Gå til innhold

Valg av lesebrett


Bovary

Anbefalte innlegg

Guybrush: Om jeg i tillegg skulle hatt noe for magasiner med fargeskjerm hadde jeg skaffet meg en kindle fire HD 7" eller 9".

Hm..der ga du meg noe å tenke på? Så Kindle Paperwhite har ikke fargeskjerm option? Kunne vært fint å lese fargede magasiner også...og barnebøker med farger...Da er det "kun" Kindle 4 (fire?) HD som har det?

Var akkurat inne og skulle til å bestille Kindle Paperwhite, men fikk oppgitt "cannot be shipped to the selected address." Problemer med shipping til Norge (amazon)? Har sendt dem en mail...

Var kanskje like greit, i og med at jeg kanskje bør ha en som kan ta farger også.

Takker og bukker - og neier for veldig god info!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må vel ha internasjonal versjon av kindle, ikke sikkert det er det på Fire eller at du ikke har valgt den internasjonale versjonen :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg vil ha et lesebrett med farger, da velger jeg?

Jeg vil jo i utgangspunktet kun ha et lesebrett...ikke et nettbrett, men hvis det er utdatert å tenke så adskilt om lesebrett og nettbrett, så kjøper jeg gjerne det som gir best/mest for penga..

Så kommer da spørsmålet igjen: hvilket brett bør jeg velge som kan ta farger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av Kindle så er det vel bare Fire som har farger. Men dette er mer et nettbrett enn et lesebrett og er baklyst slik som en iPad f.eks. og jeg hadde derfor ikke orket å bruke den som lesebrett, da jeg får vondt i øynene av å lese på slike skjermer over tid, men dette er smak og behag. Den er også betydelig tyngre enn de andre versjonene, noe som også er verdt å ta med i beregningen.

Endret av Naria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Naria. For meg er det at det ikke er baklys gull verdt. Mine øyne med kontaktlinser blir fortere slitne av baklys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også vare øyne og skjønner poenget. Hvis man ikke "låser" seg til Kindle (som jeg egentlig har falt mest for i forhold til det dere sier): finnes det annet godt lesebrett med fargemuligheter? Tenker mest på barnebøker...skulle vært veldig greit :) men nå er dette et lesebrett til MEG, i første omgang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Guybrush: Om jeg i tillegg skulle hatt noe for magasiner med fargeskjerm hadde jeg skaffet meg en kindle fire HD 7" eller 9".

Hm..der ga du meg noe å tenke på? Så Kindle Paperwhite har ikke fargeskjerm option? Kunne vært fint å lese fargede magasiner også...og barnebøker med farger...Da er det "kun" Kindle 4 (fire?) HD som har det?

Var akkurat inne og skulle til å bestille Kindle Paperwhite, men fikk oppgitt "cannot be shipped to the selected address." Problemer med shipping til Norge (amazon)? Har sendt dem en mail...

Var kanskje like greit, i og med at jeg kanskje bør ha en som kan ta farger også.

Takker og bukker - og neier for veldig god info!

Rene lesebrett er kun i sort-hvitt. Om du skal ha farge må du ha ett nettbrett med lcd fargeskjerm. Kindle Fire serien er nettopp det men med fokus på film og magasiner. Jeg ville derfor hatt en av hver om jeg skulle hatt begge oppgaver dekket.

Om du ønsker å kjøpe kindle fra usa (slik jeg har gjort) kan du benytte deg av Jetcarrier for eksempel for å få fraktet vare fra usa til norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Det blir da i første omgang en Kindle paperwhite til meg :)

Problemet nå, er at jeg ikke får til å bestille på amazon...har ikke fått svar på mail jeg sendte dem enda..litt utålmodig kjenner jeg..er det noen her som har bestilt og som vet hva jeg eventuelt gjør feil, siden jeg får opp "cannot be shipped to the selected address."?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er ikke tilgjengelig for internasjonale kunder ennå, så du får ikke kjøpt den direkte til en norsk adresse. Guybrush har løsningen. :)

(Hvis jeg skal tippe så kommer den for salg internasjonalt om ikke alt for lenge. To-tre måneder.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt to kindler i USA for venner, pga de ikke sendes til Norge. Men kanskje man kan finne på ebay som shippes worldwide?

Har selv en Dell Streak 7 tablet og er happy med den. Farter litt rundt og av en eller annen grunn er det ikke alle som har leselampe ved senga?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les hva jeg skrev lengre opp som svar til deg.

Jeg ser du skrev at jeg kan kjøpe med Jetcarrier...men jeg skjønner ikke helt hvordan jeg skal gjøre det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har kjøpt to kindler i USA for venner, pga de ikke sendes til Norge. Men kanskje man kan finne på ebay som shippes worldwide?

Har selv en Dell Streak 7 tablet og er happy med den. Farter litt rundt og av en eller annen grunn er det ikke alle som har leselampe ved senga?!

Takk for tips - ser greit ut å bestille fra ebay :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er LESING du skal bruke den til, så bør du helt klart skaffe deg en Kindle med Paperwhite display. Dette er mye bedre for øynene å lese med enn tradisjonelle nettbrett, samt bedre enn de anre lesebrettene.

Om du syns den er litt dyr, så kan du skaffe deg en litt eldre Kindle, som er litt billigere. De er litt gråere i skjermen, men det er fantastisk deilig å lese på en slik også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det blir Kindle paperwhite. Men jeg sliter som sagt med å skjønne hvordan jeg får bestilt fra amazon. Skjønner ikke så mye av jetcarrier; hvordan man går frem? Har ikke fått svar på henvendelse jeg sendte amazon. Og ebay blir et mylder av tilbud og budrunder...er ikke så kjent med å handle der og syns det er vanskelig å holde tunga rett i munnen...begynner å bli gammel, ser dere...he he :)

Bruksanvisning på hvordan kjøpes på amazon hadde blitt satt veldig stor pris på, tusen takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvordan er det med support og slik dersom du kjøper den på E-bay? Mulig det fungerer på samme måte, men det er det verdt å undersøke i hvert fall. Amazon er overlegne på support, har aldri fått så bra service noe sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med support og slik dersom du kjøper den på E-bay? Mulig det fungerer på samme måte, men det er det verdt å undersøke i hvert fall. Amazon er overlegne på support, har aldri fått så bra service noe sted.

Kan du forklare meg (på dummie-vis) hvordan jeg går frem for å kjøpe på amazon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som det er skrevet over sendes ikke paperwhite til Norge enda. Da har du tre muligheter. Du kan 1) kjøpe en annen eldre versjon av Kindle. 2) Vente to-tre måneder, da vil nok Amazon ha åpnet for å sende Paperwhite hit. 3) Benytte deg av JetCarrier som Guybrush skriver.

JetCarrier er et selskap som gir deg en amerikansk adresse, for så å videre sende det du har bestilt til din norske adresse. Du kan lese mer om det her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...