Gå til innhold

Treige, uforstående mann. Argh.

Peluche

Anbefalte innlegg

Greit, det er mer enn halvannet år til vi gifter oss. Jeg vet at det er ikke mer enn den tiden man trenger i forhold til bestillinger av diverse om man vil ha det sånn som man ønsker. Dessuten vil jeg blir ferdig med planleggingen sånn at vi bare kan vente og nyte, bare ha igjen gjestelister og sånt. Vil ikke være kjempesliten på Dagen, vil bare nyte og kose meg sammen med de andre, og ikke løfte på en finger eller kaste bort et raskt hjerteslag på den praktiske gjennomføringen den dagen, uken før eller etterpå.

Det koster penger også, og det beste må vel være å fordele det over tid.

Men så åååååå, selv om han er helt med på det jeg sier så sier han at det ikke har noen hast. Men det har det! Han vil heller ikke ha stress men skjønner ikke at det BLIR det hvis vi venter til måneden før bryllupet. Jeg vil planlegge ferdig NÅ! Det er som å gjemme en tusenlapp på et lurt sted, og så plutselig finne den igjen etter å ha glemt den leeenge :-D

Pluuuutselig skal vi i bryllup, og ooooops, det var visst vårt eget, åå så koselig :kul:

Hjertesukk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe :-) Mener ikke å le av deg, men med deg :-)

Det er halvannet år igjen som du sier og det skal nok gå litt tid før han oppdager at det er på tide å gjøre noe. Så lenge dere har booka kirke og annet lokale så er det ikke noen hast, er det vel...........

Jeg begynte ett år før å planlegge og min kar var ikke mye gira da. Han er ikke så gira nå helle egentlig, men han er da med på et vis.

Bare spør ham hva han synes, skal dere ha det sånn eller sånn? Så når han har sagt hva han mener.....og du forhåpentligvis er enig, så ordner du den saken.

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg om mamma begynte planleggingen vår i desember 2002.

Nå har vi 10+6 igjen, og de siste ukene har min kjære endelig begynt å forstå at tiden snart er inne.

Jeg fant kjapt ut at det var lurere å kose seg med det selv enn å skape "ufred" i stua.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag deg en oversikt over alt som gjøres, fordel oppgavene jevnt utover de 18 månedene, og start øverst.

Ikke mas på typen, ta en samtale omtrentlig hver måned og ta stilling bare til det som skal gjøres da.

Noe må på plass, da, f.eks. hvor stort bryllup dere vil ha, hvilken stil og hvor mye som skal settes bort eller dere skal gjøre selv.

Mas er bare bortkasta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fordelt ting på den måten at jeg gjør det meste, men snakker med hanom hva han synes. Han er ikke så glad i å bestille og ordne ting nei. Han har ordnet musikkn da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest -kebolle

Slik hadde jeg og -kebollemannen det også. Resultatet var at det blei helt sinnssykt, synnssykt hektisk de siste to ukene, og at vi satt oppe natta før bryllupet (jeg sov en time og han tre) og var slitne på Dagen. Men det ble fantastisk gøy altså (og vi la oss ikke før klokka var fem og jeg hadde blitt invitert på nachspiel... som det skal sies at jeg takket nei til! :-))

Selvsagt må en jo bare gjøre alt mye enklere enn en hadde tenkt, hvis en ser at det kan bli slik det ble for oss (der gjorde vi kanskje feil... vi ville ha alt i orden... og det ble det... og det ble fantastisk... men det hadde det sikkert blitt uansett)...

Har ingen løsning på problemet ditt... jeg klarte jo ikke å løse det selv. Men kanskje som Tex sier: "gjør det selv".. selv om det er kjipt. Tror det er ganske vanlig at jentene ivrer mer enn gutta i bryllupsplanlegginga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi satte datoen 6 måneder før. Da kirke, lokale og fotograf var booket, var resten igjen ja, men du kommer til å være utslitt skal du begynne med alt stæsj nå.

Gjestelister er forresten mye mer arbeid enn å planlegge menyen... :roll:

Og hvis du er så gira nå, hvordan kommer du til å være tre måneder før?

Det er masse som kommer til å endre seg underveis. Smaken din, nye ideer, frem og tilbake og masse meninger om dette og hint.

Slapp av og kos deg, ja - men ta det litt rolig i svingene, er en gammel bruds råd etter å ha erfart det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Behøver ikke å være noen sammenheng der.. Jeg var veldig gira med en gang og gjorde MASSE! Invitasjonene og bordkortene var ferdige (manglet å skrive på dem) 8 måneder før. Det var veldig behagelig for når dagen nærmet seg, bare slappet jeg av :) Har hørt om andre som har planlagt alt rett før og vært drittlei den dagen bryllupet kommer.

Mannen min var heller ikke så fryktelig gira på planleggeing lenge før, så det endte med at jeg gjorde mye og spurte han om det var greit. Han bidro med de tingene han brydde seg mest om (musikk, vielsen). Det funket helt fint for oss :) Gjestelisten var klar samme dag som han fridde (ble selvsagt et par endringer underveis) :ler: Det var 1 år og 7 måneder før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke "så gira", det er litt av poenget. Jeg tenker praktisk, og vil ha gjort alt som kan gjøres nå, for å slippe å tenke på det siden.

Jeg er ingen bridezilla som MÅ ha den og den typen kakestativ eller den og den marsjen, og jeg dr... i lånt, gammelt, blått og brunt og alt det der.

Tre måneder før gjør jeg ingenting annet enn å samle sammen svarkort og en måned før skal jeg adm'e busslaster og overnattinger. Det er det, resten skal jeg ha betalt andre for å gjøre. Ingen detaljplanlegging whatsoever, bare sette rammene og stole på at de som kan det gjør sitt.

Nå har jeg forresten ikke nevnt bryllupet i det hele tatt, på lenge, og tenker at han får ta det selv når han synes det er på tide. Jo mer jeg tenker på bryllup, jo mindre lyst får jeg på det... Og selv om jeg har lyst på bryllup utenlands, heller jeg nesten mer og mer til et forsamlingshus, noen tilitre med innherredssodd og noen dunker 96% bak disken.... det enkle er ofte det beste. Gift blir man lell... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg om mamma begynte planleggingen vår i desember 2002.

Nå har vi 10+6 igjen, og de siste ukene har min kjære endelig begynt å forstå at tiden snart er inne.  

Jeg fant kjapt ut at det var lurere å kose seg med det selv enn å skape "ufred" i stua.....

Helt enig :enig_animasjon:

Peluche: Det viktigste, dvs. kirke, lokaler, fotograf - dette kan dere vel fikse med allerede nå, så kan du styre med resten litt på egenhånd? Dere bør jo hvertfall diskutere om HVOR dere skal ha festen. Utlandet eller i et lokale. Såpass bør han jo "gi" deg allerede nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...