Gå til innhold

Plutselig høy strømregning

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ved vanlig strømbruk pleier jeg å få en strømregning på 300 kr, men siden jeg var bortreist noen dager i Desember og hadde skrudd ned all varme og av alt lys forventet jeg en lavere regning. Jeg fikk istedet en som er dobbelt så høy som normalt! Jeg skjønner ikke hvordan det kan gå an. Det står at den forrige regningen (November) ble stipulert, men jeg kan ikke huske å ha brukt unormalt mye strøm i November så det kan vel ikke være derfor. Er de ikke ganske gode på stipuleringen da?

Anonym poster: 2aeec43fb4e829d5398ffb66edc42a19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor lenge siden er det du leste av strømmen sist?

Når det er lenge siden forrige reelle avlesning vil nettselskapet stipulere (beregne) strømforbruket ditt. Denne beregningen skjer på bakgrunn av tidligere forbruk på måleren..

Når du da har lest av måleren nå sist, vil jeg anta at du reellt har forbrukt flere kWh enn det som er blitt beregnet i den foregående perioden, og du har derfor fått en faktura som er høyere enn du er vant med.

Strømprisen er også noe høyere på denne tiden av året, og da er etterspørselen etter strøm større. Noe som igjen fører til økt kostnader hos strøm- og nettleieleverandør, og da større fakturaer for kunden.

Jeg håper svaret mitt var noe til hjelp...

Hilsen meg som jobber i strømbransjen. :)

Anonym poster: b2b0d4a16b49e68753e5a63462806fa2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Jeg har valgt å få regning hver måned og pleier alltid å lese av strømmen den første. Men jeg fikk ikke gjort det før et par dager inn i Desmber, derfor ble den stipulert. Så jeg leste av måleren 1. November og 1. Januar.

Jeg skjønner at regningen kan bli litt høyere pga stipuleringen, men som sagt tror jeg ikke at jeg brukte mer enn normalt med strøm i November. Begynte å lure på om det kan være noe galt med det elektriske anlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt beste tips er å ta en tlf til nettselskapet for å høre med dem.. :) De har muligheten til å ta en titt på fakturaen din etc.

Anonym poster: b2b0d4a16b49e68753e5a63462806fa2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, jeg trodde ikke de kunne gjøre noe/gjette, men da skal jeg gjøre det. Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skrudde du av varmen da du reiste bort?

Anonym poster: 78e07490a61dc0de0674a60c46c331d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forskjell på å skru av og å skru NED

Anonym poster: fe137131a445f80f68ec9f8fc950c8f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...