She_Leiva Skrevet 11. januar 2013 #21 Del Skrevet 11. januar 2013 Altså 20 kr, om ikke mindre? wow... Får jo en boks mais til 3 spenn på de riktige plassene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjempeliten Skrevet 11. januar 2013 #22 Del Skrevet 11. januar 2013 Altså 20 kr, om ikke mindre? wow... 4 kroner faktisk for det billigste Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Jiinxs- Skrevet 11. januar 2013 #23 Del Skrevet 11. januar 2013 Får jo en boks mais til 3 spenn på de riktige plassene. 4 kroner faktisk for det billigste Enda verre altså Slike folk hadde jeg styrt unna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss moneypenny Skrevet 11. januar 2013 #24 Del Skrevet 11. januar 2013 Altså 20 kr, om ikke mindre? wow... 4 kr faktisk... Samme venninne pleide å bli med ut for å spise, men kjøpte aldri noe. Var alltid "mett", men da vi andre var mette ba hun om å få restene våre! Og hun var ikke blakk altså, bare gjerrig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2013 #25 Del Skrevet 11. januar 2013 Jeg låner ikke av folk som forlanger ekstra penger etterpå. Da låner jeg heller av noen andre Jeg bryr meg heller ikke om beløpet er 100% korrekt om noen gir meg tilbake penger. Lånte de 11 kr og har en tier neste dag, så bryr jeg meg lite om den 1-kroningen. Og skylder folk meg 49, men har en 50-lapp så orker jeg ikke veksle for at de skal få tilbake en krone hvis jeg ikke har kontanter på meg. Men når man sitter der på nettbanken kan man faktisk betale tilbake eksakte beløp ned til minste øre, og da gjør jeg det. Det var de som valgte å låne bort penger til meg, de kan si nei. Jeg bare spør. (Ikke at jeg låner penger så ofte uansett, men noen ganger skal man spleise på en gave e.l) Anonym poster: cf6233ab8154a5c35dc5a649978debc0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2013 #26 Del Skrevet 11. januar 2013 Jeg låner ikke av folk som forlanger ekstra penger etterpå. Da låner jeg heller av noen andre Jeg bryr meg heller ikke om beløpet er 100% korrekt om noen gir meg tilbake penger. Lånte de 11 kr og har en tier neste dag, så bryr jeg meg lite om den 1-kroningen. Og skylder folk meg 49, men har en 50-lapp så orker jeg ikke veksle for at de skal få tilbake en krone hvis jeg ikke har kontanter på meg. Men når man sitter der på nettbanken kan man faktisk betale tilbake eksakte beløp ned til minste øre, og da gjør jeg det. Det var de som valgte å låne bort penger til meg, de kan si nei. Jeg bare spør. (Ikke at jeg låner penger så ofte uansett, men noen ganger skal man spleise på en gave e.l) Jeg FORLANGER ingenting ekstra tilbake, jeg bare synes det er normal høflighet å være litt rundhåndet når folk tilbyr seg å låne deg penger. Som en skriver over her, så blir jo faktisk kjøpekraften til den som låner ut nedsatt, og pengene synker i verdi. ( Ikke på den korte tiden hun lånte dem selvfølgelig, men dog...) Det handler ikke om at jeg trenger de få ekstra kronene, men om normal høflighet. Så du betaler tilbake korrekt ned til minste øre? Og du reagerer når en venninne spør om du kan gi tilbake pengene du har lånt etter at du har vært treg med å gi dem tilbake? Ikke rart navnet ditt er "Kjempeliten"! At hun sa hun ikke hadde råd til julegaver om hun ikke fikk pengene tilbake fra deg var sikkert å sette det på spissen, fordi hun var lei av å vente på penger du burde ha gitt tilbake med en gang. Anonym poster: cf6233ab8154a5c35dc5a649978debc0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2013 #27 Del Skrevet 11. januar 2013 4 kr faktisk... Samme venninne pleide å bli med ut for å spise, men kjøpte aldri noe. Var alltid "mett", men da vi andre var mette ba hun om å få restene våre! Og hun var ikke blakk altså, bare gjerrig! Fy f***! At det går an! Jeg tror jeg hadde griset skikkelig med restene, sånn at det skulle litt "mot" til for å spise dem. Folk altså! Anonym poster: cf6233ab8154a5c35dc5a649978debc0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjempeliten Skrevet 11. januar 2013 #28 Del Skrevet 11. januar 2013 (endret) Jeg FORLANGER ingenting ekstra tilbake, jeg bare synes det er normal høflighet å være litt rundhåndet når folk tilbyr seg å låne deg penger. Som en skriver over her, så blir jo faktisk kjøpekraften til den som låner ut nedsatt, og pengene synker i verdi. ( Ikke på den korte tiden hun lånte dem selvfølgelig, men dog...) Det handler ikke om at jeg trenger de få ekstra kronene, men om normal høflighet. Så du betaler tilbake korrekt ned til minste øre? Og du reagerer når en venninne spør om du kan gi tilbake pengene du har lånt etter at du har vært treg med å gi dem tilbake? Ikke rart navnet ditt er "Kjempeliten"! At hun sa hun ikke hadde råd til julegaver om hun ikke fikk pengene tilbake fra deg var sikkert å sette det på spissen, fordi hun var lei av å vente på penger du burde ha gitt tilbake med en gang. Anonym poster: cf6233ab8154a5c35dc5a649978debc0 Jeg reagerte ikke, jeg syns bare det var morsomt:) At du legger deg opp i 1 kr her eller der er litt verre syns jeg da. Det er da vel heller bedre å ikke bry seg om man får eksakt beløp enn å begynne å sutre om det som du gjør nå. Også er det bare å si nei om noen spør om å låne uansett, så slipper man det problemet:) Jeg tvinger ingen til å låne meg penger. Som sagt, jeg bare spør. Så er det opp til de å si ja eller nei. Men jeg gir de ikke noe ekstra penger, og liker de ikke det, så spør jeg heller noen andre. Om de sutrer av at de ikke får låne meg penger da så er det de som skaper et problem ut av det. Endret 11. januar 2013 av Kjempeliten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2013 #29 Del Skrevet 11. januar 2013 Har også en venn som er gjerrig, eller kanskje ikke akkurat gjerrig, men h*n har et litt merkelig forhold til penger. ''Uff, jeg har så dårlig råd''.... -Selvfølgelig har du det når du tar av lånet for å kjøpe nye ( dyre ) ting du strengt talt ikke trenger. I tillegg skulle jeg kjøpe meg en ny dings her om dagen, og da mente h*n at den var sååå dyr. Og at jeg kunne få vedkommendes ( tilsvarende ) dings, for h*n hadde lyst på ny. -Eehm.. Joda, men jeg har ikke en slik dings og har faktisk råd til å kjøpe en som er helt ny. Jeg har ikke noe imot å være med å spleise på ting, for jeg vet veldig godt hvordan det er å være blakk. Problemet er at h*n sløser penger på ting, og etterpå leter etter sympati fordi h*n har så lite penger... Anonym poster: dc26fc07ca70a015f5557ad6edc6bb1d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss moneypenny Skrevet 11. januar 2013 #30 Del Skrevet 11. januar 2013 Fy f***! At det går an! Jeg tror jeg hadde griset skikkelig med restene, sånn at det skulle litt "mot" til for å spise dem. Folk altså! Anonym poster: cf6233ab8154a5c35dc5a649978debc0 vet du, jeg tror hun hadde spist det fordet.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2013 #31 Del Skrevet 11. januar 2013 4 kr faktisk... Samme venninne pleide å bli med ut for å spise, men kjøpte aldri noe. Var alltid "mett", men da vi andre var mette ba hun om å få restene våre! Og hun var ikke blakk altså, bare gjerrig! Det der er over grensen ja, man får seg ikke til å komme med en syrlig bemerkning om håndsrekning til de fattige heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jade Skrevet 11. januar 2013 #32 Del Skrevet 11. januar 2013 (endret) Høres ut som ei venninne av meg. Vi var 4 stk som skulle ha en kosekveld sammen, 3 av oss leide film, kjøpte mat, brus, smågodt og potetgull. Glemte å kjøpe mais og sendte henne en melding og spurte om hun kunne kjøpe en boks mais på vei hjem. Hun hadde litt dårlig råd, så da måtte hun få tilbake pengene......... Da hadde jeg gitt henne det maisen kostet med den ene hånden, og krevd 1/4 av summen som filmen(e), maten, brusen og snacksen kostet med den andre hånden. (Edit: siterte feil post) Endret 11. januar 2013 av Jade 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss moneypenny Skrevet 11. januar 2013 #33 Del Skrevet 11. januar 2013 Da hadde jeg gitt henne det maisen kostet med den ene hånden, og krevd 1/4 av summen som filmen(e), maten, brusen og snacksen kostet med den andre hånden. (Edit: siterte feil post) ja det var vel det man skulle gjort for å få satt en stopper for det. Har så utrolig mange flere eksempler på gjerrige ting hun gjorde, men da kupper jeg vel hele tråden Men TS, du har min sympati! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
She_Leiva Skrevet 11. januar 2013 #34 Del Skrevet 11. januar 2013 Jeg reagerte ikke, jeg syns bare det var morsomt:) At du legger deg opp i 1 kr her eller der er litt verre syns jeg da. Det er da vel heller bedre å ikke bry seg om man får eksakt beløp enn å begynne å sutre om det som du gjør nå. Også er det bare å si nei om noen spør om å låne uansett, så slipper man det problemet:) Jeg tvinger ingen til å låne meg penger. Som sagt, jeg bare spør. Så er det opp til de å si ja eller nei. Men jeg gir de ikke noe ekstra penger, og liker de ikke det, så spør jeg heller noen andre. Om de sutrer av at de ikke får låne meg penger da så er det de som skaper et problem ut av det. Så om du låner 599.- til noe av ei venninne og skal betale tilbake kontant, så gir du henne 550 i lapper og resten i mynt da også? Bare for å slippe å "donere" en ekstra krone ved å gi henne 600 i lapper? Eller ber du henne om å gi deg en krone tilbake kanskje? For meg vitner det om en liten smule takknemmelighet, noe som det tyder på at mange av disse grådige folka som blir beskrevet her, ikke har snøring på hva er. Folk altså... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2013 #35 Del Skrevet 11. januar 2013 Joda, det er en god ide. Problemet er bare at vi helst ikke vil gjøre det slik, det skal få være litt frivillig. Om noen en gang eller to ikke har mulighet til å ha med noe gjør det ingenting, problemet oppstår når en person aldri har med noe. Men om det er frivillig så kan du jo strengt talt ikke bli sur/irritert på henne, selvom jeg skjønner godt at det er det. Anonym poster: 0dbce9963f3f61c34b809b107c35fb7d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjempeliten Skrevet 12. januar 2013 #36 Del Skrevet 12. januar 2013 (endret) Så om du låner 599.- til noe av ei venninne og skal betale tilbake kontant, så gir du henne 550 i lapper og resten i mynt da også? Bare for å slippe å "donere" en ekstra krone ved å gi henne 600 i lapper? Eller ber du henne om å gi deg en krone tilbake kanskje? For meg vitner det om en liten smule takknemmelighet, noe som det tyder på at mange av disse grådige folka som blir beskrevet her, ikke har snøring på hva er. Folk altså... Du har ikke i det hele tatt lest hva jeg har skrevet:) Låner jeg 599 og har 600 kr så gidder jeg ikke bry meg om den siste krona. Men når jeg betaler tilbake på NETTBANK så gir jeg eksakt beløp. Om det er så innmarri forferdelig så får ikke folk låne bort til meg da Endret 12. januar 2013 av Kjempeliten 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjempeliten Skrevet 12. januar 2013 #37 Del Skrevet 12. januar 2013 Men når det er sagt, hvis folk begynner å grine og sutre til meg pga en krone, så gir jeg dem da den forbanna en-kroningen for å få dem til å bli fornøyd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2013 #38 Del Skrevet 13. januar 2013 ja det var vel det man skulle gjort for å få satt en stopper for det. Har så utrolig mange flere eksempler på gjerrige ting hun gjorde, men da kupper jeg vel hele tråden Men TS, du har min sympati! Det er noe med det at når det til og med går på småting så må man begynne å kjøre en strammere linje. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå