Gå til innhold

Timeshare ved Anfi Del Mar...


Gjest Mayamor

Anbefalte innlegg

Heisann..'

Vi har nylig vært på anlegget til Anfi del mar og stedet er helt fantastisk. Det er en nydelig ferieplass for alle og enhver, men passer seg nok best for eldre og barnefamilier.

Leieligheten vi hadde var en 1-roms med alle tenkelige hjelpemidler for hånden... Det er stor varmtvannstank der, boblebad, oppvaskmaskin,stor terrasse og sist men ikke minst vaskemaskin!

Klart det er dyrt, men man får så utrolig mye for penga spesielt hvis man er 2 voksne og 2 barn over 2 år..

For å si det enkelt...Det er ikke mye vi som barnefamilie får for 15 000 kr som det nevnes i enkelte innlegg over her. Skulle vi bestilt oss tur med star tour på ett av de beste hotellene i nærområdet ett 5 stjerneshotell ville prisen for ett dobbeltrom med 2 ekstra senger fort blitt over 35000, og da bor vi på ett trangt dobbeltrom i forhold. Selvfølgelig kan vi bo billigere, men da er heller ikke grunnlaget for sammenligning av boforholdene til stede heller.

Vi er en familie på 2 voksne og 1 barn og snart ett til, vi vil prioritere å ha det lettvint den 1-2 uka vi er på ferie i året.

De største fordelene vi så med stedet var nok at vi ikke betaler mer for skikkelig bra standard enn med charter, store barnebasseng som man ikke trenger å slåss om plassen i, ett fredelig sted uten mye bråk og fyll, en herlig strand uten farlige bølger, bra resturanter, beste plasseringa sånn værmessig på øya, 30 min gange til arguinneguin, spar butikker på stedet med bra utvalg til kjent mat for barnet, rent og koselig på alle toaletter på anlegget, boblebad på soverommet for gråværsdager både for store og små, norsk tv , solstoler på terrassen og sist men ikke minst vaskemaskina. Vaskemaskina er verdt mye for oss med små som spiser selv.

Er du nysgjerrig på opplegget vil jeg anbefalle deg å leie deg en uke der for å se hva du kan få for pengene dine. Jeg er ganske sikker på at du vil bli imponert og garantert ikke angre på at du nettopp brukte 1 uke av ferien din på anfi uansett hva du velger å gjøre. Er du fornøyd kjøper du privat for under halve prisen og hvis du ikke vil bruke din faste uke ett år kan du bare leie den ut til noen andre, man er ikke avhengig av å ha tilgang til RCI.

Da vil jeg ønske dere god tur;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Fortsetter under...

...Og jeg advarer til det kjedelige.

Stay away!

Begrunnelsen orker jeg ikke mase om mere.

Men det er skrevet nok av meg og andre tidligere i tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke timeshare er så dumt.

Det koster ekstremt mye å eie også. Og ikke minst mye ansvar. Du må få leid ut leiligheten, passe på at alle betaler, at ikke folk ødelegger, at det blir vasket, at alt blir riktig på selvangivelsen ++.

Alt det fikser Anfi på en grei måte. ;)

Pluss at det er utrolig flott på Anfi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Ingen som reagerer på at man tar inn 250 000 i vedlikeholdskostnader for en leilighet i året. (forbehold om at 5000 kr stemmer)Og at mange av de fornøyde innleggene høres ut som rene salgsannonser?

Helt ok dersom man vil ha noe slikt.Men jeg hadde ikke betalt så mye penger for at noen skulle holde av ett hotellrom/leilighet for meg.Ei heller hadde jeg ønsket å binde ferien i overskuelig fremtid.

Men ser ikke bort fra at dette er en fin ordning for de som ønsker seg en fast plass, til fast tidspunkt der man kan betale seg bort fra allt styr som følger med å eie og vedlikeholde selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Ingen som reagerer på at man tar inn 250 000 i vedlikeholdskostnader for en leilighet i året. (forbehold om at 5000 kr stemmer)Og at mange av de fornøyde innleggene høres ut som rene salgsannonser?

Helt ok dersom man vil ha noe slikt.Men jeg hadde ikke betalt så mye penger for at noen skulle holde av ett hotellrom/leilighet for meg.Ei heller hadde jeg ønsket å binde ferien i overskuelig fremtid.

Men ser ikke bort fra at dette er en fin ordning for de som ønsker seg en fast plass, til fast tidspunkt der man kan betale seg bort fra allt styr som følger med å eie og vedlikeholde selv.

Forsåvidt enig i det.

Men herregud og likevel.

Dette er jo uansett en svindyr måte og ordne det på!!!

Når du sier:

"jeg hadde ikke betalt så mye penger for at noen skulle holde av ett hotellrom/leilighet for meg. Ei heller hadde jeg ønsket å binde ferien i overskuelig fremtid."....

...så sier vel den setningen alt om slike konsepter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Sukk...

Noen lærer aldri. Bare la de hive seg på dette.

Elementær forståelse av økonomi, har de i hvert fall ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Neimen stakkar, da! Har dere ikke skjønt det? De som skryter har rene salgsannonsene sier dere, de som er negativ representerer vel en motpart, da?

Regne kan vi, betalte 70000 for en uke med to soverom, flytende, bestiller til den tid vi vil. 5000 i årlige utgifter, får ikke være med i noe byttesystem fordi vi kjøpte privat, storkoser oss, får vanligvis flybilletter for fire voksne for 7000 - 10 000. dvs at dersom du tar de 70000 på en ti-årsperiode blir det 7000. pluss reise 10000 pluss vedlikehold 5000 og si 3000 i tapte renter, det blir maks 25000. Vi reiser alltid i skoleferie, og da barna var mindre, fikk vi barnerabatt hos star tour, betalte ca 28 - 30000. og to av oss måtte ligge på sofa!

Enkelt, dette er mye bedre, og billigere! De årene vi ikke reiser, leier vi den ut uten problem for mellom 10 og 12000.

Nå må jeg jo si at vi hadde arvet en del penger, de rant ut mellom fingrene på oss, så vi måtte finne på noe før de forsvant helt, og dette er MEGA! slutt å være missunnelig.

Feriere til samme tid og samme sted hvert år? Forbaska tull, vi trenger jo ikke det, vi reiser der vi vil (men vil jo som oftest til Anfi, da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misunnelig.

Må smile....

Fullt mulig å reise veldig mye billigere til samme område og til veldig bra standard.

Jeg har bodd i området i mange, mange år, med ujevne mellomrom. (Også på Anfi en gang) og sett Anfi bli bygget opp.

Ikke misunnelig nei. Ikke bekymret heller.

Bare oppgitt over den økonomiske forståelsen.

Tenk litt over regnestykket ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misunnelig.

Må smile....

Fullt mulig å reise veldig mye billigere til samme område og til veldig bra standard.

Jeg har bodd i området i mange, mange år, med ujevne mellomrom. (Også på Anfi en gang) og sett Anfi bli bygget opp.

Ikke misunnelig nei. Ikke bekymret heller.

Bare oppgitt over den økonomiske forståelsen.

Tenk litt over regnestykket ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ja. sånn regner VI, ser hva vi må bruke hvert år på ferie, og det er det vi forholder oss til. Vet jo at en får rimeligere turer til bra standard, men man får IKKE DEN standarden, og rimeligere i de tidsrommene VI må dra, pga barn som vi IKKE vil be fri fra skolen. Syns rett og slett det er et luxus-anlegg, og en uke i året, i vinterferien helst, vil vi gjerne ha det sånn. De andre ferieukene tilbringes på verdens herligste hytte med utedo og ikke innlagt vann.

Vi har nå en gang forelsket oss i den standarden som er på Anfi, og har ikke sett maken andre steder til samme pris? Har du? Det jeg ikke sjønner, er hvorfor alle maser om at en er blitt lurt, man regner jo på hva man må ut med i året FØR man kjøper, eller? Og så det maset om at MÅ reise samme sted hvert år! Går det ikke inn at det er veldig enkelt å leie ut? Så reiser man hvor man vil!

Skjønner jo at dere syns inngangssummen er stor, men fordeler en den over alle år en kommer til å bruke det, blir det ikke så mye. Du kan jo si at vi går glipp av masse renteinntekter/aksjegevinster osv, men det gjør ikke VI. vi hadde brukt dem på fjas, det vet jeg. Mesteparten av de (arvepengene) vi hadde plassert i aksjer, har jo halvert seg og vel så det i verdi, mens de som var plassert i bank har økt LITT. Men som du sier, vi er sikkert ikke verdens beste økonomer, men har det bra, og trives med livet, uten å irritere oss over at andre bruker penger på ting VI ikke ville gjort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ærlig talt, da må jo du også slutte å skrive at folk er MISUNNELIGE på dere! Det KAN jo være at noen mennesker er imot anfi del mar uten at de er misunnelige vel??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes ikke det minste misunnelig gitt! Bare glad jeg ikke har gjort noe sånt selv :)

Disse regnestykkene får jeg bare fnatt av. Og ja dette er lureri i mine øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid ment at når noen er SÅ imot andre sin måte å bruke penger, på, bunner det i misunnelse.

Selvfølgelig kan man ha andre grunner til å være imot Anfi, men vet ikke hvilke?

At de tjener penger, kanskje?

Men så lenge de tjener penger, holder de den standarden vi som elsker stedet, vil ha, og innenfor den prisrammen vi ønsker.

At andre er bekymret på mine vegner for at jeg ble lurt, varmer mitt hjerte! Men vil bare si at dere ikke trenger bekymre dere mer, vi ble ikke lurt! Vi får akkurat det de lovet, og måtte ikke betale noe mer enn de sa: Så hvordan vi da ble lurt, vet jeg faktisk ikke. Håer i tilfelle vi blir lurt en gang til (minst) for jeg vil ha flere uker der, så barn/barnebarn kan reise ned samtidig! Flytende uker er veldig fint, har du tre sånne, med to soverom, kan man bestille alle samme uke, og vips, så kan man dra mange på en gang, enten med familie eller venner. Eller man kan bestille dem etterhverandre, og være der selv i tre uker i strekk. Gleder meg til jeg blir pensjonist! Neida, jeg jobber IKKE i salgsavdelingen der! Syns bare det er et fantastisk sted!

Og regne kan vi og, vet hva vi må ut med hvert år fremover dersom vi reiser dit! Og det er jo det det dreier seg om: Hvor mye vil man betale for den ferien man ønsker seg!

Skjønner jo at andre prioriterer annerledes, men det irriterer ikke MEG, enten de vil hoppe på en uspesifisert reise til 2.000, eller bade i luksus til 50.000.

Skal forresten innrømme noe: JEG er litt misunnelig! Og det er på dem som befinner seg i en fase i livet der de KAN hoppe på billige turer! Uten å tenke på skoleferier eller jobb. DET skal jeg og en gang, men det er noen år til vi er der. Det høres helt utrolig ut, sitte og surfe på nettet, finne en tur som er kjempebillig, pakke og dra dagen etter! Da skal det reises! Ser for meg en pensjonist-tilværelse der vinterhalvåret blir tilbragt i syden, litt forskjellige steder, og så må det ideelle være å bo sommerhalvåret på hytta (men som pensjonist bør man kanskje få innlagt vannklosett, he he)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg henger meg på i at dette bør man skygge unna.

Men, det økonomiske i det har jeg og mange andre kommentert tidligere i tråden.

Derfor hopper jeg av det i dette innlegget.

Men, en annen ting.....

Hva i all verden er så fantastisk med Anfi???

Jeg har vært på Gran Canaria av og til i over 20 år.

Har fulgt utbyggingen, helt siden Bjørn Lyng startet.

Jeg har avvist mang en solbrun ”loddselger” mellom Playa og Puerto Mogan i disse årene.

Jeg har bodd på Anfi 1 gang.

Har besøkt andre, som bor der flere ganger.

Jada.

Det er for så vidt høy standard.

Men veldig stort. Man føler at man bor i en, ja nettopp. Turistmaskin.

Hva er så flott med stranden nedenfor?

Fin og hvit importert sand. Men overbefolket.

Eller er det nabostrendene du mener? Amadores, eller borte i Playa/Maspalomas?

Jeg har da sett langt bedre strender (og hoteller også) andre steder. Både på Kanariøyene og på forskjellige steder i Middelhavet.

Sist vi var innom Anfi, så gikk vi sammen med noen venner fra Arquinequin, strandpromenaden bort til Anfi på besøk. Før vi gikk opp i komplekset, så var vi inne i ”super`n på grunnplanet, for å handle noe til kaffen.

Da var det en av våre venner kommenterte:

”Dette er jo akkurat som å være på Rimi, eller Rema hjemme.”

”Ingen forskjell.”

Det beskriver vel det hele i få ord.

Nå skal det sies at noen andre av våre venner prøvde å selge seg ut, for noen år siden og tok et tap, den gangen. Rett og slett for å bli kvitt det.

Så etter deres episode, er det vel ikke misunnelse som gjelder.

Snarere medfølese.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, sikkert flere som har kalt seg bruker, her, JEG har først hatt innlegg de siste dagene, og mener at jeg ikke har skrevet noe om strendene, men skal ikke påstå det, kan ha blitt "litt revet med", noe jeg har lett for, he, he.

Anfi har en helt grei strand, men noe særlig spesiell synes jeg ikke den er. Men super for småbarn! Men herlig å stå opp tidlig, før frokost, gå en lang tur, gjerne til "krossen" så ned å ta en dukkert. Da er det lite folk der. Ellers pleier vi ligge på stranden første og siste dag, det er tradisjon, er ikke så veldig glad i å ligge flere dager i ro. Er ikke så nøye på om det er litt folk, syns egentlig det er litt gøy å følge med. Og utrolig kjekt å se alle de "innfødte" familiene som koser seg der i helgene.

Syns ikke de andre strendene heller er noe særlig, Amadores er oppskrytt, og i Puerto Rico liker jeg meg ikke. I Mogan har vi alltid badetøyet med, men har aldri kommet så langt at vi har prøvd stranden.

Bortenfor Anfi (mot Arguineguin) er en strand som ser gøy ut, med masse bølger, den skal prøves.

Og går du opp fra den stranden og inn i den lille butikken som er ved strandpromenaden der, får du et herlig utvalg av kanariske oster, pølser, masse snadder.

Spar-butikken på Anfi er "førstehjelp", og trenger vel ikke ytterligere kommentar.

Har lyst å besøka Maspalomas, neste gang kanskje, og en "innfødt" som jeg traff på flyplassen en gang, fortalte så varmt om dykking og snorklig ved hans store stolthet, las Canteras? (trur eg) at der SKAL vi.

Liker godt å ta turer opp i de fantastiske fjellene, båtturer til Mogan og Puerto Rico, der vi kan spasere til Amadores, nydelig tur, Spaserturer til Arguineguin, og fjellturer fra Anfi til puerto Rico, topp!

Akkurat HVA som er så fantastisk med Anfi, kan jeg faktisk ikke sette fingeren på, vi bare storkoser oss der! Og som sagt, vi liker ikke være så mye i ro, men farte rundt. Anfi er perfekt utgangspukt for dette! Og herlig luksus når vi ikke gidder bevege oss, rent og pent, Store private terrasser med nydelig utsikt, store gode soverom/oppholdsrom, TO bad (do), og det er veldig viktig med to tenåringsjenter! ALT av utstyr, vaskemaskin, oppvaskmaskin (som andre kommer og fyller og setter igang), komfyr, stekeovn, micro, stereoanlegg, tv, boblebad (som vi ikke bruker, men noen har sikkert glede av det), egentlig ALT er lagt til rette for at vi kan ha FERIE. Og det er sikkert det vi har forelsket oss i, at alt er så enkelt, der!

Nå er vi ikke basseng-mennesker, men en dag i ferien, foregår slik:

Først, bad på stranda, Så: champagnefrokost på Beach med bading i bassenget der etterpå.

Lunsj på Monte, bade i bassenget der.

Så: mellom-måltid på Puerto, bade i bassenget der

Minigolf, bade i bassenget på Gran, avslutte dagen med middag der!

Altså en slags basseng til basseng runde, med tilhørende måltider, OG drikke, ANBEFALES!

Og DET blir vel det vi spiser på restaurantene der, vi liker å spise forskjellige steder. Av og til, når vi har gått til Arsguineguin, spiser vi på den restauranten (om den kan kalles det) som ligger nede ved der båten går til Anfi. De har kjempegod mat! Og når vi har spist og drukket nok, tar vi båten til Anfi, og vips, er vi hjemme!

Nei, skal ikke kjede de som gidder å lese mer, Anfi er plassen for oss, og aksepterer veldig at den ikke er det for alle andre (egentlig ikke for alle de som har leilighet der heller, noen ser UTROLIG sure ut der de sitter ved bassenget, kanskje DE har blitt lurt?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må fremdeles le fordi du mener alle som misliker dette, er misunnelige! Kan du ikke bare innse at noen synes Anfi er topp, mens andre mye heller vil reise til steder som er mindre turistpreget??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 4 måneder senere...
Gjest new member
De som selger slike leiligheter må jo bli spinnrike. Det er 52 uker i et år, solgt for 250.000,- pr uke, det er 130.000.000,- for en liten leilighet.

For 250.000,- kan man reise på ferier for kr 12.500,- pr år de neste 20 årene. For 12.500 får man en toukers sydentur.

Lønnsomt? Ja. uten tvil, men for hvem?

Den som har fulgt med litt i mattetimene bør umiddelbart se at det er en grov feil i dette regnestykket, svaret er nemlig 13 mill, noe som ikke er så vilt når man tenker seg om, og spesielt om man har vært der selv.

Vil gjerne høre hvilke erfaringer folk har med RCI ? For min del var medlemskap der minst like viktig som selve Anfi, og husk at det følger ikke med hvis man kjøper second hand!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Hello I would be happy to give my opinions if you would like them as I have been in the industry for more than 15 years. I have a great knowledge of Anfi and know many happy owners who holiday there every year, however there are always a few who wish to sell and this is when it becomes difficult. Owners tend to start having bad feelings when there resort does not wish to help them exit there ownership. There are very few good resale and rental companies to liaise the transaction, however if you can find one that has a high traffic ranking they will provide maximum exposure.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hello I would be happy to give my opinions if you would like them as I have been in the industry for more than 15 years. I have a great knowledge of Anfi and know many happy owners who holiday there every year, however there are always a few who wish to sell and this is when it becomes difficult. Owners tend to start having bad feelings when there resort does not wish to help them exit there ownership. There are very few good resale and rental companies to liaise the transaction, however if you can find one that has a high traffic ranking they will provide maximum exposure.

Her aner jeg litt "ugler i mosen"....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...