Gå til innhold

Menn og kondomfobi

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Samme tilbake, alltid kondom ved nye partnere, men en samboer som krever kondom hadde jeg ikke giddet.

Anonym poster: 4b2f42c24c75e7ef35705075fffd494a

Det er selvfølgelig ditt valg. Men jeg kjenner flere par som bruker kondom som hovedprevensjon. Det er ikke alle kvinnekropper som tåler hormonpreparatene.

Anonym poster: 8cdeebb4893aec15c553f455ef2d0823

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er selvfølgelig ditt valg. Men jeg kjenner flere par som bruker kondom som hovedprevensjon. Det er ikke alle kvinnekropper som tåler hormonpreparatene.

Anonym poster: 8cdeebb4893aec15c553f455ef2d0823

Min gjør dessverre ikke det.. Har prøvd flere typer, men det fucker bare opp alt annet i kroppen.. Så da er jeg heldig nok til at jeg fant en som aksepterte det og vi har det storveis sammen for det! Elsker du noen og kommunikasjonen er på topp, tror jeg de fleste par kunne overlevd alle problemer i forhold til prevensjon hvis bare partene har en litt åpen og "møtes på halvveien" innstilling til saken :)

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Menn som ikke vil bruke kondom er ikke verdt å knulle med.

Er selv mann.

Anonym poster: 92514851dcbd6ed1be3c1d83960fb9d6

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hvis vi må bruke kondom så må vi også få låv å komme når vi vil å slippe kjedelig forspill. Slutt å lur på hvorfor menn vil slippe enda mer jobb og redusert nytelse når du bare ligger der og skrever med slufsa og nyter uten å tenke på å måtte holde igjen, dra i håret, spanke osv i tillegg til en masse humbugg drittsnakk gjennom uka for å holde partner happy. Dere kvinnfolk skjønner aldri hvor lite som forventes av dere til sammenligning.

Anonym poster: fc38ff0fd8f6732416d06649aee48429

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis vi må bruke kondom så må vi også få låv å komme når vi vil å slippe kjedelig forspill. Slutt å lur på hvorfor menn vil slippe enda mer jobb og redusert nytelse når du bare ligger der og skrever med slufsa og nyter uten å tenke på å måtte holde igjen, dra i håret, spanke osv i tillegg til en masse humbugg drittsnakk gjennom uka for å holde partner happy. Dere kvinnfolk skjønner aldri hvor lite som forventes av dere til sammenligning.

Enig som f!

Anonym poster: 5a19e1b414ab29cfa4024cd6b0593e3f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Samme tilbake, alltid kondom ved nye partnere, men en samboer som krever kondom hadde jeg ikke giddet.

Anonym poster: 4b2f42c24c75e7ef35705075fffd494a

Jeg er en dame som ikke tåler hormonprev(tro meg har prøvd div merker..)., og får kraftige blødninger av spiral.....Vi måtte bruke kondom. Etter to barn valgte manne å sterilisere seg.

Anonym poster: 700128900f02dbcf21ae5c7120497211

• Liker 4
Skrevet (endret)

Årsaken til at jeg ikke liker å bruke kondom er at hvis jeg har sex med en jente så er den den jenta jeg skal ha sex med fremover.

For en trofast monogamist som meg så er dette her selvsagt risikofritt. Men for mennesker som ofte skifter partnere, liker å ligge med fremmede, - som elsker one night stands og horeri, ja da forstår jeg at min tankegang kan føles fremmed. Omtrent like fremmed som den følelsen dere har når dere puler en fremmed og må bruke kondom fordi du ikke vet noen ting om han. Usj og æsj.

Prostituerte bruker kondomer som en del av antrekket sitt, - så hva skal vi da kaller jenter som kondomer før de skal ut på en "sprell"?

Hva vi skal kalle jenter som kondomer før de skal ut på sprell?

hæ?

Mener du: hva skal vi kalle jenter som bruker kondomer før de skal ut på sprell?Vel, vi kan kalle dem for det samme vi kaller gutter som bruker kondomer før de skal ut på sprell.....

At de er prostituerte eller at de tar ansvar for ikke å få kjønnsykdommer kan diskuteres:)

Endret av Fortuna Xania
AnonymBruker
Skrevet

Hva vi skal kalle jenter som kondomer før de skal ut på sprell?

hæ?

Mener du: hva skal vi kalle jenter som bruker kondomer før de skal ut på sprell?Vel, vi kan kalle dem for det samme vi kaller gutter som bruker kondomer før de skal ut på sprell.....

At de er prostituerte eller at de tar ansvar for ikke å få kjønnsykdommer kan diskuteres:)

Bare innrømm at gutten har rett du.

Skrevet

Bare innrømm at gutten har rett du.

Rett til å bruke kondom ja:)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Etter to barn valgte manne å sterilisere seg.

:tommelsmil:

Anonym poster: 94b096aabbfa27dd7cd54234932d51e3

• Liker 2
Skrevet (endret)

Dere må ikke få lov til noe som helst. Det er vår kropp - vi bestemmer selv både hvem vi vil slippe inn i den, om vi vil akseptere en kondomfri pikk eller ikke og hvilken type oppførsel vi vil tolerere.

Dessuten så har du hatt deg med feil jenter om du aldri opplever å få noe tilbake, eller du er bare en dårlig elsker. Kanskje ikke så rart når det her er innstillingen du møter dem med - mennesker med selvtillit til å slippe løs "dyret i seg" er ofte litt mer selektive.

Endret av Flair
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Menn som deg burde vært kastrert for lengst... Tragisk!!!!!!!!!

Håper jeg ALDRI møter på noen med din oppfatning. Helt tragisk...

Anonym poster: 6a2844ce2d6de759f760a9691636af99

• Liker 4
Skrevet

Runking er deiligere enn sex med kondom. Er dog ikke et problem for meg siden jeg aldri vil ha ONS og så langt ihvertfall har ingen av kjæresten mine hatt noe imot P-piller. Men om jeg hadde hatt andre følelser ovenfor sex uten følelser så ville jeg nok brukt kondom, mtp. at ca 1/3 av verdens befolkning har minst 1 kjønnssykdom er det ikke dumt å beskytte seg.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Av en eller annen grunn synes jeg det er vanskelig å ha reisning hele tiden med kondom. Det er litt avhengig om dama greier å spenne undelivet litt, men dessverre så blir det litt for lite friksjon noen ganger. Det er ikke bare jeg som har det problemet, kjenner 2-3 andre også. Synes det er bedre å gi hverandre intim massasje.

Anonym poster: 96e52d6a7aa67c34dc173411358de8dc

Gjest SpaceBaby
Skrevet (endret)

Hvorfor har så mange menn (spesielt yngre) problemer med å bruke kondom?

Nå er ikke jeg akkurat ung, men det er hovedsaklig to ting som plager meg med kondom:

1) Sånne "må bare..." - ting ødelegger stemningen og kjiper til øyeblikket, enten det dreier seg om "må bare ta på kondom", "må bare vaske meg nedentil", "må bare skylle tarmene", "må bare ta ut bosset først", "skal bare ringe min mor først" eller hva som helst, egentlig. Kjipt med sånne avbrytelser når man er dødskåt og skikkelig "der" i øyeblikket.

2) Fjerner det alle meste av følelse. Spiller ingen rolle om kondomen en supertynn, det er fortsatt snakk om en hinne som dekker over området hvor man føler ting. Syns også det er vanskelig å opprettholde en ereksjon med kondom på, så da ser jeg ikke helt vitsen med "sex med kondom" for min del. Blir mest slitsomt, egentlig, siden jeg må sex'e meg så sinnsykt opp og tenke uhorvelig skitne tanker for å kunne opprettholde ereksjonen med kondom på og selv da ikke alltid lykkes med det (med påfølgende skamfølelse over tapt manndom).

Endret av SpaceBaby
AnonymBruker
Skrevet

Nå er ikke jeg akkurat ung, men det er hovedsaklig to ting som plager meg med kondom:

1) Sånne "må bare..." - ting ødelegger stemningen og kjiper til øyeblikket, enten det dreier seg om "må bare ta på kondom", "må bare vaske meg nedentil", "må bare skylle tarmene", "må bare ta ut bosset først", "skal bare ringe min mor først" eller hva som helst, egentlig. Kjipt med sånne avbrytelser når man er dødskåt og skikkelig "der" i øyeblikket.

2) Fjerner det alle meste av følelse. Spiller ingen rolle om kondomen en supertynn, det er fortsatt snakk om en hinne som dekker over området hvor man føler ting. Syns også det er vanskelig å opprettholde en ereksjon med kondom på, så da ser jeg ikke helt vitsen med "sex med kondom" for min del. Blir mest slitsomt, egentlig, siden jeg må sex'e meg så sinnsykt opp og tenke uhorvelig skitne tanker for å kunne opprettholde ereksjonen med kondom på og selv da ikke alltid lykkes med det (med påfølgende skamfølelse over tapt manndom).

Mye man plages med her i livet, men må man, så må man. ;)

Anonym poster: 8adee8a30e4c152a848769474da2cc80

Skrevet

Brukte kondom i 2 år etter at vi fikk det siste barnet.Kondom er helt ok for meg.

Greit at også jeg kan ta ansvaret for prevensjon,og ikke bare kona

Har nå sterilisert meg.

Anonym poster: 92514851dcbd6ed1be3c1d83960fb9d6

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...