Gå til innhold

Timeshare ved Anfi Del Mar...

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Lars_*
Skrevet
De som selger slike leiligheter må jo bli spinnrike. Det er 52 uker i et år, solgt for 250.000,- pr uke, det er 130.000.000,- for en liten leilighet.

For 250.000,- kan man reise på ferier for kr 12.500,- pr år de neste 20 årene. For 12.500 får man en toukers sydentur.

Lønnsomt? Ja. uten tvil, men for hvem?

Ta bort en null så er prisen mer riktig!

• 3 måneder senere...
Gjest Thore
Skrevet
Enig med Hilde K S! Kjenner noen som gikk på time share. Greit - de har en uke i året i flott leilighet, og joda, de kan bytte desstinasjon. MEN: foruten inngangspengene, er det en bruksavgift, og det er bytteavgift. Det blir ikke din leilighet - du kan ikke sette igjen ting der, feks.

Jeg ser ikke at en pakketur med fly&opphold ikke blir billigere når man regner renter av innskuddet???? og jeg ser heller ikke hva fordelen med time share kontra leie seg for hver gang (enten som pakketur eller leie og kjøpe flybilett) ?????

Kan noen forklare meg det?

Hei,

Vi har akkurat kommet hjem fra ferie i Puerto Rico, 14 dager for familie på 4. Pris 29.700.- Bosted Portonovo / Startour. Utslitt leilighet, kakkerlakker både i skap, rom og på kjøkkenbenk hver morgen. Hærlig ?

Vi besøkte en slektning av meg som har andel i Anfi Del Mar, luksus ja det vil kanskje mange si. Men ønsker man ikke at en ferie skal bestå av noe som kanskje er bedre enn hverdagen hjemme?

Vedlikehold på kr 4000.-/ år går jo til så mye mer enn akkurat leiligheten, anlegget som sådan skal jo vedlikeholdes, og det ser man fort at det må være dyrt. Siste storm der nede ødela moloen og hele tennis anlegget, klart det koster penger slikt.

Vi er av den oppfatning at Anfi Del Mar er en av de bedre anleggene der nede og ikke helt bør sammenliknes med timeshare som selges av ungdommer langs strendene uten hverken ID eller annet hvem de representerer.

I tillegg opparbeider man seg poeng som kan brukes ved anlegg ellers i verden om man ikke øsnker sine faste uke/r ved Anfi. Men her er det nok andre som vet mer enn jeg. Vi vurderer i alle fall sterkt å investere der da vi liker oss i dette området, og helst ikke vil bruke pengene til Startour som er i ferd med å bli et lavmål av et reiseselskap.

Gjest Gjest
Skrevet

Anfi del Mar kan ikke sammenlignes med andre timeshare prosjekter. Man skjønner det ikke før man har vært der. Vi lo oss skakk da vi hørte at broren til sambo hadde kjøpt en uke der. Hvor idiot går det an å bli? Det var før vi var der selv. Vi kjenner flere som har leilighet der og ved noen tilfeldigheter har vi besøkt de mens vi selv har vært på ferie der og ved en anledning fikk vi låne leiligheten noen dager også. Hadde vi hatt råd, så ville vi faktisk kjøpt et par uker selv. Der har man alt man trenger og vel så det. Leiligheten vi lånte lå på Puerto Anfi og hadde to store soverom, to store bad, STOR terrasse, kjøkken med spisestue og vanlig stue. Anlegget har etter det jeg har hørt (ikke telt selv) 7 bassenger som er oppvarmede. Det er masse å gjøre der og alt er litt mer "fint" enn store deler av Gran Can.

MEN jeg ville ikke kjøpt en andel gjennom selgerene der nede. Prøv f.eks. finn.no istedet:

http://finn.no/finn/realestate/abroad/home...ES&siteId=1

Har også funnet billige andeler på britiske sider, men de orker jeg ikke finne frem nå.

Man må tenke på innskuddet som en inngangsbillett. Når man betaler det, så får man lov til å leie leiligheten en uke eller fler ettersom hva man har betalt for. Dette kan til en viss grad sammenlignes med kjøp av aksjer for å få lov til å spille på enkelte golfbaner. Dersom man vil ut av det hele, så får man bare selge inngangsbilletten videre. MEN dersom man kjøper av selgerne der nede, så må man regne med tap dersom man selger den videre. Secondhand prisen er en helt annen som man ser av annonnsene på finn.no.

Gjest Gjest
Skrevet

Dersom noen har erfaringer med å SELGE sin del av timeshare-leiligheten, vil jeg svært gjerne høre om det.

En av mine nærmeste har forsøkt i flere år (pga samlivsbrudd) å selge, og blitt rundlurt gang på gang, jeg vet ikke hvor mange penger hun har måttet spytte i pga saksomkostninger, men det er svært mange tusen, uten hell. Plutselig eksisterer ikke telefonnummeret til firmaets advokat, hjemmesiden er fjernet, hun får kontakt med en annen advokat og etterforsker som visstnok tar sakene til MANGE norske kunder som er svindlet, og betaler ham også noen tusen for at han skal forsvare henne i rettssaken mot firmaet, så forsvinner han også fra overflaten av jorda, og det har vært SÅ mye tull, de påstår at de har kjøpere, de trenger bare 8000 til den spanske dokumentavgiften etc.

Jeg ville aldri, aldri ha vurdert timeshare.

Skrevet

Jeg synes, og har alltid synes, det virker som galskap å kjøpe timeshare...

Skrevet (endret)

Dere prøver stadig å selge konseptet ser jeg...

At det går an.

Nordmenn (og andre) vil vist ikke lære.

For samme prisen får Dere 2 uker på "Revoli" i Puerto Rico. Bare 10 min unna i 40----fire null.....år fremover....og er ferdig med det >(kostnadene) når dere reiser hjem.

Hver gang.

Skjønner?

Et gammelt ordtak....

"Noen må beskyttes mot seg selv"

Og ja....

Jeg kjenner dette stedet. Har bodd der. Lånt en leilighet et par år....

Helt topp.

Turistmaskin. Men greit.

Men som investering.....

Dere kommer til å angre hele livet.....

Endret av Østlandet
Gjest Gjest
Skrevet
<span style='color:darkblue'>Noen som vet noe om dette prosjektet...:

http://www.anfidelmar.com/

Noen jeg kjenner er på Gran Canari nå og lurer på å gå inn i dette prosjektet...

Noen som har positive eller negative opplysninger om dette...?

Personlig er jeg meget skeptisk til time-share...

Ser for meg at det bare er lureri...

Takker for innspill...

Mayamor</span>

Ja hvorfor ikke betale eks.800.000 (som NOEN selges for) for å bo der 2-3 uker i året....a de lokker med at du kam bytte med noen på Hawai,men vil noen fra Hawai til granc??

Det blir utrolige dyre leiligetr.De skal selges for alle ukene i året, så det blir dyre uker. ikke blir den din personlig.

tenk på hvor en kan reise rundt i ange ferier fremover rundt om for denne prisen....

At ike folk har lært er meg en gåte.

vil de ut av prosjektet, så har du tapt de pengene au...

Gjest Gjest
Skrevet

Er helt enig i at det er en dårlig investering for folk flest.

Men det finnes folk i dette landet, altså Norge, som vil vite hva de går til når de har 1- 2 ukers ferie. Mange av dem er vel en type turister som er det motsatte av backpackere, kan man si.

De vil vite nøyaktig hvordan det er på den plassen de reiser, de vil vil vite at det finnes en Sparbutikk der, hvor de kan kjøpe den norske maten som de er vant med feks. At det finnes en flott strand rett utenfor stuedøren er jo ikke noe minus.

Og mange er ikke interessert i å "utforske" andre kulturer og andre typer mat enn de vet noe om fra før. Kall det gjerne sidrompa, men for noen så passer denne form for ferie.

De har også økonomi til å investere i dette vanvittige prosjektet som en nordmann har tjent seg søkkrik på. (han er død nå, forresten).

Jeg har jobbet der en sommer for å tjene til livets opphold mens jeg prøvde å leke hippie, og la merke til at dette konseptet var populært blant foreksempel fiskeoppdrettere på Vestlandet såvel som storbønder.

Personlig ville jeg aldri kjøpt timeshare.

Skrevet

Man skal vel ha drukket ganske mye før man er villig til å betale 2 - 300.000 for å få lov til å oppholde seg i en bestemt leilighet en til to uker i året og det på en bestemt tid uten fleksibilitet, men så er det vel da også det som ofte er tilfelle...

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet
Man skal vel ha drukket ganske mye før man er villig til å betale 2 - 300.000 for å få lov til å oppholde seg i en bestemt leilighet en til to uker i året og det på en bestemt tid uten fleksibilitet, men så er det vel da også det som ofte er tilfelle...

Fra gjest innlegg 23.41: Det var ikke lov å ta med berusede personer på visning, de ble avvist. Og det var forbudt å servere alkohol på visningsturer, bare så det er sagt. :)

Og jeg forsvarer fremdeles ikke konseptet, bare sier hvordan det var da jeg jobbet der en kort periode.

Gjest Gjest
Skrevet
Dere prøver stadig å selge konseptet ser jeg...

At det går an.

Nordmenn (og andre) vil vist ikke lære.

For samme prisen får Dere 2 uker på "Revoli" i Puerto Rico. Bare 10 min unna i 40----fire null.....år fremover....og er ferdig med det >(kostnadene) når dere reiser hjem.

Hver gang.

Skjønner?

Et gammelt ordtak....

Og ja....

Jeg kjenner dette stedet. Har bodd der. Lånt en leilighet et par år....

Helt topp.

Turistmaskin. Men greit.

Men som investering.....

Dere kommer til å angre hele livet.....

:overrasket: Dette innlegget måtte jeg lese hvertfall fem ganger før jeg skjønte noe av det. Jeg er faktisk litt usikker ennå på om jeg faktisk forstod noe. Lær deg å skrive slik at folk forstår deg!

Det er litt påfallende at de som faktisk har vært der/bodd på Anfi mener at det er litt spesielt og verdt kronene (om man har råd), mens alle som er imot skriver generelt at de er imot timeshare konseptet. JEG er også imot timeshare generelt, men ikke Anfi del Mar. Om Bjørn Lyng og hans familie ble griserike på det prosjektet har vel ingenting med poenget å gjøre? Det koster flesk å få lov til å bo der en uke i året, men når du er der så forstår du hvor pengene går/har gått.

Gjest Gjest
Skrevet
:overrasket: Dette innlegget måtte jeg lese hvertfall fem ganger før jeg skjønte noe av det. Jeg er faktisk litt usikker ennå på om jeg faktisk forstod noe. Lær deg å skrive slik at folk forstår deg!

Det er litt påfallende at de som faktisk har vært der/bodd på Anfi mener at det er litt spesielt og verdt kronene (om man har råd), mens alle som er imot skriver generelt at de er imot timeshare konseptet. JEG er også imot timeshare generelt, men ikke Anfi del Mar. Om Bjørn Lyng og hans familie ble griserike på det prosjektet har vel ingenting med poenget å gjøre? Det koster flesk å få lov til å bo der en uke i året, men når du er der så forstår du hvor pengene går/har gått.

Jeg skjønte faktisk dette innlegget.

Helt unødvendig å forklare mer.

Her samles vel alt i en eneste setning.

""Noen må beskyttes mot seg selv".

Det som menes er vel at man kan få utrolig mange flotte uker i utrolig mange år fremover.

I stedet for å snuble rundt i mylderet av mennesker på Anfi.

Skrevet

Jeg kjenner noen dansker som har hatt timeshare 3 uker i året i kanskje 10 år nå og som er fornøyde , men de fikk ganske bra pris på sitt objekt og det er vel det det kommer an på ?

For meg ville det kanskje være verdt 30-50 000 kroner å kjøpe timeshare i en uke i året i en 3 roms leilighet med norsk standard , men sånne timeshareselgere skal jo gjerne ha det 10 dobbelte og da syntes jeg det nesten er ren svindel !

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er såå glad ingen har beskyttet meg mot meg selv. Har aldri angret en dag på at vi kjøpte på Anfi! To soverom, to bad, slipper å ligge på uttrekkssofa mer! Jippi! To turer i vinterferie med Star Tour, mellom 27.000 og 29.900 og da hadde vi i tillegg fått barnerabatt det ene året på nesten 4.000, og nesten 2000 i ekstrasengrabatt det andre året. Selvølgelig mor og far havnet på sovesofa, ett bad som stadig er opptatt av jenter i i beg. av tenårene. Nå betaler vi ca 5.000 i vedl.holdsavgift, 8.000. - 12. 000 i flybilletter, renter/avdrag på lånet utgjorde ca 1.000 i måneden da vi hadde det (innløste det etter fem måneder ifjor, uten at det var meningen da vi kjøpte, hadde fin klart dette uansett). Regnet på dette før vi kjøpte, og fant ut at vi kom ut med noenlunde samme sum som tidligere år, men til UTROLIG mye mer komfort/høyere standard. Jeg og min familie, simpelthen ELSKER den plassen. At noen tjener penger, gir jeg bokstavelig talt blaffen i, sålenge jeg føler at vi også tjener på dette. Har leid ut leiligheten en gang for 10.000 uten problem. MEN: når vi nå skal kjøpe en eller flere uker i tillegg, da kjøper vi privat, for under halve prisen. Vet at flere har anbefalt et firma som heter ANFI - RESALE, en nordmann som driver med dette. Sies at han er veldig seriøs, og både de som skal selge og kjøpe er fornøyd. Og så vil jeg si til alle som kommer med sure kommentarer om dette stedet: bare la vær og dra dit, da vel, og la dem som synes dette er topp få lov til det. Når det gjelder om noen som teller på knappene skal kjøpe eller ikke, så vil jeg si at dere får regne på de årlige utgifter, så finner dere nok ut av det. Men for dem som virkelig forelsker seg i stedet, finnes det vel alltid et smutthull.

Gjest Gjest
Skrevet
Hei,

Vi har akkurat kommet hjem fra ferie i Puerto Rico, 14 dager for familie på 4. Pris 29.700.- Bosted Portonovo / Startour. Utslitt leilighet, kakkerlakker både i skap, rom og på kjøkkenbenk hver morgen. Hærlig ?

Vi besøkte en slektning av meg som har andel i Anfi Del Mar, luksus ja det vil kanskje mange si. Men ønsker man ikke at en ferie skal bestå av noe som kanskje er bedre enn hverdagen hjemme?

Vedlikehold på kr 4000.-/ år går jo til så mye mer enn akkurat leiligheten, anlegget som sådan skal jo vedlikeholdes, og det ser man fort at det må være dyrt. Siste storm der nede ødela moloen og hele tennis anlegget, klart det koster penger slikt.

Vi er av den oppfatning at Anfi Del Mar er en av de bedre anleggene der nede og ikke helt bør sammenliknes med timeshare som selges av ungdommer langs strendene uten hverken ID eller annet hvem de representerer.

I tillegg opparbeider man seg poeng som kan brukes ved anlegg ellers i verden om man ikke øsnker sine faste uke/r ved Anfi. Men her er det nok andre som vet mer enn jeg. Vi vurderer i alle fall sterkt å investere der da vi liker oss i dette området, og helst ikke vil bruke pengene til Startour som er i ferd med å bli et lavmål av et reiseselskap.

Jeg kan bare anbefale to ting til disse folkene. Ring til Forbrukermyndighetene hjemme før de skriver under på noe. Søk på nett.

jeg orker ikke flere folk på "tv2 hjelper deg" ang slike leiligheter. felles for de alle er at de ikke har skjønt hva de har gitt seg utpå....Møtte veltalende folk osv....og ikke f...om de får solgt seg ut. De kan anse pengene som tapt.

ja det er mange smilende fjes i fineleiligheter på Amfi,men spør hvor mange av de som har prøvd å selge seg ut. man eier ikke en dritt av dette. Du har bare betalt så uendelige mange sure hundre tusen for en leilighet som du skal dele igjennom året med 51 andre par. Du kan bo på flotte anlegg til langt under den prisen.

Mulig noen er av den oppfatning av at de tror de eier noe?

Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Anfi del Mar kan ikke sammenlignes med andre timeshare prosjekter. Man skjønner det ikke før man har vært der. Vi lo oss skakk da vi hørte at broren til sambo hadde kjøpt en uke der. Hvor idiot går det an å bli? Det var før vi var der selv. Vi kjenner flere som har leilighet der og ved noen tilfeldigheter har vi besøkt de mens vi selv har vært på ferie der og ved en anledning fikk vi låne leiligheten noen dager også. Hadde vi hatt råd, så ville vi faktisk kjøpt et par uker selv. Der har man alt man trenger og vel så det. Leiligheten vi lånte lå på Puerto Anfi og hadde to store soverom, to store bad, STOR terrasse, kjøkken med spisestue og vanlig stue. Anlegget har etter det jeg har hørt (ikke telt selv) 7 bassenger som er oppvarmede. Det er masse å gjøre der og alt er litt mer "fint" enn store deler av Gran Can.

MEN jeg ville ikke kjøpt en andel gjennom selgerene der nede. Prøv f.eks. finn.no istedet:

http://finn.no/finn/realestate/abroad/home...ES&siteId=1

Og hva betalte de for en uke med andel da?

Det er ikke noe innskudd......Hvor naiv går det an å bli. puerto Amfi er ikke annerledes enn de andre timesleiligheten.

De bare bruker andre ord og vendinger.

De har betalt inn forskudd for å få bo der en uke i året. finurlig tenkt av utbygger. Et j dyrt forskudd,men hva skjer den dagen du ikke kan feriere der mere? du dør? blir syk? pengene er tapt.....

Har også funnet billige andeler på britiske sider, men de orker jeg ikke finne frem nå.

Man må tenke på innskuddet som en inngangsbillett. Når man betaler det, så får man lov til å leie leiligheten en uke eller fler ettersom hva man har betalt for. Dette kan til en viss grad sammenlignes med kjøp av aksjer for å få lov til å spille på enkelte golfbaner. Dersom man vil ut av det hele, så får man bare selge inngangsbilletten videre. MEN dersom man kjøper av selgerne der nede, så må man regne med tap dersom man selger den videre. Secondhand prisen er en helt annen som man ser av annonnsene på finn.no.

Gjest Gjest
Skrevet

Og hva betalte de for en uke med andel da?

Det er ikke noe innskudd......Hvor naiv går det an å bli. puerto Amfi er ikke annerledes enn de andre timesleiligheten.

De bare bruker andre ord og vendinger.

De har betalt inn forskudd for å få bo der en uke i året. finurlig tenkt av utbygger. Et j dyrt forskudd,men hva skjer den dagen du ikke kan feriere der mere? du dør? blir syk? pengene er tapt.....

Jeg vet ikke hva de betalte. De var med på byggingen av anlegget, så jeg regner med at de fikk rabatt.

Anfi del Mar anlegget er utrolig flott, men det er et timesharekonsept ja. Jeg ville ikke kjøpt timeshare andre steder. Men etter å ha vært på Anfi del Mar, så mener JEG at det er verdt pengene. Og igjen... Jeg mener ikke at det er verdt de prisene som de omsettes for der nede, men 2.hand prisene er mer fornuftige. Jeg hadde heller ikke LÅNT pengere til å kjøpe en uke der, men hadde jeg hatt pengene hadde jeg ikke vært i tvil.

Hvis du ikke har mulighet til å feriere der et år, så kan du leie den ut til noen andre slik som noen andre her nevnte. Og du får da ofte mer enn nok til å dekke de årlige utgiftene.

Noen her nevnte også at dersom du dør, så går andelen i arv. Pengene er ikke tapt.

Som sagt så er det et 2.hand marked. Du taper ikke pengene dine. Det blir feil å si.

Det er ganske feil å sammenligne å kjøpe en uke der med at man kan få mange dyre ferieturer for de pengene. Hvis du kjøper en uke for f.eks. kr 200.000, kan du og din familie få muligheten til å feriere på dette anlegget for en rimelig penge forever. Dersom du bruker de kr 200.000 til ferieturer på andre anlegg som ikke er timeshare, får du kanskje ti opphold. Tar du da en tur i året, så er pengene BORTE etter ti år. BORTE.

Bjørn Lyng og hans familie har tjent mye penger, men jammen har de skapt et anlegg som MANGE setter stor pris på.

Det må sies at jeg hadde aldri trodd at jeg skulle si disse ordene. Men etter å ha vært der, så er jeg overbevist.

Jeg vil gjerne kjøpe fast uke 8 hvis noen vil selge!!! Helst på Puerto eller Gran, men Monte og Beach Club, kan også være av interesse. Ikke Tauro.

Skrevet

Ja , det er sikkert fint å betale kr 200 000 for å leie en leilighet i 1 uke :ironi:

200 000 utgjør kroner 14 000 årlig i rentekostnader eller rundt 12 000 i innskuddsrente hvis man alternativt hadde satt pengene på bok , dersom man hadde hatt dem tilgjengelig og ikke måtte lånt dem .

14 000 / 7 = 2000 , dvs at man alternativt kunne bodd på et hotell til kroner 2000/natta , og for 2000 får du en suite på 5 stjerners hotell med room service 2 ganger i døgnet , i store deler av verden .

Og i tillegg kommer jo også "vedlikeholdsavgifter" . (Vedlikeholdsavgift til hva , spør jeg ? vedlikehold av timeshare organisasjonens høye sigarførings livsstil ? )

Var å kikket på den linken til finn for slike leiligheter , men også der syntes jeg prospektene er overpriset ca 100 - 200 % .

Hvis man , som noen andre her gjorde før i tråden , ganger 200 000 opp med 52 (som er antall ganger man kan selge den leiligheten for beløpet ) blir det litt i overkant av 10 millioner , og for 10 millioner får man leiligheter som ser ganske annerledes ut enn de som timeshare selgere prøver å lure folk til kjøpe for denne summen .

Det finnes sikkert timeshare som kan gi folk en fin ferieopplevelse , men spørsmålet er om det er verdt pengene det faktisk koster , eller om man kunne fått noe like bra for en brøkdel av prisen .

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet
Ja , det er sikkert fint å betale kr 200 000 for å leie en leilighet i 1 uke :ironi:

200 000 utgjør kroner 14 000 årlig i rentekostnader eller rundt 12 000 i innskuddsrente hvis man alternativt hadde satt pengene på bok , dersom man hadde hatt dem tilgjengelig og ikke måtte lånt dem .

14 000 / 7 = 2000 , dvs at man alternativt kunne bodd på et hotell til kroner 2000/natta , og for 2000 får du en suite på 5 stjerners hotell med room service 2 ganger i døgnet , i store deler av verden .

Og i tillegg kommer jo også "vedlikeholdsavgifter" . (Vedlikeholdsavgift til hva , spør jeg ? vedlikehold av timeshare organisasjonens høye sigarførings livsstil ? )

Var å kikket på den linken til finn for slike leiligheter , men også der syntes jeg prospektene er overpriset ca 100 - 200 % .

Hvis man , som noen andre her gjorde før i tråden , ganger 200 000 opp med 52 (som er antall ganger man kan selge den leiligheten for beløpet ) blir det litt i overkant av 10 millioner , og for 10 millioner får man leiligheter som ser ganske annerledes ut enn de som timeshare selgere prøver å lure folk til kjøpe for denne summen .

Det finnes sikkert timeshare som kan gi folk en fin ferieopplevelse , men spørsmålet er om det er verdt pengene det faktisk koster , eller om man kunne fått noe like bra for en brøkdel av prisen .

Ja..."noen må beskyttes not seg selv"

Jeg kjenner området godt. Besøker fortsatt området med et par års mellomrom. Bruker strandpromenaden mot Arguineguin, til joggeturer på morningen.

Men nå bor jeg ikke på Anfi lenger. Har gjort det tidligere da en veninne/kollega av meg hadde leil der. Hun slet med å komme seg ut og tok til slutt et stort tap for å greie det.

En ting jeg husker...

Da jeg sto i kolonialen (Husker ikke nå hvilken kjede det er) i bunnen av anlegget en dag glemte jeg faktisk at jeg car på G Canaria. Kunne like gjerne vært hjemme. Veldig eksotisk, om du spør.

Ellers så lurer jeg på om de i (noen) av innleggene over her kan regne?

Eller behøver bistand til det?

Jeg er helt enig i at Anfi konseptet ikke er mye andrerledes enn andre. Men de har vært flinkere til å være i forkant av loven og i å bruke finere vendinger i omtalen/ prospektet sitt.

Og igjen....

Har noen innbilt Dere at dere "eier" leilighet, når Dere deler den med flere titalls andre, dere ikke kjenner gjennom året?

Jeg er også lei av å høre om alle de bondefangede som gråter i forskjellige forbruklerprogrammer på TV.

De siste jeg hørte om, var noen som ble invitert nedover på tur, for endelig å bli kjøpt ut av sine timeshareforpliktelser.

Mange hoppet på i desperasjon og slkulle få betalt i noen "Amerikanske obligasjoner"!!!

For å gjøre historien kort....

Vips, så var de lurt igjen. For andre gang.

Jada.

Men (desverre?), så har den enkelte et ansvar også.

Gjest Gjest
Skrevet

Henviste igår til en side der de selger, litt lenger oppe her, der har de fast uke 8 til salgs, tror det var puerto. Ett soverom.

Kan ikke skjønne at enkelte ikke skjønner at det er tusenvis FORNØYDE time-share medlemmer på Anfi! Det må jo være det som er poenget?

De som er misfornøyde, er nok dem som føler de har tatt en avgjørelse de angrer på, eller egentlig ikke hadde råd til. Det er derfor meget viktig at man regner nøye på dette før man skriver under, sånn at man vet at dette er noe man har lyst til å bruke penger på.

Vi fikk akkurat det vi ble lovet på omvisningen! De SA at vi aldri kom til å få fortjeneste ved salg, men tvert imot kom til å tape om vi solgte, og derfor bare måtte se på dette som en investering i en spesiell type ferie som var akkurat det vi ønsket oss.

Og for det om vi ikke EIER leilighet, så går rettighetene for bruken i arv til etterlatte.

Dette ønsket vi, hadde råd til, og er strålende fornøyd! Vi bestiller i god tid når vi finner rimelige flybilletter, og har hittil fått de ukene vi har bedt om.

Videre er det vel generalforsamlingen på de enkelte klubbene som fastsetter vedlikeholdsavgiften, og årsregnskapet viser den nøyaktige bruken av pengene. De må jo holde seg til lover og regler. (Når det gjelder den høye sigarføringen som noen nevnte, kommer nok ikke pengene til det fra vedlikeholdsavgiften, men fra de høye prisene de tar ved salget av rettigheter).

Kjempegøy da vi hadde tatt avgjørelsen om å kjøpe rettigheten til en uke, da var vi i fire dager en del av den høye sigarføringen! Gratis taxi hvor vi ønsket i de dagene, gratis inngang til badeland for alle fire, Gratis grillmiddager med drikke, champagnefrokost, kake til fødselsdag, limousin til flyplassen, gratis uke der nede året etter pluss 600 euro i kontanter da vi kom ned, for tilskudd til flyturen.

Vet jo at selv om jeg sier gratis, var jo dette innbakt i prisen, men da vi regnet på alt vi hadde fått, kom vi i 20. - 25.000 som egentlig kan trekkes fra i prisen, i tillegg til at det var herlig å bli båret på hendene, selv om det var for noen få dager.

Skjønner jo at de har et overskudd som er eventyrlig ved salg, og dersom jeg har forstått dette rett, er det ikke Anfi som får dette overskuddet, men salgsavdelingen som selger rettighetene for dem. De selgerne hadde iallefall utrolig mye å rutte med, hun som viste oss rundt, hadde et kredittkort som hun aldri fikk brukt opp, sa hun, uansett hvor mye hun spanderte på folk.

Men som jeg har sagt tidligere: har ingen problemer med at de tjener penger, så lenge vi er fornøyd med kjøpet. Vi visste jo hva det kostet før vi skrev under.

Og jeg må jo og si at vi på en måte blir båret på hendene fremdeles, de er utrolig hyggelige, serviceinstilte og for ikke å snakke om hvordan de holder anlegget rent og pent. Vasker, styrer og står i fra tidlig morgen til sent om kveld, uten at dette virker forstyrrende. Og leilighetene rengjøres hver dag av usedvanlig hyggelige folk. Tenker ikke på hverken oppvask eller noe annet, alt blir ordnet.

Til dere som er så frustrert over at noen tjener mange penger på dette: La de få lov til det, da, sålenge brukerne er storfornøyd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...