Gå til innhold

"Barnehage-unge!"

Amber

Anbefalte innlegg

Min datter på 13 mnd har nå gått i barnehagen fulltid i ca en mnd. Vi startet med tidlig tillvenning, og har tatt det veldig gradvis, og hun stortrives.

Men nå i det siste har hun forandret seg sånn. Hun er blitt så "vrang" om dere skjønner...

Det er helt håpløst ved matbordet, hun vil ikke spise mye, bare kaste maten og grise mest mulig. (hun har vært SÅ flink lenge!) Hun roper og skriker når hun vil/ikke vil noe, vrir seg og spreller, og når vi skal pusse tenner blir hun helt rebelsk.

Hun vil ikke leke alene lenger, ikke engang sammen med andre barn hjemme hos oss, da bare kravler hun etter meg og roper mamma... skal helt fikle med det jeg holder på med, om det nå er mat eller noe annet...

Hun vil liksom i fanget hele tiden, men når jeg da tar henne opp, er ikke det bra helle, da skal hun ned igjen...

Hvilken trollunge er det vi har fått.... :roll:

Er dette en følge av at hun har begynt i barnehagen eller? Noen råd/ erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er dette en følge av at hun har begynt i barnehagen eller? Noen råd/ erfaringer?

Mest sannsynlig, ja.

Dette opplever vi med fire av fem barnehageunger.....

Periodene kan vare alt fra noen uker, til aldri å gå over... Kommer mye an på foreldrene, om de "godtar" slik oppførsel eller ikke. En ting er ihvertfall sikkert: Grensesettingen bør være godt i gang hjemme hos dere nå, og dere må regne med å slite litt for å opprettholde "sjefskontrollen"

Dersom dere "slipper" henne nå vil dere mest sannsynlig angre bittert senere.... :ler:

Klem....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lille mor

Alle barn skal igjennom en trassalder. Å skylde kun på barnehagen blir for enkelt. Det kan være mange grunner til at jenta di har blitt litt trass, hun har plutselig mange fler å forholde seg til, hun kan ikke styre dagen slik hun vil lenger, hun blir mer sliten, nye regler osv.

Kanskje hun rett og slett trenger mer ro hjemme nå enn tidligere.

Men stikkordet er konsekvent!!!!! pluss mye kos, en kombinasjon som gjør barn sikkre,omtenksome og glade.

Lykke til, vet det er tøff nå det står på. :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle barn skal igjennom en trassalder. Å skylde kun på barnehagen blir for enkelt. Det kan være mange grunner til at jenta di har blitt litt trass, hun har plutselig mange fler å forholde seg til, hun kan ikke styre dagen slik hun vil lenger, hun blir mer sliten, nye regler osv.

Kanskje hun rett og slett trenger mer ro hjemme nå enn tidligere.

quote]

full plass kan kanskje være for mye for en så liten jente....? selv om det går bra i barnehagen går det altså ikke så bra hjemme... jeg ville trodd hun var sliten, og at det samtidig er en måte å si i fra om at hun trenger mer tid nettopp sammen med foreldrene.

i samme slengen må jeg si at jeg er positiv til barnehager som sådan :) . men unger er forskjellige og så mye tid borte fra nærpersoner kan jammen være vanskelig for unger som er langt eldre enn din datter....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

full plass kan kanskje være for mye for en så liten jente....? selv om det går bra i barnehagen går det altså ikke så bra hjemme... jeg ville trodd hun var sliten, og at det samtidig er en måte å si i fra om at hun trenger mer tid nettopp sammen med foreldrene.

i samme slengen må jeg si at jeg er positiv til barnehager som sådan :) . men unger er forskjellige og så mye tid borte fra nærpersoner kan jammen være vanskelig for unger som er langt eldre enn din datter....

Vel jeg skulle ønske jeg kunne jobbet halv stilling jeg, men det er ikke mulig for oss. For å beholde hus og hjem må vi begge jobbe 100%, det tar jeg som en selvfølge at dere forstår. Hadde jeg kunnet, hadde jeg selvfølgelig vært mer hjemme!!!! :evil:

Nå skal det sies at det har gått bedre en stund... kanskje det bare er dagsformen hennes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

unnskyld!!!!

mente aldri å tråkke noen på tærne..... jeg svarte nå bare på innlegget ditt. beklager at du tok mitt svar ille opp. det var aldri meningen! :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...