Gå til innhold

Timeshare ved Anfi Del Mar...

Gjest Mayamor

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_remi_*

ha nåken av dikka vert dar å hørt opplegge egentlig?

tviler sterkt egentle.. anfi del mar er ein utrolig bra plass..

virka ikkje som da e nåken som har det sånn som de snakka.. me holde på å ska kjøpe ein no å eg gleda meg heilt sjukt.. eg hadde rekna me det var dyrare egentlig! anfi del mar kan annbefalest på det sterkeste vertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Fortsetter under...

Gjest Gjest
De som selger slike leiligheter må jo bli spinnrike. Det er 52 uker i et år, solgt for 250.000,- pr uke, det er 130.000.000,- for en liten leilighet.

For 250.000,- kan man reise på ferier for kr 12.500,- pr år de neste 20 årene. For 12.500 får man en toukers sydentur.

Lønnsomt? Ja. uten tvil, men for hvem?

sånn er det når man setter på en null for mye... ikke akkurat god reklame for Anfi del mar det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har bodd der et par uker og kan skrive under på et det er et sykt bra sted. men vile ikke kjøpt om jeg ikke plutselig ble veldig rik, det er for dyrt.

å regne seg ihjel på hvor god/dårlig butikk dette er ser jeg egentlig ikke så mye vits i, da det koker ned til følelser uansett. alle skjønner jo at det er godbutikk for de som selger og dårlig for de som kjøper. men har de penger og lyst blir det feil og si at de gjøre noe dumt. det som er foruftig og regne på er om man faktisk har råd til det.

foresten selger de leilghetene for 51uker de har en uke til vedlikehold.

veit forresten av en selger som fikk 4mil i provisjon for et salg penthouse i 51uker. god dag på jobb det;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ble med på en omvisnig en gang på Anfi. Angrer på det. Gikk en hel feriedag til dette bare fordi jeg hadde lyst til å se hvordan det var der.

Fikk til slutt opplyst at det kostet ca 35 000. Okei,tenkte vi,ikke så dyrt. Men det var snakk om Euro,så da var ikke valget så vanskelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine foreldre har nå 3 uker på anfi. Selv har jeg vært med de tidligere på ferie for noen år siden.

Jeg synes det var et veldig flott sted. Og skulle gjerne blitt med en gang til. Noe som blir veldig sannsynlig da min søster også har kjøpt et rom med 2 soverom nå.

Sier ikke nei takk til det.

Rommet til mine foreldre besto av en stue, kjøkken, bad og et soverom med boblebad. Sovesofa i stuen som jeg sov på.

Selv ville jeg nok ikke kjøpt lelighet der selv, men det er fordi jeg er person som gjerne vil reise litt rundt og se. Men kanskje når jeg nærmer meg min mors alder, vil det være aktuelt igjen.

Selv om Anfi er et timeshare prosjekt, er det IKKE noe lureri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Som en her tidligere har sagt og argumentert med.

Noen må åpenbart beskyttes mot seg selv.

Et ordtak er:

"Å plukke penger på gaten"

Men det betyr ikke at jeg ville vært den som la de igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Gjest trommemaker
Vi er strålende fornøyd med Anfi del Mar's opplegg. Vi har feriert der annethvert år rundt vinterferieuka til barna. Har kjøpt en uke og overført en uke slik at vi får 14 dager annenhvet år. Kjæmpefin ordning. Nå er barna så store at de prioriterer ikke ferie i lag med oss gamlingan.

Innlegget er redigert iht. Kvinneguidens regler. Trille (mod)

Endret av Trille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maaern
Mamma og stefaren min har hatt leilighet der siden 96 og er kjempe fornøyd! De har vært der hvert år siden! Vi kom akkurat igjen derfra sist lørdag og jeg ville så gjerne vært lenger! Der har de også et bra byttesystem, vi byttet til oss en uke i Canada! Mamma og de har nå penthouse leilighet på Anfi og den har de en uke! Dyrt nok, men hvis de vil være lengre kan de bytte inn i mindre leilighet og få 4 uker..Ja, jeg er skeptisk til timeshare, men Anfi vet jeg er bra!

jeg er helt enig, vi har også leilighet på Anfi. Det er et nydelig sted. Det er litt mye tull og sånn når det gjelder uker når man skal være der, og det er ofte overbooket, men da klarer de alltid og ordne oss innpå Anfi Touradalen eller noe sånn.

Jeg liker ikke timeshare, men Anfi er bra uanset, selvom de roter litt. Det er dyrt, men totalt verdt det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Som en her tidligere har sagt og argumentert med.

Noen må åpenbart beskyttes mot seg selv.

Et ordtak er:

"Å plukke penger på gaten"

Men det betyr ikke at jeg ville vært den som la de igjen.

Ganske så riktig.

Er det virkelig så mange økonomiske analfabeter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Gjest

Eg og min samboer kjøpe oss ei veke på Club Monte i fjor for 177.000.

Anfi e et utruli flott anlegg, og den veka vi var der i fjor, e den beste syden-ferien eg noen gang har vore på. Skal reise ned igjen neste veke og vere der 14 dager (fikk ei ekstra veke når vi kjøpte). Gleder meg masse :)

Vi e "unge" begge (27 og 32), og vil fremdeles sjå meir av verden enn berre Gran Canaria. Samtidig som vi kjøpte, vart vi og medlemmer i RCI. Gjennom dei kan me leige leiligheter i resten av verden for en "billig" penge. Hadde aldri kjøpt oss inn visst det ikkje var for det medlem-skapet.

MEN: Selgeren fortalte oss at leilighetene i Rci kosta ca 1000 kr pr veke, og skaulle vere av veldig god standard. Reiste til Tenerife i fjor høst, og betalte 3500 for leiligheta... Litt meir enn det som var sagt av selgeren.... Standaren va helt grei (var i grunn skuffa, blir godt vant når en har vore på Anfi)

På salgsrunden blei vi og fortalt at det ikkje var noe problem å feks leige et Penthouse ei veke visst vi ønska det, og det ville koste oss ca 9000 for ei veke.. Tenkte det ville vere kjekt visst vi ville ha med oss noen venner en gang, men viser seg at det er heller vanskeli.....

Vi vart og fortalt at visst det skulle vise seg at vi ikkje lenger ønska å vere medlemmer, og ville selge oss ut, kunne Anfi kjøpe veka tilbake for markedspris, som ville stige år etter år, så vi ville ikkje tape på det... Men det viser seg å vere heller vanskeli.

Vi sitter no igjen med litt blanda føleser. Har ikkje lyst å selge med tap, då kan vi like godt sitte med det....

Mitt råd til alle som blir med på salgsrunde: Vær kritisk til alt som blir sagt. Noken av lovnadane e sanne, men ikkje alle!!!! Det e lett å bli litt blenda, for det e et nydeli anlegg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...

Hvis jeg har 250 000 som jeg kan innvestere og jeg ønsker å feriere i syden kan jeg gjøre det på to måter:

- Jeg kan kjøpe en timeshare anndel. Det gir meg tilgang til en skikkelig bra leilighet en gang i året. Jeg vil bli bundet til akkurat dette konkrete stedet og i stor grad til denne konkrete leiligheten. Jeg må også ut med 4000 i årlige utgifter

- I stedet kan jeg i år bruke for eksempel 15 000 av de 250 000 på å leie hvor i verden jeg vil og de 4000 på billett. De resterende 225 000 kan jeg innvestere dels i aksjefond, dels i trygge obligasjoner og dels på høyrentekonto. På tross av svingninger vil det i det lange løp gi meg en avkastning på ca 7-10% i året. Slik vil jeg kunne reise på årlige ferier nesten i det uendelige for såfremt jeg får ca. 7 % avkastning så vil jeg ha over 15 000 til å leie for hvert år i tillegg til de 4000 som altid er en ekstra utgift for timeshare. Fordelen er at jeg da altid kan reise hvor jeg vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker akkurat på samme måten som gjesten over.

Da har jeg friheten til selv å bestemme hvor jeg vil dra, og ikke være bundet opp til de regulerte mulighetene Time Share-avtalen gir meg og familien.

Det verste med dette opplegget synes jeg er lureriet for å få folk til å kjøpe andeler. Jeg kan ikke stole på noen som starter sitt forhold med meg med å lure meg, i dette tilfellet til å tro at jeg er en av svært få utvalgte som trekker "vinnerloddet". Deretter det vanvittige psykiske presset man blir utsatt for på visningen på hotellet, som du må delta på for å få premien din.

Og så får du en svært kort frist til å si ja til det "utrolig gode" tilbudet.

Dette er skitne markedsføringsmetoder, og det er svært lett for å gjøre overilte avtaler.

Hvor mange tror dere hadde kjøpt en slik leilighet fra godstolen hjemme på Lysaker? Når de hadde tid til virkelig å tenke gjennom hva de gjorde?

Neppe så mange.

Men jeg tror mange velger å svelge kamelen, og etter hvert fokusere på det positive de kan finne i en slik løsning.

Men dere bør ikke "selge" disse tankene til de som ikke har gått på dette lureriet ennå. IKke dra andre med dere i elendigheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Annonse

Gjest Benedicte :)

Hei :)

Meg og min familie har leilighet på Anfi :D den beste plassen jeg har vært på:) Har vært mange andre steder i verden, men dette er definitivt den beste plassen å ferier på, selv om vi bare får 1 uke i året:) Men det går heldigvis an å hoppe over ett år og ta 2 uker året etterpå :)

Anfi kommer altid til å være min favoritt plass til å reise til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Meg og min familie har leilighet på Anfi :D den beste plassen jeg har vært på:) Har vært mange andre steder i verden, men dette er definitivt den beste plassen å ferier på, selv om vi bare får 1 uke i året:) Men det går heldigvis an å hoppe over ett år og ta 2 uker året etterpå :)

Anfi kommer altid til å være min favoritt plass til å reise til :)

Det advares og advares i media. nå sist i TV nyhetene i kveld.

Noen må visst bare beskyttes mot seg selv.

Jada...

Jeg kjenner turistmaskinen Anfi.

Har vært der og andre steder i området, en masse ganger.

Anfi er flott det. For all del.

Men når man går i butikkene på grunnplanet, så kunne man gjerne tro man gikk i et kjøpesenter i nabolaget her hjemme.

Finnes faktisk mange andre steder i nabolaget der, som er mye bedre å bo. og....mye billigere.

Vil man kaste bort penger, så blir jeg mer og mer av den mening at....

Ja da får man bare la folk gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får helt hakeslipp når jeg ser hvor mange som lar seg lure her.

Joda jeg har vært på Amfi og som gjest over sier - man kan like gjerne være hjemme.

Jeg selv foretrekker å dra forskjellige steder og oppleve det virkelige utlandet og se hvordan de lever. Sånne turistmaskiner hater jeg.

Det ble med den ene gangen jeg prøvde Amfi gitt - aldri mere.

Men at noen betaler så mye for et par uker i året skjønner jeg ikke... så må man betale enda litt til for ditt og datt!

Jaja mange som burde blitt beskyttet mot seg selv - ser man ikke på nyheter her inne? Ser dere ikke tv2 hjelper deg? osv osv.

Når man drar på chartertur så er det faktisk det første man hører på bussen "pass dere for timeshare selgere"

Kjenner noen som rotet seg opp i dette og fikk store problemer for de oppdaget jo fort at dette var lureri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest_gjest_*

Hei, og hopp! To måneder til jeg skal ned igjen! Jippi! Har to uker der og elsker det stedet. Enig i at det er for dyrt å kjøpe gjennom selgere der nede, så den siste uka kjøpte vi privat for en tredjedel av prisen, og har ingen problem med den i forhold til den første når det gjelder å bestille osv.

Så mitt råd er: kjøp på privat marked. Tror det eneste vi ikke kan gjøre med den uka vi kjøpte privat, er å overføre til neste år, eller å forskuddtere et år, men det spiller ingen rolle.

Når vi nå skal ned, hadde vi behov for flere uker, siden vi er mange som skal dra, og da var det ingen problem å få leie ekstra uker privat.

Vi pleier å leie ut leiligheten vår for 10.000 pr uke (seks senger, to bad) de gangene vi vil dra andre steder istedenfor Anfi, og det har aldri vært noe problem. Så iår koste vi i Hellas, hadde leid ut de to på anfi for tilsammen 20.000 (vedlikeholdsavgifen for 2008 for de to var 9.000 - 10.000).

Ellers fatter jeg ikke hvorfor folk hisser seg opp over andre folk som kjøper timeshare! Blir man lurt, så blir man det, og vi får jo bare ta risken om vi vil, de fleste som gjør det, kalkulerer vel med at de har råd til å miste det om noe skjer? Det gjorde iallefall vi, og tok heldigvis sjansen! Har aldri angret, selv om de nok lurte oss på prisen da vi kjøpte rettighet til første uka vår. Det tok vi med godt humør, og kjøper heretter rettighetene privat!

Når det gjelder andre som har vært der og ikke liker seg der, er vel det helt iorden, vi har da ikke samme smak, alle, eller? Nei dra hvor dere vil, folkens, det skal ikke vi andre bry oss med.

Når det gjelder butikkene på stranda der, så er det sikkert rett at det er samme butikker vi har her. Men jeg kan ikke fordra å shoppe, man MÅ i butikk for å kjøpe mat, når det gjelder klær og sko, handler jeg på nettet, så butikker har ikke noe å si for meg. Men det er forresten en liten butikk i nederste etasje på et hotell eller noe, mellom Arguineguin og Anfi, de har utrolig gode kanariske oster/pølser/kjøtt. Den er litt spennende, syns jeg.

Når det gjelder restauranter, kan man gå til Arguineguin, på fiskerestaurantene, der er kjempegod mat, og mye billigere enn på Anfi.

Uansett hvor i verden vi drar, syns jeg det gjelder å komme seg litt ut og rundt, ikke sitte på rompa hele uka, men de dagene man akter å holde seg iro, er det kjekt at man har alt men trenger tilgjengelig og bor konfortabelt, selv om man er en hel familie. Derfor er Anfi perfekt sted for oss, men selvfølgelig ikke for alle.

Og for ikke å snakke om turstiene som ligger rett opp i fjellet og lokker, herlig! I tillegg er det veldig sentralt, med båt mange ganger pr dag fra hjerteøya til Agruineguin/Puerto Rico/Mogan. Buss og taxi omtrent rett utenfor døra. Åhh - jeg gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Kristian_*

Egentlig ganske morsomt å lese dette forumet.

De som snakker negativt om Anfi del Mar, snakker stort sett basert på egne tanker, eller på omvisningsturen de har hatt der nede.

- De som snakker positivt om plassen, er de som faktisk eier leilighet der.

Med andre ord, de som eier der selv snakker av erfaring. De som ikke eier snakker fra "i know it all" uten noe mer grunnlag enn rykter, og andre ting som de har hørt fra andre om timeshare generelt.

Anfi del Mar er en luksus plass, og derfor koster det mye peng! Det er ikke det samme som man blir lurt.

Kjøper man en ny Ferrari til 5millioner, isteden for en Toyota til 200.000kr, så er ikke det det samme som at man har "blitt lurt". En brukt Ferrari er også billigere enn en ny, man blir fremdeles ikke lurt om man betaler fullpris for en ny.

Det som advares mot når det gjelder timeshare konseptet, er at man kjøper seg noe man ikke kan regne med at man blir kvitt etterpå. Det samme gjelder for Anfi del Mar, kjøper du en leilighet til 200.000, får du neppe mer enn 50.000 for den viss du velger å selge.

Derimot, skal man investere i timeshare (som faktisk er et konsept som fungerer bra for mange), er nok amfi del mar en av de sikreste plassen å investere i.

Og til dere som sier at Anfi del Mar bare er ute etter å tjene penger, så ja, dere har helt rett. Men hvem er det som driver et firma som ikke er ute etter å tjene penger? DNB Nor, Statoil, Anfi del Mar, Telenor, Rimi og alle de andre firmaene vi har i Norge er ute etter DINE penger. Det er ikke det samme som at de svindler deg.

Om Timeshare generelt så er det mange feller å gå i, f.eks kan man ende opp med å kjøpe noe som ikke eksisterer, eller er solgt fra før av. Det gjelder også når man kjøper en Anfi del Mar leilighet på 2nd hand markedet, man kan også bli lurt der.

Kjøper man fra selgerne på Anfi del Mar, så får man nøyaktig det man betaler for. Og husk at de er proffe selgere, og har et enormt apparat for å få solgt en leilighet nettopp til deg, og de er skikkelig gode i jobben sin. Men det ender ikke faktumet at det de selger, er en fantastisk plass, og er sannsynligvis noe av det tryggeste man kan få i ”syden”.

Vurder dette selv, derfor har jeg også regnet litt på dette:

1 roms på Anfi del Mar koster i dag 186.000kr, med 5100kr i vedlikehold i året. Tar man da utgangspunkt i fullt lån og nedbetalingstid over 5år, med renter på 7% og fradrag på 28%. I tillegg har jeg tatt utgangspunkt i 2000kr t/r i flybillett per pers for 4 personer (som leiligheten kan holde), blir regnestykket slik:

Anfi del Mar: Kostnad per person (4 personer)

1år 14 918,60

2år 14 449,88

3år 13 981,16

4år 13 512,44

5år 13 043,72 (siste nedbetaling på lånet)

6år 3 275,00

7år 3 275,00

8år 3 275,00

9år 3 275,00

10år 3 275,00

Totalt 10år: kr 345 123,20

Totalt 20år: kr 476 123,20

Selvsagt vil flybillettene kunne variere både den ene og den andre veien

Anfi del Mar: Kostnad per person (2personer)

1år 27 837,20

2år 26 899,76

3år 25 962,32

4år 25 024,88

5år 24 087,44 (siste nedbetaling på lånet)

6år 4 550,00

7år 4 550,00

8år 4 550,00

9år 4 550,00

10år 4 550,00

Totalt 10år: kr 305 123,20

Totalt 20år: kr 396 123,20

Totalt 25år: kr 441 623,20

Skal man ha en charter tur, med tilsvarende standard kan man regne med ca 9000-15000kr per person. Men tar utgangspunkt i 9000kr per person. (dette er jo også veldig variabelt, men husk at Anfi del Mar er 5stjerners internasjonal standard, og tilsvarende er svindyrt, samme hvor man kommer i verden)

Kostnad per person (4 personer)

4pers x 9000kr x 10år = kr 360 000,00

4pers x 9000kr x 10år = kr 720 000,00

Standard charter over 20år: 4pers x 6500kr x 20år = kr 520 000,00

Kostnad per person (2 personer)

2pers x 9000kr x 10år = kr 180 000,00

2pers x 9000kr x 20år = kr 360 000,00

25år: 2pers x 9000kr x 25år = kr 450 000,00

Så over lang tid vil en slik ordning som på Anfi del Mar lønne seg, viss det er flere enn 2 personer som reiser sammen, med andre ord familie. For kun 2 personer som bruker dette vil det ta 25år før det lønner seg over charter turer (selvsagt basert på oppgitte faktorer).

I tillegg så må man jo også ta i betraktning at viss man ikke skulle reise et år, så koster charter ingenting, mens man fremdeles må betale vedlikehold til Anfi del Mar. I tillegg, velger man charter så er man ikke låst til samme plass. Men dette har også Anfi del Mar en løsning på, men tar ikke den med her)

Min konklusjon er at er man kun 2 personer, så vil det ikke lønne seg økonomisk sett. Men er man familie hvor man har flere som kan bruke leiligheten sammen (på 2roms er det enda mer å spare viss man er en stor familie). Og en ferie er mer enn økonomi, det er jo tross alt snakk om opplevelser. Men ja, Anfi del Mar koster skjorta og litt til, men reiser man mye på ferie så kan dette lønne seg for mange familier å gjøre det på denne måten. I tillegg så vet man hva man får og det er en trygg plass å ta med barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*

"I tillegg så må man jo også ta i betraktning at viss man ikke skulle reise et år, så koster charter ingenting, mens man fremdeles må betale vedlikehold til Anfi del Mar. I tillegg, velger man charter så er man ikke låst til samme plass. Men dette har også Anfi del Mar en løsning på, men tar ikke den med her)"

Hei fint innlegg, regnestykket ditt var omtrent sånn vi regnet da vi kjøpte den første uka, bortsett fra at vi betalte litt over 200.000 for to soverom, og da kan man være seks personer.

Det jeg vil kommentere, er det som står ovenfor her, løsningen som Anfi har er heller dårlig og koster mye penger. Det VI gjør når vi vil dra andre steder, er å bestille på ANfi i god tid i feks høstferien, legge ut annonse på Finn om at vi leier den ut for 10.000. Det går ALLTID greit! Og da har vi straks ca 5000 i lommepenger til den andre turen vi vil ta. Og en familie på 4 personer vil jo få en ganske rimelig luksusferie om de er tidlig ute og får flybilletter til 2000 pr pers. Ferien koster dem da 18.000. Eller selvfølgelig 22.000 for seks pers., det blir jo enda billigere pr. pers.

Men må jo innrømme at vi helst vil dra dit selv, så vi bruker som oftest ukene våre (vi har nå to uker), den siste som også har to soverom, kjøpte vi privat for 70.000, så det blir jo enda billigere, men den får ikke være med i Anfi sitt byttesystem, ellers har vi akkurat samme rettigheter. Vi bestiller den og leier den ut og gjør akkurat som med den andre, men årlig avgivft blir faktisk mindre på denne uka, siden den ikke er med i byttesystemet! Vi betaler i årlig avgift litt under 5000 for den, men i overkant av 5000 for den vi kjøpte gjennom Anfi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...