Gå til innhold

Bryllupsreise: hvor i all verden?

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Forumet flommer vel over av disse trådene, men jeg fant liksom ikke en som passet helt til min situasjon. Så:

Vi gifter oss i år. Prøver å planlegge bryllupsreisen - men vi har virkelig ikke peiling på hvor vi vil.

Et par retningslinjer:

- vi har bare tid til en ukes ferie, så det bær være relativt nært til Norge. Gjerne innen Europa. Ish. ;)

- bryllupet er i begynnelsen av oktober, og det hadde vært fint dra til et litt varmere sted. Det trenger ikke være tropevarme, men vi har f.eks. droppet tanken om Skottland fordi det hørtes for guffent ut :gjeiper:

- shhopping og strandliv er ikke viktig

- vi liker: historie, arkitektur, museer, hager, rolige steder, god mat og godt drikke, kultur, fine og rare ting

- helst et sted hvor stressnivået ikke er skyhøyt. Det kan godt være livlig, men ikke sånne hvor det er tonnevis med trafikk i trange gater, tuting roping og hoiing

- vi har et litt begrenset budsjett, så gjerne et relativt billig sted

Jaja, jeg spør sikkert om det umulige. :fnise:

Tips som passer sånn noenlunde mottas med takk! Gjerne tips om hoteller, severdigheter, denslags også :)

Endret av Pingting
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Istanbul? Blir kanskje for bråkete?

Skrevet

Istanbul? Blir kanskje for bråkete?

næh, vil ikke utelukke noe bare pga bråk altså, da kan man gå glipp av mye moro!

tips notert, Istanbul er definitivt verdt å sjekke ut!

Skrevet

Jeg har ikke vært, altså, det bare kom til meg i et syn da jeg leste posten din og jeg kjente energien fra underbevisstheten din strømme ut.

Eller bare; jeg har ikke vært, altså.

• Liker 1
Skrevet

Jeg vil foreslå Nice. Ikke så langt, ofte rimelige flybilleter og temperaturer på opp til 22 grader på den tiden av året. Nice er en koselig by å vandre rundt i og om man har hovedbase der så kan man jo dra på utflukter til Cannes, Antibes, Eze og Monaco blandt annet. Mye å oppleve og se og veldig koselige steder.

Skrevet

Jeg har ikke vært, altså, det bare kom til meg i et syn da jeg leste posten din og jeg kjente energien fra underbevisstheten din strømme ut.

Eller bare; jeg har ikke vært, altså.

Hahaha! :ler:

Jeg vil foreslå Nice. Ikke så langt, ofte rimelige flybilleter og temperaturer på opp til 22 grader på den tiden av året. Nice er en koselig by å vandre rundt i og om man har hovedbase der så kan man jo dra på utflukter til Cannes, Antibes, Eze og Monaco blandt annet. Mye å oppleve og se og veldig koselige steder.

oooh, det blir i tilfelle en skikkelig påminnelse på hvor mye av skolefransken jeg har glemt. Men ja, godt forslag, takk! :jepp:

Skrevet

Forumet flommer vel over av disse trådene, men jeg fant liksom ikke en som passet helt til min situasjon. Så:

Vi gifter oss i år. Prøver å planlegge bryllupsreisen - men vi har virkelig ikke peiling på hvor vi vil.

Et par retningslinjer:

- vi har bare tid til en ukes ferie, så det bær være relativt nært til Norge. Gjerne innen Europa. Ish. ;)

- bryllupet er i begynnelsen av oktober, og det hadde vært fint dra til et litt varmere sted. Det trenger ikke være tropevarme, men vi har f.eks. droppet tanken om Skottland fordi det hørtes for guffent ut :gjeiper:

- shhopping og strandliv er ikke viktig

- vi liker: historie, arkitektur, museer, hager, rolige steder, god mat og godt drikke, kultur, fine og rare ting

- helst et sted hvor stressnivået ikke er skyhøyt. Det kan godt være livlig, men ikke sånne hvor det er tonnevis med trafikk i trange gater, tuting roping og hoiing

- vi har et litt begrenset budsjett, så gjerne et relativt billig sted

Jaja, jeg spør sikkert om det umulige. :fnise:

Tips som passer sånn noenlunde mottas med takk! Gjerne tips om hoteller, severdigheter, denslags også :)

Jeg tenker umiddelbart Lisboa, Valencia eller Wien :)

Anonym poster: d4b9db37e1aae3488d6ec7f99882de34

• Liker 1
Skrevet

Lisboa fremfor Nice i alle fall.

• Liker 1
Skrevet

Vi har faktisk vurdert Lisboa :)

Skrevet

Jeg har vært i Barcelona i oktober. Flere som gikk i kjole da det var varmt nok for oss nordmenn :P

Dette er en by som består av ønskene du/dere har. :)

Skrevet

Jaaah, Barcelona hadde jeg ikke tenkt på! *skrible*

Skrevet

Venezia, Roma, Toscana, Amalfi, Cinque Terre?

Skrevet

Det er litt smak og behag selvsagt men hvis dere vil unngå stress er det kanskje en ide å ikke dra til byer som Barcelona, Roma, Venezia?

• Liker 1
Skrevet

Roma, Venezia, Istanbul, Wien, Lisboa eller Barcelona.

• Liker 1
Skrevet

Roma?

Stod på lista fra før, men takk for tips! :)

Venezia, Roma, Toscana, Amalfi, Cinque Terre?

Oi, der var det et par steder jeg knapt nok hadde hørt om en gang - enda mindre tenkt på! Takk!

Det er litt smak og behag selvsagt men hvis dere vil unngå stress er det kanskje en ide å ikke dra til byer som Barcelona, Roma, Venezia?

Du har nok et poeng - samtidig er det ganske langt ned på lista over "krav", altså. Det er ikke sånn at det må unngås for enhver pris. Er det er sted hvor det skjer mye, så får vi bare være forberedt på å lage vår egen stressfrie sone ved å sette oss ned *litt* oftere for å ta et glass vin :lol:

Roma, Venezia, Istanbul, Wien, Lisboa eller Barcelona.

Takker og bukker!

Skrevet

Paris?

:-)

Vi har vært i Paris før begge to. I utgangspunktet et veldig godt forslag, men jeg tror vi helst vil se noe nytt :)

Skrevet

Storbyer er det man gjør det til. Bo på et romantisk hotell, gå tur i parker eller på museum, dra på teater og drikk champagne i pausen, spis på koselige restauranter... de reiser jo utenfor høysesong også. Det er bare å droppe travel shopping og bruke all tid på å kose seg sammen.

• Liker 1
Skrevet

vi kikker plutselig på cruise på Nilen. så mye for billig... :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...