Gå til innhold

Gap mellom lårene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har veldig lyst på mellomrom mellom lårene, ikke mye men litt.. noen tips? eller er det bare å gå ned i vekt..?

Anonym poster: 45beb6d665d5976586c0de9b53fba95d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har det, og det er virkelig ingenting å hige etter.

Jeg har ganske smale ben fra genenes side, og tror nok de fleste kvinner(iallefall om man ikke har dette som normalvektig) må slanke seg kraftig for å få det.

Det er totalt poengløst, jeg har absolutt ingen nytte fra eller til av det. Eneste effekt er at man jo gjerne også da har smale legger, som betyr at omtrent alle støvletter er for store og må utelukkes.

Det var vel det jeg kunne trekke ut av det å ha smale ben.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror, som norah, at man må slanke seg kraftig om man ikke har mellomrom fra naturens side. Jeg hadde gap selv da jeg veide 10 kg mer enn nå.

Smale bein er ikke noe å trakte etter; ingen støvletter passer, bukser henger og slenger rundt lårene om jeg skal ha sjanse til å få de over rumpa/hoftene osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle dere som har smale ben fra naturens side har tydeligvis aldri kjent smerten av en liten gåtur i skjørt om sommeren, med svette lår som gnikker mot hverandre til du blir sår, hoven og rød, så det ser ut som du har herpesutbrudd av en annen planet. Alt av skjørt og korte shorts går ut pga. dette. Kjempeskøy å gå i langbukse eller strømpebukser om sommeren!:P Skal jeg heller ha for store støveletter...

Anonym poster: 8f1367804afc89490bb2322781ce8212

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fremt du ikke har det fordi du er overvektig og har mye å ta av på lårene så er det genetisk.

Jeg har smale hofter og kjempetynne lange lår, men bare såvidt et ørlite mellomrom øverst. Jeg er innoverbeint, så beina mine vil veldig gjerne være nær hverandre. Les mindre blogger, dette er ikke noe å hige etter.

Anonym poster: 221a9fb97c15c588fe281399ef556fbb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle dere som har smale ben fra naturens side har tydeligvis aldri kjent smerten av en liten gåtur i skjørt om sommeren, med svette lår som gnikker mot hverandre til du blir sår, hoven og rød, så det ser ut som du har herpesutbrudd av en annen planet. Alt av skjørt og korte shorts går ut pga. dette. Kjempeskøy å gå i langbukse eller strømpebukser om sommeren! :P Skal jeg heller ha for store støveletter...

Anonym poster: 8f1367804afc89490bb2322781ce8212

Enig! Lårene mine gnisser fortsatt mot hverandre, men det var mye verre før. Da fikk jeg gnagsår om jeg gikk i kjole uten strømpebukse om sommeren!! Får fortsatt litt ubehag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle dere som har smale ben fra naturens side har tydeligvis aldri kjent smerten av en liten gåtur i skjørt om sommeren, med svette lår som gnikker mot hverandre til du blir sår, hoven og rød, så det ser ut som du har herpesutbrudd av en annen planet. Alt av skjørt og korte shorts går ut pga. dette. Kjempeskøy å gå i langbukse eller strømpebukser om sommeren! :P Skal jeg heller ha for store støveletter...

Anonym poster: 8f1367804afc89490bb2322781ce8212

Så kvinner innenfor normal BMI med typisk "pæreform" , altså større nedentil enn oventil, får så store plager av å gå i skjørt om sommeren?

Det er ikke ment som en frekk kommentar, men jeg lurer. Jeg har ei overvektig venninne som pleier bruke tynn shorts under skjørt om sommeren pga dette.

Jeg har jo også enkelte plagg jeg unngår pga ubehag selv om jeg er slank og i nedre del av BMI, men jeg slanker meg jo ikke supertynn sånn at jeg kan gå med akkurat det.

Er man overvektig skjønner jeg greia, er man normalvektig ser jeg ikke poenget med å være supertynn så man kan ha mellomrom mellom lårene fordi det er fint, eller fordi man absolutt MÅ ha flat mage eller synlige krageben eller hva man nå ønsker seg.

Jeg har fått såpass mye "åh du er så heldig som har så slanke ben, skulle ønske jeg hadde det" av jenter oppigjennom at jeg har skjønt det er en besettelse for mange. Enkelte har også virker ekstremt oppsatt på dette med krageben, iallefall ovenfor meg.

Waste of time.

Endret av norah
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle dere som har smale ben fra naturens side har tydeligvis aldri kjent smerten av en liten gåtur i skjørt om sommeren, med svette lår som gnikker mot hverandre til du blir sår, hoven og rød, så det ser ut som du har herpesutbrudd av en annen planet. Alt av skjørt og korte shorts går ut pga. dette. Kjempeskøy å gå i langbukse eller strømpebukser om sommeren!:P Skal jeg heller ha for store støveletter...

Anonym poster: 8f1367804afc89490bb2322781ce8212

Det har jeg aldri opplevd. Lårene mine går sammen øverst, men har aldri opplevd at lårene gnisser når jeg går. Har heller aldri blitt sår eller hoven av det... Bruker både shorts og skjørt jeg :) uten problemer! :)

Edit: jeg er normalvektig. Siden det har vært snakk her.

Endret av Cupcake92
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold en tennisball mellom knærne

- ta bilde av deg fra litt over knærne og opp

Publiser bildet på alle tenkelige sosiale medier.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er som sagt genetisk. Men de fleste må slanke seg ihjel for å få det, og selv da er det en del som ikke får det. Jeg har smale hofter og en atletisk kropp og må bli ekstremt tynn og miste muskelmasse for å få det. Beina mine er naturlig atletiske og runde.

Om en ser på atletiske kvinner generelt er det sjeldent de har mellomrom, nettopp fordi de har muskuløse bein. En del modeller har det naturlig, men de fleste av dem har slanket seg til det og har ingen muskler i beina.

Et eksempel er Gemma Ward. Hun var kjent for å være en av de tynneste modellene, men nå som hun har gitt opp modellkarrieren så ser en at de fleste modeller sjeldent er født syltynne.

Modellbein vs atletiske bein

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så kvinner innenfor normal BMI med typisk "pæreform" , altså større nedentil enn oventil, får så store plager av å gå i skjørt om sommeren?

Det er ikke ment som en frekk kommentar, men jeg lurer. Jeg har ei overvektig venninne som pleier bruke tynn shorts under skjørt om sommeren pga dette.

Da jeg var normalvektig (uten mellomrom mellom lårene) var ikke det noe problem for meg. Nå er jeg vel det som kan kalles overvektig (Rund, ikke feit), og opplever det som et problem. Om jeg går turer og kjoler/skjørt om sommeren, så får jeg rett og slett gnagsår på innsiden av lårene. Det er kjempevondt og ser helt forferdelig ut.

Det er ikke snakk om å slanke seg inn i et plagg. men å slanke seg ned til at jeg kan bruke kjoler og skjørt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Da jeg var normalvektig (uten mellomrom mellom lårene) var ikke det noe problem for meg. Nå er jeg vel det som kan kalles overvektig (Rund, ikke feit), og opplever det som et problem. Om jeg går turer og kjoler/skjørt om sommeren, så får jeg rett og slett gnagsår på innsiden av lårene. Det er kjempevondt og ser helt forferdelig ut.

Det er ikke snakk om å slanke seg inn i et plagg. men å slanke seg ned til at jeg kan bruke kjoler og skjørt.

Jeg skjønner ikke hvorfor dette er en problemstilling for deg.

Hvis du vet at gnagsårene skyldes overvekt, og at plagene vil forsvinne ved vekttap, er det jo bare å gå ned i vekt med mål å bli normalvektig og uten gnagsår igjen. Tenk så deilig å bli kvitt gnagsårproblemet!

---

Noe annet er det hvis man allerede er normalvektig/lett undervektig, og begynner å slanke seg som besatt for å få mellomrom mellom låra! Å fokusere veldig på én fysisk ting er en fin måte å starte en spiseforstyrrelse på. Begynn å slank deg til armene dine er 20 cm rundt.. Eller vent, kanskje du heller vil ha 15cm?

Eller slank deg til lårene er 40 cm tynne. Blir du glad da?

Mellomrom mellom lårene er ikke engang spesielt attraktivt i de flestes øyne. De fleste ser på helhetlig sunnhet/glød/utstråling/om du er normalvektig. Når menn blir spurt om hva de synes er sexy, svarer de rompe/pupper/hofter/lår/øyne/munn osv. De svarer ikke "mellomrommet mellom lårene på tynne jenter".

Endret av Kevlarsjäl
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skjønner ikke hvorfor dette er en problemstilling for deg.

Hvis du vet at gnagsårene skyldes overvekt, og at plagene vil forsvinne ved vekttap, er det jo bare å gå ned i vekt med mål å bli normalvektig og uten gnagsår igjen. Tenk så deilig å bli kvitt gnagsårproblemet!

.

En annen bruker spurte om det var sant om man fikk gnagsår mellom bena om man var overvektig. Jeg svarte at jeg var overvektig og fikk det. Hva får deg til å tro at jeg ikke slanker meg as we speak?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

En annen bruker spurte om det var sant om man fikk gnagsår mellom bena om man var overvektig. Jeg svarte at jeg var overvektig og fikk det. Hva får deg til å tro at jeg ikke slanker meg as we speak?

Åh,det var jeg ikke klar over :) Bra for deg!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kvinner innenfor normal BMI med typisk "pæreform" , altså større nedentil enn oventil, får så store plager av å gå i skjørt om sommeren?

Selv har jeg normal BMI, men er ikke pæreform(vet ikke hva jeg er, men ikke pære i alle fall). Men ja, jeg får masse plager om sommeren. Har ikke et eneste miniskjørt eller shorts, kund piratbukser ol. Så kan kun i shorts og skjørt om høst/vår når jeg kan ha strømpebukser under.

Så jeg skulle gjerne hatt mellomrom mellom lårene, ikke for å være tynn eller fordi det er fint, men fordi det er praktisk og lettvint:P Litt som å ha en lettvint frisyre som ikke trenger masse styling:P

Anonym poster: 8f1367804afc89490bb2322781ce8212

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Genene er nok det som er avgjørende for oss normalvektige.

Jeg har dette berømte mellomrommet selv, med 47 cm omkrets på kraftigste sted på låret.

Skulle jeg legge mye på meg så ville antageligvis dette mellomrommet bli borte.

Så med helt nomal vekt, og ikke pinnetynne hverken lår eller legger, så heller jeg til at genetikken er den avgjørende faktoren.

Å skulle slanke frem dette berømte mellomrommet har jeg ikke så stor tro på uten at du dermed vil miste veldig mye mer enn du vinner.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...