Gå til innhold

3 negative tester - symptomer gir seg ikke

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok i dag urinprøve nr 3 som viste negativ. Sist samleie var 14 desember, jeg hadde fått for meg at el var 15 desember, og tok første test 28 des som var negativ. Ventet 4 dager på neste test som også var negativ. Hadde en veldig kort blødning julaften. Det var altfor lite blødning til å være normal mens, den varte i 1 døgn og gikk mer ut til utflod. Mens skulle kommet 26 des (er normalt som en klokke, og har aldri symptomer på mens annent enn litt ømmere bryst 1 dag før).

Har hatt voldsomme murringer som innimellom sprer seg til korsryggen. Murringene har vart i et par uker, men er ikke lenger konstant, kommer og går. Føler press i underlivet og verk i eggstokkene (jeg tror ihvertfall det er eggstokkene som verker, for alt jeg vet så er det bekkenet). Er unormalt trøtt, jeg orker ikke lenger trene som normalt, blir sliten bare jeg drar på butikken. Det svir i øya, så trøtt er jeg. Fordøyelsen er helt i ulage også, noe som er veldig unormalt for meg. Urinen er langt mørkere enn normalt, innimellom litt stram lukt. Har endret apetitt og smaksløker, syns ikke mat smaker noe lenger med mindre det er dynket i sterke krydder/smaker. Har ikke ømme bryster, men merker at de er tyngre, og jeg har åpenbart lagt på meg rundt brystene fordi klær plutselig strammer veldig.

Så i dag tok jeg turen til lege og tok ny test - som var negativ. Han sa at det kunne være at jeg hadde EL senere enn antatt. Men fortsatt så mener jo jeg at selv om jeg hadde hatt EL 21 des så burde det vel slått ut på urinprøve nå? For da snakker vi jo om at jeg er 17 dager dpo. Testet ikke med morgenurin forøvrig, men likevel..Og selv med alle disse negative testene så gir ikke symptomene seg (jeg prøver IKKE å bli gravid, så jeg leter ikke etter symptomer)

Lege sa også at mange produserer hcg sent, og at vi derfor måtte ta en blodprøve. Hvis den viste negativt måtte jeg ta en innvendig UL. I tillegg fikk jeg beskjed om å slutte på medisiner (som jeg fikk for 5 uker siden som jeg aldri rakk å begynne på) og begynne med folat - for å være på den sikre siden. Jeg har vært til utredning for andre ting tidligere høst, så vi vet at det ikke foreligger andre medisinske grunner til symptomene. Så, er det noen her som har vært utfor at de har testet negativt om og om igjen, og ikke fant ut at de var gravide før de tok f.eks en GU, eller før de var mange uker på vei? Jeg vil i såfall være 5+3 i dag. Er det virkelig mulig? Jeg har jo hørt om innbilte symptomer og vært utfor det selv, men da har mensen alltid kommet som normalt og symptomene har gitt seg med det, eller gitt seg med en negativ test. Nå er det mer tvert i mot. Er jeg gal? :ler:

Anonym poster: 9afd0b8f922ea19ee4f10a0aaa2b1390

Skrevet

Med sen EL så kan det være at du ville fått negative tester fremdeles. Ikke vanlig, men det skjer. Jeg ville ventet en uke og testet igjen.

AnonymBruker
Skrevet

Med sen EL så kan det være at du ville fått negative tester fremdeles. Ikke vanlig, men det skjer. Jeg ville ventet en uke og testet igjen.

La oss si at EL var sen, da kan den ikke ha vært senere enn 21 desember. Burde det ikke vises da, 2,5 uke etter?

Vi har tatt blodprøve i dag, neste steg er GU med innvendig UL.

Skrevet

Burde, ja. Men det hender at ting er utenom normalt.

AnonymBruker
Skrevet

Okey, jeg vil anta at blodprøven jeg tok i dag vil gi en pekepinn, evnt GU undersøkelse jeg vet jeg blir sendt videre til.

Men, er det noen KG´ere som har vært utfor noe lignende? Jeg har lett ME, kan dette påvivrke hormonproduksjonen? Fant ikke noe om det da jeg googlet, men så går øynene i kryss.. :blink:

Skrevet

Svangerskap i egglederen vil også kunne gi sen hcg-produksjon.

AnonymBruker
Skrevet

La oss ikke skremme vettet av meg uten at det er nødvendig...

• Liker 3
Skrevet

Det finnes nok av eksempler på kvinner som har testet negativt til de har vært minst 7 uker på vei, og hatt et normalt svangerskap og født velskapte barn. Noen produserer bare hcg i urinen senere enn andre, og det kan jo også være at EL i tillegg er forsinket. Kanskje er det ikke en gang en graviditet. Jeg skjønner ikke vitsen med å skremme en allerede hormonell kvinne, eventuelle unormaliteter vil jo likevel avdekkes på GU.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En blodprøve er ihvertfall 100% sikker. Så om et par dager (kanskje i morgen) så vet du svaret.

Anonym poster: 24b7684024790ba338d8ffd76bf8462f

AnonymBruker
Skrevet

En blodprøve er ihvertfall 100% sikker. Så om et par dager (kanskje i morgen) så vet du svaret.

Hvis den er 100% sikker, hvorfor må jeg til innvendig UL hvis den er negativ da? :vetikke:

Skrevet

Under unormale svangerskap kan hCG i noen tilfeller ikke påvises i mors blod eller urin, men i andre deler av kroppen. Dette betyr at man kan bære på et abortert foster uten å være klar over det, eller være svanger utenfor livmoren. Har man mistanke om svangerskap uten at hCG påvises i blod eller urin, skal man med andre ord undersøke videre for ikke å overse farlige situasjoner.

Skrevet

Hvordan kan du vite så ekstremt mye om graviditetsbegreper om du ikke ønsker å bli gravid? Halvparten av innlegget ditt var gresk for meg :bond:

Gjest Silvermist
Skrevet (endret)

Hvis den er 100% sikker, hvorfor må jeg til innvendig UL hvis den er negativ da? :vetikke:

Sikkert for å finne ut hva annet det kan være som forårsaker symptomene dine.

Edit: Leif

Endret av Silvermist
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du er gravid, i eggleder eller livmor så er en blodprøve positiv. Den kan også fortelle nøyaktig hvor mye hcg det er i kroppen. Så om du såivdt er gravid så kan den fange opp det.

Kanskje legen din vil sjekke at det ikke er noe annet som lager symptomene dine. Cyster på eggstokkene f.eks.

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan kan du vite så ekstremt mye om graviditetsbegreper om du ikke ønsker å bli gravid? Halvparten av innlegget ditt var gresk for meg :bond:

Selv om jeg ikke prøver å blir gravid så betyr det ikke at jeg ikke har kunnskap om graviditet :)

Sikkert for å finne ut hva annet det kan være som forårsaker symptomene dine.

Edit: Leif

Hvis du er gravid, i eggleder eller livmor så er en blodprøve positiv. Den kan også fortelle nøyaktig hvor mye hcg det er i kroppen. Så om du såivdt er gravid så kan den fange opp det.

Kanskje legen din vil sjekke at det ikke er noe annet som lager symptomene dine. Cyster på eggstokkene f.eks.

Var til full gynekologisk utredning for få måneder siden, så vi vet med full sikkerhet at det ikke er noe avvik nedentil :)

Jeg orker ikke tenke på komplikasjoner ved evnt graviditet før jeg må, men jeg ser på nettet at blodprøver også kan være negative ved slike tilfeller, derfor gu er viktig.

Annonse
Skrevet

Symptomer på graviditet er helt likt som de symptomer man får når hormonene løper litt løpsk og forstyrrer syklusen. Jeg har opplevd det selv noen ganger.

En urinprøve er 99% sikker. En blodprøve er 100% sikker. UL er nok bare for å sjekke at alt er som det skal innvending, cyster etc. kan gi symptomer, og de dukker opp fort. Jeg har opplevd at gynekologen ikke ser noe en måned, og 4 uker senere er det flere cyster på eggstokken.

Det høres ut som om du får god oppfølging. Så dette er ikke noe å stresse over. Sannsynligvis dukker mensen plutselig opp igjen, eller du er en av de veldig få promillene som opplever å teste positivt sent.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Symptomer på graviditet er helt likt som de symptomer man får når hormonene løper litt løpsk og forstyrrer syklusen. Jeg har opplevd det selv noen ganger.

En urinprøve er 99% sikker. En blodprøve er 100% sikker. UL er nok bare for å sjekke at alt er som det skal innvending, cyster etc. kan gi symptomer, og de dukker opp fort. Jeg har opplevd at gynekologen ikke ser noe en måned, og 4 uker senere er det flere cyster på eggstokken.

Det høres ut som om du får god oppfølging. Så dette er ikke noe å stresse over. Sannsynligvis dukker mensen plutselig opp igjen, eller du er en av de veldig få promillene som opplever å teste positivt sent.

Tusen takk for svar Athene, da er det bare å vente å se hva gynekologen sier, må vel dit uansett ser det ut til.

AnonymBruker
Skrevet

Blodprøven var også negativ. Vil dette si at da kan det helt umulig være en graviditet, selv utenfor livmoren? Symptommessig er det det samme, har tidvis voldsomme smerter i eggstokk/bekken, samt mage/rygg. Løs i magen. Full av kviser, og blodig snørr. Får henvisning til GU.

Det jeg også tenker på er at jeg går i behandlinger hos en terapeut som jobber på en litt utradisjonell måte. Han trykker her og der og kroppen begynner å forløse hva enn som er undertrykt. Det kan manifistere seg på mange måter, alt fra følelsesutbrudd til eksem og blåmerker. Det kan ta tid fra behandling til kroppen får tydelige reaksjoner, noen ganger får man med en gang. Vet han jobbet med bekkenet mitt sist jeg var der. Jeg har mye undertrykte sexuelle følelser/traumer, både i form av overgrep, oversexualitet, og en abort for mange år siden. Lurer på om det at jeg hadde sex etter denne behandlingen kan ha satt i gang dette?

Nå tenker jeg bare høyt :ler:

Skrevet

Med negativ blodprøve er du ikke gravid. Lykke til videre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...