Peluche Skrevet 14. mars 2004 Forfatter #41 Del Skrevet 14. mars 2004 Da har du vært kjempeheldig, for hos oss koster det ca 120 000,- kr, for å leie 2 busser m/sjåfører... Men uansett hva du velger, ønsker jeg deg lykke til med planleggingen. Takk for det :-D Bussene koster nok litt ja, men det er ikke noe gjestene skal betale i alle fall.... Nå trenger vi sikkert ikke sjåfører da, godt mulig vi kjører selv ;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murf Skrevet 15. mars 2004 #42 Del Skrevet 15. mars 2004 Moro å gjøre en tur ut av bryllupet! Selv har jeg reist land og strand rundt i Norge for å feire venners bryllup, og det har vært moro å oppleve turen sammen med mange gode venner, ikke bare bryllupet! Da reiste vi feks i flokk fra Oslo. Ble som en liten ferie inkludert bryllupsfest. Selv var jeg bekymret for at det å ha bryllupet på hjemstedet mitt og ikke i Oslo gjorde at folk ikke kom, men det gjør de jo. Uansett hvor vi hadde feiret det, måtte folk komme reisende til. M Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VesleBråka Skrevet 15. mars 2004 #43 Del Skrevet 15. mars 2004 Hvis man betaler 120 000 for to busser, hvor lenge har man dem da?? Det var jo usannsynlig dyrt. Jeg hadde syntes det var morro å reise på helgetur for et bryllup. Prisen er mest avhengig av hvem sitt bryllup det er. Om det er noen jeg ikke kjenner så godt/ikke liker så godt/ikke liker familie, venner eller noe, så er det ikke stort jeg er villig til å punge ut. Er det noen jeg liker godt med utsikter til en morro-helg, så kan jeg strekke meg litt. Da blir det jo ikke bare bryllup, da blir det jo ut-på-tur også. Hvis dere betaler en god del for gjestene som vertsskap, synes jeg dere bør få gaver. Hvis gjestene betaler stort sett alt selv, synes jeg ikke det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Henri Skrevet 15. mars 2004 #44 Del Skrevet 15. mars 2004 Hvis man betaler 120 000 for to busser' date=' hvor lenge har man dem da?? Det var jo usannsynlig dyrt. [/quote'] 5 dager Det inkluderer 10 000 km, lønn til 2 sjåfører, drivstoff og diverse avgifter og forsikringer.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nybrud Skrevet 15. mars 2004 #45 Del Skrevet 15. mars 2004 Det kan se ut som Peluche har bestemt seg allerede, men dette måtte i alle fall jeg forholdt meg til om jeg hadde blitt bedt i et slikt bryllup: 500 kr i "billett" for meg og min forlovede + to tur- returbilletter til Bergen= ca 3000kr? + gave + avspasering fra jobb + "bruke opp" en barnefri helg. Jeg tror ærlig talt ikke vi hadde dratt. Hvis bryllupet alternativt hadde vært i Bergen, ville vi ikke trengt mer enn én overnatting, og den ville vi ikke tatt på hotell (sovet over hos venner). Antageligvis vil vel heller ikke alle dine gjester fra Oslo måtte ta inn på hotell? Når man blir bedt i bryllup et sted, kjenner man gjerne noen flere enn bare brudeparet på plassen. Hvis du skal ha et slikt opplegg, synes jeg i alle fall at du bare bør be de aller nærmeste av familie og venner. For din skyld håper jeg selvfølgelig at de du ber ikke tenker som meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peluche Skrevet 15. mars 2004 Forfatter #46 Del Skrevet 15. mars 2004 Det kan se ut som Peluche har bestemt seg allerede, men dette måtte i alle fall jeg forholdt meg til om jeg hadde blitt bedt i et slikt bryllup: 500 kr i "billett" for meg og min forlovede + to tur- returbilletter til Bergen= ca 3000kr? + gave + avspasering fra jobb + "bruke opp" en barnefri helg. Reise og opphold totalt (fra Oslo) som jeg brukte som priseksempel: 1500 kroner per person. Ca. 1300 kr. reise og 200 kroner opphold og frokostbuffet. Hvis du skal ha et slikt opplegg, synes jeg i alle fall at du bare bør be de aller nærmeste av familie og venner. Høh? Hvorfor det?? Jeg gjør som jeg selv hadde villet at andre gjorde mot meg, og jeg hadde blitt kjempeglad for å bli invitert på en sånn tur, om det hadde vært noen jeg kjente godt eller ikke hadde ikke spilt noen rolle. Kan man ikke eller vil man ikke kan man jo bare takke nei? For din skyld håper jeg selvfølgelig at de du ber ikke tenker som meg Det tror jeg ikke de gjør, da hadde jeg ikke vurdert et sånt bryllup engang! Men jeg vet jo at det er utrolig stor forskjell på skikker, normer og grenser innad i de forskjellige familiene og kretsene. I andre familier ville kanskje det normale vært at man betalte hele reisen og oppholdet for alle. Det er det ingen hos oss som forventer... heldigvis :-D En jeg kjenner arrangerte bryllupet sitt i England og betalte reisen for alle, det synes jeg ikke man kan forvente.... selv om det selvsagt er morsomt å kjenne noen som har nok penger til å gjøre det sånn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minniepus Skrevet 15. mars 2004 #47 Del Skrevet 15. mars 2004 I andre familier ville kanskje det normale vært at man betalte hele reisen og oppholdet for alle. Det er det ingen hos oss som forventer... heldigvis :-D Det tror jeg ikke mange forventer, men man kjenner gjerne noen man kan overnatte hos osv. I vårt tilfelle vil mamma og pappa huse utenlandske gjester hos seg og evt nabohuset, slik at de klarer seg med (sinnsykt) dyre flybilletter. Hvis den planlagte festen din krever fri fredag og mandag, så er det også en kostnad i form av tapt lønn. Høres kjekt ut, for all del. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sinicola Skrevet 15. mars 2004 #48 Del Skrevet 15. mars 2004 Hei! Var i bryllup i Wien i fjor sommer. Brudeparet inviterte ca 90 gjester,og absolutt alle kom. De fikk gaver av alle selv om de sa de ikke ønsket seg det, og til gjengjeld fikk alle gjestene en flott opplevelse! Vi fikk vite om det i god tid i forveien, vi hadde allikevel tenkt å dra på ferie, og har man ikke råd/lyst er det vel ikke verre enn at man takker pent nei? Lykke til Peluche Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nybrud Skrevet 15. mars 2004 #49 Del Skrevet 15. mars 2004 Reise og opphold totalt (fra Oslo) som jeg brukte som priseksempel: 1500 kroner per person. Ca. 1300 kr. reise og 200 kroner opphold og frokostbuffet. Nettopp, 3000 kr for et par, som jeg skrev. (Vi har allerede felles økonomi, har jo barn og greier) Høh? Hvorfor det?? Jeg gjør som jeg selv hadde villet at andre gjorde mot meg, og jeg hadde blitt kjempeglad for å bli invitert på en sånn tur, om det hadde vært noen jeg kjente godt eller ikke hadde ikke spilt noen rolle. Kan man ikke eller vil man ikke kan man jo bare takke nei? Igjen fordi jeg hadde syntes det hadde vært en ganske stor greie for meg/oss å dra... Men selvsagt, hadde søster'n eller bestevenninna mi giftet seg, hadde jeg vel gjort det. Klart man kan takke nei, men det er ikke såååå gøy å takke nei bare fordi man synes det er for mye penger/tid. Dessuten er synes jeg liksom at hvis man drar av gårde på langweekend, er det greit å kjenne en del (eller de fleste, egentlig) av de man reiser sammen med. Hvis du ber f.eks. 100 stk, vil det sikkert være noen som ikke kjenner så mange. Noen sklir lett inn i miljøer, andre gjør det ikke. Sånt merkes bedre når man er borte flere dager i forhold til bare en dag/kveld. Dere som brudepar vil heller ikke ha all verdens tid til hver enkelt gjest. Vet ikke om jeg klarer å forklare det noe bedre, men det er altså slik jeg føler det. Du kan bare synes at jeg er kjip og kjedelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 15. mars 2004 #50 Del Skrevet 15. mars 2004 Hei, til deg som startet tråden. Hvis du klarer å få til dette, synes jeg det høres ut som en kjempefin idé. Folk har vel stort sett ikke så dårlig råd at de ikke har råd til en slik tur. Jeg hadde gjerne blitt med. Men da måtte jeg ha fått vite om det i god tid slik at jeg kunne tilpasse feriedager og penger. Men som flere andre påpeker, det kommer litt an på hvor godt man kjenner brudeparet. Jeg ville ikke dratt på en slik tur til noen jeg kjente litttegrann. Men det er jo ikke deres problem. Be alle dere gjerne vil ha med. De som ikke vil være med, har alle muligheter til å takke nei. De andre får bli med og får en fin opplevelse. Alle kommer til å huske bryllupet deres som noe spesielt! Lykke til! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 15. mars 2004 #51 Del Skrevet 15. mars 2004 Ang. kostnader ved aa dra i bryllup: synes ikke 500 er saerlig mye. Halvparten av vaare gjester kommer fra Negland/Skottland, og de maa nok belage seg paa mer (selv om Ryanair/Norwegian er billig, maa de ordne med overnatting selv). Naa har vi bare invitert relativt naere venner/slekt, og med et halvt aars varsel saa tror jeg alle kommer. Men ikke alle kan ta fri, f. eks kan ikke en god venn av min kjaere komme fordi han er lege og maa jobbe den helgen. Men han kunne ikke kommet om bryllupet var fem minutter unna heller....Haaper dere faar en fin tur - tror ikke kostnadene vil vaere noe hinder, men som nevnt Kan barnevakt/fri fra jobb vaere faktorer som spiller inn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå