CutieMe Skrevet 7. januar 2013 #21 Skrevet 7. januar 2013 Du bestemmer da fint lite over hvordan noen får lov til å føle seg av å være en av mange beilere. Det er greit å ha kontakt med flere, men jeg mener at det å ikke greier å vie oppmerksomheten mot en enkelt når man chatter eller hvertfall når man treffes fysisk er en uting. Det handler om verdier, og at enkelte av oss tydeligvis har bedre oppdragelse enn andre. Men slik er det jo blitt, i et råttent samfunn der markedsverdibegrepet nå også har funnet veien inn i dating -og kjærlighetslivet. Anonym poster: 495c186914e5318c87f011010ddf2724 Nei, jeg bestemmer såklart fint lite hvordan noen skal reagere på at det står "flere i køen" hos noen, men for min del har du absolutt ingenting å klage over her. Å begynne og snakke om råttent samfunn og sånt fordi man møter flere fysisk. Jeg veit egentlig ikke hva jeg skal si her. Tror du alle møter ender opp i at det skjer noe? Det handler jo ingenting i verdier her. Det handler bare om å finne ut om man i det heltatt passer sammen. Ganske enkelt, er det noen som helst fysisk tiltrekning. Er det det så pleier alle fornuftige mennesker å forteller resten av "køen" at man nå kanskje har truffet den man ønsker. ... men for all del hvis du virkelig vil ha disse verdiene: Du ønsker vel kanskje å konstant bli fortalt at du er andre, tredje eller fjerdevalget hun vil date? Hun kan tross alt bare date en om gangen, selv skriftelig, og da må det prioriteres. 1
pressplay Skrevet 7. januar 2013 #22 Skrevet 7. januar 2013 Det er helt vanlig at man chatter med flere samtidig på nettdatingsider. Jeg anser slik chatting som uformelle samtaler som evt. kan lede til en date. Det er som regel ikke på dette stadiet at man utvikler en dyp, emosjonell kontakt. Det skjer først når man har møtt personen ansikt til ansikt. Det er bare å ta innover seg først som sist at alle mennesker kan føle tiltrekning mot flere mennesker samtidig. Å fighte imot denne helt naturlige tilstanden er nytteløst. Det er derfor helt normalt at man hiver ut agnet i flere dammer når man søker etter make. Grunnen til at jeg snakker med flere er at det er langt fra sikkert at jeg kommer til å få napp (les: gå på date) med alle jeg chatter med. Noen viser seg å være uinteressante for meg, noen samtaler dør ut, noen jenter velger meg vekk osv. Skal jeg sitte å holde på med chatting ekslusivt med en i et par-tre uker for så å finne ut at her var det noe å hente kaster jeg bort enormt med tid og kanskje muligheten til å bli kjent med en annen flott jente. Det er ofte slik at mange bruker slike tjenester i kortens tid før de går lei og skal man få tak i disse må man være der når det skjer. At du lager din egen unnskyldning om at du ikke er frekk nok er en håpløs unnskyldning du lager for deg selv. Det virker som at du umiddelbart antar at du er den minst tiltrekkende i situasjoner der det er flere beilere. Dette blir ofte en selvoppfyllende profeti. 3
Nettinettet Skrevet 7. januar 2013 #23 Skrevet 7. januar 2013 Uten selvtillit kommer man ingen vei! Dessuten så er det ikke sikkert hun du skriver med har noen andre hun skriver med, men hun sier det for at du skal tro hun har andre intresserte. Slik øker hun sin egen verdi i forhold til deg. Ja, vi kvinner er utspekulerte. Din oppgave er å være kuul, se din egen verdi og ikke bry deg om konkurranse. 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2013 #24 Skrevet 7. januar 2013 TS her igjen: Nå har jeg lest igjennom alle innleggende her inne og etter det så kjenner jeg blir ganske povosert av det enkelte sier. Det dere går til angrp er selvtilitten og at den er dårlig og at en må skjerpe seg osv. Jeg tror at selvtilitten er der hele tiden. Dersom en ikke hadde hvert der så hadde en aldri gitt opp om håp å få napp. Den som derimot har dårlig selvtilitt er deres som chatter med flere som må være noe galt med siden dere har flere bein å stå på. Det å taste med flere samtidig må jo bety at selvtilitten deres er noe galt med. Det betyr med andre ord at navitieten og usikkerheten er tilstede. Har man dårlig selvtilitt så hopper en fra den ene til den andre. Og da spørsmålet er det verdt det å vi seg selv og ikke minst omverden at en hører med i en hoppende verden. Jeg mener forsatt at det å holde folk for narr når de taste med flere samtidig. Forstår ikke hvorfor en skal på død og liv sjekke ut flere samtidig. En missbruker folk tilitt og ikke minst så graver en grav enda større til de folka som ikke har den pågangmot og frekkhet som mange andre har. Dette blir så og si bruk og kast. Anonym poster: 4ff599c8cfe83c4cf692e19c19621bff
pressplay Skrevet 7. januar 2013 #25 Skrevet 7. januar 2013 (endret) TS, for noe forbanna pisspreik. Man er ikke garantert et svar når man sender en melding. Hvor lang karantenetid skal man ha etter å ha sendt første melding? 1 dag, 1 uke? Som regel er det slik at hvis motparten er noe interessert får man svar, hvis ikke så får man ikke svar i det hele tatt. I siste tilfelle, hvordan skal man avgjøre om motparten er uinteressert eller bare treg med å svare? Derfor er det naturlig å sende mail til flere samtidig. Det fører nødvendigvis til at man får noen svar tilbake, noen ganger samtidig. Skal man da sette den ene på vent? Nei, man svarer og fortsetter å holde kontakten. Noen ganger dør det fort ut, mens andre ganger sender man flere mail fram og tilbake. Hva du legger i ordet chatting vet jeg ikke, men jeg holder ikke på i månedsvis med varme kjærlighetsbrev over den kanalen. Jeg sender som regel 5-10 meldinger før jeg prøver å få i stand en date. Som regel holder jeg meg til en om gangen når man er kommet på datestadiet, selv om tilfeldigheter har gjort at det har blitt to om gangen. Men før dating har jeg ingen moralske betenkligheter med å sende melding til flere jenter samtidig. På dette første stadiet har man ingen emosjonelle forpliktelser ovenfor motpart. Det må ansees som en hyggelig prat uten forpliktelser. Man skal selvfølgelig være ærlig og rederlig og ikke føre folk bak lyset, men jeg antar at motparten har flere samtaler på gang og det tillater jeg meg selv også. Hvis noen krever eksklusivitet hos meg må vi ha kommet så langt i forholdet at jeg ikke aviser andre potensielle partnere uten at jeg faktisk vet at den andre er interessert i meg. Når det gjelder din selvtillit er det dette folk henger seg opp i: Hvorfor er det slik? Hvorfor skal slike som meg (som ikke er så frekk og pågående) få lov til å slippe til? Er det noe galt med sånne menn som meg. Mann oppgitt og forbannet på medbrødere som tar fullsteding overstyreng uten at en annen i heltatt får mulighet til å vise hvem han er.... Her viser du klart at du frykter konkurranse fra andre menn og alle helst skulle fått spilt kampen alene uten motstandere. Jeg antar ut i fra dette at du føler at du kommer til kort så fort det er andre menn som konkurrerer om samme damen. Hvis du lar denne antagelsen styre dine handliner har du allerede akseptert din skjebne. Endret 7. januar 2013 av pressplay 3
Nettinettet Skrevet 7. januar 2013 #26 Skrevet 7. januar 2013 Den som derimot har dårlig selvtilitt er deres som chatter med flere som må være noe galt med siden dere har flere bein å stå på. Det å taste med flere samtidig må jo bety at selvtilitten deres er noe galt med. Det betyr med andre ord at navitieten og usikkerheten er tilstede. Har man dårlig selvtilitt så hopper en fra den ene til den andre. Og da spørsmålet er det verdt det å vi seg selv og ikke minst omverden at en hører med i en hoppende verden. Å chatte med flere samtidig eller hoppe fra den ene til den andre har ikke noe med dårlig selvtlitt å gjøre. Det har med bevissthet om hva man er ute etter og ikke behov for å ta til takke med noe som helst. Jeg mener forsatt at det å holde folk for narr når de taste med flere samtidig. Forstår ikke hvorfor en skal på død og liv sjekke ut flere samtidig. En missbruker folk tilitt og ikke minst så graver en grav enda større til de folka som ikke har den pågangmot og frekkhet som mange andre har. Dette blir så og si bruk og kast. Anonym poster: 4ff599c8cfe83c4cf692e19c19621bff Nettdater man så snakker man med folk for å finne ut om det er noen man kan tenke seg å bli kjent med. Man vet ikke om det kan være noe før man har truffet hverandre i virkeligheten. Å snakke med flere samtidig da er helt normalt. Hvis du føler at dette er noe som du ikke takler så er kanskje ikke nettdating noe for deg. Når man tar seg nær av slike ting av mennesker man ikke kjenner så synes jeg det vitner om dårlig selvtillit. 1
Polly Ester Skrevet 7. januar 2013 #27 Skrevet 7. januar 2013 Sjalusi og eietrang...? Hvis noen farer opp i sinne fordi én man chatter med på datingsider har kontakt med andre menn, hadde jeg blitt skeptisk på hva som evt ville skje dersom dama de ender opp med snakker med en annen mann? 2
CutieMe Skrevet 7. januar 2013 #28 Skrevet 7. januar 2013 TS: Jeg gjentar meg selv en gang til: Skjerp deg! Dette blir bare for dumt. Det oser usikkerhet av deg, og jeg får litt følelsen av at du kan være av den typen som vil nekte henne å ha guttevenner. At man snakker sammen betyr jo ikke at ting kommer til å fungere! Kanskje finner man ut at man bare kan være gode venner og blir nettopp gode venner. Er det noe galt i det? Mener du alvorlig talt at ei jente bare skal droppe å snakke med den potensielt gode vennen bare fordi du ønsker å snakke ekslusivt med henne? Hva føler du om at hun snakker med en gutt ansikt-til-ansikt? Er det også galt og umoralsk? Hva om denne kontakten også er i skriftelig form, f.eks. via SMS, mail, facebook e.l.? Vil du da plutselig mene at dette er umoralsk og råttent gjort av henne? 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2013 #29 Skrevet 7. januar 2013 TS: Jeg gjentar meg selv en gang til: Skjerp deg! Dette blir bare for dumt. Det oser usikkerhet av deg, og jeg får litt følelsen av at du kan være av den typen som vil nekte henne å ha guttevenner. At man snakker sammen betyr jo ikke at ting kommer til å fungere! Kanskje finner man ut at man bare kan være gode venner og blir nettopp gode venner. Er det noe galt i det? Mener du alvorlig talt at ei jente bare skal droppe å snakke med den potensielt gode vennen bare fordi du ønsker å snakke ekslusivt med henne? Hva føler du om at hun snakker med en gutt ansikt-til-ansikt? Er det også galt og umoralsk? Hva om denne kontakten også er i skriftelig form, f.eks. via SMS, mail, facebook e.l.? Vil du da plutselig mene at dette er umoralsk og råttent gjort av henne? Til CutieMe: Det virker som at du mener det er helt ok å holde folk for narr og ikke la folk få prøve seg til å få kontakt. Jeg skal fortelle deg at den uskkerheten som du snakker om her kommer mer fra deg enn meg. Hadde jeg vært sjenert eller usikker så hadde jeg ikke gått på nettdating om igjen. Også skal jeg legge til at det blir noe helt annet når en sender sms, mail og facebook. Da kjenner du vedkommende og det blir noe helt annet. Det ha guttevenner er helt ok. Så er det noen som skal/må skjerpe seg så er det du. Anonym poster: 4ff599c8cfe83c4cf692e19c19621bff
CutieMe Skrevet 7. januar 2013 #30 Skrevet 7. januar 2013 Til CutieMe: Det virker som at du mener det er helt ok å holde folk for narr og ikke la folk få prøve seg til å få kontakt. Jeg skal fortelle deg at den uskkerheten som du snakker om her kommer mer fra deg enn meg. Hadde jeg vært sjenert eller usikker så hadde jeg ikke gått på nettdating om igjen. Også skal jeg legge til at det blir noe helt annet når en sender sms, mail og facebook. Da kjenner du vedkommende og det blir noe helt annet. Det ha guttevenner er helt ok. Så er det noen som skal/må skjerpe seg så er det du. Anonym poster: 4ff599c8cfe83c4cf692e19c19621bff Jeg mener aldeles ikke det er okay å holde noen for narr. Det jeg mener er at man ikke blir holdt for narr når man snakker med flere personer på en nettdatingside. Jeg ser på det som helt uforpliktende inntil noe faktisk skjer fysisk. Jeg har mer enn gjerne "one night stand" samtidig som jeg snakker med flere potensielle partnere. Kall meg råtten som gjør det, men jeg har aldri på noe som helst tidspunkt lovet eller gitt noen som helst indikasjon på at jeg er eksklusiv i forhold til noen. Det gjør at jeg står helt fritt til å gjøre som jeg vil. Nettdating er ikke den eneste kilden til potensielle partnere, iallfall ikke for min del, og det burde ikke være det for din del heller. De jeg kan komme til å date kan likegjerne komme fra en vennekretsen, en tur på byen, et eller annet arragement jeg har vært på, en forrening, eller et eller annet sted man møter mennesker. For å illustere det hele så snakker jeg nå med følgende personer jeg finner interessant og kanskje kan date: A, B og C: Nettdating D og E: Forening og arrangement der F og G: Via venner eller familie H: Litt tilfeldig treff en gang Hvem her har rett til å føle at de blir holdt for narr? Slik jeg tolker deg så burde jeg fortelle A, B og C om hverandre, men selv føler jeg D, E, F, G og H har minst like mye, om ikke mer potensial enn A, B og C. Hvorfor skal dette da bare gjelde de jeg treffer på nett? Hva er forskjellen på å snakke løst med A, B og C, kontra å holde den samme samtalen med D og E f.eks.? Jeg kjenner de jo ikke nødvendigvis så godt at det gjør noe.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2013 #31 Skrevet 7. januar 2013 fikk melding fra en fyr om at han "følte han måtte si ifra om at han hadde chattet med en annen" og skulle på date med henne og derfor ville informere meg om det" må igrunnen si jeg reagerte med litt vantro over disse snodige opplysningene. Min umiddelbare tanke - du var litt for pussy slapped i forholdet du akkurat kom ut av mann Man snakker med mange - treffer de som virker å være verdt å treffe, finner man kjemi eller ønske rå satse, så kutter man andre og i enkelte tilfeller har jeg kjørt fine mennesker jeg ikke har seksuall kjemi med over i "friend zone" uten problem. TS: voks opp ! Anonym poster: 86ae2643404aa02d5b7e23b89accffd3
Nettinettet Skrevet 7. januar 2013 #32 Skrevet 7. januar 2013 Jeg synes man skal gi beskjed hvis man begynner å date noen (altså har vært på første date og har bestemt å fortsette å sees) før det er det samme hva man gjør og hvor mange man snakker med, eventuelt går på date med. 3
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2013 #33 Skrevet 7. januar 2013 Skulle ha vært kvinne... bare sitte der og velge og vrake, slippe å anstrenge seg... Menn skriver også mer fler av gangen. Anonym poster: b10513e586fe6e2161a57b0671670e0b
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2013 #34 Skrevet 7. januar 2013 Til CutieMe: Det virker som at du mener det er helt ok å holde folk for narr og ikke la folk få prøve seg til å få kontakt. Jeg skal fortelle deg at den uskkerheten som du snakker om her kommer mer fra deg enn meg. Hadde jeg vært sjenert eller usikker så hadde jeg ikke gått på nettdating om igjen. Også skal jeg legge til at det blir noe helt annet når en sender sms, mail og facebook. Da kjenner du vedkommende og det blir noe helt annet. Det ha guttevenner er helt ok. Så er det noen som skal/må skjerpe seg så er det du. Anonym poster: 4ff599c8cfe83c4cf692e19c19621bff Det er jo ganske ulogisk å skulle kutte kontakten eller la være å svare på meldinger fra potensielt bra partnere på en nettdatingside - før man har møtt noen av dem? Om jeg hadde begynt å skrive med en fyr som krevde/forventet at jeg kun skrev med ham, gud vet hvor lenge, ville jeg droppet ham bare pga det. Fordi at på et så tidlig stadium vet en rett og slett ikke om en kommer til å funke sammen - og sannsynligheten for at en ikke gjør det er stor. Jeg datet 7-8 før jeg traff kjæresten min, alle var hyggelige fyrer, men jeg hadde null romantisk kjemi med de fleste av dem viste det seg (og det var ikke sånn at DE ikke avviste meg heller..). Hvis jeg skulle skrevet med én av gangen inntil jeg rakk å treffe dem, også de som bodde 4-5 timer unna meg, ville jeg ikke møtt kjæresten min. Og jeg ville ikke blitt kjent med de fleste av de jeg faktisk traff, et par av dem har blitt venner jeg setter pris på. Etter at man har møtt noen man vil møte igjen, og i hvert fall etter at det begynner å bli følelser og fysisk der, er det for meg en selvfølge (evt noe en snakker med den andre om) at jeg ikke fortsetter å skrive med andre. Før den tid er jeg faktisk 100 % singel og ingens eiendom... Anonym poster: b10513e586fe6e2161a57b0671670e0b
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2013 #35 Skrevet 7. januar 2013 Det jeg lurer på hvorfor i helsikke skal det gå utover de som alltid nr 2? Som enklte skriver her så chatter de med flere for å bli bedre kjent. Ok den er jeg med på, men hvorfor i alle dager kan de ikke la flere få slippe til? Dette minner meg om null respekt for andre og hva de tenker. De får pokker ikke mulighet til å fortelle hvem de er en gang eller hva slags syn de har på forskjellige ting. De blir bare blankt avist. For det er ikke alle som er utstyrt med de samme måten å utrykke på slik som du og meg eller jeg skal jeg si jeg og du. Kan noen svare meg på dette? Anonym poster: 4ff599c8cfe83c4cf692e19c19621bff
pressplay Skrevet 7. januar 2013 #36 Skrevet 7. januar 2013 (endret) Det vil jo alltids gå utover nr. 2. Nr. 2 vil alltids tape for nr. 1. Problemet er at det virker som du tror at det er opplest og vedtatt at noen alltid er nummer 2. Slik er det selvfølgelig ikke. Noen ganger er man nr. 2, noen ganger er man nr. 1 og noen ganger nr. 10. Kjærlighetslivet er en konkurranse, det må man bare godta, det er ikke noe man bare kan bli enige om å avtale vekk. Derfor er det ingen som kan svare deg på dette da premissene du setter ikke er gjeldene i praksis. Det er jo ironisk nok du med din tankegang som ikke gir nr. 2 en sjanse siden du bare holder på med en omgangen. Hadde du gitt nr. 2 sjansen så hadde hun kanskje blitt nr. 1 akkurat slik du etterlyser. Slik jeg oppfatter det så finnes det i realiteten bare to kategorier; de interessante og de uinteressante. Er du interessant får du svar. Da får du komme inn og har sjansen til å vise hvem du er. Hvis ikke blir du avvist i døren. Å syte om livets realiteter er håpløst. Endret 7. januar 2013 av pressplay 3
Staketten Skrevet 7. januar 2013 #37 Skrevet 7. januar 2013 Er samd med TS, det er altfor mange mannfolk i samfunna våre. Kan ikkje snart alfahannane reise over til eit eller anna nyoppdaga amerika?
Sommee Skrevet 7. januar 2013 #38 Skrevet 7. januar 2013 Det jeg lurer på hvorfor i helsikke skal det gå utover de som alltid nr 2? Som enklte skriver her så chatter de med flere for å bli bedre kjent. Ok den er jeg med på, men hvorfor i alle dager kan de ikke la flere få slippe til? Dette minner meg om null respekt for andre og hva de tenker. De får pokker ikke mulighet til å fortelle hvem de er en gang eller hva slags syn de har på forskjellige ting. De blir bare blankt avist. For det er ikke alle som er utstyrt med de samme måten å utrykke på slik som du og meg eller jeg skal jeg si jeg og du. Kan noen svare meg på dette? Anonym poster: 4ff599c8cfe83c4cf692e19c19621bff Du lurer på hvorfor det ikke er noen 2. premie? Dette blir som det var på lokalet i gamle dager, om du står inne i kroken og såvidt tør å se på jentene så kan du ikke regne med samme resultater som de "frekke" som du kaller dem, som faktisk går bort og prøver å sjekke opp bertene. Og selvfølgelig kan man ikke skrive med kun en person. Prøv å send en melding, vent noen dager på eventuelt svar, så litt svada frem og tilbake før eventuell date. Hvis da 2 av 10 svarer så er du kanskje pensjonist før du har deg dame.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2013 #39 Skrevet 7. januar 2013 Det jeg lurer på hvorfor i helsikke skal det gå utover de som alltid nr 2? Som enklte skriver her så chatter de med flere for å bli bedre kjent. Ok den er jeg med på, men hvorfor i alle dager kan de ikke la flere få slippe til? Dette minner meg om null respekt for andre og hva de tenker. De får pokker ikke mulighet til å fortelle hvem de er en gang eller hva slags syn de har på forskjellige ting. De blir bare blankt avist. For det er ikke alle som er utstyrt med de samme måten å utrykke på slik som du og meg eller jeg skal jeg si jeg og du. Kan noen svare meg på dette? Anonym poster: 4ff599c8cfe83c4cf692e19c19621bff Fordi at nettdating, eller dating generelt, er ikke det samme som en søknad om støttekontakt eller sympati. Man velger de som virker mest interessante, ikke den det er mest synd på. Fordi man ønsker seg kjæreste, ikke et stort barn. Anonym poster: b10513e586fe6e2161a57b0671670e0b 3
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2013 #40 Skrevet 7. januar 2013 Fordi at nettdating, eller dating generelt, er ikke det samme som en søknad om støttekontakt eller sympati. Man velger de som virker mest interessante, ikke den det er mest synd på. Fordi man ønsker seg kjæreste, ikke et stort barn. Anonym poster: b10513e586fe6e2161a57b0671670e0b TS må svare: Så med andre ord dersom jeg skal forstå deg riktig så er jeg interessant inntil første meldingen er kommet far meg og vedkommende som har fått lest profilen min så er det null verdt lengere? Jeg mener at vedkommende må kunne få lov til å vise hva den står for og ikke minst før en kapper armer og bein av vedkommende. Anonym poster: 4ff599c8cfe83c4cf692e19c19621bff
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå