Gå til innhold

Har du kjøpekort-/kredittkort?


monja

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg har ingen. Ikke skal jeg ha heller. Er elendig med penger, så jeg styrer unna de kortene der gitt :wink:

Visa har jeg jo, men ikke slik at jeg kan havne på "minus-sida"..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I tillegg til mitt ordinære VISA-kort har jeg et kredittkort med kreditt på inntil 50.000 kr. Bruker stort sett kredittkortet hver måned, jeg. Ikke fordi jeg ikke har penger, men fordi jeg alltid bruker kredittkort når jeg handler på Internett (anbefales av vsikkerhetsgrunner), samt at jeg bruker det ifm jobben. Men 50.000, se den summen er jeg ikke i nærheten en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har to mastercard og to dinerskort, og det fungerer kjempefint. Jeg bruker likevel aldri penger jeg ikke har. Jeg sparer derimot penger på det! (Kortene er gratis)

Kortene har 50 dagers rentefri kreditt, dvs pengene får stå på min konto å samle renter i 50 dager ekstra. Jeg betaler alltid på tiden, dvs at at det ikke koster meg en krone. Jeg bruker det til reiser, internetthandel, restaurantbesøk, møbler og når jeg er utenlands -stort sett alle store ting!

Føler meg veldig trygg når jeg bruker det, da jeg aldri vil bli belastet for noe jeg ikke selv har godkjent (om det f.eks blir stjålet) -i motsetning til visa som trekkes direkte av mine penger.

Jeg skjønner ikke folk som sier at de ikke ønsker å ha det, de kan ikke vite hva de snakker om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Jeg har en kreditt på 50 000,- på gebyrfri visa og er superfornøyd med det.

Betaler når jeg skal - og det koster meg ikke en krone

(siden jeg i tillegg betaler i Skandiabanken...)

Mayamor :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har AmEx. Veldig kjekt å ha men veldig lett å overbruke særlig når man reiser utenlands rett etter julehandelen og så får alle januarregningene :wink: Altså, ikke noe for personer uten økonomisk sans!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, vi har et mastercard utenom de to kortene vi har fra før, som ikke går an og trekke i minus. Det er kjempegreit og ha når vi er helt raka fant, men kortet blir ikke overbrukt, og vi bruker det ikke på dill og dall.

Innbetalingene går fint siden vi ikke bruker det så mye. Godt og ha, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...