Gjest Euforia Skrevet 10. januar 2013 #21 Skrevet 10. januar 2013 Stilig! Har de tamponger også? Ja, tror de har alt sammen. Hvis ikke har i hvert fall first price det. :-D 1
Gjest Euforia Skrevet 10. januar 2013 #22 Skrevet 10. januar 2013 Jeg har rielignende smerter i 3-5 dager. Hele nedre korsrygg og mage, kan ikke innbille meg at en kopp skulle hjulpet men.... Noen som vet hvorfor de ikke selger mooncup på apotek?? Oi, det hørtes forferdelig ut, stakkars deg. :-( Jeg aner ikke, men jeg lurer på om det er litt for nytt for Norge enda? Jeg aner ikke. De finnes i hvert fall ganske rimelig på iHerb, og det er mulig å komme under 200-kronersgrensen hvis man leter litt. Har rett og slett fått et helt nytt liv etter jeg begynte med menskopp. Nå glemmer jeg at jeg har mensen!
Djungelvrål Skrevet 10. januar 2013 #23 Skrevet 10. januar 2013 Jeg har lest om mooncup her på forumet i et par år, ja Norge er ûbertrege når det kommer til nye ting. Skulle tro vi bodde i indre Mongolia!
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2013 #24 Skrevet 10. januar 2013 Jeg antar at det er snakk om smerter i skjeden i forbindelse med tampongbruk som forsvinner, ikke menssmertene i seg selv. Selv bruker jeg Libresse, blir sår av Always, liker ikke det øverste plastlaget på bindene til Always. Dere som er plaget med sopp burde prøve tøybind, blir mye mer lufting der nede! Anonym poster: 7d7535062044fdb73a2e8c1c9d2fc9b0
Pringle Skrevet 10. januar 2013 #25 Skrevet 10. januar 2013 Jeg antar at det er snakk om smerter i skjeden i forbindelse med tampongbruk som forsvinner, ikke menssmertene i seg selv. Nei, vi kan ikke se noen sammenheng mellom tamponger og smerter; minst en innsender hadde menssmerter ved bruk av bind, som forsvant med kopp. Kanskje det er vakuumet som koppen lager? Eller at det blir et press på skjedeveggene som virker beroligende/krampestillende? Dere som er plaget med sopp burde prøve tøybind, blir mye mer lufting der nede! Det kan da ikke ha så mye å si, det blir fort veldig vått når man har mensen...
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2013 #26 Skrevet 10. januar 2013 Nei, vi kan ikke se noen sammenheng mellom tamponger og smerter; minst en innsender hadde menssmerter ved bruk av bind, som forsvant med kopp. Kanskje det er vakuumet som koppen lager? Eller at det blir et press på skjedeveggene som virker beroligende/krampestillende? Det kan da ikke ha så mye å si, det blir fort veldig vått når man har mensen... En innsender? Hva mener du? Om menssmertene forsvant ved bruk av menskopp så vil jeg anta at det er tilfeldig. Mange opplever at menssmertene avtar med årene. Jo det blir bedre lufting. Plasten i bindet gjør det helt tett i motsetning til tøybind. Hindrer både lukt og sopp. Det er flere som har opplevd at dette har blitt bedre. Anonym poster: 7d7535062044fdb73a2e8c1c9d2fc9b0
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2013 #27 Skrevet 10. januar 2013 Foretrekker tampong, men når jeg bruker bind er det kun Always det går på! Anonym poster: 527266755a38c60eee6732705fcd0bb1 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2013 #28 Skrevet 10. januar 2013 Tampong, fordi bind er litt ekkelt.. Anonym poster: f087da39d4c53df9214e1fa12344739e Og det er ikke tampong? Anonym poster: 8a10f459493f4c4608561a6eeb8e6809 7
Gjest Nimmel Skrevet 11. januar 2013 #29 Skrevet 11. januar 2013 Bruker helst Libresse jeg, og har aldri noensinne hatt noen problemer med det. <.< 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2013 #30 Skrevet 11. januar 2013 Jeg blør sykt mye, og da jeg prøvde Libresse var jeg nærmest garantert "uhell" selv om jeg passet på å skifte ofte - det opplever jeg ikke med Always. Dessuten synes jeg Libresse-bindene var stive og rare, kjente dem liksom hele tida. (Lenge siden, så mulig de er bedre nå, aner ikke. I hvert fall fornøyd med Always) Anonym poster: 950c9af9a7ba3731def4bcd40d657408
Gjest avocadoen Skrevet 11. januar 2013 #31 Skrevet 11. januar 2013 Bruker bare menskopp, og kommer aldri til å bytte tilbake til bind igjen. Hvis dere ikke har sjekket det ut bør dere absolutt gjøre det, har ingen smerter lenger engang. Hvor kjøpte du den? Tenkte kanskje å prøve det ut.
Pringle Skrevet 11. januar 2013 #32 Skrevet 11. januar 2013 Bruker bare menskopp, og kommer aldri til å bytte tilbake til bind igjen. Hvis dere ikke har sjekket det ut bør dere absolutt gjøre det, har ingen smerter lenger engang. Har bestilt Ladycup fra eBay i kveld - har tenkt på det i over 20 år, men ikke fått meg til å tørre, så takk for dyttet
Gjest KrissyHart Skrevet 16. januar 2013 #33 Skrevet 16. januar 2013 Bruker bare menskopp, og kommer aldri til å bytte tilbake til bind igjen. Hvis dere ikke har sjekket det ut bør dere absolutt gjøre det, har ingen smerter lenger engang. Helt enig, har akkurat funnet ut om den koppen. Jeg har vel egentlig bare holdt meg til first prise pga dyretesting, men nå skal menskopp kjøpes inn Rart man aldri hører snakk om de!
Pringle Skrevet 25. januar 2013 #34 Skrevet 25. januar 2013 (endret) Har bestilt Ladycup fra eBay i kveld Og nå har jeg fått lapp i postkassa om at det har kommet sending fra Tsjekkia! Dritspent! (Det tok meg noe sånt som fire år å bli vant til tamponger, så jeg er villig til å gi dette en sjanse selv om det virker litt skummelt og jeg ikke helt vet hvordan dette skal gå til.) Endret 25. januar 2013 av Pringle
PepsiMax Skrevet 25. januar 2013 #35 Skrevet 25. januar 2013 (endret) Hvordan gjør dere det med menskopp da dere er på offentlig toalett? Tenker på tømming/ rensing osv? Edit: Sverger nå til tamponger, hvilke produsent det er er ikke så nøye... Endret 25. januar 2013 av PepsiMax
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2013 #36 Skrevet 25. januar 2013 Hvordan gjør dere det med menskopp da dere er på offentlig toalett? Tenker på tømming/ rensing osv? Edit: Sverger nå til tamponger, hvilke produsent det er er ikke så nøye... Kan kanskje gå på handicaptoalett (- om det finnes) Anonym poster: 3f96f7bec4c451fc5ab39910710e0af0
Perelandra Skrevet 26. januar 2013 #37 Skrevet 26. januar 2013 Jeg bruker hverken Always eller Libresse, men Vuokkoset. De er svanemerkede og selges på Europris.
Pringle Skrevet 9. mars 2013 #38 Skrevet 9. mars 2013 Dere som er plaget med sopp burde prøve tøybind, blir mye mer lufting der nede! Det kan da ikke ha så mye å si, det blir fort veldig vått når man har mensen... Jeg beklager mitt arrogante, ignorante og selvtilfredse innspill - jeg har lest meg opp nå og tenkt og testet med en gammel vaskeklut - ting tyder på at det blir tørrere og luftigere med tøybind fordi de ikke er laget av plast!! (selv om noen kan ha et lag av plast som beskyttelse) - de tørker, og blodet blir ikke liggende som en rødbrun gugge oppå bindet... Lukten er dessuten en helt annen!
Jolene Skrevet 9. mars 2013 #39 Skrevet 9. mars 2013 Bruker mest firstprice fordi det er billig. Dersom butikken jeg er i ikke har det velger jeg gjerne coop sine. Egentlig så er det samme for meg hvilket merke bindene har så lenge de gjør jobben sin.
Gjest Belle Gunnes Skrevet 9. mars 2013 #40 Skrevet 9. mars 2013 Libresse, da Alway er for lealaus og krøller seg (jeg rir og er avhengig av at binden sitter som det skal). Men foretrekker tampong. Problemet er bare at de første dagene så holder det ikke med bare en propp. Det må dobbel beskyttelse til. Men når jeg leser om dyretesting osv, så skal jeg jaggu kjøpe Vuokkoset.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå