Gå til innhold

Hva er det med "bimboer" og dere menn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er det som gjør at usikre kvinner tror det er greit å kalle andre kvinner billige? Hadde det ikke vært for dere, hadde begrepet vært utdødd for lenge siden.

UNNSKYLD MEG - det uttrykket der brukes langt oftere av mine mannlige enn kvinnlige venner. "Desperat" er også et ord jeg har hørt en del; selvfølgelig brukt om jenter av gutter.

Pussig egentlig.... for en kamerat av meg skrøt av å ha ligget med tre ulike jenter tre kvelder på rad. Jeg bare - okei....... hva er greien. Og hvis det ikke er billig eller desperat, så er det i hvert fall EKKELT.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Yeah, well. Ser hvor du har fokuset, prøv en tid å følge med kvinners ordvalg når de mindre ansette søstre debatteres. You'd be surprised.

Er fokuset mitt på menns meninger fordi jeg hører dem kalle folk billige? Spesielt mannfolk fra andre kulturer skriker jo nærmest dette etter kvinner. Jeg er fullstendig klar over hvor ekle kvinner kan være, men det er menn og.

Anonym poster: 51eaed10ab3bcb5ded4578b40f9a1e18

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nobilian

Nope!!! Der tar du feil...

Som mann på 45 år kan jeg med hånda på hjerte si at det finnes mnage utrooolig billige jenter der ute og det er IKKE positivt! De kler seg billige, har tragiske personligheter. Og dette er IKKE fordi de ikke KAN, de GIDDER bare ikke anstrenge seg nok. Og DET er ikke spesielt tiltrekkende!

Anonym poster: 3f405c7daeffb582493a3a864b4937f8

Du er billig, du. Du synes innlegget ditt flagger noe annet enn at DIN personlighet er tragisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nobilian

UNNSKYLD MEG - det uttrykket der brukes langt oftere av mine mannlige enn kvinnlige venner. "Desperat" er også et ord jeg har hørt en del; selvfølgelig brukt om jenter av gutter.

Pussig egentlig.... for en kamerat av meg skrøt av å ha ligget med tre ulike jenter tre kvelder på rad. Jeg bare - okei....... hva er greien. Og hvis det ikke er billig eller desperat, så er det i hvert fall EKKELT.

Det forteller dessverre i så fall mye mer om dine mannlige venner enn om menn. Jeg kan faktisk ikke huske sist en kompis brukte ordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det forteller dessverre i så fall mye mer om dine mannlige venner enn om menn. Jeg kan faktisk ikke huske sist en kompis brukte ordet.

Jaok. Og jeg som trodde mine mannlige venner var menn. Dumme meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo eldre vi blir, jo flere treffer vi som er mer attraktiv enn oss selv. Jeg ville lure meg selv dersom jeg trodde at min kone i løpet av livet ikke ville møte noen som var kjekkere enn meg. Jeg vil ikke kreve av henne at hun ikke skal kunne se på andre menn eller synes andre menn er penere enn meg. Da ville jeg tvinge henne til å lyve, og det kunne jeg aldri tenke meg.

Jeg verdsetter ærlighet og setter det veldig høyt, jeg tror også at min kone gjør det.

Vi har en plan om et langt og godt liv, og det betyr faktisk at vi må prøve å forutse og overleve kriser. Til og med kriser som involverer en midlertidig forelskelse ut av forholdet vårt.

Det ville være naivt av både meg og henne å tro at vi aldri ville møte folk som kunne vært en potensiell partner. Så svarthvit er ikke verden. Sannheten er at alle langvarige forhold har overlevd diverse kriser av forskjellig sort.

Jeg støtter denne Bjørkeris - uansett alder. Og det går jo begge veier ;)

Vi er utstyrt med baller og eggstokker - vi er skapt for å reagere på disse tingene. Det at vi finner 1 person attraktiv, f.eks vår partner, eliminerer ikke instinktet eller det faktum at det er en mengde mennesker som appellerer til oss.

MEN det kan motivere oss til å ikke følge dem i ett og alt.

Ja, mange menn - og kvinner - lyver. Og mange, mange er utro. Jeg tror de forholdene som er ærlige om dette har en mye bedre sjans - så TS: Se det at han er åpen om det som en tillitserklæring. Det er ikke llle menn som tør å være så ærlige som din sannsynligvis :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest nobilian

Er fokuset mitt på menns meninger fordi jeg hører dem kalle folk billige? Spesielt mannfolk fra andre kulturer skriker jo nærmest dette etter kvinner. Jeg er fullstendig klar over hvor ekle kvinner kan være, men det er menn og.

Anonym poster: 51eaed10ab3bcb5ded4578b40f9a1e18

Svarer ikke for menn fra andre kulturer. Jeg har vel tatt i og satt det litt på spissen...klart begge kjønn bruker ordet, er vel mer at det skaper langt mer reaksjon når en mann gjør det. Det later til å være mer akseptert fra kvinnemunn, ihvertfall med KG som utgangspunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fordi at man sier aldri til dama si at man kunne tenke seg å ha en annen dame.

Dette er et av spørsmålene menn fort lærer seg å ikke svare ærlig på. Man sier bare ikke at den lekre dama der kunne jeg godt tenke meg var dama mi.

Er jeg feit? Nei kjære, du er nydelig.

Hva synes du om kjolen min? Den er nydelig kjære.

Hva synes du om den dama der? Hun er stygg, du er mye penere.

Kunne du tenke deg å ligge med henne? Nei, kjære. Jeg vil bare ligge med deg.

Fantaserer du om andre? Nei kjære, jeg tenker bare på deg min elskede.

Og så videre ........

Og hvorfor er sånne som dere i et forhold i utgangspunktet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nobilian

Jaok. Og jeg som trodde mine mannlige venner var menn. Dumme meg.

Øh. Jeg har en nabo som har downs.. Sier det mer om naboen min eller om naboer generelt?

Hvis dine mannlige venner renner over av nedsettende uttrykk om kvinner, er det ikke sannsynlig at de er representative for norske menn. Og jeg trekker fra andre kulturer her, altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Norge er jo multikulturelt nå.

Anonym poster: 51eaed10ab3bcb5ded4578b40f9a1e18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvorfor er sånne som dere i et forhold i utgangspunktet?

Fordi hvite løgner er nødvendige.

Når dama er forkjølt, har mensen og har lagt på seg 10KG etter vi ble sammen er det viktig å kunne trøste henne. Når hun spør meg snufsete og miserabel med mens-smerter mens hun ser Madonna vrikke seg rundt på TV-en om jeg fortsatt synes hun er fin, så legger jeg armen om henne og forteller at hun er det mest sexy jeg kunne tenke meg, og slår av TV-en der Madonna viser pupper og lår. Kysser henne på panna og fikser henne en kopp kakao.

Derfor!

Og av og til trenger vi menn samme tjenesten tilbake også .......

Endret av Bjørkeris
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pussig egentlig.... for en kamerat av meg skrøt av å ha ligget med tre ulike jenter tre kvelder på rad. Jeg bare - okei....... hva er greien. Og hvis det ikke er billig eller desperat, så er det i hvert fall EKKELT.

Eller kanskje bare sex. Synes virkelig ikke noe om slike kommentarer og det gjelder selvsagt både jenter og gutter.

Ja, det er faktisk kreds å få damer

Anonym poster: 7b2eccc56d1f34e26feea5ac68ea6bb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øh. Jeg har en nabo som har downs.. Sier det mer om naboen min eller om naboer generelt?

Hvis dine mannlige venner renner over av nedsettende uttrykk om kvinner, er det ikke sannsynlig at de er representative for norske menn. Og jeg trekker fra andre kulturer her, altså.

Poenget er vel at det er like sannsynlig at mine mannlige venner er like representative for Norges mannlige befolkning som det dine venner er.

Og jeg sier ikke at ALLE er sånn. Men ingen av venninnene mine ville sagt noe sånt - eller i hvert fall langt færre.

Men kanskje alle mine venner tilfeldigvis har downs da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tuppen 66

TS her. Synes egentlig mange av kommentarene her sporer av. Er det tilfelle at dere menn synes disse glamourmodellene er mye finere/sexy enn kona, men at dere kun tenker på dem som deilige knullekropper og ikke som noe koneemne? Og i tilfelle: Hvorfor ser dere ikke på disse damene som koneemne? De er jo megaflotte.... Det synes til og med jeg men stusser over at mange av dere ikke betrakter dem som partner i ekteskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Synes egentlig mange av kommentarene her sporer av. Er det tilfelle at dere menn synes disse glamourmodellene er mye finere/sexy enn kona, men at dere kun tenker på dem som deilige knullekropper og ikke som noe koneemne? Og i tilfelle: Hvorfor ser dere ikke på disse damene som koneemne? De er jo megaflotte.... Det synes til og med jeg men stusser over at mange av dere ikke betrakter dem som partner i ekteskapet.

Her, ja det finnes deiligere damer enn den jeg har. Hvem som er koneemne kommer an på hvem jeg passer sammen sosialt sett, og en med "bimbo-stempelet" hadde nok hatt andre interesser enn meg så nei vi hadde ikke gått sammen. Om vi derimot hadde hatt samme interesser så hadde hun kunnet gått kledd som en hore for min del.

Anonym poster: 7b2eccc56d1f34e26feea5ac68ea6bb6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi hvite løgner er nødvendige.

Når dama er forkjølt, har mensen og har lagt på seg 10KG etter vi ble sammen er det viktig å kunne trøste henne. Når hun spør meg snufsete og miserabel med mens-smerter mens hun ser Madonna vrikke seg rundt på TV-en om jeg fortsatt synes hun er fin, så legger jeg armen om henne og forteller at hun er det mest sexy jeg kunne tenke meg, og slår av TV-en der Madonna viser pupper og lår. Kysser henne på panna og fikser henne en kopp kakao.

Derfor!

Og av og til trenger vi menn samme tjenesten tilbake også .......

Næ, du svarte ikke på spørsmålet mitt kjære deg :)

Siterer en gang til;

Det er fordi at man sier aldri til dama si at man kunne tenke seg å ha en annen dame.

Dette er et av spørsmålene menn fort lærer seg å ikke svare ærlig på. Man sier bare ikke at den lekre dama der kunne jeg godt tenke meg var dama mi.

Du kan ha formulert deg feil, men slik jeg tyder det, kan du se en dame på gaten og heller ønske henne som partner istedenfor den du allerede har! Og da ser jeg helt ærlig ikke poenget i å være i et forhold i utgangspunktet. Hvis man bare skal ha for å ha! Kjempetrygt å være i et forhold der partneren ser etter første kjøttstykke som ser bedre ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg som sitter på sidelinjen og observerer, ser at disse damene ofte har en selvdestruktiv personlighet og dårlig selvbilde. Ihvertfall de som øser på med sminke og oppfører seg litt vel over kanten normalt utfordrende.

F.eks har en venninne av meg masse flotte sider ved seg og ser kjempe bra ut. Men hun tør ikke fjerne sminken forann eventuell kjæreste og vise sitt sanne jeg, og hun er usikker på sitt eget utseende generelt i slik grad at det påvirker kjæresten og forholdet. Hun klarer heller sjeldent å være helt seg selv før langt ut i forholdet. Interessene er også litt begrenset. Og dette tror jeg heller ikke er uvanlig blant "slike" jenter (utfra erfaringer fra venninner og det jeg ser på reality og dokumentarer), noe menn er klar over.

Universell sannhet? Nei, men jeg mener det ligger mye i det.

Anonym poster: 51eaed10ab3bcb5ded4578b40f9a1e18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næ, du svarte ikke på spørsmålet mitt kjære deg :)

Siterer en gang til;

Det er fordi at man sier aldri til dama si at man kunne tenke seg å ha en annen dame.

Dette er et av spørsmålene menn fort lærer seg å ikke svare ærlig på. Man sier bare ikke at den lekre dama der kunne jeg godt tenke meg var dama mi.

Du kan ha formulert deg feil, men slik jeg tyder det, kan du se en dame på gaten og heller ønske henne som partner istedenfor den du allerede har! Og da ser jeg helt ærlig ikke poenget i å være i et forhold i utgangspunktet. Hvis man bare skal ha for å ha! Kjempetrygt å være i et forhold der partneren ser etter første kjøttstykke som ser bedre ut.

Jeg har svart på dette i et annet innlegg der jeg skrev om forhold som varer lenge og om at man overlever kriser.

Personlig kan jeg ikke se på ei dame og tenke at henne vil jeg ha istedenfor dama. Jeg kunne egentlig ikke tenke meg å ha sex ei dame jeg ikke er forelsket i. Med meg tar det tid. Men jeg kan bli opphisset av å se ei sexy dame, på samme vis som jeg vet at kona mi kan bli opphisset av å se på en sexy mannekropp. Og jeg synes det er greit. Samtidig vil jeg ikke peke på ei eventuell dame jeg blir opphisset av og si til kona mi: "Den dama der er skikkelig sexy og gjør meg kåt."

Det er heller ikke svarthvitt da jeg har vært med på gruppesex, og da er det ikke forelskelse i bildet i det hele tatt. Men som en potensiell partner trenger jeg forelskelse.

Dersom verden var svarthvitt i denne sammenhengen burde kun enslige stemme i avstemminger som "Årets mest sexy mann/kvinne". Jeg er helt sikker på at både menn og kvinner av og til ser mennesker de finner sexy selv om de er i et forhold. Jeg tror det er sunt å være ærlig om at slikt skjer, men jeg synes ikke nødvendigvis man må være helt ærlig på når og med hvem det skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Synes egentlig mange av kommentarene her sporer av. Er det tilfelle at dere menn synes disse glamourmodellene er mye finere/sexy enn kona, men at dere kun tenker på dem som deilige knullekropper og ikke som noe koneemne? Og i tilfelle: Hvorfor ser dere ikke på disse damene som koneemne? De er jo megaflotte.... Det synes til og med jeg men stusser over at mange av dere ikke betrakter dem som partner i ekteskapet.

Tror "avsporingene" kommer at motsetningen mellom det veldig negativt ladete ordet bimbo og det du egentlig (?) snakker om: fysisk tiltrekkende damer. Spørsmålet var uklart og da blir svarene deretter.

Når det gjelder kone-emner, så er det vel enklest å fiske der man tror man har sjans på napp? Men det er jo ikke noen konsekvent regel. Ikke er jeg mann heller, så du får ta det som du vil. Ikke meningen å avspore tråden heller. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykkeee

Jeg er ingen mann, men i mitt forhold til kjæresten, så kan han godt si til meg at "Hun ser bra ut! Hun har utrolig bra kropp. Hun er sexy" osv uten at jeg trekker en konklusjon som tilsier at han ikke synes jeg er det. Dersom vi er ute på et utested så kan han godt stå å prate med den mest lettkledde dama, for så å komme til meg å fortelle meg at hun var fin, og jeg kunne ikke brydd meg mindre. Det er meg han er sammen med, det er meg han har valgt.

I forhold til "bimboer". det handler vel ikke bare om utseende når man skal finne kjæreste/kone-materialle?Kjemi kjære deg, kjemi...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...