jobbintervju og sier at "Nei, jeg kan egentlig ikke se for meg å jobbe her, det virker så slitsomt!" :ler:

Jaja, bare jeg får meg en ny jobb med fast stilling er jeg fornøyd. Merker jeg har begynt å mistrives på jobben, og da kjenner jeg at selv om jeg ikke liker det, så bruker jeg lengre tid og mindre flid på oppgavene mine. Flaut.

Vurderer å ringe en jobb jeg har søkt på, som ikke har søknadsfrist før 3/2, men jeg er så ivrig på den at jeg vil ha intervju med en gang! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yeah! I dag fikk jeg vite at jeg slipper å ta opp to eksamener, siden den ene er gått ut og den andre er endret til dobbelt antall studiepoeng. Digg å bare ha en eksamen å lese til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Yeah! I dag fikk jeg vite at jeg slipper å ta opp to eksamener, siden den ene er gått ut og den andre er endret til dobbelt antall studiepoeng. Digg å bare ha en eksamen å lese til! :)

Så utrolig DIGG!!! :) skulle gjort ganske mye for å slippe muntligeksamen på bacheloren til sommern!! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, skjønner det! Hva skal du ha eksamen i?

Æsj, I dag skulle jeg inn på lesesalen på biblioteket kl åtte, de slipper oss inn kl åtte eller halv ni, og biblioteket åpner ni. I dag er det så glatt at jeg ikke rakk å være der ti på som jeg pleier, og da klokka var fem på åtte fikk jeg telefon fra venninna mi at hun allerede var kommet inn og satt seg på studiecellen, og at de hadde låst døra igjen. Så jeg som kom akkurat i tide må vente 30 minutter ute i kulda fordi de er vrange. Tusen takk.

Tror jeg må finne meg en ny plass å lese når de holder på sånn! :-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Yeah! Nå er huset i boks! Åh, nå kan jeg endelig begynne å tenke på barnerominnredning med god samvittighet. :ler: Sitter og surfer interiør til nytt bad og farger og aaaaalt på en gang nå! Er skikkelig fanehore, som venninna mi kaller det :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tilbake med nesa i skoleboka. Eller ikke akkurat, motivasjonen svikter litt fra tid til annen. Er heldigvis snart halvveis med det jeg har lovet meg selv å lese før kl tre, så fingers crossed.

Åh, jeg går fortsatt og tenker oppussing konstant nå! Vi har planlagt å begynne med badet, og så soverommet vårt, før vi tar kjøkken eller kjellerstue. Men så er det jo ikke usannsynlig at det er fornuftig å begynne på barnerommet etterhvert heller.. Har dere pusset opp barnerom før/under/etter graviditet? Er det bedre å vente til vi f.eks vet kjønn? Vaaaanskeeeliiiiig! :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med hus Chiara!!! :) vi pusset opp før den lille kom :) visste ikke hva det ble, men syntes det var greit med et nøytralt rom slik at det går ann å pynte med ulike farger i gardiner, tepper, puter osv :) nå har vel vi strengt tatt bare pusset opp barnerommet og har hele resten av huset igjen!! :) gleder meg til å bli førdig med studiene slik at vi får begynt et sted!! :) tror nok vi kommer til å begynne med kjøkken/stue.. :P eller nei, jeg vet ikke.. :P haha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei på deg! Har visst vært litt lite liv i dagboka mi i det siste.. Vi overtar i påska, så det er jammen ikke lenge til! I kveld skal vi begynne å handle inn materialer til badet, så det begynner å bli virkelig! :fnise: Topper vi flytter inn i løpet av mai, siden vi må ordne en god del først. :-)

Oo! Også har jeg fått meg ny jobb, så jeg endelig har normal inntekt! Det blir sååå deilig å ikke havne bakpå hver måned!

Jeg tror nok vi også bruker nøytrale farger og gjør barnerommet mer personlig med gardiner og bilder og sånt. :-) Hva studerer du, forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...