Gå til innhold

Hvis du var Norges diktator

Fremhevede innlegg

Gjest HankySpanky
Skrevet (endret)

Dette var tynt og dårlig gitt, vi snakker DIKTATOR for f*en, ikke portveien 2, dra litt i spakene da!

Jeg ville endt mine dager som de fleste despoter, hengt, bespottet og generelt mislikt, men det skiter jeg i, er sikkert gøy mens det varer :)

Sparket ca 50% av alle stat og kommuneansatte, stort sett alle ledere, mellomledere, advelingssjefer, etatssjefer osv osv......byråkrater.

Så, forhørt meg med folk "på gulvet" i politi, helse, skole, veier og andre etater som ikke funker men som koster milliarder av kroner.

Kastet reglementer og dritt for nevnte etater og skrevet alt fra starten av i samråd med de som faktisk vet og jobber med dette til daglig.

Tuppet ut AP folk fra alle styrer og verv og posisjoner rundt det ganske land.

De berørte kan omskolere seg, eller sulte ihjel, stønad (utenom studielån) kan de se langt etter.

Lagt ned LO (fritt frem til å starte noe nytt)

Lagt ned et helt hav av etater og departementer.

Økt sperregrensen på stortinget til 12%

Kastet tollsatsene til helv og skrevet det på nytt, sammen med å legge om politikken, slik at landet igjen faktisk produserer noe annet enn olje og oppdrettslaks.

Lagt kvalitetskrav på bønder og fiskere, slik at de kunne selge kvalitetsføde (luksusmat) som en eksportvare, istedenfor å klage og syte her på berget mens de er beskyttet av høye tollmurer.

Etter alt dette, ville jeg skrudd skatte og avgiftsnivået ned til anstendig nivå.

I tillegg hadde jeg bestemt at ALLE i Norge skulle gå ned 50% i lønn, for å tilpasse seg til et normalisert skattetrykk og prisnivå.

- Husk, vi har spart millarder inn på å sparke ududelige døgenikter rett ut og man trenger derfor ikke å ha så mye skatter og avgifter lenger. Alt av offentlige tjenester koster nå også mindre og er mer effektive, takket være færre byråkrater og enklere regelverk.

Så hadde jeg fått opprettet 2-3 tvangsbehanslingsinsitusjoner for narkomane, der de ble tvunget rene, og så, under tilsyn, fikk den behandlingen de trenger for å fungere, samt utdannelse og et bosted som ikke er i Oslo, tiltaksplass. (2 behandlinger tilbys, dersom narkisen blir tatt 3. gang, er det Bjørnøya neste, der de soner til de kommer hjem i kiste).

Kastet ut alt av kriminelle asylsøkere og stengt grensene for innvandring.

- obligatorisk grisebank med batong for utenlandske lommetyver og annet kriminelt rask fra utlandet, på glattcelle, før de tuppes ut av landet.

Narkosmuglere blir skutt på stedet av bevæpnede tollere.

Pushere som blir tatt, blir henrettet etter standarisert prosessering.

Generelt ville straffene for kriminalitet bli høyere, fengslene ville igjen bli fengsler, der de innsatte utfører arbeid for samfunnet (f.eks bygge jernbane og vei). Ingen TV på cella, ingen mulighet for å ta masteroppgave under soning, her skal de jobbe, eller stryke med. (gjelder gjengangskriminelle og alvorlig kriminalitet, folk som er inne for første gang for bagateller, kan snekre paller i lavsikring som i dag, dog ingen permisjoner under sonetiden)

Forbudt alle religiøse innslag i offentlige tjenester og i det offentlige rom. (gudshus tillatt)

Selvfølgelig skaffet meg et gedigent palass, der jeg ble sugd i alle rom, samt at jeg, som diktatorer flest, hadde gull og diamanter, fete biler, flere koner og elskerinner og en del penger, etter litt skimming fra oljefondet, på Sveitsisk konto. :P

Endret av HankySpanky
Videoannonse
Annonse
Gjest Corto Maltese
Skrevet (endret)

Jeg hadde gjort Svaldbard om til en fangeleir hvor jeg hadde sent alle mennesker som sa meg i mot eller gjorde noe jeg ikke likte.

Jeg hadde gjort det slik at alle hus var innstalert med kameraer slik at jeg kunne sett hva alle gjorde.

Jeg hadde nektet folk og gifte seg.

Og man måtte hatt tilatelse av meg for og få barn.

Jeg hadde også gjort Norge om til en Føderasjon

Jeg hadde beholdt Monarkiet men avsatt Kong Harald og kronet meg selv til Keiser

Så hadde jeg innvadert Sverige for og prøve og ta tilbake Jemtland, Herjedalen og Bohuslen

Endret av Corto Maltese
Skrevet

Gjett om! Jeg vet nesten ikke hvor jeg skal begynne.

Jeg ville proklamert en sekulær stat, med republikk som styreform, og skilt kirke og stat for all fremtid.

Jeg ville forbudt all religiøs indoktrinering og misjonering i regi av noen utdanningsinstitusjon.

Deretter ville jeg utlyst frie valg og latt folket styre seg selv. Diktatur kommer det ikke noe godt ut av.

Så ville folk forhåpentligvis gjeninnført de skolene de ønsker seg, og innsatt kong Harald igjen. Hjelper vel lite å være diktator for en helg og tro at alle reglene man innfører skal fortsette i all fremtid.

Anonym poster: ef5da3526bced10b1a8302e2d2613c34

Skrevet

- Gjeninnføre skatten på kapitalinntekt.

Den lever da dessverre i beste velgående? Jeg betaler da i hvert fall 28% skatt av kapitalinntekter som såvidt dekker prisstigningen.

Anonym poster: ef5da3526bced10b1a8302e2d2613c34

Skrevet

Grøss, jeg tror det er greit at en del av dere i tråden her ikke styrer landet. :P

Jeg har ikke peiling på hvordan man styrer ett land. Ville ha innført lover om at politikere skal ha jobbet i vanlige jobber, og at disse jobbene må være relevant for hvordan type politiker de er. Skal man være finansminister, må man ha jobbet innen økonomi/finans tidligere, slik at man vet hva man driver med.

Hadde prioritert å styrke og bygge opp landet, med mye vekt på skole og utdanning. Tatt vare på de flinke i skolen, slik at vi får mye skarpe folk som kan drive landet videre. En dag tar oljen slutt, og da må vi ha noe annet å leve av. Alle, både flinke og svake, skal kunne få utnyttet sitt potensiale. De vi tenker på som typiske skolesvake, kan fint være flinke til andre, mer praktiske ting. Og vi trenger folk i alle typer yrker.

De som har falt utenfor arbeidslivet, men som fortsatt har litt restevne, skal få tilpassede arbeidsplasser. De kan blant annet jobbe med typisk frivillig arbeid, f.eks. ala besøkshjelpen til røde kors.

Psykiatrien skulle ha blitt tatt på alvor, slik at de som sliter raskere kunne ha fått hjelp, og bedre hjelp.

Bygge ut infrastrukturen kraftig, og tatt bedre vare på de eldre. Minske byråkratiet, alt for mye tull som reguleres som ikke behøver å reguleres.

Gjøre det enklere å være selvstendig næringsdrivende, og hjelp til de som ønsker å skape arbeidsplasser her i landet, istedenfor at ting outsources.

• Liker 1
Skrevet

Nasjonaldagen hadde i hvert fall vært på min bursdag 28 juli. ;)

Skrevet

Jeg skal bli sånn klassisk gal diktator.

Det skal henge store malerier/bilder/plakater av meg, over alt. Alle offentlige byggninger, i gatene, i hvert klasserom, etc.

Nasjonaldagen skal selvfølgelig være på min bursdag.

Nasjonalsangen skal skrives til min ære. "Hurra for Alice, hun er så flott. Vår elskede leder, vår landsmoder. Alice du er så bra, ditt folk elsker deg. Du er best du er best du er best".

Kl 1400 hver fredag, er det 10 min stillhet i min ære. Da skal nasjonalsangen (Alicesangen) spilles fra store høytalere i gatene, og sangen skal spilles på alle TV- og radiostasjoner (synkront, slik at det ikke blir utakt). Da må alle reise seg og legge hånda over hjertet og høre på, med ærefrykt i de tårevåte øynene.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...